Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2005, 15:16
zonnetje1985
zonnetje1985 is offline
Lieve allemaal,

Ik zit met een heeeeeeeeeeel groot probleem en ik voel me gewoon ziek erdoor dus ik wil vragen of jullie mij alsjeblieft kunnen helpen!?!

Ik ga nu 4,5 jaar met mijn vriend en we wonen sinds een half jaar samen. Sinds 2 jaar gaat het wat minder, we hebben meer ruzie enzo en dat was een reactie-reactie situatie. Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.

Mijn vriend heeft nu gezegd dat hij mij een hele lieve meid vind maar dat hij niet meer voor mij voelt dan gewone vriendschap en dat het beter over kan zijn. Om het strijdbijltje nog niet helemaal neer te gooien heeft hij gezegd van: we proberen het nog 1 keer en gaan er voor de volle 100% voor.
Ik vind dit echt verschrikkelijk en nu denk ik waarom hebben we het elkaar zo moeilijk gemaakt. Ik besef nu pas wat ik heb echt zo stom en nu is het bijna te laat.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen maar hij zei: blijf gewoon jezelf en ga niet overdreven lief doen enzo want uiteindelijk werkt dat dan het toch niet.

Gisterenavond hebben we heel veel conflicten uitgepraat die tussen ons in stonden maar het probleem is nu dat zijn gevoel weg is al kan ik me dit niet voorstellen dat dit HELEMAAL weg is!
Hij wil me zelfs geen kusje geven want dan zegt hij van: ik geef je valse hoop.

Ik ben echt wanhopig, wat moet ik doen? Hoe kan ik weer laten zien dat ik dat leuke meisje ben waar hij op is gevallen en is het nu al niet te laat. Ik word zo bang dat het toch allemaal geen zin heeft want hij is zo standvastig en aan heel zijn houding merk ik het.

Hebben jullie tips of meningen hierover???? Ik ben echt zo bang en voel me zo rot ik kan het gewoon niet uitleggen...

Owja, ik heb dit weekend ( verassing, hij weet trouwens wel dat we iets gaan doen maar wat...) een gezellige middag gepland, uit eten, massage, sporten bij zo'n oord zegmaar. Allemaal dingen die hij leuk vind en ik hoop dat het wel weer een beetje opbloeit.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2005, 15:29
Phenobarbidoll
Avatar van Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
waarom wil hij het alsnog proberen?

jij kan denk ik niets doen, je kunt iemands gevoelens niet veranderen.
__________________
eat your animal crackers
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 15:35
DomoBig
Avatar van DomoBig
DomoBig is offline
Nee idd.. ben ik het mee eens, je kunt niets meer doen.

Hou jezelf niet langer voor de gek, ga zelf bij hem weg! *snap echt wel hoe moeilijk dit is, maar geloof me, je komt er overheen* Geen weekendje uitgaan! Hij is je gewoon niet waard!

Ga lekker zelf een weekendje uit, met een vriendin ofzo.. ff lekker chillen, en niet te veel nadenken!

Nou ja, wat je ook besluit, en wat er ook gebeurd.. succes
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 15:38
zonnetje1985
zonnetje1985 is offline
Hij wil het graag een kans geven, mischien dat het gevoel terugkomt.......

En dat hoop ik zo want ik geef hem niet zomaar op na 4,5 jaar
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 15:42
DomoBig
Avatar van DomoBig
DomoBig is offline
Citaat:
zonnetje1985 schreef op 01-12-2005 @ 16:38 :
Hij wil het graag een kans geven, mischien dat het gevoel terugkomt.......

En dat hoop ik zo want ik geef hem niet zomaar op na 4,5 jaar
Ik snap dat JIJ HEM niet zomaar wilt opgeven, maar liefje, wat is erger? Met hem blijven leven, wetende dat hij nooit meer ECHT verliefd op je zal zijn of van je zal houden... of bij hem weggaan (zelf nu!) een eigen leven opbouwen en weer "nieuwe" leuke dingen ontdekken! Onafhankelijk zijn is best leuk hoor je moet er alleen weer even inkomen (heb hetzelfde meegemaakt)
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 15:55
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Wees gewoon jezelf! Na een tijd gaat het toch wel fout als jij jezelf niet meer voordoet. En als het daarom nog niet gaat, dan horen jullie blijkbaar niet bij elkaar en kun je beter goed bevriend zijn. 2 jaar vind ik wel erg lang voor irritaties in een relatie. Dan zou ik al lang gekapt zijn.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 15:56
zonnetje1985
zonnetje1985 is offline
Dat kan ik wel doen maar ik hou wel van hem en wil eigenlijk die kans dat het gevoel bij hem mischien terug komt met twee handen aangrijpen
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 16:10
Soezen
Avatar van Soezen
Soezen is offline
Ga in ieder geval niet aanhankelijk doen. Doe juist zelf ook wat afstandelijker, en dan kijken hoe hij daar op reageert. Natuurlijk niet de overdreven afstandelijk, wel een beetje subtiel houden. En natuurlijk blijf gewoon jezelf.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 16:14
Peacefully
Avatar van Peacefully
Peacefully is offline
Mijn vriend heeft nu gezegd dat hij mij een hele lieve meid vind maar dat hij niet meer voor mij voelt dan gewone vriendschap en dat het beter over kan zijn.

als iemand dit tegen je zegt, dan wíl je toch niet eens meer "proberen" of er nog iets uit te halen valt?
__________________
Dokter, ik ben allergisch voor tomaten, maar kan ik dan wel gewoon tomaten eten offfuuhh
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 16:19
zonnetje1985
zonnetje1985 is offline
tja, zo letterlijk heeft hij dat niet gezegd:

hij voelt vriendschap voor me en houd wel van me maar du sniet op die manier.
en hij wil nadenken over ons.

maar zijn houding verteld me ook veel... gewoon hoe hij doet en naar me kijkt
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 16:20
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Als ik in jouw situatie zou zitten, zou ik me ook wel heel fel aan zo'n weekendje gaan vastklampen. Proberen er iets van te maken, misschien af en toe er wat aan te sleuren.

Maar sommige dingen 'kan' je hem niet meer laten zien. Nu ben je niet meer dezelfde als toen je 15 ofzo was, en hij verliefd op je was.

Als buitenstaander kan ik me helemaal niet voorstellen dat zo'n weekendje uit een goed idee is. Het kan wel gezellig worden, maar het kan ook op een pijnlijke manier duidelijk worden dat ook zonder ruzie en in een andere omgeving zijn gevoelens niet meer zijn wat ze waren, en dat het in principe al gedaan is tussen jullie (ook al hebben jullie dat zelf nog niet door).

Doe absoluut waarvan je nu denkt dat het het beste voor jou/jullie is. Maar op lange termijn heb je in een relatie meer aan een 'korte' pijn, dan aan een lange doodstrijd.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 16:29
*Supergirlll*
Avatar van *Supergirlll*
*Supergirlll* is offline
Het is logiscch als de verliefdheid op een gegeven moment over gaat in 'houden van'. Maar niet als je nog zo jong bent, dan moet je gewoon nog echt verliefd op elkaar zijn. Het klinkt echt hard maar als je vriend nu niet meer verliefd is kap er dan mee. Jullie maken het jezelf zo moeilijk door met een relatie verder te gaan terwijl het eigenlijk alleen maar vanaf jou kant komt.
Ik zou het ook doen, alles proberen om het nog weer goed te krijgen, maar uit ervaring weet ik dat het niet werkt. Je kunt niet zomaar weer verliefd worden doordat je leuke dingen gaat doen. Gevoelens kun je niet dwingen, hoe naar dat ook is.
Misschien komt het doordat jullie samen in 1 huis wonen, is de spanning er misschien vanaf?Of moeten jullie eventjes afstand nemen en dan kijken hoe hij ertegen aankijkt!

Echt heel veel sterkte deze tijd!
__________________
let that miracle happen...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 18:35
Amma
Avatar van Amma
Amma is offline
Zoals al eerder is gezegd, ik zou niet overdreven lief gaan doen en pogingen doen om zijn gevoel te veranderen. Als het al 2 jaar minder gaat denk ik dat de kans klein is dat het ineens zal veranderen. Als iemand zoiets tegen mij zou zeggen zou ik zelf mijn conclusies trekken denk ik...
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 14:33
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
liefde moet van 2 kanten komen en kan je niet dwingen
ik ken de situatie, alleen niet van 4,5 jaar maar de helft van die tijd maar das ook al een tijdje...

Bij ons is het nu echt uit...wat erg pijn doet...maar tja je kan het niet veranderen he?

uuhm verder kan ik er niet veel van zeggen eigenlijk als hij zegt dat hij het nog een keer wilt proberen moeten jullie het niet forceren, maar gewoon tja jezelf zijn ofzo...

Laat het loslopen en kijk het aan, als je diep in je hartje beseft dat het niet werkt, moeten jullie toch een knoop doorhakken...hoe erg dat ook is...
__________________
Broken......
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 21:10
Athlon
Athlon is offline
Citaat:
evanescence schreef op 02-12-2005 @ 15:33 :
liefde moet van 2 kanten komen en kan je niet dwingen
ik ken de situatie, alleen niet van 4,5 jaar maar de helft van die tijd maar das ook al een tijdje...

Bij ons is het nu echt uit...wat erg pijn doet...maar tja je kan het niet veranderen he?

uuhm verder kan ik er niet veel van zeggen eigenlijk als hij zegt dat hij het nog een keer wilt proberen moeten jullie het niet forceren, maar gewoon tja jezelf zijn ofzo...

Laat het loslopen en kijk het aan, als je diep in je hartje beseft dat het niet werkt, moeten jullie toch een knoop doorhakken...hoe erg dat ook is...
Mee eens
__________________
eXPerience a new world... Together with /\ 'I' I-I L ( ) I\I... Copyright 2002
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 08:45
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Als je vriend zegt dat hij niet meer voelt dan vriendschap én hij wil het nog een keer proberen, dan houdt hij zichzelf én jou voor de gek.

Als het al 2 jaar minder gaat met de relatie, hij nu dit zegt, dan denk ik dat jullie elkaar niet meer voor de gek moeten houden en stop ermee voordat het te laat is, jullie in een sleur terechtkomen waar jullie bij elkaar blijven omdat jullie al heel lang bij elkaar zijn, jij nog veel voor hem voelt, maar dat dit anderom niet meer het geval is.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Help wat kan ik hieraan doen?
JustWe
5 24-05-2007 09:07
Psychologie Wat moet ik nu?? :S
*leeg*
14 20-02-2004 10:22
Psychologie Onverwerkte gevoelens, wat kan ik hieraan doen..
Missy_X
2 14-11-2003 13:54
Liefde & Relatie Wat moet ik nu doen?!
Ilona1
11 04-01-2003 17:20
Liefde & Relatie Hoe ga ik hiermee om???
FB
6 30-03-2002 09:28
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Wat kan ik nu nog doen??
Alexander
21 21-08-2000 17:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20.