Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2002, 13:41
liekedepieke
liekedepieke is offline
hallo....
Ik zit met een nogal groot probleem. Ik woon hier in Singapore in een boarding house en er is hier een jongen die me heel erg leuk vindt. Nu had ik hem al wel duidelijk gemaakt dat ik nog geen zin had in een relatie aangezien ik net een lange relatie heb gehad en die is op een nogal pijnlijke manier gestrandt.
Afgelopen week vroeg hij me mee uit eten, waarop ik zei dat ik het heel lief van hem vond maar dat ik met een vriendin naar de bios zou gaan, waar hij dan natuurlijk wel naar mee kon. Maar dat filmpje ging niet door en toen kreeg ik die avond (hij was in het appartement van zijn guardians buiten de boarding house ergens in de stad) berichtjes via mijn vriendin haar telefoon aangezien ik alleen maar een NL mobiel heb, schreef hij dingen als:
I saw you standing on a mountain with a bottle of vodka, a rainbow, strawberry milkshake and hot chocolate
(stond er iets anders, maar dat zijn dus de dingen waar hij het meest van houdt)
Daar had ik dus verder niet op gereageerd.
Afgelopen nacht moesten wel allebei de hele nacht opblijven om ons huiswerk te maken en toen ging het allemaal prima, voor zover ik weet ben ik duidelijk genoeg er in dat ik niets in hem zoek buiten vriendschap.
Het probleem is dat hij afgelopen nacht weer allemaal berichtjes heeft gestuurd naar die vriendin van mij, liz, over dat hij niet durfde maar dat het er wel zat aan te komen, dat hij gewoon te ´puss´ was enzo.
Nu komt het pijnlijke deel van het verhaal... we doen hier dus secret santa (voor de mensen die niet weten wat dat is: dan moet je iemand een week lang elke dag een klein kadootje of briefje geven, zonder dat die persoon weet dat het van jou komt en na een week onthul je dan wie je bent)
Nu hebben ze mij als ´grapje´ die jongen aangewezen... Dat is dus geheel de verkeerde timing, want ik ben bang dat hij dit helemaal verkeerd gaat opvatten. Hoe moet ik dit doen? Het spel verpesten door hem geen lieve dingen te geven/sturen? het punt is dat hij echt een beetje hintblind is, maar ik wil hem niet kwetsen want het is echt een hele lieve jongen en hij is een goede vriend van me.........

Ik wil dus graag advies... moet ik nu voor een week de schijn ophouden en hem valse hoop geven? Of moet ik het zo oppervlakkig mogelijk houden en op de botte manier duidelijk maken dat het er niet in zit?
In het begin deed ik namelijk gewoon tegen hem als: het is geen ja het is geen nee, aangezien ik het zelf ook nog niet goed wist, maar heb nu toch wel heel erg duidelijk gemaakt dat het een nee is....

In ieder geval alvast bedankt....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2002, 14:39
Dette
Dette is offline
pff, ingewikkeld, je stuurt hem alleen maar gein dingentjes, geen beertjes maar krokodillen en geen Luv you´s maar youre my friend and friendship forever... en veel jokes in je berichtjes bijvoorbeeld ´ik hou van je, wil je met me trouwen...joke (en dan in het engels ofcourse, maar dat van mij is very bad) en uiteindelijk kwets je hem heel erg... maar ach, dat is beter dan dat hij zijn nachtrust verwaarloosd om jou onzinnige briefjes te sturen....
succes er mee, fancy´s marrielle (dette dus)
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 14:46
Verwijderd
Heej,

tsja, wat een ontzettend moeilijke situatie... Allereerst, er is geen mogelijkheid op andermans secret santa te zijn? Door duidelijk te maken waarom je het niet bij hem wil?

Verder is de boodschap bij hem dus nog niet aangekomen, ookal heb jij het idee duidelijk geweest te zijn. Hem nog maar es apart nemen en even heel duidelijk in zn gezicht zeggen dat je niets meer voor hem voelt dan vriendschap en dat een relatie er hoe dan ook niet in zit lijkt me wel verstandig.

Verder over de kadootjes.. Hij weet toch tot aan het einde niet dat jij het bent? Dan zal het zijn valse hoop dus niet opbouwen aangezien hij niet weet wie het is.. Verder zou ik voor het einde dus nog een keer in zijn gezicht zeggen dat er niets meer dan vriendschap inzit. Het enige moment dat zijn hoop dan weer even zou kunnen opleven is wanneer hij er dan achterkomt dat jij zijn secret santa dus was.. als je dan op dat moment koel en afstandelijk bent (dus wel gewoon het kadootjesritueel doen, dat lijkt me wel zo leuk.. dat staat in principe namelijk los van de rest natuurlijk) kun je die hoop weer 'de grond in boren' als het ware.

Het is hij die de boodschap niet oppikt, daar kun jij niets aan doen. Als hij dus toch hoop opbouwt zou ik me niet schuldig daarover voelen als ik jou was, jij bent naar jouw idee duidelijk genoeg geweest. Kan die vriendin hem trouwens niet ook duidelijk maken dat er echt niets meer in zit dan vriendschap?

Nou ja, samengevat: ik zou nog es heel duidelijk tegen hem zijn, wel gewoon het hele kadootjes idee doen, maar dan ook wanneer hij weet dat jij het bent duidelijk blijven dat dit niet ineens betekent dat je wel meer voor hem voelt.

sterkte!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Dette schreef:
pff, ingewikkeld, je stuurt hem alleen maar gein dingentjes, geen beertjes maar krokodillen en geen Luv you´s maar youre my friend and friendship forever... en veel jokes in je berichtjes bijvoorbeeld ´ik hou van je, wil je met me trouwen...joke (en dan in het engels ofcourse, maar dat van mij is very bad) en uiteindelijk kwets je hem heel erg... maar ach, dat is beter dan dat hij zijn nachtrust verwaarloosd om jou onzinnige briefjes te sturen....
succes er mee, fancy´s marrielle (dette dus)
is zeker ook een goed idee, in je kadootjes ook een soort van duidelijk maken dat het niet meer dan vriendschap is..

Dat grapje van ik hou van je, joke zou echter als een positieve hint, in plaats van een negatieve hint opgevat kunnen worden...
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 16:02
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Oej, tja dat is best wel lastig.. maar wordt je bij dat spel iemand ''toegewezen'' dan?
Hmzz nou ja, het zal wel, ik ken het verder niet..

Iig, zou ik inderdaad, zoals iemand anders al zei, wel leuke dingentjes sturen, maar dan niet as in ''I love you'' maar leuke dingentjes omtrent vriendschap.. ''You're a great friend'' ofzo.. zulke dingen, leg dus de nadruk op vriendschap en niet op liefde..

Als er op een of andere manier onder uit kunt komen, dat je iemand ander cadeautjes mag sturen ofzo, dan zou ik dat proberen.. Maar ik weet niet hoe dat werkt..

succes iig..
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 20:14
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Vaag spel dan! Ik denk dat dit soort spelletjes heel veel kunnen verpesten.
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 11:32
liekedepieke
liekedepieke is offline
hehe, de eerste dag overleefd... Ik heb hem een sigaret gegeven... ik weet het, beetje vaag, maar weet dat hij daar van houdt en het is een algemeen iets, kan van iedereen komen... het enige wat ik erop heb geschreven is: merry x-mas, fragile.

Wah ben er net (als in 1 seconde geleden) achter gekomen dat hij weet dat ik hem heb... ach ja, wat wil je in een boarding house waar niemand zijn mond houden... maar goed, is op zich dus wel weer makkelijker om hints direct door te geven als in dat het alleen maar vriendschap is...

Moet nu alleen wel nadenken over het volgende kadootje, kan hem moeilijk de hele week sigaretten blijven geven...

Hij was gisteren trouwens weer wat afstandelijker, was ook heel erg chagrijnig na 38 uur wakker te zijn, dus toen hij richting irritant en te dichtbij enzo ging liep ik hem helemaal af te zeiken... kan op zich dus inderdaad niet veel duidelijker... maar wil ook niet onaardig tegen hem doen!! *zucht*

maar goed, thanks iig al voor jullie reply's!

Liefs Lieke
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.