Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2019, 14:06
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Woohoo! Alle kinderen eruit gegooid vandaag! Nog 2 dagen zonder leerlingen, bijnaaaaa!!!
Allemaal opgerot.
Advertentie
Oud 17-07-2019, 14:08
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Mijn vak is koffie drinken en mensen laten slapen
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 17-07-2019, 14:09
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Mijn vak is koffie drinken en slapen
Oud 17-07-2019, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Maar mijn vakgebied is nogal onbekend voor velen. Dat maakt het ook niet makkelijker.
Nee dat maakt echt geen flikker uit. 0,0. Helemaal niets. Gewoon dit:
Citaat:
Jezelf niet verliezen in technische details en vakjargon en een beetje beknopt antwoorden moet toch gewoon kunnen.



Ik merkte ooit zoals gezegd bij een vriend dat hij probeerde te vertellen wat zijn werk was en een half uur later had ik nog geen idee. Ik ben er vanaf toen bij mezelf op gaan letten om de vraag "wat is je werk?" kort en zonder rare termen te beantwoorden. Gaat prima, gewoon niet verwachten dat de ander precies weet wat je op dagbasis doet of zo, dat hoeft toch ook helemaal niet.

Desnoods gewoon bedenken "hoe zou ik aan mijn neefje/nichtje van zeven vertellen wat mijn werk is?" en dat dan een beetje volwassener beantwoorden. Als je dat niet kan, ligt het niet aan je o zo speciale niche onbekende vakgebied, maar aan je communicatieve skills, daar blijf ik bij maar die zijn prima te oefenen.
Oud 17-07-2019, 15:29
Verwijderd
Mijn vak is papierwerk produceren
Oud 17-07-2019, 15:30
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Mijn vak is mensen bespelen.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 17-07-2019, 15:36
Verwijderd
In mijn vak zijn mensen boter.
Oud 17-07-2019, 15:57
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Mijn werk is microscopen verbeteren.



Ben het met Jan eens. Het uitleggen gaat na die twee woorden (microscopen verbeteren) bij mij sowieso veel beter omdat de gesprekspartner specifieke vragen gaat stellen, ipv dat ik vragen voor de ander vragen over mijn werk aan het verzinnen ben en meteen beantwoord.
Oud 17-07-2019, 16:23
Verwijderd
"Iets met computers". n00bs haken meteen af, pros stellen meteen zinnige vragen.
Oud 17-07-2019, 17:40
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
"Iets met computers". n00bs haken meteen af, pros stellen meteen zinnige vragen.
Oh, kan je dan even mijn computer maken? Doet de laatste tijd zo raar.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 17-07-2019, 18:31
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Mijn vak is koffie drinken en slapen
Dus jij bent de directeur?
Oud 17-07-2019, 18:36
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Mijn vak is mensen bespelen.
wat voor werk doe je?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 17-07-2019, 18:45
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
Dus jij bent de directeur?
Ja joh. Ik verdien heel veel over de rug van anderen.
Oud 17-07-2019, 18:48
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Mijn vak is mensen bespelen.
Mijne ook!
Oud 18-07-2019, 10:26
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Hahahahaha, nu krijg ik weer een vraag voor een klus voor een Internationaal befaamde Italiaanse klarinettist. Hoe komen die mensen in godsnaam bij mij terecht??
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 18-07-2019, 11:16
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik heb net een afspraak gepland om mijn leaseauto op te halen
Oud 18-07-2019, 11:29
Verwijderd
Oh mijn andere werk is overigens geheel random mijn kleren aan en uit doen voor een camera!
Oud 18-07-2019, 11:37
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik ben nu officieel zelfstandige en maandag begin ik
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 18-07-2019, 11:41
Saiy
Saiy is offline
Citaat:
Mijne ook!
mijne ook!
Oud 18-07-2019, 11:41
Saiy
Saiy is offline
pm wat doe jij voor werk?
Oud 18-07-2019, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Oh, kan je dan even mijn computer maken? Doet de laatste tijd zo raar.
Mwach voor een kort mondeling consult ben ik wel te porren een paar minuten, maar voor meer pas ik. Alleen voor (schoon)familie wil ik wel eens dingen oplossen, maar nooit voor een monetaire vergoeding. Dat schept verantwoordelijkheid en verplichting. Liever dat ik het (op termijn) quid pro quo oplos; "ik fix jouw PC, zorg jij dat de kitranden in mijn badkamer vernieuwd worden, kthxbai". Of zo.
Oud 18-07-2019, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Oh, kan je dan even mijn computer maken? Doet de laatste tijd zo raar.
Vraag maar aan je egghead!
Oud 18-07-2019, 17:19
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Vraag maar aan je egghead!
Die heeft daar snel last van ja als we ergens zijn
De mijne doet het prima, laatste probleem wat ik met certificaten had op de praktijk heeft hij voor me gefixt.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 23-07-2019, 08:50
Verwijderd
Een paar weken geleden heb ik gesprek gehad met mijn leidinggevend over dingen die ik moeilijk vind. Iemand van P&O, die bij de sollicitatie zat, liep even binnen en ze kende mij nog. De eerste vraagd ie ze stelde was "en wat heb je nodig om daar beter mee om te kunnen gaan?" En toen had ik sowieso al kortsluiting want mijn vorige werkgever nam hun eigen werknemers niet serieus en deze dus wel. Enorm. Zo'n verschil. Op dat moment leek het wel goed te gaan maar een week daarna liep ik echt enorm ergens tegen aan. Dus ik mailde mijn teamleider met "hallo ik wil huier hulp bij want dit gaat niet goed zo." En nog geen 12 uur later belde ze met "Ik heb Dingetje van P&O gemaild en je krijgt een mailtje van haar met aanbevelingen voor coaches die je kunnen helpen en ik ga kijken naar de curussen die je kunt volgen." En een week later heb ik dus een mailtje van Dingetje van P&O met twee verschillende coaches en de mededeling "kijk maar wat past en het is op kosten van de organisatie en laat maar weten." En de mate waarin dit wordt opgepakt is heel erg tof en ik voel me zo serieus genomen en het is zo'n opluchting om op deze manier te werken en ondersteuning te krijgen. Ik kan me zo goed ontwikkelen en er zijn echt een miljoen mogelijkheden hier en dat is zo tof
Oud 23-07-2019, 09:28
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Heel goed goed opgepakt ook van jouw leidinggevende. Zo zou eigenlijk elk bedrijf met z'n werknemers moeten omgaan.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 23-07-2019, 09:53
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Heel fijn Caro!
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 23-07-2019, 12:33
Verwijderd
Jaa, heel goed Caroline!

Heel keurig aangepakt idd door je leidinggevende.
Oud 23-07-2019, 16:52
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Wat fijn, Caro! Kan me heel goed voorstellen dat het een verademing is als er een keer serieus met je wordt meegedacht.

ot:
Ik heb m'n rooster binnen voor de nieuwe job, en dat wordt de hele maand augustus lekker fulltime werken. Iedereen is met vakantie, dus ik kan extra uren maken. Wel jammer dat ik elke keer maar 1 dag vrij heb tussendoor, maar het is goed voor de flappen en ik kan meteen alles leren.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 23-07-2019, 17:17
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Een paar weken geleden heb ik gesprek gehad met mijn leidinggevend over dingen die ik moeilijk vind. Iemand van P&O, die bij de sollicitatie zat, liep even binnen en ze kende mij nog. De eerste vraagd ie ze stelde was "en wat heb je nodig om daar beter mee om te kunnen gaan?" En toen had ik sowieso al kortsluiting want mijn vorige werkgever nam hun eigen werknemers niet serieus en deze dus wel. Enorm. Zo'n verschil. Op dat moment leek het wel goed te gaan maar een week daarna liep ik echt enorm ergens tegen aan. Dus ik mailde mijn teamleider met "hallo ik wil huier hulp bij want dit gaat niet goed zo." En nog geen 12 uur later belde ze met "Ik heb Dingetje van P&O gemaild en je krijgt een mailtje van haar met aanbevelingen voor coaches die je kunnen helpen en ik ga kijken naar de curussen die je kunt volgen." En een week later heb ik dus een mailtje van Dingetje van P&O met twee verschillende coaches en de mededeling "kijk maar wat past en het is op kosten van de organisatie en laat maar weten." En de mate waarin dit wordt opgepakt is heel erg tof en ik voel me zo serieus genomen en het is zo'n opluchting om op deze manier te werken en ondersteuning te krijgen. Ik kan me zo goed ontwikkelen en er zijn echt een miljoen mogelijkheden hier en dat is zo tof
Wat tof!
Oud 23-07-2019, 17:19
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
ik ben keihard geskipt door de mac (2 dagen na datum dat ze zouden bellen niks gehoord), dus ik ga nu naar de albert heijn
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 23-07-2019, 23:49
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
ik ben keihard geskipt door de mac (2 dagen na datum dat ze zouden bellen niks gehoord), dus ik ga nu naar de albert heijn
Je kunt hen ook bellen!
Oud 23-07-2019, 23:53
Verwijderd
Citaat:
ik ben keihard geskipt door de mac (2 dagen na datum dat ze zouden bellen niks gehoord), dus ik ga nu naar de albert heijn
Als je niets hoort ga je toch de volgende dag zelf bellen?
Oud 23-07-2019, 23:54
Verwijderd
Vergeet je niet "Mama, ik ben klaar!!" te roepen na het poepen? :')
Oud 24-07-2019, 00:01
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Vergeet je niet "Mama, ik ben klaar!!" te roepen na het poepen? :')
Of na het masturberen.
Oud 24-07-2019, 05:15
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Je kunt hen ook bellen!
dat heb ik 2 keer gedaan, afgelopen vrijdag en afgelopen zondag. Maar het enige wat ik terugkreeg was: Wacht nog heel even, je krijgt echt een antwoord, hoogstens maandag. Ik heb nu nog steeds niets gehoord dus ja
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 24-07-2019, 10:25
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Mijn leidinggevende wilde heel graag dat ik een zo uitgebreid mogelijke overdracht schreef voor mijn opvolgers. Hallo 24 kantjes bullet aantekeningen!

Nog 5 dagen werken en dan is het gedaan!!!!!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 24-07-2019, 23:06
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Wat een absurde dienst :') drie traumas tegelijkertijd en volop aan het opereren. Nu een bier
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 26-07-2019, 10:45
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Iemand tips om een goede boekhouder te vinden? Ik heb wel tips gehad van vrienden en neig naar degene met duidelijke ondernemerskwaliteiten te luisteren. Online recensies lijken me matig.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 26-07-2019, 10:46
Verwijderd
Ik heb dit soort dingen allemaal via vrienden. Ook wel een aantal keer geswitcht tot ik nu de meest relaxte heb die bijna alles uit handen neemt.
Oud 26-07-2019, 11:09
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Denk dat ik dan gewoon voor die tip ga. Zijn ouders zijn beiden zelfstandigen en hebben duidelijk altijd het meeste gehaald uit dat statuut. 4 eigen bedrijven en allemaal rendabel. Ook werkweken van 80 uur, maar ook auto's met Luxemburgse platen etc toen het nog kon.

Familie of kennissen skip ik wegens potentieel drama.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 26-07-2019, 11:13
Verwijderd
Maar was dat belasting-technisch juist?
Oud 26-07-2019, 11:14
Verwijderd
Het breed laten hangen is niet echt mijn doel namelijk. Ik ben in mijn eerste jaren al een keer gecontroleerd bij een steekproef.
Oud 26-07-2019, 11:22
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Iemand tips om een goede boekhouder te vinden? Ik heb wel tips gehad van vrienden en neig naar degene met duidelijke ondernemerskwaliteiten te luisteren. Online recensies lijken me matig.
Ik heb dat via de vvaa, geen idee of ze ook België doen of jullie iets vergelijkbaars hebben. Zij doen ook de verzekeringen en nu ik praktijkhouder ben de hele personeelsadministratie. Heb ik alles tenminste onder 1 dak.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 26-07-2019, 11:23
Verwijderd
Ben je tevreden met VVAA?
Oud 26-07-2019, 11:25
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
MIjn bedoeling is niet om te sjoemelen, maar wel het maximale voordeel te halen. Ik had geen idee dat je zo veel kon afschrijven bv dus het lijkt me wel slim om het te laten doen door iemand die optimaal gebruik maakt van het syteem.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 26-07-2019, 12:17
Verwijderd
Goddomme, dit is toch geen weer om te debuggen for fuck's sake.
Oud 26-07-2019, 12:19
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Dat gejank van al die collega's die ik nu voor het laatst zie!! Stel je niet aan man!!




__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 26-07-2019, 12:56
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ben je tevreden met VVAA?
Mwa. Bepaalde dingen wel, andere echt wat minder. De gene die ons vaste aanspreekpunt was was een heel fijn iemand. Die is helaas vertrokken en dat was midden in het overname proces van de praktijk. Daar hebben ze me erg laten bungelen en was ik echt boos over. Het hypotheek traject in 2015 hebben ze ook maar heel matig gedaan (wel uiteindelijk goed gekomen hoor)
De financiering van nu de overname en praktijkverbouwing is weer prima gegaan. De personeelsadministratie is echt fantastisch, verzekeringen zijn netjes geregeld. De belastingaangiften verlopen eigenlijk al jaren prima, daar heb ik meer gezeur met de belastingdienst mee die elk jaar wel een van de 2 automatische inkasso’s kwijt raken.

Citaat:
MIjn bedoeling is niet om te sjoemelen, maar wel het maximale voordeel te halen. Ik had geen idee dat je zo veel kon afschrijven bv dus het lijkt me wel slim om het te laten doen door iemand die optimaal gebruik maakt van het syteem.
Dan moet je niet bij grotere organisaties zitten, die zijn meestal wel redelijk strak in de regels.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 26-07-2019, 13:22
Verwijderd
Wat dan wel cool is: rond de lunch met het ganse bedrijf een duik nemen in 't IJ.
Oud 26-07-2019, 16:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben blij en trots. Afgelopen week best lastige situaties gehad. Mijn ene collega is met vakantie en de andere was ziek. Ik dacht eerst 'nee, niet nu' maar ik heb het hartstikke goed zelf opgelost
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Werkende mensen, assemble! #25
zeehond23
500 24-09-2015 13:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:09.