Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2012, 20:58
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Volgens mij hebben jouw en mijn haar grote overeenkomsten. :-)
Advertentie
Oud 06-11-2012, 12:11
Verwijderd
Misschien hebben hier mensen nog ideeën! Ik wil binnenkort het een en ander gaan uitproberen voor de carnaval - ik wil kattenoren van mijn eigen haar. Mijn haar komt maar tot op mijn schouders dus is niet bijzonder lang. Ik wil ze graag touperen, maar er moeten wel duidelijke kattenoren zichtbaar zijn. Ik dacht zelf al aan staartjes bovenop mijn hoofd maken en die touperen, maar dan krijg je een duidelijke scheiding tussen staartje(/oren) en de rest en dat wil ik niet. Het is een kwestie van uitproberen, heeft iemand nog ideeën?
Oud 06-11-2012, 12:31
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
http://www.kellykonomi.com/2012/04/t...hairstyle.html Heb je daar wat aan, misschien?
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Oud 06-11-2012, 23:02
Verwijderd
Ik denk dat mijn haar daar te kort voor is. Of niet steil genoeg, Ik heb een flinke slag in mijn haar en wil ze per sé niet stijlen. Maar ik zal het proberen, dankje!
Oud 08-11-2012, 09:17
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Help! Ik probeerde mijn haar laatst blond te verven, heb het twee keer gebleekt met medium-lightener, maar het eindresultaat was erg geel. Nu heb ik er weer verf overheen gedaan en is het weer een soort van ginger. Ik wil het nog een keer proberen fatsoenlijk blond te krijgen, heeft iemand tips voor hoe ik kan zorgen dat het niet zo geel wordt?
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 11-11-2012, 11:07
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb zitten tutten en ik hoef nergens heen maar heb lekker toch mijn haar opgestoken en ik wil het even showen.



Oud 12-11-2012, 17:33
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Ah mooi, fiz!
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Oud 13-11-2012, 18:11
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dankjewel!
Oud 15-11-2012, 10:45
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Heel gaaf inderdaad
Oud 21-11-2012, 03:56
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Het is misschien een hele stomme vraag, maar ik heb haarbandjes, die volgens mij bedoeld zijn om op de indianenmanier te dragen, maar daar vind ik mezelf helemaal geen type voor, dus dat doe ik niet. Maar als ik ze om mijn hoofd doe en ik kijk naar boven of wat dan ook, dan glijdt dat bandje zo van mijn hoofd. Dit heb ik ook met minder elastische, stoffen haarbanden, maar minder erg. Als ik een brede in heb, kruipt ie aan de onderkant ook omhoog en dan komt er zo'n rare bobbel in mijn haar, dus als ik zo'n ding in heb, beweeg ik bijna niet met mijn hoofd
Hoe houden mensen hun haarbanden in godsnaam op de plek?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 21-11-2012, 08:03
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Gewoon, een paar keer per dag opnieuw in doen En ik zet de puntjes altijd op de 'schedelpunt' achter mijn oren. Mit de haarband niet te strak zit, want dan gaat het pijn doen. Elastieken haarbandjes blijven ook op die manier zitten. En de elastieken varianten zet ik vaak nog eens extra vast met een schuifspeldje.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 21-11-2012, 18:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb alleen zo'n elastieken ding met van die 'antislip' dingetjes die ik draag tijdens het sporten en die zet ik met klik-klak speldjes vast.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-11-2012, 23:11
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Gewoon, een paar keer per dag opnieuw in doen En ik zet de puntjes altijd op de 'schedelpunt' achter mijn oren. Mit de haarband niet te strak zit, want dan gaat het pijn doen. Elastieken haarbandjes blijven ook op die manier zitten. En de elastieken varianten zet ik vaak nog eens extra vast met een schuifspeldje.
Ik krijg daar de kans niet voor, als ik mijn hoofd beweeg, schiet dat ding van mijn hoofd (lancering!). En een brede heb ik nooit meer in, omdat dat ding dus ook gelijk omhoog kruipt, zodra ik mijn hoofd beweeg al en zo'n rare bobbel moet ik niet.
Citaat:
Ik heb alleen zo'n elastieken ding met van die 'antislip' dingetjes die ik draag tijdens het sporten en die zet ik met klik-klak speldjes vast.
Jullie spelen dus vals met speldjes kan ik ook wel proberen. Heb nu namelijk gewoon twee diademen gekocht, maar die gaan op een gegeven moment ook zeer doen achter je oren
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 22-11-2012, 11:49
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ohja, klik-klak speldjes Die zitten vaak nog steviger dan schuifspeldjes.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 22-11-2012, 21:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben sowieso meer fan van dat soort speldjes, heb altijd wel een setje ergens rondzwerven.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-11-2012, 18:13
Verwijderd
Hallo Hallo ik heb vraag ik wil wel een keer me haar verven alleen
ik heb zo idee dat geen kleuren bij me kunnen
omdat ik al donkerbruin haar nu heb dus het liefst natuurlijk geen zwart
en bruine ogen
ben zelf ook licht bruin qua huidskleur

soms wou ik dat ik gewoon blank was dan kon je veel meer kleuren hebben
blond , bruin , zwart , rood


welke kleur kan dan wel bij mij
Oud 24-11-2012, 23:07
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Rihanna heeft ook knalrood haar, kan prima hoor ik zou je door een kapper laten adviseren en daarna beginnen met een kleurspoeling. Of misschien is het leuk om een coupe soleil te nemen? Of lowlights? Ik zou in ieder geval met iets subtiels beginnen.

Overigens heb ik alle kleuren gehad (verschillende tinten bruin, blond en rood, ik heb het ook zwart gehad en paars-ish) en alles verveelt op een gegeven moment en ik weet nooit wat mijn volgende kleur wordt en hoe lang het duurt voor ik weer wat anders wil, dat is ook niet altijd leuk.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 25-11-2012, 00:09
Verwijderd
Citaat:
Rihanna heeft ook knalrood haar, kan prima hoor ik zou je door een kapper laten adviseren en daarna beginnen met een kleurspoeling. Of misschien is het leuk om een coupe soleil te nemen? Of lowlights? Ik zou in ieder geval met iets subtiels beginnen.

Overigens heb ik alle kleuren gehad (verschillende tinten bruin, blond en rood, ik heb het ook zwart gehad en paars-ish) en alles verveelt op een gegeven moment en ik weet nooit wat mijn volgende kleur wordt en hoe lang het duurt voor ik weer wat anders wil, dat is ook niet altijd leuk.
Tkx Rood staat Rihanna goed =D
ik heb me haar nooit geverft xd omdat ik niet veel kan met me haar eigelijks

heb zo idee dat als je rood haar neemt ofzo dat je dan ook je kleding anders moet of niet??
Oud 25-11-2012, 00:49
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nou ja, ik zou roze, oranje en paars qua shirts enzo ontwijken, maar verder kan alles hoor, boeiend.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 25-11-2012, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, ik zou roze, oranje en paars qua shirts enzo ontwijken, maar verder kan alles hoor, boeiend.
Komt goed uit haat oranje allen leuk voor Koninginnedag ofzo xd
heb weinig paars alleen wel wat roze xd

klopt het dat blanke mensen meer kan hebben qua haar kleur??
Oud 25-11-2012, 16:36
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mwah nee. Ik heb alles gehad (alles wat ze bij de drogist verkopen althans) en echt niet alles staat me goed omdat ik blank ben. Ik heb weer het probleem dat ik nogal bleek ben. Zwart maakt me te bleek, rood maakt me ook wat bleekjes, blond is soms net alsof je gezicht in je haar overloopt.. Het blijft moeilijk ik vind de kleur die ik nu heb (lichtbruin, het valt nogal donker uit) soms ook te donker.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 25-11-2012, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Mwah nee. Ik heb alles gehad (alles wat ze bij de drogist verkopen althans) en echt niet alles staat me goed omdat ik blank ben. Ik heb weer het probleem dat ik nogal bleek ben. Zwart maakt me te bleek, rood maakt me ook wat bleekjes, blond is soms net alsof je gezicht in je haar overloopt.. Het blijft moeilijk ik vind de kleur die ik nu heb (lichtbruin, het valt nogal donker uit) soms ook te donker.
Ik zou wel zwart stijl haar hebben met schuine pony maar dat valt toch niet op ik heb nu al donkerbruin haar zo wat zwart xd

me keuze is niet zo groot rood of blauwzwart ofzo of iets met bruin maar niet in de buurt van me huiskleur xd

vind het ook wel beetje raar dat als je op internet typt roze haar alleen maar blanke mensen of in tijdschiften alleen mar blanke mensen

Laatst gewijzigd op 25-11-2012 om 18:16.
Oud 10-12-2012, 18:19
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb recentelijk mijn haar geknipt, van best lang naar best kort. Nu merk ik dat mijn haar veel sneller vet wordt dan eerst. Met lang haar kon ik het 3 tot 4 dagen uitzingen (de 4e dag was echt de max) en nu is het na anderhalve dag al twijfelachtig. Het is heel lang geleden dat mijn haar zo kort was, dus ik weet niet meer of dat gewoon door de lengte komt.
Kan het ook zijn dat ik te veel conditioner gebruik? Ik ben natuurlijk gewend een halve fles te gebruiken en gebruik nu weinig, voor mijn doen, maar misschien toch nog te veel?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 11-12-2012, 20:04
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Dat zou kunnen. Mijn haar was altijd vrij kort, maar sinds een jaar ofzo is het weer vrij lang en ik merk niet zo veel verschil qua vetheid. Ik moet m'n haar sowieso om de dag wassen, maar ik gebruik nooit zoveel cremespoeling. Je hebt ook niet zoveel nodig, dus mss gebruik je idd nog teveel. Probeer eens wat minder te gebruiken. Gebruik je wel dezelfde soort? Want anders kan het ook daar aan liggen.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 11-12-2012, 21:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heb je uberhaupt wel conditioner nodig met kort haar? Mijn haar klit niet tot een bepaalde lengte dus ik gebruik helemaal geen conditioner. Als je het toch wilt kan je het ook alleen in je hangende haar smeren en niet je haar wat op je hoofd zit, dat scheelt bij mij al superveel. Is het na het wassen nog vet of wordt het toch langzaam vet? Wellicht produceert je hoofdhuid dezelfde hoeveelheid talg maar is het nu verdeeld over minder haaroppervlak oid?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 12-12-2012, 08:20
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Zit je niet meer aan je haar, nu het kort is, LP? Want daardoor wordt je haar ook heel snel vet.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 12-12-2012, 09:59
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Dat zou kunnen. Mijn haar was altijd vrij kort, maar sinds een jaar ofzo is het weer vrij lang en ik merk niet zo veel verschil qua vetheid. Ik moet m'n haar sowieso om de dag wassen, maar ik gebruik nooit zoveel cremespoeling. Je hebt ook niet zoveel nodig, dus mss gebruik je idd nog teveel. Probeer eens wat minder te gebruiken. Gebruik je wel dezelfde soort? Want anders kan het ook daar aan liggen.
Ja, het is dezelfde, maar het zal wel te veel zijn dan
Citaat:
Heb je uberhaupt wel conditioner nodig met kort haar? Mijn haar klit niet tot een bepaalde lengte dus ik gebruik helemaal geen conditioner. Als je het toch wilt kan je het ook alleen in je hangende haar smeren en niet je haar wat op je hoofd zit, dat scheelt bij mij al superveel. Is het na het wassen nog vet of wordt het toch langzaam vet? Wellicht produceert je hoofdhuid dezelfde hoeveelheid talg maar is het nu verdeeld over minder haaroppervlak oid?
Nee, maar mijn haar wordt er zo lekker zacht van. Goeie tip.
Het wordt langzaam vet en ook niet gelijk dezelfde dag ofzo, maar laten we zeggen: Als ik het nu zou wassen, zou het morgenavond al vet zijn.
Citaat:
Zit je niet meer aan je haar, nu het kort is, LP? Want daardoor wordt je haar ook heel snel vet.
Dat kan ook nog wel, maar dan zou het vooral de plukjes aan de voorkant moeten zijn, en het is gewoon all over.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 13-12-2012, 17:45
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Weer eens zelf de schaar in mijn haar gezet. 25 cm af, nu komt het tot tussen mijn schouderbladen. Wat me het meest opvalt is dat ik zoveel minder conditioner nodig heb met zo kort haar, van wortel tot punt is gewoon heel wat minder nu. Verder, als het droog is krult het gigantisch en komt het net voorbij mijn kaaklijn. Vind het wel makkelijk zo, wassen, schudden en wachten, als het droog is is het dan vanzelf een afro.
Oud 14-12-2012, 21:39
Verwijderd
Een afro jammer dat ik geen neger ben, anders had ik ook een afro gewild.

Phoebe, kun jij je haar nog in een staartje? En droeg je met lang haar je haar vaak in een staart? Ik kan mijn haar sinds kort weer in een staartje () en merk dat het dan veel minder snel vet word. Waar het aan ligt weet ik niet, maar ik kan mijn haar nu goed vier dagen vast hebben en dan pas moet het gewassen worden. Toen dat nog niet kon, moest ik het op de derde dag/begin vierde dag echt wassen, anders was het gewoon te vet.
Oud 15-12-2012, 01:20
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Een afro jammer dat ik geen neger ben, anders had ik ook een afro gewild.

Phoebe, kun jij je haar nog in een staartje? En droeg je met lang haar je haar vaak in een staart? Ik kan mijn haar sinds kort weer in een staartje () en merk dat het dan veel minder snel vet word. Waar het aan ligt weet ik niet, maar ik kan mijn haar nu goed vier dagen vast hebben en dan pas moet het gewassen worden. Toen dat nog niet kon, moest ik het op de derde dag/begin vierde dag echt wassen, anders was het gewoon te vet.
Ja, met een diadeem of speldjes kan het allemaal uit mijn gezicht. Maar dat maakt niet uit qua vetheid bij mij, ik heb het namelijk eigenlijk altijd in een staart ik ga toch maar wat minder conditioner gebruiken, om mee te beginnen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 15-12-2012, 09:54
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wat bij mij heel veel helpt in hoe het valt (maar niet per se in hoe lang ik zonder wassen kan gaan) is twee keer shampooën met weinig product in plaats van één keer met veel product. Ik heb het idee dat de shampoo dan beter overal komt. Maar ik heb vrij lang haar, misschien doet dit voor jou niets.
Oud 15-12-2012, 11:05
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat deed ik vroeger ook altijd, nu niet meer trouwens. Weet niet waarom ik daarmee gestopt ben Wat ik wél doe, is als ik iets van conditioner of een maskertje in m'n haar doe, dat ik het daarna dan ook nog even met een heel klein beetje shampoo er weer uit was zodat echt alles er uit is. Ik krijg het altijd zo lastig eruit gewassen en dit kreeg ik toen als tip van de kapper

Ik heb trouwens ook een vraag: hoe voorkom je dat je haar met de vorst zo statisch en fluffy wordt? Normaal heb ik best slag in m'n haar maar als het vriest hangt het gewoon recht naar beneden.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 15-12-2012, 14:34
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Wat bij mij heel veel helpt in hoe het valt (maar niet per se in hoe lang ik zonder wassen kan gaan) is twee keer shampooën met weinig product in plaats van één keer met veel product. Ik heb het idee dat de shampoo dan beter overal komt. Maar ik heb vrij lang haar, misschien doet dit voor jou niets.
Ik was het altijd twee keer zelfs als het niet echt nodig is.
Citaat:
Dat deed ik vroeger ook altijd, nu niet meer trouwens. Weet niet waarom ik daarmee gestopt ben Wat ik wél doe, is als ik iets van conditioner of een maskertje in m'n haar doe, dat ik het daarna dan ook nog even met een heel klein beetje shampoo er weer uit was zodat echt alles er uit is. Ik krijg het altijd zo lastig eruit gewassen en dit kreeg ik toen als tip van de kapper

Ik heb trouwens ook een vraag: hoe voorkom je dat je haar met de vorst zo statisch en fluffy wordt? Normaal heb ik best slag in m'n haar maar als het vriest hangt het gewoon recht naar beneden.
Oh, dat is misschien ook wel een goed idee ja ga ik ook maar eens proberen.

En dat statische wil ik ook wel weten, ik krijg stroom van álles in de winter.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 26-12-2012, 21:13
faithfully
faithfully is offline
Ik heb een probleem, ik heb een heel hoog voorhoofd waar ik niet blij mee ben. Wat voor kapsel is hier het meest geschikt voor? Mijn haar is lang, donkerblond en golvend. Alvast dank!
Oud 27-12-2012, 01:09
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Een pony maar Tyra Banks heeft ook een 'fivehead', zoals ze het zelf noemt, en die is supermodel, dus heel druk zou ik me er ook niet over maken.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 29-12-2012, 00:22
vrager1244
vrager1244 is offline
Welk haarproduct moet ik gebruiken om dit haar te krijgen:



Mijn haar heeft dezelfde lengte. Of heeft dit misschien niet alleen met het product te maken maar ook met je haar zelf?
Oud 29-12-2012, 13:36
Verwijderd
Ten eerste is dat ook heel erg afhankelijk van je haar. Als je haar lekker weerbarstige krullen heeft, kun je doen wat je wil maar heb je pech en gaat dit je niet lukken.
Qua producten ligt het er een beetje aan wat je wil. Als je precies dat kapsel wil en je wil ook neit meer dat het beweegt en dat het stil blijft zitten, zou ik zeggen: Vastzetten met schuim en gel. Als het je gaat om het hele nonchalante effect en het is juist wel de bedoeling dat het nog een beetje wiebelt en dat je je hand er doorheen kunt halen, dan ben ik geneigd om te roepen dat je wax moet gebruiken, maar er zijn vast anderen die daar meer verstand van hebben van ik.
Oud 11-01-2013, 08:22
Verwijderd
Ook dit topic gaat op slot, losse topics over haarvragen zijn nu ook gewoon welkom. De laatste posts over Stichting haarwensen heb ik een eigen topic gegeven.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Algemeen: Overzicht wedstrijden, Handige tips, en overzicht (oude) topics.
Dingaantouwtje
7 04-04-2010 23:26
Psychologie Problemen met mezelf, de wereld, studie en nog veel meer.
SpaRood
28 19-08-2004 02:11
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen sluierverbod (betoog) Nederlands
bayirgul
12 26-03-2004 10:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.