Oud 31-03-2006, 12:52
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sarah schreef op 31-03-2006 @ 12:16 :
Gothic, dat is een lijstje waar mensen mee op gewicht blijven. Voor afvallen is 6 boterhammen gewoon goed en kun je de boterhammen en fruit als 'gezonde tussendoortjes' gebruiken.

Siren: ben je wel slanker geworden terwijl je bijkwam? het kan dan zijn dat je meer spieren en minder vet hebt gekregen, een kubieke centimeter spieren weegt meer dan een kubieke centimeter vet
Met dat lijstje kun je prima afvallen. Als je dieetproducten gebruikt, kom je niet boven de 1500 cal uit met dat lijstje...
Sowieso zorgt het ervoor dat je elke 2 á 3 uur een boterham/2 crackers/ontbijtkoek/roggebrood kun eten. Op die manier hou je je stofwisseling op topniveau, heb je tussendoor geen trek meer, heb je om 4 uur geen trek en neem je niet die zak chips of chocolade of weet ik het...
(overgens bedoelde ik met gezonde tussendoortjes idd extra boterham (2 vd 6/8) en fruit of yoghurt oid)...

Dat lijstje zelf is lang geen 2000 cal, dat moet je aanvullen met gezonde tussendoortjes, normaal beleg enz.

Je kunt die 1500 cal ook opvullen met 4 boterhammen, avondeten, maar dan zul je nog een hoop erbij moeten eten, wil je aan de 1500 komen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 31-03-2006, 12:58
Verwijderd
mjah, als je normaal beleg op dat brood doet en dáárbij nog dingn als mueslirepen gaat eten enzo, en ik telde er zelf nog zuivel bij op , kom je gauw boven de 1500 uit, maar met dieetbeleg en geen extraatjes kan het idd wel
Oud 01-04-2006, 01:50
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 31-03-2006 @ 11:23 :
Nee dat dacht ik al. Eet je wel minimaal 1500 cal?
weet ik het, 3 boterhammen meestal nog n broodje kipcorn paar koekjes avondeten fruit ennuh dat was t
Oud 01-04-2006, 10:02
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
koekjes schreef op 01-04-2006 @ 01:50 :
weet ik het, 3 boterhammen meestal nog n broodje kipcorn paar koekjes avondeten fruit ennuh dat was t
Dan is je lichaam waarschijnlijk op spaarstand. Dus als je niet meer wil eten, zul je waarschijnlijk niet goed afvallen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 01-04-2006, 11:09
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
En iig gezonder, voor een broodje kipcorn kun je ook 4 boterhammen met gezond beleg eten
Oud 01-04-2006, 11:19
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloem schreef op 01-04-2006 @ 11:09 :
En iig gezonder, voor een broodje kipcorn kun je ook 4 boterhammen met gezond beleg eten
4 koekjes
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 01-04-2006, 11:28
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Gothic schreef op 01-04-2006 @ 11:19 :
4 koekjes
Die eet ze al
Oud 01-04-2006, 12:37
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Gothic schreef op 01-04-2006 @ 10:02 :
Dan is je lichaam waarschijnlijk op spaarstand. Dus als je niet meer wil eten, zul je waarschijnlijk niet goed afvallen...
Zij wilt dan ook aankomen, niet afvallen...
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 01-04-2006, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 01-04-2006 @ 10:02 :
Dan is je lichaam waarschijnlijk op spaarstand. Dus als je niet meer wil eten, zul je waarschijnlijk niet goed afvallen...
ik weeg iets van 47 dus als ik nog meer af fal ga ik denk ik dood

maar ik heb wel een beetje t probleem dat mn maag ligt te bokken dus zodra ik veel dingen ga eten komt het er weer uit omdat mn maag t niet wil verteren ofzo dus ik weet niet wat ik nu moet doen
Oud 01-04-2006, 12:46
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 01-04-2006 @ 12:39 :
maar ik heb wel een beetje t probleem dat mn maag ligt te bokken dus zodra ik veel dingen ga eten komt het er weer uit omdat mn maag t niet wil verteren ofzo dus ik weet niet wat ik nu moet doen
Meerdere keren kleine hoeveelheden kan werken. En als je op geen enkele mogelijke manier meer kunt eten, dan zou ik eens naar de huisarts gaan om hem/haar te laten kijken waar dat door komt.
Oud 01-04-2006, 18:46
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 01-04-2006 @ 12:37 :
Zij wilt dan ook aankomen, niet afvallen...
Goed dat je het zegt... Dan moet ze helemaal meer eten...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 01-04-2006, 19:04
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 01-04-2006 @ 12:39 :
ik weeg iets van 47 dus als ik nog meer af fal ga ik denk ik dood

maar ik heb wel een beetje t probleem dat mn maag ligt te bokken dus zodra ik veel dingen ga eten komt het er weer uit omdat mn maag t niet wil verteren ofzo dus ik weet niet wat ik nu moet doen
Zes keer per dag gewoon eten wat je binnen kan krijgen . Mensen met een gevoelige maag reageren vaak slecht op dingen met veel vet erin, dus richt je op dingen met veel koolhydraten zoals brood en pasta enzo. En het helpt ook om dagelijks 1,5 liter sap te drinken (=veel vruchtensuikers en dus energierijk, maar niet echt ongezond), maar doe dat dan wel alleen tijdens de maaltijden en tussendoortjes en niet de hele dag door steeds een slokje, want dat is slecht voor je tanden.
Oud 02-04-2006, 15:44
Verwijderd
dankjewel allemaal
Oud 03-04-2006, 11:21
Verwijderd
Weet iemand (Roos ofzo ) hoeveel voedingsvezel er ongeveer in maisbrood zit? Ik hoef geen precieze waarden want dat zegt me toch niets, maar lijkt het meer op wit-, meer op bruin- of meer op volkorenbrood?
Oud 03-04-2006, 15:03
Lynn
Avatar van Lynn
Lynn is offline
Ik ben ook weer eens een verwoede 'ik-wil-een-paar-kilo's-kwijt'-poging begonnen en heb me daarom aangemeld bij valtaf. Nou ben ik alleen nogal aan het klungelen met die grammen die je aan moet geven in je caloriedagboek. Mijn inzicht is niet alles, dus ik weet echt niet hoeveel gram jam ik op één cracker doe of hoeveel gram aardappels ik precies eet.
Is er ergens een site waar ik dat vanaf kan halen of kan iemand hier me vertellen hoeveel gram één eetlepel aardappels ongeveer is? En een normaal belegde cracker met jam, hoeveel jam gaat daar op? En een eetlepel groente? Kutgrammen.
__________________
de rest is geschiedenis
Oud 03-04-2006, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Lynn schreef op 03-04-2006 @ 15:03 :
Ik ben ook weer eens een verwoede 'ik-wil-een-paar-kilo's-kwijt'-poging begonnen en heb me daarom aangemeld bij valtaf. Nou ben ik alleen nogal aan het klungelen met die grammen die je aan moet geven in je caloriedagboek. Mijn inzicht is niet alles, dus ik weet echt niet hoeveel gram jam ik op één cracker doe of hoeveel gram aardappels ik precies eet.
Is er ergens een site waar ik dat vanaf kan halen of kan iemand hier me vertellen hoeveel gram één eetlepel aardappels ongeveer is? En een normaal belegde cracker met jam, hoeveel jam gaat daar op? En een eetlepel groente? Kutgrammen.
op valtaf.nl staan vaak ook dingen als '1 beleg', '1 stuk', '1 snee', enzovoort . Even klikken op het pijltje naast het woord gram.
Maar over het algemeen is een opscheplepel aardappels of groente 50 gram (1 aardappel van bescheiden formaat ook) en een eetlepel beleg 15 gram.
Oud 03-04-2006, 15:35
Lynn
Avatar van Lynn
Lynn is offline
Citaat:
Sarah schreef op 03-04-2006 @ 15:26 :
op valtaf.nl staan vaak ook dingen als '1 beleg', '1 stuk', '1 snee', enzovoort . Even klikken op het pijltje naast het woord gram.
Maar over het algemeen is een opscheplepel aardappels of groente 50 gram (1 aardappel van bescheiden formaat ook) en een eetlepel beleg 15 gram.
Ja, klopt, dat had ik ook al gezien. Alleen staat het er soms alleen in gram, dus dan kom ik er niet zo ver mee.
Ik hou het wel zo aan als jij het zegt, dan komt het wel in orde. Dank je!
__________________
de rest is geschiedenis
Oud 03-04-2006, 15:57
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Lynn schreef op 03-04-2006 @ 15:35 :
Ja, klopt, dat had ik ook al gezien. Alleen staat het er soms alleen in gram, dus dan kom ik er niet zo ver mee.
Ik hou het wel zo aan als jij het zegt, dan komt het wel in orde. Dank je!
Soms moet je ff wat verschillende merken proberen, meestal is er van alles wel 1 merk die wel met beleg werkt...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 03-04-2006, 16:05
Siren
Avatar van Siren
Siren is offline
Ik denk inderdaad dat mijn lichaam op spaarstand is. Ik heb namelijk een lange tijd een eetstoornis gehad, daarna ben ik weer normaal gaan eten en kwam ik gelijk zóveel aan
Daarna heb ik periodes van veel eten en weinig eten gehad, maar ik eet nu al meer dan 6/7 maanden best gezond (op zaterdag niet echt )

Mijn centimeters zijn inderdaad minder. En als ik aankom veranderen die ook niet. Maar ik denk niet dat het spieren zijn omdat ik het de laatste tijd vaak te druk met school heb waardoor ik ook minder sport.
Ik vind het gewoon heel vervelend omdat de meeste mensen gewoon een volledig lijstje kunnen eten van 1500 cal, maar als ik dat doe kom ik gelijk aan
Oud 03-04-2006, 16:19
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Siren schreef op 03-04-2006 @ 16:05 :
Ik denk inderdaad dat mijn lichaam op spaarstand is. Ik heb namelijk een lange tijd een eetstoornis gehad, daarna ben ik weer normaal gaan eten en kwam ik gelijk zóveel aan
Daarna heb ik periodes van veel eten en weinig eten gehad, maar ik eet nu al meer dan 6/7 maanden best gezond (op zaterdag niet echt )

Mijn centimeters zijn inderdaad minder. En als ik aankom veranderen die ook niet. Maar ik denk niet dat het spieren zijn omdat ik het de laatste tijd vaak te druk met school heb waardoor ik ook minder sport.
Ik vind het gewoon heel vervelend omdat de meeste mensen gewoon een volledig lijstje kunnen eten van 1500 cal, maar als ik dat doe kom ik gelijk aan
De meeste mensen kunnen een lijstje van 2000 cal eten zonder aan te komen. Dat is namelijk wat een mens per dag nodig heeft...

Wat je kunt doen is het opbouwen. Begin met een basis en eet elke 2 weken een boterham extra bv. Dan doe je het heel geleidelijk en kan je lichaam er aan wennen...

Alleen als jouw BMI onder de 20 is, zul je blijven aankomen, want dan heb je nog niet een gezond gewicht. Je lichaam zal namelijk blijven opslaan, totdat het op een voor jou gezond gewicht zit.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 03-04-2006, 16:26
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
Lynn schreef op 03-04-2006 @ 15:35 :
Ja, klopt, dat had ik ook al gezien. Alleen staat het er soms alleen in gram, dus dan kom ik er niet zo ver mee.
Ik hou het wel zo aan als jij het zegt, dan komt het wel in orde. Dank je!
Op producten van de AH huismerk staat tegenwoordig altijd de calorien per portie vermeld.
Oud 03-04-2006, 16:59
Mara
Mara is offline
Ik quote mezelf maar even ivm die vraag hierboven:

Citaat:
MeelFriek schreef op 28-03-2006 @ 16:59 :
Voor mensen die vaak niet weten hoe zwaar iets is, heb ik een documentje gevonden (link stond op valtaf). Het is vrij groot (9Mb) en beslaat 151 pagina's. Voor de geïnteresseerden:

DOWNLOAD
Oud 04-04-2006, 13:07
Mara
Mara is offline
Even heel wat anders, maar past hier wel goed denk ik:

Ik denk dat ik teveel zout gebruik. Zelf zie ik niet in hoe ik 't op een prettige manier kan verminderen, maar ik kan 't tenminste vragen

Wat er in de standaarddingen zit kan ik natuurlijk niet veranderen. Wat er over de aardappels gegooid wordt bijv. ook niet, ik woon nog thuis.

Punt is dat ik voor m'n eiwitten ook regelmatig ei eet en daar dus zout op doe. Zonder vind ik er geen smaak aanzitten. Als beleg naar school gebruik ik vooral gezout runderrookvlees. Ander beleg vind ik niet echt lekker om mee te nemen.

Zelf denk ik dat ik d'r maar gewoon mee moet leren leven aangezien ik verder geen klachten heb.

Ik vroeg me af of iemand dus weet of 't écht kwaad kan, en hoe ik 't evt. kan verminderen
Oud 04-04-2006, 13:19
Hagel
Hagel is offline
Teveel zout eten kan zeker wel kwaad maar ik kan uit je verhaaltje niet echt opmaken of je echt teveel zout eet of niet. Teveel zout is bijv. slecht voor je bloeddruk. Op zich is elk zout wat je extra toevoegt niet nodig, want in veel eten zit al zout. Ik vond op het voedingscentrum "Als richtlijn wordt geadviseerd om onder de (voor Nederland) gemiddelde zoutconsumptie van 9 gram (= 3,6 g Natrium) te blijven" en dat je het beste wel zout met jodium kunt gebruiken voor je schildklier.
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 04-04-2006, 13:26
Mara
Mara is offline
Citaat:
Hagel schreef op 04-04-2006 @ 13:19 :
Teveel zout eten kan zeker wel kwaad maar ik kan uit je verhaaltje niet echt opmaken of je echt teveel zout eet of niet. Teveel zout is bijv. slecht voor je bloeddruk. Op zich is elk zout wat je extra toevoegt niet nodig, want in veel eten zit al zout. Ik vond op het voedingscentrum "Als richtlijn wordt geadviseerd om onder de (voor Nederland) gemiddelde zoutconsumptie van 9 gram (= 3,6 g Natrium) te blijven" en dat je het beste wel zout met jodium kunt gebruiken voor je schildklier.
9 gram zegt me zo weinig. Ik eet dus naast zout dat over aardappels/groente gegooid wordt en wat er van nature inzit ook nog zout beleg én ik doe zout over de eieren. Maar 9 gram, geen idéé hoeveel ik binnenkrijg.

Ik zal 't 's bijhouden.
Oud 04-04-2006, 13:39
Hagel
Hagel is offline
het lijkt me idd moeilijk om bij te houden. Bij mij thuis deed mijn moeder altijd heel veel in de aardappelen + groente en vlees wreef ze er ook nog mee in. dus dat was gewoon erg veel, ik weet echt niet hoeveel gram ik precies binnen krijg maar ik voeg weinig toe, idd soms over een eitje. Maar probeer anders eens een eitje met peper? Ook erg lekker

http://www.voedingscentrum.nl/voedin...en/natrium.htm
de link van waaruit ik de info had
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 04-04-2006, 14:16
Verwijderd
Zo lang je bloeddruk in orde is, is er niets aan de hand, maar je weet misschien niet wat je bloeddruk is. In elk geval vind ik het klinken alsof het nog best meevalt, vergeleken met veel andere mensen. Bedenk wel dat jij bv. maar weinig chips e.d. eet . Zout in het avondeten doet iedereen en op een ei doe je niet zo veel.
www.voedingsmeter.nl berekent ook je natriuminname als je daar je eten invoert, dus als je het echt wil weten zou je dat kunnen proberen.
Oud 04-04-2006, 14:17
Mara
Mara is offline
Ik heb zelf een boekje met voedingswaarde waar natrium ook vermeld in staat, ik kan het dus zeker bijhouden. Vraag is alleen hoeveel gram je nou over een ei heengooit, of over de aardappelen etc.
Oud 04-04-2006, 14:24
Verwijderd
mjah
ik denk dat zout een soortelijk gewicht heeft dat lijkt op suiker, en een klontje suiker is 5 gram, dus misschien kun je het aan de hand daarvan inschatten? Zien hoeveel zout het ongeveer is en dat vergelijken met het formaat van een suikerklontje.
Oud 04-04-2006, 14:27
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sarah schreef op 04-04-2006 @ 14:24 :
mjah
ik denk dat zout een soortelijk gewicht heeft dat lijkt op suiker, en een klontje suiker is 5 gram, dus misschien kun je het aan de hand daarvan inschatten? Zien hoeveel zout het ongeveer is en dat vergelijken met het formaat van een suikerklontje.
Hmm ja dat is een goede manier Bedankt!
Oud 04-04-2006, 14:49
colour
colour is offline
Die 9 gram, is dat per dag? Ja, lijkt me wel he of niet...

Ik had nog een vraagje. Ik kwam erachter dat er ook volkoren couscous bestaat. Dat heb ik gevonden bij de biologische producten. Maar is dat van Honig dan niet volkoren?
Oud 04-04-2006, 15:42
Mara
Mara is offline
Citaat:
colour schreef op 04-04-2006 @ 14:49 :
Die 9 gram, is dat per dag? Ja, lijkt me wel he of niet...

Ik had nog een vraagje. Ik kwam erachter dat er ook volkoren couscous bestaat. Dat heb ik gevonden bij de biologische producten. Maar is dat van Honig dan niet volkoren?
Ik denk 't niet, als dat er niet opstaat Producenten zetten dat er namelijk graag op, omdat het gezond is.
Oud 04-04-2006, 16:41
colour
colour is offline
Ja maar ik dacht dus altijd dat couscous op zichzelf gewoon een volkoren product is. Maar dat zal dan wel niet.
Oud 04-04-2006, 16:45
Verwijderd
Volgens mij wordt cous cous gewoon van meel gemaakt, en standaard zal daar dus 'wit' meel voor gebruikt worden, net zoals bij pasta.
Oud 04-04-2006, 16:48
Verwijderd
van iets anders toch? Ehm. Gierst. Het zijn gewoon hele gierstkorreltjes
Oud 04-04-2006, 19:05
ikkuh15
ikkuh15 is offline
misschien beetje rare vraag...
Maar ik vraag me af hoeveel gram normaal is bij broodbeleg? Door ES weet ik totaal niet wat normaal is om op je brood te doen...ben altijd bang dat ik teveel erop doe, of juist te weinig

Avondeten weeg ik ook af en daardoor gaat het een stuk beter...dus nu vraag ik me ook af hoeveel gram normaal is? Of anders hoeveel eetlepels/theelepels?
Oud 04-04-2006, 19:40
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 04-04-2006 @ 19:05 :
misschien beetje rare vraag...
Maar ik vraag me af hoeveel gram normaal is bij broodbeleg? Door ES weet ik totaal niet wat normaal is om op je brood te doen...ben altijd bang dat ik teveel erop doe, of juist te weinig

Avondeten weeg ik ook af en daardoor gaat het een stuk beter...dus nu vraag ik me ook af hoeveel gram normaal is? Of anders hoeveel eetlepels/theelepels?
15 gram is normaal...

80 gram ongekookte rijst/pasta is normaal... gekookt iets van 200 denk ik?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 04-04-2006, 19:45
maritadamix
Avatar van maritadamix
maritadamix is offline
Haayyyyyyyy
ik wilde even weten hoeveel koolhydraten er in een paaseitje zitten, er zal dan ook nog wel verschil zitten in puur melk of wit.. ik vraag dan met name naar melk. kan het echt nergens vinden..
Oud 04-04-2006, 20:29
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 04-04-2006 @ 19:40 :
15 gram is normaal...

80 gram ongekookte rijst/pasta is normaal... gekookt iets van 200 denk ik?
ja, het avondeten weet ik...dat staat op m'n lijst (200 gram groente, 200 gram aardappel, 100 gram vleesvervanger)

Maar beleg staat er niet op...15 gram? Maar weet iemand het ook in eetlepels of theelepels ofzo?
Anders moet ik mijn beleg ook al gaan afwegen..doe ik s'avonds ook al
Oud 04-04-2006, 20:54
phink
Avatar van phink
phink is offline
Citaat:
maritadamix schreef op 04-04-2006 @ 19:45 :
Haayyyyyyyy
ik wilde even weten hoeveel koolhydraten er in een paaseitje zitten, er zal dan ook nog wel verschil zitten in puur melk of wit.. ik vraag dan met name naar melk. kan het echt nergens vinden..
Ik denk dat je dan maar gwoon op een reep melk chocolade moet kijken, en terugrekenen naar 1 eitje. Of toch paaseitjes zoeken met een label erop waar het wel op staat.
Oud 04-04-2006, 21:23
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 04-04-2006 @ 20:29 :
ja, het avondeten weet ik...dat staat op m'n lijst (200 gram groente, 200 gram aardappel, 100 gram vleesvervanger)

Maar beleg staat er niet op...15 gram? Maar weet iemand het ook in eetlepels of theelepels ofzo?
Anders moet ik mijn beleg ook al gaan afwegen..doe ik s'avonds ook al
Doe maar niet nog meer afwegen. Zorg gewoon dat de boterham helemaal bedekt is. En niet een dun laagje, maar gewoon normaal. Of laat je ouders een keer wat brood voor je maken, dan zie je hoeveel zij erop doen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 05-04-2006, 00:05
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
@ Meelfriek: ik weet dat je ouders er niet heel happig op zijn, maar misschien kun je voorstellen om de aardappels en groente zoutloos te koken? Doe ik eigenlijk ook altijd.
En dan kan je zout op tafel zetten, zodat iedereen naar eigen smaak zelf zout kan toevoegen.
Dan hoef jij er dus niks op te doen (of minder)
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 05-04-2006, 09:56
Yerli
Avatar van Yerli
Yerli is offline
Citaat:
maritadamix schreef op 04-04-2006 @ 19:45 :
Haayyyyyyyy
ik wilde even weten hoeveel koolhydraten er in een paaseitje zitten, er zal dan ook nog wel verschil zitten in puur melk of wit.. ik vraag dan met name naar melk. kan het echt nergens vinden..
Bij de Albert Heijn staat het wel op de achterkant van de verpakking. Ze hebben ook allerlei soorten.
__________________
Better than witnessing newborn nebulas in bloom
Oud 05-04-2006, 10:59
Mara
Mara is offline
Citaat:
Roos schreef op 05-04-2006 @ 00:05 :
@ Meelfriek: ik weet dat je ouders er niet heel happig op zijn, maar misschien kun je voorstellen om de aardappels en groente zoutloos te koken? Doe ik eigenlijk ook altijd.
En dan kan je zout op tafel zetten, zodat iedereen naar eigen smaak zelf zout kan toevoegen.
Dan hoef jij er dus niks op te doen (of minder)
Dat zou inderdaad niks worden met mijn ouders, zeker niet kijkend naar hoe de relatie nu is
Daar komt bij dat ik 't zelf ook wel lekker vind als er wat zout op zit, anders zit er helemaal geen smaak aan de aardappels (wij eten gekookte aardappels, ik eet ze zonder jus of saus dus heel saai )
Oud 05-04-2006, 14:51
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Zout, eet ik eigenlijk niet zoveel.. dat valt allemaal wel mee, ik zou al k jou was gewoon zo blijven eten, en gewoon als je zelf je eten bereid er iets extra opletten

Bij mijn lijnen gaat het redenlijk goed, ik val soms een periode heel snel af, en soms ook niet of kom ik bij, ik let er niet meer zoveel op, denk ik,

En eet zown 1600 kal. per dag. (gewoon veel boterhammen (zown 6 stuks, granen koekjes (400 kal) en avondeten(400) en s'avonds nog wat yogurt en fruit tussendoor)

Weeg nu 60.5 kilo, ik probeer nog onder de 60 te komen maar dan ga ik stoppen met lijnen , en stabiel proberen te blijven
__________________
Oud 05-04-2006, 19:15
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Gothic schreef op 04-04-2006 @ 19:40 :


80 gram ongekookte rijst/pasta is normaal... gekookt iets van 200 denk ik?
Weet je dat zeker? Ik heb het je wel vaker zien posten en 80 gram rijst gaat nog wel, maar 80 gram pasta vind ik echt erg weinig (En ja, dan heb ik het over ongekookte pasta, en ik hoor al vaak dat ik niet zoveel eet )
Oud 05-04-2006, 19:20
Mara
Mara is offline
Citaat:
Bloem schreef op 05-04-2006 @ 19:15 :
Weet je dat zeker? Ik heb het je wel vaker zien posten en 80 gram rijst gaat nog wel, maar 80 gram pasta vind ik echt erg weinig (En ja, dan heb ik het over ongekookte pasta, en ik hoor al vaak dat ik niet zoveel eet )
Wij hebben met z'n vieren thuis een pak van 500 gram macaroni, dan eet ik ongeveer 80-100, dat is niet echt weinig moet ik zeggen.
Oud 05-04-2006, 19:24
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Misschien eet ik dan ook wel minder in verhouding met mijn moeder en broertje, maar volgens mij zijn onze porties wel ongeveer even groot. Het ligt ook een beetje aan welke pasta, van penne of tagliatelle eet ik om de een of andere reden in grammen minder dan van spaghetti Nou ja, het viel me gewoon op
Oud 06-04-2006, 00:20
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik heb de laatste tijd zo weinig eetlust. Heb nergens trek in. Ik eet 's ochtends 2 boterhammen (omdat het moet van mezelf), en de rest van de dag staat eten me erg tegen. Meestal eet ik dan nog 1 of 2 boterhammen, en 's avonds een klein beetje avondeten.
Iemand tips of een verklaring?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 06-04-2006, 08:58
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloem schreef op 05-04-2006 @ 19:24 :
Misschien eet ik dan ook wel minder in verhouding met mijn moeder en broertje, maar volgens mij zijn onze porties wel ongeveer even groot. Het ligt ook een beetje aan welke pasta, van penne of tagliatelle eet ik om de een of andere reden in grammen minder dan van spaghetti Nou ja, het viel me gewoon op
Dat van die portie staat achterop het pak bij mij... 75-100 gram ongekookt. Bij rijst. Maar bij pasta doen wij dat ook...

Maar bij pasta doen wij er altijd veel doorheen. Met z'n 3en nog 500 gr groente, vlees ed...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 01:28
Lichaam & Gezondheid [Centraal] Buik(spieren)
Verwijderd
19 08-08-2005 04:12
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 10:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53.