Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2011, 17:21
Mrs. Angel
Mrs. Angel is offline
Ja, weer een van de zoveelste profielkeuze topics. Het is en blijft een moeilijke keuze.

Waarom C&M?
-Omdat het een 'sociaal' profiel is, je hebt te maken met mensen, en alles er omheen. Heel afwisselend werk dus.

Waarom N&G?
-Omdat ik goed ben in Biologie, en die vakken. Bovendien hoef je maar 1 vreemde taal te kiezen, en aangezien ik nog wil opstromen naar VWO(Ik zit nu in HAVO) moet ik nog 1 vreemde taal erbij nemen. Met Duits en Engels heb ik geen moeite, maar Frans gaat er bij mij niet in. dat is dus een groot pluspunt.

Nu zou je zeggen, waarom is die keuze zo moeilijk? Omdat mijn droomberoep: Kynologisch Gedragstherapeut, iets is waar je niet veel mee verdiend, dus er is voor de rest niet echt meer iets wat me aan N&G aantrekt qua beroepen. Ik ben sociaal ingesteld, alleen hou ik -Klinkt misschien raar- meer van dieren als van mensen qua omgang, dus het lijkt me leuker om iets met dieren te doen. Dierenarts is niet aantrekkelijk: Loting om toegelaten te worden, lange werkdagen etc.
Weet iemand nog een beroep met dieren, of anders iets sociaals? En ook welk profiel jij zou kiezen.

xx
Claudia
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2011, 18:37
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
N&G. Ik zou niet twijfelen. Alleen als je van plan bent om bezig te gaan met literatuur en talen zou ik C&M doen. Voor al het andere is N&G (beter NT) beter. Biologie is gewoon handig en je kunt er veel meer mee.
Misschien bedenk je je nog. Dat je nu al weet wat je wilt gaan doen zegt ook niet dat je het nog steeds wilt na de bovenbouw. Houd daar ook maar rekening mee.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2011, 18:40
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Beroepen met dieren zijn toch juist biologisch? Want dan ga je richting dierenverzorging. Gezondsheidszorg en ook psychologie e.d. zitten allemaal aan de N-kant. Met C&M kun je eigenlijk niet zo veel, heb ik het idee, terwijl ik met mijn NT/NG (NG + natuurkunde) alles kan. Behalve dingen waar ik Latijn en Grieks voor nodig heb, dan.

O ja, Mr.Mark zei het al voor me. Met NT/NG kun je inderdaad - zo goed als - álles, en met NG kun je haast zeker wel nog meer dan met CM. Ik zou het even voor jezelf nazoeken, wat je met dieren zou kunnen gaan doen (en andere 'sociale' studies, want dieren-dingen willen veel mensen, maar er is niet zoveel in mogelijk) zowel op HBO als universiteit.

Dus niet twijfelen, en gewoon NG kiezen, of NT/NG.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2011, 18:48
Mrs. Angel
Mrs. Angel is offline
Inderdaad, lijkt NG me nu wel een goede optie.

Zoals je al zei: Met dieren is niet zoveel mogelijk, in de zin van:
Het is vaak vrijwilligerswerk, dus je verdiend er niks op.

Dus ik ga zowieso kijken wat er in de dierensector voor 'n banen zijn, en of me dat aanspreekt, en anders val ik terug op mijn psychologie
Met citaat reageren
Oud 06-01-2011, 19:51
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Dit lijken mij ook echt vragen voor een decaan!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2011, 20:02
Mrs. Angel
Mrs. Angel is offline
Dat klopt. Maar het probleem is dat ik mijn Decaan haat, ze geeft ons gymles, en ze heeft me meermaals beledigd, nu ben ik niet iemand die iedereen super snel vertrouwt, dus ik ga niet bij haar...
Ik heb het gevoel dat ze veel te hard is voor het soort werk wat ik zoek, bovendien denk ik dat ze niet echt staat te wachten op iemand die 'weer iets met dieren wilt doen'.
Dus nee, geen decaan voor mij.

Nu weet ik inderdaad al 99% zeker dat ik N&G ga pakken, maar nu heb ik nogsteeds geen opleiding die ik echt zou kunnen volgen. De enige die ik had gevonden was Diermanagement, maar dat is in Wageningen, en niet te doen vanuit Maastricht. Op kamers is geen optie
Met citaat reageren
Oud 06-01-2011, 20:29
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Als je NG aankan en leuk vindt zou ik dat doen.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2011, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Nu weet ik inderdaad al 99% zeker dat ik N&G ga pakken, maar nu heb ik nogsteeds geen opleiding die ik echt zou kunnen volgen. De enige die ik had gevonden was Diermanagement, maar dat is in Wageningen, en niet te doen vanuit Maastricht. Op kamers is geen optie
Ik denk dat je je nu nog niet al teveel zorgen over een opleiding moet maken. Als je voor N&G kiest, kun je nog bijna alle opleidingen volgen. Dit zal dan wel van latere zorg zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Keuze: C&M of N&G ??
Livaad
9 11-05-2016 08:41
Algemene schoolzaken Profielkeuze ( C&M of N&G )
Jessie463
1 10-06-2015 07:12
Algemene schoolzaken Keuze tussen C&M of N&G. [lang/gedetailleerd]
Ritual
20 13-07-2011 19:11
Studeren Profielkeuze: C&M of N&G?
Emma2812
9 08-11-2008 11:54
Algemene schoolzaken Overstap N&G --> C&M
Dory
18 18-11-2003 12:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.