Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2011, 12:34
Verwijderd
Hallo daar. Wat vinden jullie van Moslims/de Islam?

Laatst gewijzigd op 13-06-2011 om 15:05.
Advertentie
Oud 13-06-2011, 12:55
Verwijderd
Ongeveer hetzelfde als van jedi's.
Oud 13-06-2011, 13:19
Verwijderd
En wat vind je van jedi's dan?
Oud 13-06-2011, 13:25
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Hetzelfde als bij elke andere gelovige.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 13-06-2011, 13:31
Gary Brown
Avatar van Gary Brown
Gary Brown is offline
Eigenlijk is het meervoudig gewoon 'Jedi'.

Maar wil je echt dat ik dit serieus ga antwoorden?
Ik krijg waarschijnlijk half nederland achter me aan als ik hier mijn mening ga uiten.
__________________
''A gun isn't deadly without someone firing it.''
Oud 13-06-2011, 14:31
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik hoop dat de TS deze vraag wat kan aanscherpen? Het lijkt me goed dat er duidelijk antwoord gegeven kan worden.
__________________
Altijd nuchter
Oud 13-06-2011, 14:36
Verwijderd
Wat ik vind van 'moslims' is een best wel achterlijke vraag. Want, in principe, mijn beste vriend is moslim, mijn familie is moslim, veel vrienden/kennissen van me zijn moslim. En ik vind hen (hun?) heel lief, maar niet omdat ze moslim zijn en ook niet ondanks dat ze moslim zijn. Aan de andere kant ken ik ook zat kutmoslims, en met mensen die zich opblazen in een menigte heb ik ook niet zoveel.
Weet je. Moslims zijn gewoon mensen. En om van alle moslims iets te vinden, of dat nou positief of negatief is, is gewoon een beetje dom.

Om van de islam iets te vinden is iets anders.
Oud 13-06-2011, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Hetzelfde als bij elke andere gelovige.
En dat is?
Oud 13-06-2011, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Eigenlijk is het meervoudig gewoon 'Jedi'.

Maar wil je echt dat ik dit serieus ga antwoorden?
Ik krijg waarschijnlijk half nederland achter me aan als ik hier mijn mening ga uiten.
Tuurlijk niet. Behalve als mensen weten wie jij hier bent en ook jouw posts lezen, dan wel
Oud 13-06-2011, 15:20
Verwijderd
Oud 13-06-2011, 15:31
Verwijderd
Er is nogal een verschil tussen 'moslims' en 'Islam'. Over de eerste heb ik niet echt een mening aangezien iedere moslim anders is, en zoals Azèche ook al zei: Ik ken aardige moslims en ik ken er een paar die ik aan de hoogste boom zou hangen, maar dat heeft dan weer niets te maken met hun moslim-zijn. Hoewel ik er wel bij moet zeggen dat ik überhaupt een hekel heb aan religie en wat dat betreft denk ik over moslims hetzelfde als over ieder ander religieus persoon.

Als we het gaan hebben over de Islam.. Ik zou niet eens weten waar ik moet beginnen.
Oud 13-06-2011, 15:35
Imaginairy
Imaginairy is offline
Wat is jouw mening over roodharigen? Wat vind je van mensen met sproeten? En hoe denk jij over mensen die lid zijn van een sportvereniging?
Oud 13-06-2011, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Wat is jouw mening over roodharigen? Wat vind je van mensen met sproeten? En hoe denk jij over mensen die lid zijn van een sportvereniging?
Gevaar voor de samenleving!
Oud 13-06-2011, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Gevaar voor de samenleving!
Oud 13-06-2011, 15:58
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Er zijn wat mij betreft twee soorten moslims: De soort moslim die gewoon naar de moskee gaat, bidt etc, dan naar de markt gaat om wat eten te kopen, en met wat vrienden naar een cafeetje gaat, en de andere is de soort moslim die zichzelf helemaal scheert, naar de moskee gaat, bidt etc, naar de markt gaat, en zichzelf opblaast. De tweede soort, dus de extremisten mogen allemaal worden opgehangen aan de hoogste boom, maar dan verlagen we ons wel... Met de eerste soort moslim heb ik algeheel geen probleem.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Oud 13-06-2011, 16:17
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
Eigenlijk is het meervoudig gewoon 'Jedi'.

Maar wil je echt dat ik dit serieus ga antwoorden?
Ik krijg waarschijnlijk half nederland achter me aan als ik hier mijn mening ga uiten.
Ik support je zowiezo, alleen maar omdat jouw mening een stuk uitgebreider is dan de standaard multiculturele publieke omroep mening. Mensen die tegen Wilders zijn omdat het tegenovergestelde maar slecht is voor hun rep. Ik zou bijna Wilders toejuichen omdat de tegenstanders blijkbaar niet eens een mening kunnen vormen. Oh kijk, daar krijg ik al een reactie op deze post door de eerste de beste fanaticus.
Citaat:
Er zijn wat mij betreft twee soorten moslims: De soort moslim die gewoon naar de moskee gaat, bidt etc, dan naar de markt gaat om wat eten te kopen, en met wat vrienden naar een cafeetje gaat, en de andere is de soort moslim die zichzelf helemaal scheert, naar de moskee gaat, bidt etc, naar de markt gaat, en zichzelf opblaast. De tweede soort, dus de extremisten mogen allemaal worden opgehangen aan de hoogste boom, maar dan verlagen we ons wel... Met de eerste soort moslim heb ik algeheel geen probleem.
"Maar dan verlagen we ons wel." Er zullen zo een paar mensen opstaan die het graag voor ons doen.
Oud 13-06-2011, 16:21
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat is jouw mening over roodharigen? Wat vind je van mensen met sproeten? En hoe denk jij over mensen die lid zijn van een sportvereniging?
Slechte voorbeelden. Net als elke religie heeft de Islam en de aanhangers ervan plenty aan negatieve en laakbare dingen voortgebracht. Bovendien noem je twee kenmerken die geen keuze zijn.


Ik zie leden van sportverenigingen bijvoorbeeld niet stelselmatig de inferioriteit van vrouwen preken, expliciet noch impliciet.

Nooit mensen met sproeten vanwege dat kenmerk een bende zien vormen om homoseksuelen met geweld tot verhuizen te dwingen...

Roodharigen hebben geen afwijkend ideaalbeeld van het gezin dat enorme problemen met schoolverlaten, ongelukkigheid, onderdrukking en criminaliteit veroorzaakt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 13-06-2011, 16:32
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Slechte voorbeelden. Net als elke religie heeft de Islam en de aanhangers ervan plenty aan negatieve en laakbare dingen voortgebracht. Bovendien noem je twee kenmerken die geen keuze zijn.


Ik zie leden van sportverenigingen bijvoorbeeld niet stelselmatig de inferioriteit van vrouwen preken, expliciet noch impliciet.

Nooit mensen met sproeten vanwege dat kenmerk een bende zien vormen om homoseksuelen met geweld tot verhuizen te dwingen...

Roodharigen hebben geen afwijkend ideaalbeeld van het gezin dat enorme problemen met schoolverlaten, ongelukkigheid, onderdrukking en criminaliteit veroorzaakt.
Dit.

Ik zeg het ook al bij Christenen, maar bij Moslims telt dit nog veeeel meer: Geloven mag, maar doe het met mate.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Ads door Google
Oud 13-06-2011, 16:56
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik geloof eigenlijk dat ik er geen mening over heb. Net zoals ik geen mening heb over de diepte van de wortels van eikenbomen of over een kalender aan de muur van een familie die ik niet ken. Individuele moslims kan ik dan wel weer heel aardig of superstom vinden, maar in het geheel weet ik niet zo goed wat ik ermee moet.

Oh, ik heb trouwens wél een mening over de negatieve houding (en dan met vooroordelen enzo) tegenover moslims. Die vind ik stom.
Oud 13-06-2011, 17:01
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik ga het hier gelijk duidelijk maken: Als hier hevig gebashed wordt, gaat dit topic dicht. Let op je woorden, want onvriendelijke topics over islam en moslims zijn er genoeg. Daarnaast is dit een forum voor Wetenschap en/of Levensbeschouwing.
__________________
Altijd nuchter
Oud 14-06-2011, 09:56
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Er zijn wat mij betreft twee soorten moslims: De soort moslim die gewoon naar de moskee gaat, bidt etc, dan naar de markt gaat om wat eten te kopen, en met wat vrienden naar een cafeetje gaat, en de andere is de soort moslim die zichzelf helemaal scheert, naar de moskee gaat, bidt etc, naar de markt gaat, en zichzelf opblaast. De tweede soort, dus de extremisten mogen allemaal worden opgehangen aan de hoogste boom, maar dan verlagen we ons wel... Met de eerste soort moslim heb ik algeheel geen probleem.
Denk je niet dat dat alleen al nogal vereenvoudigd is? Er zijn ook moslims die helemaal niets aan hun geloof doen, die nooit naar de moskee gaan. En alleen al dat 'naar de markt gaat', alsof alle moslims enkel inkopen doen op de markt

Het is niet echt een keuze om moslim te zijn, zoals sommigen hier zeggen. Volgens de gangbare definitie is iedereen wiens ouders moslim zijn, zelf ook moslim. Natuurlijk is er wel enige keuzevrijheid in welke mate je vervolgens dat geloof beleeft, al is ook dat afhankelijk van de situatie waarin je opgroeit. Ik heb daarom geen mening over moslims, omdat er te veel diversiteit is om die vraag te beantwoorden. Een moslim in Nederland heeft maar weinig gemeen met een moslim in Rusland, China of Indonesië, zoals een christen in Nederland maar weinig gemeen heeft met een christen in Japan of Liberia.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 14-06-2011, 17:23
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Ik vind moslims nogal bijgelovig. Maar dat komt natuurlijk doordat ze per definitie in allerlei onzin geloven.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Oud 14-06-2011, 17:25
Verwijderd
Gewoon net zoals alle andere religiën/spirituele troep dus.
Oud 15-06-2011, 00:07
Jefar
Avatar van Jefar
Jefar is offline
Een topic over moslims... Voelen jullie het?
Oud 16-06-2011, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Een topic over moslims... Voelen jullie het?
wat?
Advertentie
Oud 16-06-2011, 17:56
HFSH
Avatar van HFSH
HFSH is offline
Hetzelfde als bij alle andere godsdiensten/bijgeloven; Cultureel vind ik het prachtig, het geloof zelf een beetje raar, de mensen prima zolang ze maar niet over hun geloof doorzeuren.

Ik kan me echter niet voorstellen dat ik ooit een romantische relatie zou kunnen volhouden met een godsdienstig persoon.
__________________
"We shall dive down through black abysses…
and in that lair of the Deep Ones we shall dwell amidst wonder and glory forever."
Oud 16-06-2011, 18:23
Verwijderd
Ik zou gek gaan van irritatie.
Oud 16-06-2011, 20:27
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
De islam?

Een gevaar voor de samenleving. Voordat de gebruikelijke debielen weer gaan stuiteren, elke fanatieke religie is een gevaar voor de (Westerse) samenleving, het is dus niet alleen de islam. Maar de islam is wel de meest radicale religie en de grootste bedreiging voor de Westerse samenleving op het moment afgezien van problemen rondom overbevolking/klimaatverandering.
Iedere politicus die begrijpt dat deze gestoorde religie een bedreiging is kan rekenen op (minimaal) mijn aandacht.

Even voor de personen die menen dat dit niet zo is: wat is volgens jullie de toegevoegde waarde van de islam in de Westerse wereld?
__________________
Čech is uit zijn doel, Čech is uit zijn doel....!
Oud 16-06-2011, 20:34
Jarich
Avatar van Jarich
Jarich is offline
Eh, dus als de islam geen toegevoegde waarde heeft in de westerse wereld, is het automatisch een bedreiging voor de westerse wereld? Dat volg ik niet zo.
Oud 16-06-2011, 20:47
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Citaat:
Eh, dus als de islam geen toegevoegde waarde heeft in de westerse wereld, is het automatisch een bedreiging voor de westerse wereld? Dat volg ik niet zo.
Je begrijpt het niet, daarom volg je het niet. Ik leg namelijk geen link tussen bedreiging en toegevoegde waarde. Ik zeg dat de islam A. een bedreiging is en B. geen toegevoegde waarde heeft.

Snap je het nu?
__________________
Čech is uit zijn doel, Čech is uit zijn doel....!
Oud 16-06-2011, 21:07
Jarich
Avatar van Jarich
Jarich is offline
Nou, ik zie in de islam niet echt een grote bedreiging (althans, ik geloof niet dat ze hier de boel komen overnemen ofzo) maar ik vind het ook geen toegevoegde waarde hebben. Dat kan toch ook?
Oud 16-06-2011, 21:24
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Dat kan ook.
__________________
Čech is uit zijn doel, Čech is uit zijn doel....!
Oud 17-06-2011, 06:13
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik vind de Islam nou niet echt de grootste bedreiging voor de samenleving, los ervan vind ik het wat ver gaan om het te betitelen als gestoorde religie enzovoort. Ik denk dat deze intolerantie ten opzichte van een religie/levensvisie bedreigender is dan 't geloof zelf.
Oud 17-06-2011, 07:18
Verwijderd
Citaat:
De islam?

Een gevaar voor de samenleving. Voordat de gebruikelijke debielen weer gaan stuiteren, elke fanatieke religie is een gevaar voor de (Westerse) samenleving, het is dus niet alleen de islam. Maar de islam is wel de meest radicale religie en de grootste bedreiging voor de Westerse samenleving op het moment afgezien van problemen rondom overbevolking/klimaatverandering.
Iedere politicus die begrijpt dat deze gestoorde religie een bedreiging is kan rekenen op (minimaal) mijn aandacht.

Even voor de personen die menen dat dit niet zo is: wat is volgens jullie de toegevoegde waarde van de islam in de Westerse wereld?
Fout. De grootste bedreiging voor de westerse samenleving is het tekort aan zeldzame grondstoffen en het ingehaald worden op economisch vlak door de BRIC-landen.
Oud 17-06-2011, 07:49
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Citaat:
Fout. De grootste bedreiging voor de westerse samenleving is het tekort aan zeldzame grondstoffen en het ingehaald worden op economisch vlak door de BRIC-landen.
Boeiend. Dan is het de grootste bedreiging nummer 2 of van mij part 5. Het gaat er om dat het een grote bedreiging is. Focus je post lekker daar op.
__________________
Čech is uit zijn doel, Čech is uit zijn doel....!
Oud 17-06-2011, 07:49
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Fout. De grootste bedreiging voor de westerse samenleving is het tekort aan zeldzame grondstoffen en het ingehaald worden op economisch vlak door de BRIC-landen.
Als grondstoffen en de economische wedren (fanatieke) religies zijn, geef ik je gelijk.
Ads door Google
Oud 17-06-2011, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Boeiend. Dan is het de grootste bedreiging nummer 2 of van mij part 5. Het gaat er om dat het een grote bedreiging is. Focus je post lekker daar op.
Hoe kan je je daar in hemelsnaam door bedreigd voelen

Oud 17-06-2011, 10:33
Verwijderd
Citaat:
Als grondstoffen en de economische wedren (fanatieke) religies zijn, geef ik je gelijk.
Ze zijn erger dan dat! Er zijn genoeg resourcewars geweest in het verleden en er komen nog enkele hele heftige aan
Oud 17-06-2011, 13:10
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Even voor de personen die menen dat dit niet zo is: wat is volgens jullie de toegevoegde waarde van de islam in de Westerse wereld?
Weinig*, maar dat maakt het niet per se een bedreiging.

Mensen die hun religie te serieus nemen zijn sowieso een bedreiging, maar dat is niet inherent aan islam, en de meeste moslims hebben weinig interesse in het bedreigen van onze samenleving.

*Er is natuurlijk een waslijst op te noemen aan belangrijke dingen die de islamitische wereld ons heeft gegeven, maar als ik daar de islam credit voor zou geven zou dat net zo kortzichtig zijn als de schuld van moslimterrorisme volledig bij de islam leggen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 17-06-2011, 14:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hoe kan je je daar in hemelsnaam door bedreigd voelen
Ja, goh, hoe zou iemand zich nou ooit bedreigd kunnen voelen door de directe gevolgen van de invloed van de Islam en de Islamitische cultuur, zoals bijvoorbeeld het neerkijken op vrouwen, westerlingen of het vervolgen van homoseksuelen?

Ik krijg zojuist een telegram binnen van de Grote Ivoren Toren aan de grachtengordel dat er inderdaad nergens in Nederland zoiets bestaat als integratieproblemen, dus die dingen die ik_eet_egels noemde kunnen we gerust afdoen als klinklare onzin.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 17-06-2011, 14:26
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Citaat:
Hoe kan je je daar in hemelsnaam door bedreigd voelen

[+dom filmpje]
Ik voel me in het dagelijks leven niet bedreigd, dat wil niet zeggen dat er geen bedreiging is. De dreiging van de islam is nu nog relatief klein, maar met immigratie en hoge geboortecijfers onder Moslims is de vraag hoe de westerse wereld er over 100 of 200 jaar uit zal zien.

Ik vraag me af waar de naïviteit vandaan komt om te denken dat de islam mee gaat veranderen met de Westerse samenleving?
Ik zal de vele voorbeelden van de aanvallen van laffe politici op de vrijheid van meningsuiting, positie van vrouwen en homo's, doodsbedreigingen wegens een tekening van Mohammed, etc. achterwege laten en veronderstellen dat jij + anderen een idee hebben waar ik en vele anderen met mij zich zorgen over maken.

Wat gaat er gebeuren wanneer de demografie van het Westen zodanig is veranderd dat er meer of evenveel moslims als autochtone bewoners zijn in het Westen? Er van uitgaan dat de islam met de tijd meegaat en dat alles wel goed gaat komen is een té groot risico om te nemen. Net zoals niet anticiperen op klimaatverandering. Bovendien heeft de geschiedenis al bewezen dat fanatieke mensen de tijd terug kunnen draaien (Zie Iran en Afghanistan in de jaren '60-70 en nu.

Daarom heeft elke politicus die inzet op nul immigratie vanuit islamitsche landen mijn oor. We kunnen ons geen tweede donkere middeleeuwen veroorloven. De vlooien van het christendom zijn net afgeschud, helaas komt er nu weer een andere pest uit de woestijn.

Om leuk af te sluiten: een filmpje.
Edit: Hij doet het niet. Dan maar de link. Ik hoop dat jullie hem helemaal kijken, ik vind het een uiterst genuanceerd filmpje dat beter mijn zorgen kan verwoorden dan dat ik ooit zal kunnen.
http://www.youtube.com/watch?v=KV0WvEMK7lo
__________________
Čech is uit zijn doel, Čech is uit zijn doel....!
Oud 17-06-2011, 15:11
Verwijderd
Over 200 tot 300 jaar? Over 2 tot 3 jaar zul je bedoelen. In mijn woonplaats is de westerse cultuur al héél ver heen hoor. Ik heb bijna dagelijks problemen met islamitische mensen als die weer is hun beste sport uitoefenen: Skateboardertje pesten
Oud 17-06-2011, 15:27
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Extremisten staan niet gelijk aan alle islamieten.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 17-06-2011, 16:43
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Spoiler


OT; Ligt eraan wie, hoe, wat etc. Sommigen zijn aardig, anderen weer niet. Ik heb er niet echt een vaste mening over, het ligt gewoon aan de situatie.
Oud 17-06-2011, 17:14
Verwijderd
Ja dat mag toch ook gewoon? Een topic openen over blanke mensen? Ik houd hem niet tegen heur...
Oud 17-06-2011, 17:36
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Ik houd hem niet tegen heur...
Doel je op iemand? Want ik bedoelde 'een' moslim, niet iemand specifiek. Maar goed.
Oud 17-06-2011, 17:37
Verwijderd
Ik doel op niemand bijenlokkertje.
Oud 17-06-2011, 17:42
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Ik doel op niemand bijenlokkertje.
Oké, het was maar een vraag hoor, bijtje .
Oud 17-06-2011, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Een moslim kan hier net zo goed een topic openen over wie wat van blanken vind.
Oud 17-06-2011, 18:06
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Het was bij wijze van spreke.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Een op de drie moslims wil weg uit Nederland om Wilders
Verwijderd
442 14-09-2009 06:52
Levensbeschouwing & Filosofie Saudi Arabie verplicht niet moslim buitenlanders tot het gebed en het vasten van Rama
Love & Peace
23 15-06-2005 21:15
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap In welke mate staat de Koran integratie van moslims in de weg?
PGWR
36 28-03-2005 15:17
Levensbeschouwing & Filosofie Voelen moslims zich sneller aangevallen dan andere gelovigen?
Yab-Yum
3 10-12-2004 12:23
Algemene schoolzaken Enquête {opzet}: verhouding tussen de Nederlanders en de Moslims
Spray rebel
3 06-12-2004 21:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Nederlanders bang voor moslims'
Atje85
396 11-07-2004 19:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05.