Oud 10-05-2018, 22:21
Anoniem.4
Anoniem.4 is offline
.

Laatst gewijzigd op 28-06-2018 om 15:41.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2018, 22:26
Mustache Cat
Mustache Cat is offline
Hoi,
Het ligt er aan welke soort economische studie je wilt doen. WisA is prima als je bedrijfseconomie of accountant wilt worden. Wil je echter richting de kant van econometrie is WisB verplicht. WisA sluit meer aan op economie, maar gaandeweg wordt meer inzicht gevraagd op wisB, ook staan bij mij in de klas de wiskunde B’ers beter voor economie dan de wisA’ers. Als je het kan zou ik wisB doen! Kijk anders even op de websites van verschillende uni’s of je voor de desbetreffende economische studie wisB nodig hebt. Succes met je keuze
Met citaat reageren
Oud 11-05-2018, 06:55
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Als je Wiskunde B aan kunt zou ik daar voor gaan
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-05-2018, 09:06
Verwijderd
Vergeet iedereen die Wiskunde A zegt. Ik heb een economische studie gedaan en je hebt echt 1000 keer meer aan Wiskunde B. Bovendien is het veel gemakkelijker om Wiskunde A-achtige stof tijdens je studie bij te spijkeren dan Wiskunde B.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2018, 17:06
Anoniem.4
Anoniem.4 is offline
Het probleem is dat bij ons op school je alleen wiskunde b bij n&t kunt doen en daar moet je dus ook scheikunde bij doen (ik kan het wel maar vind het niet echt interessant) en ik wil ook graag m&o dat kan dus alleen als extra vak omdat ik dan economie in het vrije deel zou doen. De kans dat ik m&o als extra vak mag doen is niet zo groot denk ik, ligt aan de organisatie of er extra lessen zijn. En ik zou ook graag duits willen omdat dat handig is voor een economische baan hoorde ik. Is het dan handig dat ik n&t (wiskunde b) ga kiezen of zou e&m beter zijn (wiskunde a)? bij e&m kan ik wel 100% zeker m&o, duits en economie doen. Wat zou het beste zijn voor een economische richting? Econometrie lijkt me wel te moeilijk, wel leuk maar denk niet dat ik het kan. Ik doe trouwens havo maar wil misschien naar de universiteit.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2018, 12:59
Anoniem.4
Anoniem.4 is offline
Citaat:
Hoi,
Het ligt er aan welke soort economische studie je wilt doen. WisA is prima als je bedrijfseconomie of accountant wilt worden. Wil je echter richting de kant van econometrie is WisB verplicht. WisA sluit meer aan op economie, maar gaandeweg wordt meer inzicht gevraagd op wisB, ook staan bij mij in de klas de wiskunde B’ers beter voor economie dan de wisA’ers. Als je het kan zou ik wisB doen! Kijk anders even op de websites van verschillende uni’s of je voor de desbetreffende economische studie wisB nodig hebt. Succes met je keuze

Ik ga eerst hbo doen en daarna naar de universiteit maar econometrie wordt hem denk ik niet. Zou e&m met wiskunde a want wisb kan daar niet beter zijn voor een economische studie? of n&t met wisb (waar ik dus misschien geen m&o kan doen) ?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2018, 13:03
Anoniem.4
Anoniem.4 is offline
Citaat:
Vergeet iedereen die Wiskunde A zegt. Ik heb een economische studie gedaan en je hebt echt 1000 keer meer aan Wiskunde B. Bovendien is het veel gemakkelijker om Wiskunde A-achtige stof tijdens je studie bij te spijkeren dan Wiskunde B.

Met welk profiel?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2018, 13:37
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Op de meeste scholen kan je WisB ook gewoon volgen binnen een E&M profiel. Waarom kan dat op jouw school niet?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-05-2018, 13:40
Anoniem.4
Anoniem.4 is offline
Citaat:
Op de meeste scholen kan je WisB ook gewoon volgen binnen een E&M profiel. Waarom kan dat op jouw school niet?
Op havo kan dat bij ons niet. Iets met dat het voor de roostermakers teveel gedoe is. En ze vinden voor een hbo economische studie wisa beter blijkbaar
Met citaat reageren
Oud 12-05-2018, 13:57
Anoniem.4
Anoniem.4 is offline
Dit zijn trouwens de vakken die ik het leukst vind op volgorde
Economie
M&o
Wiskunde vooral algebra meetkunde niet
Biologie/natuurkunde
Geschiedenis
Met citaat reageren
Oud 15-05-2018, 08:27
Verwijderd
Citaat:
Met welk profiel?
Sorry, je had het over een studie, en noemde accountant en bedrijfseconomie, dus ik veronderstelde ten onrechte dat het om een universitaire studie ging. Ik zie nu dat het om een Hbo-opleiding gaat. Daar heb ik geen ervaring mee. Can't help you.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2018, 16:55
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Ik heb geen antwoord op je vraag, maar wellicht kun je dit nakijken/navragen bij een Hogeschool waar ze de opleidingen aanbieden die jij noemt.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2018, 17:45
Verwijderd
Zoals velen hier zeggen, maakt het natuurlijk wel uit welke studie je gaat doen. Niet alleen of het hbo of wo is, maar ook welke richting je ingaat. Zou je na je middelbare school rechten gaan studeren, is wiskunde b natuurlijk wel meer dan dat er van je gevraagd wordt. Ga je economie studeren, dan is wiskunde B natuurlijk handig. Op dit moment (en ja, ik kan weten hoe moeilijk je pakket kiezen is) moet je gaan voor hetgeen dat jij aankunt, niet alleen gericht op wat je wil gaan doen (al is dit ook belangrijk).
Zelfs als je E&M of CM kiest, kun je nog steeds studies doen die in de richting van NG liggen (als verpleegkundige HBO en zo verder). In het ergste geval moet je na je eindexamen één vak erbij leren, waarna je alsnog je studie naar keuze kunt volgen.

Groetjes van deze E&M'er
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Struggels met volledige profielkeuze.
Verwijderd
1 24-03-2018 09:00
Algemene schoolzaken Profielkeuze ( C&M of N&G )
Jessie463
1 10-06-2015 08:12
Studeren Profielkeuze ; NG/NT/CM/EM !!!
MRxSMITH
76 30-12-2009 17:25
Algemene schoolzaken Profielkeuze --> NT+NG zwaar?
Verwijderd
52 27-01-2004 23:06
Algemene schoolzaken profielkeuze in havo 3......
bram87
9 05-03-2003 17:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:12.