Oud 16-05-2003, 23:19
boerreh
boerreh is offline
ik doe gymnasium met een C&M profiel. Ik dacht altijd dat je 2 talen verplicht in je profieldeel moest hebben, frans2 en duits2. Op mijn school echter kon je dan latijn kiezen ipv van fa2 of duits2. Ik heb du2 en latijn gekozen, en heb dus geen frans 2.

Nu hoorde ik dat er een manier bestond om latijn te laten vallen, als je dat deed kon je nog steeds een VWO diploma krijgen in plaats van een gymnasium diploma, maar je moest dan wel ckv1 gedaan hebben omdat dat verplicht is op het VWO.

Ik heb dus ckv1 gedaan en met een voldoende afgesloten. Nu is het waarschijnlijk voor mn cijfers nodig dat ik latijn ga laten vallen, maar dan hou ik dus alleen duits2 over, terwijl bij de eisen van C&M staat dat je 2 vreemde talen moet hebben.

Nu vraag ik me af: kan ik latijn toch gewoon laten vallen, en Filosofie in plaats daarvan doen, of mag ik latijn gewoon niet laten vallen. Daarnaast vraag ik me af of Latijn automatisch in het profieldeel terecht is gekomen omdat het een frans2 vervangt bij mij of dat het nog steeds gewoon in het vrije deel zit.

Help plz
Advertentie
Oud 17-05-2003, 00:14
Shygirl1703
Avatar van Shygirl1703
Shygirl1703 is offline
Hey!!

Vorig jaar heb ik gymnasium eindexamen gedaan met het profiel C&M. Ik had ook verplicht 2 vreemde talen in mijn profiel, nl Frans 2 en Grieks. In mijn klas zaten ook mensen die atheneum deden en die hadden automatisch en verplicht Frans 2 en Duits 2. De mogelijkheid om ckv 1 te volgen op het gymnasium was er op onze school (nog) niet.

Ik ben vorig jaar gezakt voor het examen en besloot om dit jaar verder te gaan op de havo. 2 stappen lager eigenlijk. Dit om de reden dat ik anders (ik wilde geen gymnasium meer doen vanwege de moeilijkheid van Grieks) dus Duits 2 in zou moeten halen .... 2 jaar in 1 jaar.

Dit jaar was ik dan ook mooi af van de vakken waarop ik ben gezakt, nl Grieks en Wiskunde A1... Het is misschien jammer dat ik mijn VWO diploma nu niet heb, maar ik ben heel blij dat ik dit jaar verder ben gegaan op de havo en daarmee ook een ontzettend makkelijk en rustig jaartje heb gehad.

Over je vraag of Latijn in je profiel zit als je geen Frans 2 hebt: dat is dus inderdaad zo.. of je moet Grieks EN Latijn hebben, dan zit maar 1 van de 2 in je profiel en kun je er eentje laten vallen..

Hoe het met filosofie zit weet ik niet, want dat vak bestaat bij ons op school niet..

Heel veel succes iig nog met je eindexamen
Oud 17-05-2003, 00:29
Verwijderd
Als het Frans vervangt, mag dat geloof ik niet... Maar bij ons telt dat alleen als je beide klassieke talen hebt. Ik heb alleen Grieks en kan niet Duits of Frans 2 laten vallen..
Oud 17-05-2003, 10:28
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Je kunt 't ook even aan de decaan vragen. Je moet nu sowieso wél examen doen, in alle vakken. Pas daarna kan je het laten vallen
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 17-05-2003, 11:19
boerreh
boerreh is offline
ja inderdaad, maar de enige oplossing zou zijn dat het volgens (misschien regels van een nieuwe lichting ofzo) maar verplicht is om 1 vreemde taal te hebben bij een C&M profiel in plaats van 2.
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Keuze: C&M of N&G ??
Livaad
9 11-05-2016 09:41
Studeren Profielkeuze: C&M of N&G?
Emma2812
9 08-11-2008 12:54
Algemene schoolzaken Vakken bij C&M.
Roosje
39 18-09-2006 12:05
Algemene schoolzaken [VWO] Economie-1 is toch verplicht in profiel C&M?
Verwijderd
8 23-05-2003 19:23
Eindexamens 2003 C&M Profiel
reloaded
4 23-05-2003 11:58
Algemene schoolzaken Overgangsnormen C&M profiel
zeep007
14 04-06-2002 16:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.