Oud 20-07-2002, 18:03
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
wat heeft je voorkeur?
zijn de normale 'beter' dan de kassa's?
Of juist niet..?

De 'normale' maken alleen maar geld op, terwijl de 'kassa meisjes' geld verdienen..
Ze zien er ook altijd aardig uit, en niet zo arrogant.

Hoe komen die verschillen?

Hebben kassameisjes een betere mentaliteit?

(met kassa meisjes bedoel ik nu elk meisje achter een kassa, behalve in een supermarkt...)
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2002, 18:06
Angeles
Angeles is offline
De kassameisjes maken natuurlijk ook wel eens geld op, als ze niet aan het werk zijn. En de gewone meisjes hebben misschien ook wel een of ander baantje, misschien wel in een winkel. Het lijkt mij een beetje raar om hier zo'n onderscheid tussen te maken.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 18:09
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
waarom komen ze dan minder arrogant over, vergeleken met die winkelende huppelkutjes?
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 18:17
Angeles
Angeles is offline
Omdat ze aan het werk zijn en zich tijdens het werk professioneel op moeten stellen. Het zegt niks over hoe ze buiten hun werk zijn, maar als je in een winkel werkt moet je je wel (klant)vriendelijk gedragen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Talon schreef:
waarom komen ze dan minder arrogant over, vergeleken met die winkelende huppelkutjes?
ik ben een kassameisje én een winkelend huppelkutje, mag dat ook?
Vandaag nog van 8 tot 5 bij de Hema gezeten, en als ik m'n geld heb gaat het zo binnen een week op aan allerlei onzin.
Je moet mensen dus niet zo over 1 kam scheren

Maar het is wel zo dat het heel nuttig is om bijv. bij de Hema te werken. Als je gaat studeren kom je mensen tegen die zwemmen in het geld en die totaal geen respect hebben voor mensen die wat minder verdienen.
Ik merk dat er toch een bepaald soort arrogantie heerst in "hogere kringen", als het om dat soort baantjes gaat.
Ik werk er dan op de zaterdag, en in de vakanties. Maar je hebt natuurlijk ook mensen die er hun hele leven werken.
Ik heb echt respect voor die mensen, m'n collega's dus.
Terwijl er verder zo'n gedachte heerst van "als je bij de Hema werkt ben je een echte aso, en ben je dom, blabla".

Het ligt eraan wat voor arrogantie je bedoelt denk ik.
Kassameisjes(), tsja.....kijk je weet dan wel wat werken is enzo.
Anders dan iemand die geen baantje heeft en al het geld van papa en mama krijgt.
Snap je wat ik bedoel...?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 18:23
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
dus zijn ze allemaal even erg?
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 18:23
Tenischa
Tenischa is offline
Citaat:
Angeles schreef:
Omdat ze aan het werk zijn en zich tijdens het werk professioneel op moeten stellen. Het zegt niks over hoe ze buiten hun werk zijn, maar als je in een winkel werkt moet je je wel (klant)vriendelijk gedragen.
klopt wel denk ik
tijdens je werk moet je aardig zijn tegen je klanten anders loopt het mis he en das nu net nie de bedoeling!
buiten hun werk kunnen ze wel hartstikke aroogant zijn en die huppelkutje van jou vinden geld uitgeven misschien leuk maar da betekent toch nie da ze nie aardig zijn of begrijp ik het nu helemaal verkeerd?(zal wel he zoals altijd)
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 18:24
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:

Kassameisjes(), tsja.....kijk je weet dan wel wat werken is enzo.

Anders dan iemand die geen baantje heeft en al het geld van papa en mama krijgt.
Snap je wat ik bedoel...?
yep, dat bedoel ik dus...
die verschillen
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 18:24
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
haha nou kassameisjes (letterlijk in dit geval) hoeven zich niet zo serieus op te stellen op t werk tenminste vind ik... k werk dan bij de vleeswaren, maar dat werk slaat dus nergens op

maar k snap m niet helemaal: als k niet zou werken, zou k minder wezen? omdat 'kassameisjes' meer indruk maken, ofzo?!

toevallig stop ik met werken omdat k het te druk heb met dansen en school. k ga dan wel 2 keer in de week ergens oppassen, maar dat is toch niet echt werk (ook al verdient t beter dan t werk dat k nu doen )

dus nou ben k minder?? k snap m niet??
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 18:26
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
NickName23 schreef:

tijdens je werk moet je aardig zijn tegen je klanten anders loopt het mis he en das nu net nie de bedoeling!

buiten hun werk kunnen ze wel hartstikke aroogant zijn en die huppelkutje van jou vinden geld uitgeven misschien leuk maar da betekent toch nie da ze nie aardig zijn of begrijp ik het nu helemaal verkeerd?(zal wel he zoals altijd)
klopt, ze kunnen best arrogant zijn na het werk, en die arrogante kunnen aardig zijn..

maar vaak kan je het al zien aan hoe iemand je aankijkt.
zo'n arrogante kop, met zo'n blik van ik ben meer dan de rest..

en ik neem aan dat het niet allemaal uitmuntende actrices zijn...
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 18:29
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:


Kassameisjes(), tsja.....kijk je weet dan wel wat werken is enzo.
Anders dan iemand die geen baantje heeft en al het geld van papa en mama krijgt.
Snap je wat ik bedoel...?
Wat jij nu doet is ook een vooroordeel geven. Ik krijg ook veel geld van mijn ouders, heb ook wel een tijdje gewerkt naast mijn studie (nu niet meer in verband met stage), maar zij betaalden ook wel heel veel voor me. Mensen denken dan altijd meteen dat je een verwend kreng bent dat de waarde van geld niet kent, maar zo ben ik dus niet. Ik vind het absoluut niet vanzelfsprekend wat mijn ouders voor me doen.

Ik heb ook een vriendin die nog nooit gewerkt heeft. Een aparte situatie misschien, maar toch. Als ze zo ver is en ze is afgestudeerd zal ze het vanzelf leren, misschien heeft ze het wat moeilijk in het begin door haar gebrek aan ervaring, maar dat is dan haar probleem. Vind het geen reden om op haar neer te kijken.

Misschien een beetje off topic, maar ik wou maar even aangeven dat dat óók een vooroordeel is. Ik heb toevallig het geluk dat mijn ouders genoeg geld hebben, dat maakt mij niet tot verwend kreng.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 18:32
Tenischa
Tenischa is offline
Citaat:
Talon schreef:


klopt, ze kunnen best arrogant zijn na het werk, en die arrogante kunnen aardig zijn..

maar vaak kan je het al zien aan hoe iemand je aankijkt.
zo'n arrogante kop, met zo'n blik van ik ben meer dan de rest..

en ik neem aan dat het niet allemaal uitmuntende actrices zijn...

ja gelijk heb je sommige hebben me een arrogante kop echt nie normaal soms zie je inderdaad gewoon ook aan kleding hoe iemand waarschijnlijk is hoeft niet altijd waar te zijn of course!
maar goed iemand aan de kassa kan heel lief kijken en na het werk weer arrogant kijken denk ik dan weer....
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 18:33
Tenischa
Tenischa is offline
Citaat:
Angeles schreef:


Wat jij nu doet is ook een vooroordeel geven. Ik krijg ook veel geld van mijn ouders, heb ook wel een tijdje gewerkt naast mijn studie (nu niet meer in verband met stage), maar zij betaalden ook wel heel veel voor me. Mensen denken dan altijd meteen dat je een verwend kreng bent dat de waarde van geld niet kent, maar zo ben ik dus niet. Ik vind het absoluut niet vanzelfsprekend wat mijn ouders voor me doen.

Ik heb ook een vriendin die nog nooit gewerkt heeft. Een aparte situatie misschien, maar toch. Als ze zo ver is en ze is afgestudeerd zal ze het vanzelf leren, misschien heeft ze het wat moeilijk in het begin door haar gebrek aan ervaring, maar dat is dan haar probleem. Vind het geen reden om op haar neer te kijken.

Misschien een beetje off topic, maar ik wou maar even aangeven dat dat óók een vooroordeel is. Ik heb toevallig het geluk dat mijn ouders genoeg geld hebben, dat maakt mij niet tot verwend kreng.



ben het met je eens meid!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Angeles schreef:

verhaal
Ik noemde jou ook geen verwend kreng hoor
Ik kan gewoon niet uitleggen...
Maar ik probeer het toch

Ik heb het over mensen die veel geld hebben, hun ouders hebben goeie banen, maar......over de mensen die neerkijken op mensen die al hun hele leven bij de Hema (bijv.) werken.
Mensen die door hun levensstijl arrogant zijn geworden, en die mensen met een lagere opleiding maar "simpel" vinden.

Ik zou mezelf dan net zo goed voor verwend kreng uitschelden. Okee, dat doe ik ook, dat bén ik namelijk ook
Ik krijg zelf ook best veel van mijn ouders, mijn ouders betalen mijn studie strax ook.
Ik vind het ook niet vanzelfsprekend wat mijn ouders voor me doen. Daarom vind ik mezelf ook best verwend.
Ik zie genoeg mensen die veel minder van hun ouders krijgen.
Snap je wat ik bedoel
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 18:41
Angeles
Angeles is offline
Klopt allemaal. Ik hou er ook niet van als mensen om die reden op anderen neerkijken omdat ze alles van hun ouders krijgen, maar dat gaat lang niet voor iedereen op die veel krijgt (zoals het ook niet voor jou opgaat). Ik krijg soms wel eens de kriebels als ik mensen hoor praten over anderen die van alles van "pappa en mamma" krijgen. Ja, sorry dat ik zo'n geluk heb gehad met mijn ouders, denk ik dan.

En dat ze op je neerkijken omdat je bij de Hema werkt slaat natuurlijk echt nergens op, al zou het je vaste baan zijn. Mensen die om die reden op anderen neerkijken moeten nog zó veel leren, ook al zijn ze nog zo hoogopgeleid.

Maar goed, maar weer on topic.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 19:04
GeNeVa
Avatar van GeNeVa
GeNeVa is offline
Citaat:
Talon schreef:

De 'normale' maken alleen maar geld op, terwijl de 'kassa meisjes' geld verdienen..
Ze zien er ook altijd aardig uit, en niet zo arrogant.

Wat een topic weer! En die vergelijking ook?! Naja.. daar kan je alleen maar zo'n antwoord op verwachten: ( )

Normale meisje.. diegene zonder bijbaan dus... maken het geld op van pappie en mammie.. werken niet.. omdat ze daar geen tijd voor hebben... ze besteden al hun tijd aan studie/school.. en dus geld uitgeven = ontspanning. Zijn zeker van het feit dat ze later een goede toekomst zullen hebben... een goed inkomen.. en lekker leven.. alle reden tot arrogantie!


Kassa-meisjes... besteden al hun tijd aan werken, minder aan studie.. en zijn alleen maar geld-gericht.. denken verder niet aan hun toekomstige baan... het eewige kassa-meisje..... misschien wel?!

( )
( )
( )
__________________
***life is...... being a prisoner in your own body***
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 20:41
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
GeNeVa schreef:


Wat een topic weer! En die vergelijking ook?! Naja.. daar kan je alleen maar zo'n antwoord op verwachten: ( )

Normale meisje.. diegene zonder bijbaan dus... maken het geld op van pappie en mammie.. werken niet.. omdat ze daar geen tijd voor hebben... ze besteden al hun tijd aan studie/school.. en dus geld uitgeven = ontspanning. Zijn zeker van het feit dat ze later een goede toekomst zullen hebben... een goed inkomen.. en lekker leven.. alle reden tot arrogantie!


Kassa-meisjes... besteden al hun tijd aan werken, minder aan studie.. en zijn alleen maar geld-gericht.. denken verder niet aan hun toekomstige baan... het eewige kassa-meisje..... misschien wel?!

( )
( )
( )
Hoezo, generaliserend?

Als je het geluk hebt dat je ouders genoeg geld hebben, wil dat niet zeggen dat je meteen arrogant bent, zoals ik net al zei. Of je arrogant bent of niet ligt aan je instelling, niet aan of je wel of niet moet werken.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 10:18
peetraatjuh
peetraatjuh is offline
D'r zitten ook wel eens mensen achter de kassa die volzitten met tattoos en piercings hor
__________________
kuzziezzz aan alle BOYS BOYS BOYS BOYS BOYS BOYS
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-07-2002, 20:02
girl18
Avatar van girl18
girl18 is offline
Citaat:
Talon schreef:
wat heeft je voorkeur?
zijn de normale 'beter' dan de kassa's?
Of juist niet..?

De 'normale' maken alleen maar geld op, terwijl de 'kassa meisjes' geld verdienen..
Ze zien er ook altijd aardig uit, en niet zo arrogant.

Hoe komen die verschillen?

Hebben kassameisjes een betere mentaliteit?

(met kassa meisjes bedoel ik nu elk meisje achter een kassa, behalve in een supermarkt...)
Pardon.. Moi Arrogant.? sorry hoor maar de kassa meisjes zijn ook gewone meisjes hoor.. ze zitten alleen achter de kassa omdat ze werken en de 'gewone' meisjes verdienen ook geld maar dan niet achter kassa..

Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 20:13
girl18
Avatar van girl18
girl18 is offline
wat heeft deze topic eigelijk met liefde&relatie te maken.. maar ik wil ff wat kwijt.. ik ben geen huppelkutje wat geld heeft van haar pappie en mammie..

ik werk fulltime als typiste in amsterdam.. en ik kom alleen aan winkelen toe aan de einde van de maand.. als ik kleding nodig heb dus kortom ik ga niet elke dag truitjes topjes rokjes bhtjes stringetjes of schoentjes kopen.. dus je moet niet alles over een kam halen ok. en bovendien ik heb een hekel aan HUPPELKUTJES...
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 20:31
Verwijderd
sorry hoor maar ze zijn echt niet stereotype hooor
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 11:55
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
ik werk in een supermarkt, En geef me geld echt niet zomaar uit, ik werk er niet voor niets voor. Dus stort ik veel op me spaar rekening zodat ik straks makkelijk me rijbewijs kan betalen en van die dingen. Ik denk er ook altijd bij na wat ik koop, maar dat heeft verder niets mee te maken dat ik werk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:31.