Oud 03-07-2018, 20:36
victoria666
victoria666 is offline
Ik zou graag een boek/verhaal schrijven.
Nu is mijn vraag: Is er hier iemand met een interessant verhaal. Iemand die iets heeft meegemaakt en zijn verhaal wil doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2018, 20:39
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Het is nogal wat om het verhaal van iemand anders op te schrijven? Waarom geen verhaal over je eigen leven? Of een fictief verhaal?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-07-2018, 20:52
victoria666
victoria666 is offline
Citaat:
Het is nogal wat om het verhaal van iemand anders op te schrijven? Waarom geen verhaal over je eigen leven? Of een fictief verhaal?
Ik zou graag iets waargebeurd schrijven. Het blijft natuurlijk wel anoniem als dat gewild is. Verhalen over mijn leven zijn hier niet echt van toepassing.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2018, 20:56
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik zou graag iets waargebeurd schrijven. Het blijft natuurlijk wel anoniem als dat gewild is. Verhalen over mijn leven zijn hier niet echt van toepassing.
Misschien kan je wat inspiratie opdoen op een nieuwssite, en op basis van een krantenkop die je leest iets schrijven over die situatie?

Als onervaren schrijfster een waargebeurd verhaal opschrijven over het leven van iemand anders is best lastig, je wil namelijk niet alleen de feiten opschrijven, maar ook recht doen aan alle emoties. En weten hoe dingen voelen, zeker als je nog niet zo veel hebt meegemaakt in je eigen leven, dat is best wel lastig...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-07-2018, 20:59
victoria666
victoria666 is offline
Citaat:
Misschien kan je wat inspiratie opdoen op een nieuwssite, en op basis van een krantenkop die je leest iets schrijven over die situatie?

Als onervaren schrijfster een waargebeurd verhaal opschrijven over het leven van iemand anders is best lastig, je wil namelijk niet alleen de feiten opschrijven, maar ook recht doen aan alle emoties. En weten hoe dingen voelen, zeker als je nog niet zo veel hebt meegemaakt in je eigen leven, dat is best wel lastig...
Daarom dat ik geen verhaal wil vertellen gebaseerd op krantenartikels. Dat lijkt me veel te subjectief aangezien je maar een beperkt deel kent. Ik heb genoeg meegemaakt in mijn leven maar hierover schrijven is geen optie.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2018, 21:14
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Daarom dat ik geen verhaal wil vertellen gebaseerd op krantenartikels. Dat lijkt me veel te subjectief aangezien je maar een beperkt deel kent. Ik heb genoeg meegemaakt in mijn leven maar hierover schrijven is geen optie.
Waarom niet? En waarom zouden andere mensen jou dan wel hun (persoonlijke) verhaal toevertrouwen?
Hoe zie je het verder voor je, dat je regelmatig contact met deze mensen hebt om meer te weten te komen over hun leven en hun verhalen, wil je dan ook met mensen uit hun omgeving gaan praten, zodat je meerdere meningen en perspectieven kan verwerken in het verhaal?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-07-2018, 21:20
victoria666
victoria666 is offline
Citaat:
Waarom niet? En waarom zouden andere mensen jou dan wel hun (persoonlijke) verhaal toevertrouwen?
Hoe zie je het verder voor je, dat je regelmatig contact met deze mensen hebt om meer te weten te komen over hun leven en hun verhalen, wil je dan ook met mensen uit hun omgeving gaan praten, zodat je meerdere meningen en perspectieven kan verwerken in het verhaal?
Het makkelijkste is waarschijnlijk via mail aangezien het toevallig zou zijn dat ik mensen uit de buurt vind. Ik verplicht trouwens niemand om zijn verhaal te doen, het is gewoon een oproep.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2018, 20:40
Verwijderd
Heel eerlijk denk ik, als ervaring van een beginnende schrijfster, dat het het handigste is om te beginnen met een verhaal over jezelf. Het zal misschien niet het meest spectaculaire worden, maar hierdoor leer je wel emoties duidelijk te beschrijven. Als dit niet gaat, kun je eerst fictie proberen.
Ben zelf een verhaaltje aan t schrijven over mijzelf. Geloof mij: het is een stuk moeilijker je eigen emoties en gebeurtenissen op papier te zetten. Laat staan een verhaal over een onbekend persoon te gaan schrijven

Succes met het zoeken van een persoon in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2018, 21:43
Area51
Area51 is offline
Ik heb wel een paar verhalen voor je.
Leuk grappig apart enz.
Maar of dat het papier waard is weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2018, 10:10
Verwijderd
Een vierdelige romanserie van 1500 pagina's per roman over de eeuwige strijd tussen de zin in spicy food en de pijn de volgende ochtend bij het schijten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Portfolio blog
Lady_Zabyc
19 09-07-2012 20:27
Liefde & Relatie Meisje is heel onduidelijk in haar gevoelens. Wat nu?
Studerende
5 08-11-2010 19:29
Psychologie Een boek schrijven over wat je meegemaakt hebt
Eend
43 30-07-2004 21:21
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Rubicon
Verwijderd
7 27-08-2002 19:22
Verhalen & Gedichten Jantje
Marit_temp
8 07-07-2002 15:04
ARTistiek Mijn verhaal, nieuwe versie en makkelijker te lezen
ArvidKeemink
4 04-09-2001 20:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.