Oud 06-05-2018, 13:09
kitokspasaulis
kitokspasaulis is offline
Dus ik studeer heel binnenkort in het buitenland en ik kom er pas laat achter dat mijn universiteit afwijkt van de ''gewone universiteiten'', oftewel het staat gelijk aan een University College in Nederland.

Nu weet ik wel wat het allemaal inhoudt, maar vraag ik me nog één ding af. Dus ik major in sociologie, maar stel ik zou veel psychologie of biologie vakken volgen, biedt dat dan toegang tot een master's in dat field?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2018, 08:45
Verwijderd
Verschilt per universiteit maar over het algemeen zul je wel toegang krijgen, waarschijnlijk na een premaster van een paar maanden tot een jaar waar je een aantal specifieke vakken volgt. Lees bijvoorbeeld hier:

https://www.wur.nl/en/Education-Prog...-admission.htm

voor biology in Wageningen.

Neem contact op met de Universiteit waar je wil gaan studeren om het precies af te kaarten, wij kunnen dat echt niet precies voor je zeggen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2018, 08:49
Verwijderd
Het verbaast me overigens altijd dat dit soort vragen hier belanden. Dat een middelbare scholier niet precies weet hoe hij via google of de universiteitssite informatie over een vervolgstudie kan vinden is tot daar aan toe (al is het ook dan volgens mij vaak een raar soort luiheid/angst voor het onbekende). Maar jij wilt een universitaire master gaan doen en kan blijkbaar niet zelf de informatie vinden die ik in drie seconden kon vinden? Bizar. Bij de meeste banen op universitair (+) niveau wordt toch wel een portie zelfredzaamheid en pro-activiteit verwacht.

Maar goed zoals altijd zul je wel beledigd zijn door deze opmerking en zie ik het helemaal verkeerd. Prima. Oprecht succes er mee
Met citaat reageren
Oud 07-05-2018, 17:46
kitokspasaulis
kitokspasaulis is offline
Citaat:
Het verbaast me overigens altijd dat dit soort vragen hier belanden. Dat een middelbare scholier niet precies weet hoe hij via google of de universiteitssite informatie over een vervolgstudie kan vinden is tot daar aan toe (al is het ook dan volgens mij vaak een raar soort luiheid/angst voor het onbekende). Maar jij wilt een universitaire master gaan doen en kan blijkbaar niet zelf de informatie vinden die ik in drie seconden kon vinden? Bizar. Bij de meeste banen op universitair (+) niveau wordt toch wel een portie zelfredzaamheid en pro-activiteit verwacht.

Maar goed zoals altijd zul je wel beledigd zijn door deze opmerking en zie ik het helemaal verkeerd. Prima. Oprecht succes er mee
Wa--? Dit is zeer verwarrend. Nogal vreemd dat je er vanuit gaat dat ik beledigd ben. Het lijkt net alsof je antwoord geeft op iets wat ik nooit hebt gezegd, maar ik doe wel alsof ik dat niet hebt gelezen.

Een liberal arts universiteit werkt natuurlijk heel anders dan een traditionele universiteit, en geloof me, ik heb veel kennis van Google. Oftewel, ik weet wat ik op moet zoeken, en het feit dat ik deze vraag nu stel op scholieren.nl, houdt in dat ik het antwoord niet heb gevonden, of niet de juiste zoektermen hebt ingetikt.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 08:21
Verwijderd
Citaat:
geloof me, ik heb veel kennis van Google. .
Ik geloof je niet. waarom zou ik je geloven?

Zie mijn eerste bericht voor een antwoord op je vraag.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 08:49
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
en het feit dat ik deze vraag nu stel op scholieren.nl, houdt in dat ik het antwoord niet heb gevonden, of niet de juiste zoektermen hebt ingetikt.
Ik blijf steeds op scholieren.com uitkomen als ik scholieren.nl intik, heel verwarrend
En dat versterkt niet echt jouw stelling dat je goed kunt zoeken via Google of überhaupt weet hoe internet werkt
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studeren in het buitenland (Engeland)
ferdinandV
83 17-04-2015 10:22
Studeren University College #7
harpje
500 10-04-2010 11:18
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-topic #141
metallica
499 01-02-2009 14:51
Studeren University College #5
SchelefrieS
500 18-02-2008 20:17
Algemene schoolzaken Iemand idee voor leuke studies??
Philemon
33 31-08-2003 15:42
Algemene schoolzaken Werken&wonen in VS?
Verwijderd
9 28-10-2002 02:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:21.