Oud 28-07-2002, 21:05
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
Zijn er hier nog lotgenoten?
Oftewel, wie heeft er nog meer een vader of moeder die lesgeeft?
En geeft die dan les op jouw eigen school of op een andere school?
Of nog erger: wie heeft er les van zijn/haar vader/moeder?

Hoor je vaak verhalen over je ouders als leraar via anderen?

Mijn vader gaat volgend jaar lesgeven op mijn school... En we hebben niet zo'n onwijs grote school, bovendien weet ik al dat de broertjes van mijn twee beste vrienden les van hem krijgen.
__________________
Vandaag is de eerste dag van de rest van mijn leven.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2002, 22:13
Miess
Miess is offline
Citaat:
Smiley_Knorretje schreef:
Zijn er hier nog lotgenoten?
Oftewel, wie heeft er nog meer een vader of moeder die lesgeeft?
En geeft die dan les op jouw eigen school of op een andere school?
Of nog erger: wie heeft er les van zijn/haar vader/moeder?

Hoor je vaak verhalen over je ouders als leraar via anderen?

Mijn vader gaat volgend jaar lesgeven op mijn school... En we hebben niet zo'n onwijs grote school, bovendien weet ik al dat de broertjes van mijn twee beste vrienden les van hem krijgen.
Ik geef les op de school waar mijn jongste broertje op zit. Maar ik geef (nog) geen les aan hem, waar hij wel blij mee zal zijn.

Volgend jaar krijg ik ook degenen waarvan ik een paar jaar geleden nog leerlingmentor was (toen ik zelf nog op die school zat) als leerling. Dat zal wel even anders zijn.

Het lijkt me overigens ook niks als je les van één van je ouders krijgt, volgens mij loopt dat alleen maar uit op ruzie.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 22:41
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Telt het misschien een beetje als ik zeg dat mijn grootvader leraar is geweest, mijn oom ook (maar allebei niet op mijn ex-school) en de schoonbroer van mijn tante al een tijdje lesgeeft op mijn ex-school?

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 00:34
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
mijn moeder gaf les aan mijn lagere school. er werd wel gezorgd dat ik niet bij haar in de klas zat; maar alles wat ik dan in de klas mispeuterde kreeg zij van haar collega's te horen. dan kreeg ik s avonds nog es dubbel straf
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 14:56
Lindansje
Avatar van Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
Ripper schreef:
Telt het misschien een beetje als ik zeg dat mijn grootvader leraar is geweest, mijn oom ook (maar allebei niet op mijn ex-school) en de schoonbroer van mijn tante al een tijdje lesgeeft op mijn ex-school?

Ripper
helaas werkt hun intelligentie niet door op jou

schoonbroer ..
__________________
No sig today.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 15:06
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Lindansje schreef:


helaas werkt hun intelligentie niet door op jou
Misschien toch wel omdat ik zelf dit jaar aan de lerarenopleiding ga beginnen?

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 20:22
euro
Avatar van euro
euro is offline
M'n pleegmoeder geeft nederlands, maar gelukkig niet op mijn school! Lijkt me best wel rot hoor!
__________________
nein
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 20:26
Miess
Miess is offline
Lijkt me ook niet leuk als je ouders aan je lesgeven. Ik zou ook niet weten (in het geval van mijn broertje) hoe het voor hem zou zijn om van mij les te krijgen. Ik heb één keer een tussenuur met zijn klas mogen doorbrengen, feit is dat je dan wel op hem gaat letten. Maar ik zou hem er nooit uitsturen ofzo denk ik. Ook zou ik er moeite mee hebben om hem een laag cijfer te geven (maar zou het als het zou moeten wel doen, aangezien je eerlijk moet blijven).
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 21:01
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
Citaat:
Ripper schreef:
Telt het misschien een beetje als ik zeg dat mijn grootvader leraar is geweest, mijn oom ook (maar allebei niet op mijn ex-school) en de schoonbroer van mijn tante al een tijdje lesgeeft op mijn ex-school?

Ripper
tuuurlijk!

Maar het lijkt mij nou ook, dat mijn papa straks in de docentenkamer over mij roddelt met leraren waar ik wel les van heb. Wij hebben toch al zo'n 'ons kent ons'-school...
__________________
Vandaag is de eerste dag van de rest van mijn leven.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 22:43
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
bij ons op school mogen leraren geen les geven aan hun kinderen. kheb zelf iemand in de klas wiens moeder les geeft en naar ik weet heeft hij daar geen last van...
kken nog wel meer 'kinderen van docenten' en ook van hun hoor ik nooit dat ze het erg vinden ofzo.

kweet wel dat mijn moeder op de basisschool een jaar haar eigen moeder had als lerares, maar dat was nog in de kleuterklas.
kweet wel dat ze het verschrikkelijk vond, want ze heeft het d'r nog wel eens over dat ze altijd straf kreeg en nooit in de poppenhoek mocht van m'n oma

kvraag me af of het wettelijk eigenlijk mag, op het voortgezet onderwijs les krijgen van een van je ouders. kbedoel; zo iemand kan dan toch gaan smokkelen? als je op 't punt staat van net blijven zitten ofzo zouden mijn ouders dat er denk ik wel voor over hebben
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 22:45
Verwijderd
@Miess
ff heel erg offtopic hoor, maareh, hoe heb jij het voor elkaar gekregen om op je 19e al voor de klas te staan?? k heb ff een simpel rekensommetje gemaakt, en 17 (5 jaar havo) + 4 (lerarenopleiding) = 21...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 00:23
CodeName Egg
Avatar van CodeName Egg
CodeName Egg is offline
waarschijnlijk een versnelde HBO opleiding.. in twee jaar tweedegraads ofzo


correct me if I'm wrong..

*is zelf 22 als ze gaat lesgeven.. 1e graads, dus zou ook HBO kunnen doen, hihi, met mensen die (bijna) even oud zijn als ik zijzelf*
__________________
"ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun"
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 19:42
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Smiley_Knorretje schreef:
Maar het lijkt mij nou ook, dat mijn papa straks in de docentenkamer over mij roddelt met leraren waar ik wel les van heb. Wij hebben toch al zo'n 'ons kent ons'-school...
Nee, dat is inderdaad helemaal niet leuk voor je! En als het al allemaal nog niet genoeg is, bekijken je klasgenoten je toch met argusogen, à la "die wordt zeker voorgetrokken door haar pappie." Ik heb zelf bij een meisje in de klas gezeten wiens vader een leraar was, en wij kregen ook les van hem. Ik heb wel eens met haar gepraat over hoe het was om les te krijgen van je eigen vader. Zij vond het wel okee zo, maar vond het minder dat je dan direct een soort 'imago' hebt bij je medeleerlingen.

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 19:43
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
@Miess
ff heel erg offtopic hoor, maareh, hoe heb jij het voor elkaar gekregen om op je 19e al voor de klas te staan?? k heb ff een simpel rekensommetje gemaakt, en 17 (5 jaar havo) + 4 (lerarenopleiding) = 21...
Stage?

Bij mij op de basisschool in groep 6 was de leraar de vader van iemand uit m'n klas... zal nooit vergeten hoe 'ie toen z'n zoon een ongelofelijk slag voor z'n harses gaf omdat 'ie brutaal was
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 21:09
Verwijderd
mijn vader is godsdienstleraar (niet op mijn school goddank), hoewel hijzelf allesbehalve gelovig is.

Daarom lijkt het hem ook beter om het vak anders te noemen, nl: initiatie in religieus handelen en denken.

Waarop ik antwoordde:"...Godsdienst dus"
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 21:51
Miess
Miess is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
@Miess
ff heel erg offtopic hoor, maareh, hoe heb jij het voor elkaar gekregen om op je 19e al voor de klas te staan??
ik heb ff een simpel rekensommetje gemaakt, en 17 (5 jaar havo) + 4 (lerarenopleiding) = 21...
Studeer technische wiskunde en moest dit jaar een onderwijs stage lopen op een school. Op mijn oude school (daar zit mijn broertje nu op) zou een wiskunde-docent volgend jaar vertrekken, ze waren daar dus op zoek naar een nieuwe. Deze was echter niet te krijgen en een andere wiskunde docent raakte overspannen, dus de nood was erg hoog. Toen had mijn broertje aan zijn wiskunde leraar (sectie hoofd) verteld dat ik nu wiskunde studeerde (hij kende mij al, aangezien ik zelf les van hem heb gehad) en hij heeft het weer aan de rector verteld, die heeft mij uiteindelijk gevraagd om les te komen geven (naast mijn studie). Dit komt overigens vaker voor, aangezien een groot deel van de derde-(dat ben ik ook per volgend jaar)jaarsstudenten lesgeven naast hun studie. Ik begon dus al vroeg, aan het einde van mijn tweede jaar.
Ik was trouwens ook 17 toen ik klaar was met het VWO, dus daarom ben ik ook wat jonger dan de rest van de tweede-jaars.

Laatst gewijzigd op 30-07-2002 om 22:02.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Miess schreef:

*verhaal*
owja k snap et

lijkt me best leuk om op je 19e al les te geven
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 22:42
Miess
Miess is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:

owja k snap et

lijkt me best leuk om op je 19e al les te geven
Is het ook wel, ik had dit jaar een 3e en een 5e klas, en heb vooral met de derde klas erg veel lol gehad. Degenen uit de vijfde klas waren soms maar 1 jaartje jonger dan ik, dat was wel grappig. Volgend jaar heb ik een 4HAVO en een 5VWO klas, ik ga dan ook lesgeven aan leerlingen waarvan ik, toen ik zelf nog op school zat, leerlingmentor was.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-07-2002, 22:52
Verwijderd
M'n pa is TOA (Technisch Onderwijs Assistent ) en docent Informatica. Gelukkig niet bij mij op school, maar wel bij m'n zusje (vorig schooljaar dan, tenminste.) Zij heeft ook les van hem gehad, en dat vond ze echt -niet- leuk, omdat de klas altijd aan haar kwam vragen of haar vader de repetities al had nagekeken, en zij altijd dacht dat de rest van de klas dacht dat ze voorgetrokken werd. Ach ja...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 23:06
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik ga volgend jaar naar een nieuwe school (4vwo)
Op die school heeft mijn vader vroeger nog gezeten.
M'n broer heeft vorig jaar z'n havo op die school afgerond
M'n vader is nu voorzitter van de ouderraad op die school
M'n moeder gaat stage lopen op die school (Lb)

Goddank dat het een grote school is

Kuzzzz
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 23:40
Lindansje
Avatar van Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
Ripper schreef:


Misschien toch wel omdat ik zelf dit jaar aan de lerarenopleiding ga beginnen?

Ripper
Wat een verrijking van het huidige onderwijs, kleine onwetende kindertjes die te horen krijgen dat schoonbroer een heel acceptabel woord is
__________________
No sig today.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 01:16
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Lindansje schreef:


Wat een verrijking van het huidige onderwijs, kleine onwetende kindertjes die te horen krijgen dat schoonbroer een heel acceptabel woord is
What's your problem?

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 16:43
koelkastje
Avatar van koelkastje
koelkastje is offline
Mijn vader geeft les en mijn moeder ook. Maar heb nooit les van ze gehad, mijn broertje wel en dat vond ie niet leuk. Ze geven ook les op een andere school (mijn vader op het Mondriaan college voor Techniek in Den Haag -> vroeger gad hij natuurkunde, was wel makkelijk met verslagen maken enzo, als ik weer eens een proef verkeerd had uitgevoerd wist wat wat het ongeveer moest zijn en mijn moeder op een basisschool) Ze zouden het erg leuk vinden als ik ook in het onderwijs ging maar dat zie ik toch niet echt zitten.
__________________
(miep miep, zoef zoef en de koelkast is weer weg, miep miep)
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 17:52
Eva*
Avatar van Eva*
Eva* is offline
Mijn vader was basisschoolleraar. Ik heb op dezelfde basisschool gezeten als waar hij les gaf.
Hij is nooit mijn meester geweest, maar heeft me wel een enkele keer een uurtje les gegeven. Alle lerar(ess)en op die school kenden mij door hem en ook een groot deel van de leerlingen.
Heel soms hoorde ik dingen als: "Je vader is een lul." Maar vaker was 't positief.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 23:15
Loesje
Avatar van Loesje
Loesje is offline
Ik zal het je nog erger vertellen. Mijn ouders zijn allebei leraar!!!!!!!!!!!

Mijn vader is nu conrector op een VBO school en mijn moeder geeft les aan secetaresses....of dat willen ze iig worden. Ben gelukkig een stuk slimmer dan de leerlingen waaraan zij lesgeven dus heb nooit bij ze op school gezeten!!! Wel gewerkt trouwens.
__________________
*ik besloot dat ik alles kon* Loesje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2002, 15:40
koelkastje
Avatar van koelkastje
koelkastje is offline
Citaat:
Loesje schreef:
Ik zal het je nog erger vertellen. Mijn ouders zijn allebei leraar!!!!!!!!!!!
Vind je dat zo erg dan? Mijn ouders geven ook allebei les en ik vind het niet vervelend ofzo.
__________________
(miep miep, zoef zoef en de koelkast is weer weg, miep miep)
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 15:56
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
Citaat:
Ripper schreef:


What's your problem?

Ripper
de mannelijke versie van een schoonzus heet zwager
zeg maar

En laat je niet kwaad maken
__________________
Vandaag is de eerste dag van de rest van mijn leven.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 16:17
Missty
Missty is offline
Mijn stiefvader geeft les bij mij op school. En ik heb zelf ook nog les van em

xxx Missty
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 14:15
BELLEKE
BELLEKE is offline
ouders die les geven heb k niet maar wordt er wel zelf zoeentje... hoop dat k een coole juf zal zijn
x
__________________
zien doe je met je hartje, niet met je oogjes
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 15:10
Sommetje
Sommetje is offline
MIjn moeder geeft Nederlands, maar ik heb er geen last van (op vervelende ouders die altijd maar bellen). Ze werkt namelijk op een andere school.
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 16:58
DarkRaven
Avatar van DarkRaven
DarkRaven is offline
ik zou gelijk naar een andere school gaan moet er niet aan denken om les te krijgen van mijn ouders
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 17:44
heldin
heldin is offline
ik heb op de basisschool 3 jaar ( ) bij mn vader in de klas gezeten.. het was een hele kleine school dus het kon gewoon niet anders. en ow ja, één jaar daarvan zat mn broertje ook nog in die klas.. het was toen helemaal niet erg, werd niet voorgetrokken of gepest of zoiets.
ik zou er niet aan moeten denken om na de basisschool nog les te hebben van een van mn ouders...
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 13:38
sunna
sunna is offline
mjin papa is directeur bij mij op school!
haha maya ik vind t nie erg hor!
tis meestal juist een voordeel
__________________
u never get a second chance to make your first impression
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 17:14
Heelduh
Heelduh is offline
Mijn ouders geven ook allebei les, moeder basisschool en m'n vader op een middelbare school. M'n broertje en ik hebben op andere scholen gezeten. Zij hebben ook nooit aan ons willen lesgeven, dat vonden ze niet goed.

Een meisje uit m'n klas heeft drie jaar les gehad van haar vader, dat was niet echt een probleem geloof ik, maar er was ook geen andere leraar dus het moest wel.
__________________
Als je een vinger in je oor steekt en je teen in je mond en je draait op één been 20 rondjes, val je dan om?
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 10:21
Alana
Avatar van Alana
Alana is offline
Ik ken een jongen uit een andere klas die dit jaar biologie had van zijn moeder. Geloof dat ie 't niet zo leuk vond, en aangezien zijn moeder zo ongeveer de meest gehate lerares van de school is kan ik me dat ook wel voorstellen met al die opmerkingen van andere mensen...
En een andere jongen uit die klas heeft ook een moeder die lesgeeft, maar die had geen les van haar, dus die maakte het ook niet zoveel uit.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 13:20
Verwijderd
Wat een rampzallig leven heb je als je ouders leraar zijn
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-08-2002, 19:27
the tourist
the tourist is offline
Mijn moeder geeft nu thuis les, maar ze heeft 2 jaar geleden op een middelbare school les gegeven (en toen ik in groep 2 zat geloof ik, en voor dat ik was geboren). Dat was niet mijn school, dus mij maakte het niet uit! Het is trouwens wel leuk om al die school verhalen eens vanuit een leraar te horen!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 21:18
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Ik heb wel veel leerlingen in de klas of die ik ken waarvan hun vader of moeder leraar of lerares is op dezelfde school. Ik hoor er niet echt veel negatiefs over.
We hebben wel les van een leraar en zijn zoon is een jaar ouder als mij en vorig jaar zaten er een paar in de klas die veel met die jongen om gingen en dus was het onderwerp telkens die jongen. Was wel leuk om zoveel te weten te komen, was wel een leuke jongen, maar op het laatst wel irritant. Het was ook weer zo'n opval-meisje van 'kijk ik ben bevriend met de zoon van de leraar' het was elke les raak.

Het lijkt me persoonlijk soms wel handig maar leuk is wat anders, ik bedoel er wordt dan wel over je ouders geroddelt en onder de leraren over jou.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 23:22
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
seCond ChoiCe schreef:
mijn vader is godsdienstleraar (niet op mijn school goddank), hoewel hijzelf allesbehalve gelovig is.

Daarom lijkt het hem ook beter om het vak anders te noemen, nl: initiatie in religieus handelen en denken.

Waarop ik antwoordde:"...Godsdienst dus"
je hoeft toch niet gelovig te zijn om godsdienstleraar te zijn? als je je d'r maar in interesseert, want als het goed is leer je de leerlingen over verschillende godsdiensten en die kan je toch niet allemaal te gelijk hebben!

overigens heet het bij ons levensbeschouwelijke vorming (levo), maar denkt onze docent dat het vak alleen inhoudt dat je bijna elke les een video aanzet en verder eigenlijk een beetje niksen...
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2018, 15:28
Martin_L
Martin_L is offline
Mijn vader die onderwijzer was, heeft mij op 6 jarige leeftijd van mijn vertrouwde school in de stad gesleurd omdat hij 12 kilometer verderop op een heel klein dorpsschooltje (25 leerlingen) als schoolhoofd benoemd werd. Ik moest mee.

In groep 4 en 5 had ik een brompot als meester en in groep 6, 7 en 8 mijn vader het schoolhoofd. 's morgens om half 8 op school en 5 uur 's middags thuis. Thuis was hij al autoritair en op school was het niet veel beter, ik kreeg flink er van langs. Verschrikkelijke tijd was het, je vader als leraar is al niks, 3 jaar achter elkaar is al helemaal niks, nog schoolhoofd ook is verschrikkelijk en ik kon nog niet eens een kant op ook na schooltijd want we woonden 12 kilometer verderop.

Ik raad het ouders zeer, zeer af om les te geven aan hun eigen kind. Het is gezond als er scheiding is tussen school en thuis
Met citaat reageren
Oud 17-05-2018, 14:33
love-in-the-air
Avatar van love-in-the-air
love-in-the-air is offline
Mijn vader en moeder zijn allebei leraar. Mijn vader was leraar op mijn basisschool en mijn moeder is leraar op het middelbaar. Ik heb het nooit als probleem ervaren. Ze zijn allebei goede docenten en we zeggen elkaar altijd gedag op school. Het enige negatieve is dat het gewoon heel erg veel over school gaat altijd, maar daar ben ik inmiddels aan gewend
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Leraren pesten
Yamyam
27 23-08-2005 01:33
Algemene schoolzaken leraren pff
ninke88
18 22-06-2005 19:02
Liefde & Relatie Verliefd op een leraar..
Suzy Q
47 07-11-2003 16:24
Psychologie hele dag in de toiletten zitten?!
framboosje
10 08-01-2003 21:58
Psychologie Angst voor leraren?
Eend
15 30-10-2002 11:58
Psychologie ik kan beter dood zijn
dolores_temp
9 16-04-2002 21:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.