Oud 01-12-2017, 11:53
DarkWriter
DarkWriter is offline
'

Laatst gewijzigd op 01-12-2017 om 21:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2017, 13:55
Verwijderd
https://nl.wikipedia.org/wiki/Alinea
Het is niet "de Jackson Street" of "de Marin Street" maar "Jackson Street" of "Marin Street" (bedoel je trouwens niet Main Street?).

Het leest niet lekker weg en komt niet boeiend over, sorry
Met citaat reageren
Oud 01-12-2017, 14:03
Verwijderd
Als voorbeeld pak ik dit:
Citaat:
Al snel volgde er een hard gerommel die de vroege slapers van het kleine stadje probeerde uit hun slaap te houden.
Een late kraai, die eerder was neergestreken op een nok van een huis, schrok op en steeg verward op bij een volgende felle flits.
De oorverdovende donderklap die daaruit voort kwam en door de lucht raasde, moest het luchtruim delen met een gierende wind die hier en daar zijn kracht deed gelden.
Als gevolg van deze destructieve kracht moesten sommige bomen in de buurt genoegen nemen met het kwijtraken van hun half bebladerde takken, terwijl hun soortgenoten de kracht niet meer konden weerstaan en met wortel en al omver getrokken werden.
Als je ergens genoegen mee moet nemen dan wordt er geďmpliceerd dat er eigenlijk meer van hetzelfde positieve iets zou moeten zijn: "Helaas is de chocoladevla zuur geworden, dus je zal genoegen moeten nemen met vanillevla." En je tekst staat vol met dit soort fouten eigenlijk naast dat je zinnen dus niet lekker lopen in het algemeen; het leest als een "en toen gingen we naar de speeltuin en toen gingen we naar de macdonalds en toen gingen we naar huis"-verhaal.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2017, 14:28
Verwijderd
Okay, dus je wil geen opbouwende kritiek maar gewoon je verhaal neerplempen? Dat is okay maar zeg dat dan gewoon.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2017, 16:07
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Geen verhaal meer, duidelijk dus iemand waar ik nooit iets van ga lezen of zal aanraden aan iemand
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2017, 18:03
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Zonder verhaal valt er ook niet zoveel te beoordelen lieve mensen...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 15:10
DarkWriter
DarkWriter is offline
Jullie hadden allemaal gelijk. dus ben ik opnieuw begonnen.
ff een korte intro.
laat maar weten wat je er van vindt.

Luna keek bezorgd vanuit haar zolderraam neer op Howard Street Cemetery, dat zich uitstrekte langs Howard Street.
Ze kon voelen hoe het knagende gevoel van angst zich vanuit haar buik naar haar keel verplaatste en daar probeerden haar keel dicht te knijpen.
Bij het losbreken van de storm was het gevoel haar bekropen; een gevoel dat aanvoelde als een naar voorgevoel.
Zenuwachtig speelde ze met een pluk van haar lange zwarte haar.
Luna wierp een blik op de wekkerradio achter in haar kamer; ergens in de verte hoorde ze het gerommel van donder.
Eerder op de dag had Luna zich verbaasd over hoe de mensen in de stad zich hadden opgemaakt voor een zware storm die zou overtrekken.
Verbaasd omdat de mensen zich vandaag nog meer druk maakte over een storm dan anders, en stormen kon het hier.

Luna liep naar een grote eikenhouten kledingkast en griste er snel een zwarte trui uit, ze moest maar eens terug gaan naar het bezoek dat ze beneden had.
Bij de kamerdeur knipte ze het licht uit en sloot de kamer af.
Op de zolderhal blies een windvlaag haar tegemoet.
Luna keek verbaasd naar het raam aan de andere kant van de hal, ze wist toch zeker dat ze die gesloten had.
De gordijntjes aan weerszijde van het raam wapperde heftig in de wind.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 17:41
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
1) Waarom 'Howard Street (Cemetery)'? Waarom niet een Nederlandse naam hier?
2) Voelen hoe een knagend gevoel -- dat is niet echt lekker. Daarnaast is het enkelvoud; "probeerde".
3) Volgende zin; wéér twee keer "gevoel" en als kersje op de taart 'voorgevoel'. Ja, eh. Leest niet lekker. Bovendien heb ik een broertje dood aan 'gevoel'. Show, don't tell.
4) Harde enters; doe eens niet.
5) "Luna liep .. beneden had" -- Liep ze naar een willekeurige grote eikenhouten kast of háár eikenhouten kast? Of die van haar ouders, al decennia lang familiebezit?

Nee, ik word hier niet vrolijk van.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 31-03-2018, 14:36
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik word hier ook niet echt vrolijk van, het leest erg stijfjes, het trekt me niet in het verhaal. Probeer het gevoel over te brengen, en niet letterlijk te benoemen.

Wat is een zolderhal trouwens?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.