Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2007
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2007, 17:12
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Citaat:
m_1988 schreef op 01-06-2007 @ 23:57 :
Helemaal mee eens! Als je kijkt hoe je gemiddelde wordt berekend tellen alle vakken die je in de 4e en 5e afsluit 1x mee (dat zijn er bij mij 7) en alle vakken waar je eindexamen in doet, met maximaal 1 bijvak erbij , tellen ook 1x mee (en dat zijn er bij mij zes). Dus die vakken die je in de 4e en 5e afsluit tellen soms zelfs zwaarder mee. Dan heb je toch wel pech als jouw school moeilijkere SE's maakt.

ps. Ik heb voor AL mijn CE's waarschijnlijk een hoger cijfer gehaald dan mijn schoolexamencijfer. En ik moet ook meeloten voor geneeskunde.
Huh je lotingsgemiddelde is toch het gemiddelde van alle afgeronde cijfers van je examenvakken (waarvan 1 bijvak)?
__________________
Elu on ilus.
Advertentie
Oud 02-06-2007, 17:16
Verwijderd
vwo-profiel: alle eindexamencijfers van het algemeen deel, het profieldeel en het hoogste eindexamencijfer van het vrije deel bij elkaar optellen en te delen door dit aantal eindexamencijfers

Is het dan alleen je eindexamencijfer dat telt? Of het gemiddelde van je eindexamenvakken?
Oud 02-06-2007, 17:49
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
Citaat:
Poggy schreef op 02-06-2007 @ 18:10 :
Gefrustreerd?

Dat de vakken die worden afgesloten het omlaag halen terwijl het op een andere school door die vakken omhoog wordt gehaald is oneerlijk ja. Daar had ik niet bij stil gestaan bij mijn eerste opmerking, maar erken ik ook meerdere malen in mijn tweede opmerking.
Het maakt bij een verschil van 2 punten op het CSE (goed lezen, CSE) niet uit. En in meer dan 2 punten verschil per school geloof ik niet.
De vakken die ik niet van hoogstaand niveau vind zijn vakken als Geschiedenis 1, Frans 1, Duits 1, ANW en Maaschappelijleer. Goh, allemaal vakken die je eerder afsluit. En waar je met een beetje moeite een 8 voor haalt. Ongeacht het niveau van de SE's van je school. En dan is het opeens heel fijn dat ze meetellen. (Ik zeg het nog maar een keer voor de duidelijkheid, ja het is lullig dat een ander dan met evenveel moeite een 9 haalt, maar dat hou je altijd)
ik ben hier niet uit op ruzie of wat ik wilde je er alleen even op wijzen dat verschil van niveau tussen scholen wel degelijk uitmaakt voor je lotingskans. En ik denk echt niet dat je voor vakken als GS1, frans1, duits1, ANW1 en maatschappijleer met een beetje moeite een acht kan halen. Dat is onzin. Jij weet namelijk niet hoe ze bij elke school tot een bepaald cijfer komen. Ik zal je een voorbeeld geven: bij ons op school moet je voor geschiedenis een presentatie houden. Daarvoor krijg je geen hoger cijfer dan een 8! Bij ons in de klas was er 1 groepje die ene 6 had gehaald, en de rest zat allemaal lager. je kunt je cijfer dan nog iets ophalen met 'goede' vragen stellen. En wij hebben wel degelijk een gemotiveerde groep dus het zal niet aan het niveau van de studenten liggen, maar het feit dat het hoogste cijfer een 6 is geeft toch wel wat aan.
En dit was nog maar een voorbeeldje. Het zijn geen vakken waar je zomaar een 8 voor haalt. Dat is nou juist het verschil per school en daarmee ook het verschil tussen in en uitgeloot.

Zo.
Oud 02-06-2007, 17:54
Crimson
Crimson is offline
mee eens

bij ons zijn duits1 en frans1 echt verschrikkelijk, letterlijk. duits1,2 was 100000x makkelijker, qua moeite die je ervoor doet
Oud 02-06-2007, 18:11
Verwijderd
Trouwens, ik heb even wat rondgezocht, en de verschillen vallen best mee. Op veel scholen hebben leerlingen een half punt meer op het SE dan op het CE, en maar in 2% van de gevallen is het SE 1 punt hoger dan het CE.
Oud 02-06-2007, 18:22
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
oke toch wel jammer dat er slechter gescoord wordt op het CE.
Oud 02-06-2007, 20:17
bingomassacre
bingomassacre is offline
Bij ons waren de SE's veel moeilijker dan de CE's en ik vond het allemaal wel prima. Kan me ook niet echt voorstellen dat mensen de CE's zoveel moeilijker vinden dan de SE's. Maargoed, zoals al gezegd is maakt het uiteindelijk dus niet zo heel veel uit... (al spraken mijn lotingvrienden van grove schande )
Oud 02-06-2007, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Poggy schreef op 29-05-2007 @ 13:32 :
Het maakt geen zak uit.

Stel, je hebt makkelijke SE's en je staat bijv. een 8. Dan valt het CE enorm tegen en je haalt bijv. een 6, sta je een 7.
Stel, je hebt moeilijke SE's en je staat bijv. een 6. Dan valt het CE enorm mee en je haalt bijv. een 8. Sta je een 7.
En welk diploma haal jij dan?

Wanneer ik voor mijn prestaties op de middelbare school een zes krijg waar een ander een acht voor krijgt, en we halen beide een zes op het eindexamen, heb ik ngo steeds een punt lager. Maar voel je niet persoonlijk aangevallen hoor
Oud 03-06-2007, 09:16
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
Barones schreef op 02-06-2007 @ 19:22 :
oke toch wel jammer dat er slechter gescoord wordt op het CE.
toch wel verrassend, aangezien het CE meestal in 3 uur tijd minder diep opo de stof in kan gaan als een SE.

enige verklaringen in mijn ogen zijn dan ook de zenuwen , het 'officiele' sfeertje, of het feit dat in 1 opgave meerdere onderwerpen aan bod kunnen komen en alle stof door elkaar getoetst wordt.
Oud 03-06-2007, 09:55
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Citaat:
Barones schreef op 02-06-2007 @ 18:49 :
ik ben hier niet uit op ruzie of wat ik wilde je er alleen even op wijzen dat verschil van niveau tussen scholen wel degelijk uitmaakt voor je lotingskans. En ik denk echt niet dat je voor vakken als GS1, frans1, duits1, ANW1 en maatschappijleer met een beetje moeite een acht kan halen. Dat is onzin. Jij weet namelijk niet hoe ze bij elke school tot een bepaald cijfer komen. Ik zal je een voorbeeld geven: bij ons op school moet je voor geschiedenis een presentatie houden. Daarvoor krijg je geen hoger cijfer dan een 8! Bij ons in de klas was er 1 groepje die ene 6 had gehaald, en de rest zat allemaal lager. je kunt je cijfer dan nog iets ophalen met 'goede' vragen stellen. En wij hebben wel degelijk een gemotiveerde groep dus het zal niet aan het niveau van de studenten liggen, maar het feit dat het hoogste cijfer een 6 is geeft toch wel wat aan.
En dit was nog maar een voorbeeldje. Het zijn geen vakken waar je zomaar een 8 voor haalt. Dat is nou juist het verschil per school en daarmee ook het verschil tussen in en uitgeloot.

Zo.
Nogmaals, je cijfers voor Frans1, Duits1 en de rest van de vakken waar je geen eindexamen in doet, hebben helemaal geen invloed op je lotingskans. Bij de loting wordt gekeken naar het gemiddelde van alle afgeronde cijfers op je eindlijst van de vakken waar je eindexamen in gedaan hebt (waarvan één keuzevak, namelijk die met het hoogste cijfer).
__________________
Elu on ilus.
Oud 03-06-2007, 10:41
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Subject schreef op 03-06-2007 @ 10:55 :
Nogmaals, je cijfers voor Frans1, Duits1 en de rest van de vakken waar je geen eindexamen in doet, hebben helemaal geen invloed op je lotingskans. Bij de loting wordt gekeken naar het gemiddelde van alle afgeronde cijfers op je eindlijst van de vakken waar je eindexamen in gedaan hebt (waarvan één keuzevak, namelijk die met het hoogste cijfer).
Dat is echt niet waar.
Oud 03-06-2007, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Lisaaah schreef op 02-06-2007 @ 23:57 :
En welk diploma haal jij dan?

Wanneer ik voor mijn prestaties op de middelbare school een zes krijg waar een ander een acht voor krijgt, en we halen beide een zes op het eindexamen, heb ik ngo steeds een punt lager. Maar voel je niet persoonlijk aangevallen hoor
Ik heb mijn Gymnasium diploma al een jaar binnen.
Wat je zegt klopt, maar dat staat er niet. Lees het nog maar een keertje Persoonlijk aangevallen ben ik niet hoor, maak je maar niet druk.
Oud 03-06-2007, 11:18
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 03-06-2007 @ 11:41 :
Dat is echt niet waar.
Waarom hebben ze het op de IB site dan over eindexamencijfers?
Oud 03-06-2007, 11:37
steefos
Avatar van steefos
steefos is offline
Citaat:
Poggy schreef op 03-06-2007 @ 12:18 :
Waarom hebben ze het op de IB site dan over eindexamencijfers?
Eindexamencijfers = alle cijfers die op je cijferlijst staan die bij je diploma hoort.

Dus ook frans 1 duits 1 etc. tellen mee voor de loting

(in mijn geval heel erg fijn )
Oud 03-06-2007, 12:37
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Poggy schreef op 03-06-2007 @ 12:18 :
Waarom hebben ze het op de IB site dan over eindexamencijfers?
Waarom zou je anders een hoog cijfer willen halen voor de vakken uit de 4e en de 5e? Als dat alleen voor de lol op je lijstje staat deed niemand er echt z'n best voor (die moeten loten).
Oud 03-06-2007, 13:12
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 03-06-2007 @ 13:37 :
Waarom zou je anders een hoog cijfer willen halen voor de vakken uit de 4e en de 5e? Als dat alleen voor de lol op je lijstje staat deed niemand er echt z'n best voor (die moeten loten).
Ja, ik vond het ook al onlogisch dat die vakken niet mee zouden tellen Maar de term eindexamencijfers is dan een beetje ongelukkig gekozen
Oud 09-06-2007, 08:47
Wie?... Ik?!
Avatar van Wie?... Ik?!
Wie?... Ik?! is offline
Als frans en duits niet zouden meetellen voor de loting dan was het CE voor mij een stuk relaxter geweest
__________________
Wil jij écht weten wie het vraagtekenmannetje nou is? Ga dan naar mijn fotopagina, als je durft! http://forum.scholieren.com/fotoboek/?p=user&id=69317
Oud 25-06-2007, 17:52
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Upje, hoe is het uiteindelijk? Valt het mee? Tegen?

Bij mij is alles het omlaag gegaan behalve wiskunde (+.4) Ergste is natuurkunde, van een 7,4 naar een 5.8. Beetje jammer.. maar geslaagd!
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Oud 25-06-2007, 17:55
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Bij de gemiddelden zijn bij mij 3 vakken 1 punt omlaag gegaan en 1 omhoog. Maar bij m'n her wiskunde waarschijnlijk in totaal 2 vakken 1 punt omhoog en 2 omlaag. Dus in evenwicht.
Oud 25-06-2007, 17:55
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Bij mij is Frans, Geschiedenis, Nederlands en Wiskunde omhoog gegaan en Engels, Duits en Grieks omlaag gegaan.
Oud 26-06-2007, 14:04
Verwijderd
Bij mij is alles omlaag gegaan, behalve wiskunde. Ik had geloof ik ff m'n dag even niet, 6 keer. Misschien is het ook wel te wijten aan mijn minimale inzet.
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:00.