Oud 12-04-2018, 15:04
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Naar aanleiding van de discussie in dit topic.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2018, 15:17
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
De discussie tot zo ver:

Citaat:
Ey forumbazen, zien jullie dan niet dat dit gewoon volwassen idioten zijn die dit posten? Ban deze users eens.

Lotte11 en Jaap11 zijn zeker broer en zus ofzo.
Citaat:
Graag de rapporteerknop hiervoor gebruiken Dan kunnen we inhoudelijk reageren zonder dat iedereen meeleest
Citaat:
Ik stoor me eigenlijk totaal niet aan berichten die 'nep' lijken.

Soms is de waarheid onwaarschijnlijk. En zelfs als je voor niks reageert, dan weet je toch nooit wie er meeleest. Het enige waar ik op zou modereren is trolls die spammen.
Citaat:
Als het een vijftigjarige die zich voordoet als een elfjarige en, onder het mom van ik ben een naturist en dat is normaal, het seksuele contact tussen volwassene en een kind promoot niet. Hier komen ook echte scholieren die serieuze informatie zoeken en niet informatie van een een of andere pervert.
Citaat:
Hee Cavia, gebruik die rapporteerknop es, dan kan ik inhoudelijk antwoorden
Citaat:
Ik vind dit anders best een goede discussie om openbaar te voeren. Zowel Dekaloog als Transcavia maken punten waar ik het mee eens ben.
Citaat:
Maar niet persoonlijk in het topic van een gebruiker die waarschijnlijk gewoon een onschuldige scholier is

Een algemeen topic openen over deze vraag op Beleidszaken is uiteraard prima, of een post rapporteren bij verdenking van een individu waardoor we op dat individuele geval kunnen ingaan.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2018, 15:21
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Als het een vijftigjarige die zich voordoet als een elfjarige en, onder het mom van ik ben een naturist en dat is normaal, het seksuele contact tussen volwassene en een kind promoot niet. Hier komen ook echte scholieren die serieuze informatie zoeken en niet informatie van een een of andere pervert.
Oh ja, dat soort schadelijke meningen zou ik uiteraard ook op modereren.

Alhoewel ik denk dat die jaap11 zelf is misbruikt en daarom boos werd dat iedereen pedofilie afkeurde. Of dat-ie een kinderverkrachter is, natuurlijk. In ieder geval denk ik eerder aan iemand met persoonlijke redenen om pedofilie te normaliseren, dan aan een kind.

Met het topic van Lotte had ik geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2018, 15:38
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Er is trouwens geen enkele reden om aan te nemen dat Jaap11 en Lotte11 elkaar kennen of op enige manier meer overeenkomsten hebben dan het feit dat hun naam allebei eindigt op 11. Ik begrijp volkomen dat men creeps het liefst zo snel mogelijk zien vertrekken, maar als daarbij onschuldige gebruikers die binnen de doelgroep vallen vals beschuldigd worden gaan we denk ik een beetje ons doel voorbij
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-04-2018, 15:59
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ja, daar ben ik het mee eens.

Ik vond Lotte's topic niet raar klinken. Hooguit klonk ze als iemand die beïnvloed was door het topic waarin jaap11 actief was, omdat het haar deed denken aan ervaring die ze zelf heeft gehad. Maar dat was voor mij juist een reden om haar serieus te nemen en extra te bevestigen dat contact tussen volwassenen en tieners/kinderen niet normaal is.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2018, 16:08
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Dan kan het natuurlijk nog steeds een troll zijn, dan heb ik in dit geval ongelijk.

Maar ik vond het net zo waarschijnlijk dat het gewoon een onschuldige gebruiker was, met een potentieel problematische ervaring. En als ik het dan toch fout moet hebben, dan neem ik liever een troll (te) serieus, dan een slachtoffer van misbruik niet serieus genoeg.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2018, 16:47
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dan kan het natuurlijk nog steeds een troll zijn, dan heb ik in dit geval ongelijk.

Maar ik vond het net zo waarschijnlijk dat het gewoon een onschuldige gebruiker was, met een potentieel problematische ervaring. En als ik het dan toch fout moet hebben, dan neem ik liever een troll (te) serieus, dan een slachtoffer van misbruik niet serieus genoeg.
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Zelfs als diegene een troll blijkt te zijn, dan heeft misschien een ander lid er nog wat aan. En als diegene oprecht een vraag of probleem heeft, dan wil ik niet de zoveelste persoon zijn die een omgeving creëert waarin deze persoon zijn of haar verhaal niet kan delen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-04-2018, 17:29
Verwijderd
Ik heb geen enkele moeite met het moderatiebeleid wat er op dit moment op seks gevoerd wordt. Ik denk dat er een juiste balans is tussen community-ingrijpen en FB's die opletten.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2018, 20:12
Verwijderd
jaap11 en lotte11 hebben dezelfde poststijl, lotte11 ietswat meisjesachtiger, maar toch voor mijn gevoel niet kloppend. Beide wonen ze in Groningen.

Ik benoem dit om eerder de jonge onervaren users te beschermen. Je weet nooit wat er via PM gebeurt. Ik krijg de meest weirde PM's hier op het forum. Dit kunnen jullie niet controleren.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2018, 20:15
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
jaap11 en lotte11 hebben dezelfde poststijl, lotte11 ietswat meisjesachtiger, maar toch voor mijn gevoel niet kloppend. Beide wonen ze in Groningen.

Ik benoem dit om eerder de jonge onervaren users te beschermen. Je weet nooit wat er via PM gebeurt. Ik krijg de meest weirde PM's hier op het forum. Dit kunnen jullie niet controleren.
Ik kan hier niet inhoudelijk op ingaan, want jij weigert deze dingen te rapporteren!

Daarnaast mag je die PM's ook wel eens rapporteren, want wat niet gemeld wordt zien wij vaak ook niet. Als jij PM's krijgt van creeps en dat meld kunnen wij die creeps gewoon bannen
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-04-2018, 20:29
Verwijderd
oke oke ik ga rapporteren!!!

Ja nou, kijk. Ik ben dertig+ en ik ben wel wat hitsige mannen gewend en die sturen wel eens wat gekke berichten. Maar dan kan ik kiezen om er op in te gaan of niet. En dat is wel wat vulgairder dan "zullen we ook leuke dingen kletsen of, kun je foto's maken van je sokjes en naar me opsturen, of wil je pica's zien van mijn bovenlijf, mag ik je """"interviewen en tekenen""""""

Maar als ik 12 jaar was ofzo zou ik dat niet echt relaxt vinden en ook niet precies hoe te reageren.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2018, 20:32
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
oke oke ik ga rapporteren!!!

Ja nou, kijk. Ik ben dertig+ en ik ben wel wat hitsige mannen gewend en die sturen wel eens wat gekke berichten. Maar dan kan ik kiezen om er op in te gaan of niet. En dat is wel wat vulgairder dan "zullen we ook leuke dingen kletsen of, kun je foto's maken van je sokjes en naar me opsturen, of wil je pica's zien van mijn bovenlijf, mag ik je """"interviewen en tekenen""""""

Maar als ik 12 jaar was ofzo zou ik dat niet echt relaxt vinden en ook niet precies hoe te reageren.
Het is de bedoeling dat mensen die dat soort berichten sturen via het forum van het forum verbannen worden. Jij kunt het prima hebben, maar dat ze jou benaderen betekent vaak genoeg ook dat ze anderen benaderen. Spannend contact zoeken moeten mensen vooral doen als ze dat willen, maar niet via het forum.
Daarom is het juist zo belangrijk dat die berichten gerapporteerd worden, zodat andere gebruikers niet (meer) door deze forumleden lastig gevallen kunnen worden.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-04-2018, 20:33
Verwijderd
Ik stuur meestal een link naar m'n fotoboek of naar posts van mezelf uit 2003 ofzo. Vergezeld van een kort-pittig-kapsel-berichtje.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2018, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Het is de bedoeling dat mensen die dat soort berichten sturen via het forum van het forum verbannen worden. Jij kunt het prima hebben, maar dat ze jou benaderen betekent vaak genoeg ook dat ze anderen benaderen. Spannend contact zoeken moeten mensen vooral doen als ze dat willen, maar niet via het forum.
Daarom is het juist zo belangrijk dat die berichten gerapporteerd worden, zodat andere gebruikers niet (meer) door deze forumleden lastig gevallen kunnen worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.