Oud 06-09-2018, 23:17
Onzer-
Onzer- is offline
Volgens Wikipedia kan je sinds het schooljaar 2015-2016 Cum laude slaan op de middelbare school. Er staat dat je een "gemiddelde van een 8 of hoger, uit de afgeronde cijfers." moet halen. Betekent dit dat je gewoon een 7.5 kan staan gemiddeld?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2018, 23:43
Verwijderd
Wat snap je niet aan slagen met een gemiddelde van 8 of hoger?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2018, 08:24
Verwijderd
Het interesseert echt niemand wat of je cum laude op de middelbare school bent geslaagd. Letterlijk 3 seconden nadat je je diploma hebt geregen is de waarde daarvan alweer nul. Het gaat om dat diploma en in enkele specifieke studies - bijvoorbeeld geneeskunde - om cijfers, maar zodra je die studie binnen bent zal waarschijnlijk nooit meer iemand naar je cijfers vragen. Hecht daar niet zo veel waarde aan. Besteed je tijd aan nuttigere zaken. Oprechte tip.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2018, 09:34
Coen00
Coen00 is offline
Citaat:
Het interesseert echt niemand wat of je cum laude op de middelbare school bent geslaagd. Letterlijk 3 seconden nadat je je diploma hebt geregen is de waarde daarvan alweer nul. Het gaat om dat diploma en in enkele specifieke studies - bijvoorbeeld geneeskunde - om cijfers, maar zodra je die studie binnen bent zal waarschijnlijk nooit meer iemand naar je cijfers vragen. Hecht daar niet zo veel waarde aan. Besteed je tijd aan nuttigere zaken. Oprechte tip.
Wat dacht je van jouw tijd nuttiger besteden dan aan het geven van ongevraagde antwoorden op dit forum.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2018, 09:47
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Wat dacht je van jouw tijd nuttiger besteden dan aan het geven van ongevraagde antwoorden op dit forum.
Eigenlijk heeft Jan gewoon een punt hoor. Wat voor vervolgopleidingen en werkgevers telt is dat je een diploma op niveau hebt, niet de specifieke inhoud als cijfers of vakken. Er is werkelijk niemand die mij ooit gevraagd heeft of ik hoge cijfers had voor mijn examens, zelfs mijn vakkenpakket interesseert geen hond.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2018, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Wat dacht je van jouw tijd nuttiger besteden dan aan het geven van ongevraagde antwoorden op dit forum.
Nouja zeg, wat hij zegt is gewoon waar.

Cum laude of summa cum laude is prachtig op de dag zelf, maar voor de rest boeit het echt weinig. Er zijn genoeg hardwerkende mensen die niet cum laude/summa cum laude slagen en zij leveren gewoon goed werk. Ik heb tienen gehaald op toetsen/examens, maar mijn leven is niet voorspoediger ofzo en mensen behandelen mij ook niet anders (wat ik overigens ook echt niet wil).
Met citaat reageren
Oud 07-09-2018, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Wat dacht je van jouw tijd nuttiger besteden dan aan het geven van ongevraagde antwoorden op dit forum.
Later, als je groot bent en beter zicht hebt gekregen op waar werkgevers om geven, kom je er achter dat Jan gelijk heeft.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2018, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Volgens Wikipedia kan je sinds het schooljaar 2015-2016 Cum laude slaan op de middelbare school. Er staat dat je een "gemiddelde van een 8 of hoger, uit de afgeronde cijfers." moet halen. Betekent dit dat je gewoon een 7.5 kan staan gemiddeld?
Nee. Je mag het gemiddelde berekenen met de afgeronde cijfers maar als je dan op 7,5 uitkomt is het geen acht.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 15:47
Bariokie
Bariokie is offline
Je hebt scholen in andere landen die dus wel naar je eindcijfers kijken, ook kan hier dus een scholarship aan verbonden worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Cum laude slagen
Shenron
20 20-09-2013 21:09
Algemene schoolzaken Cum laude
faithfully
3 12-02-2013 11:20
Algemene schoolzaken Wat moet je halen om Cum Laude te halen?
zwart
12 19-12-2008 16:32
Algemene schoolzaken cum laude MBO
LynnFievel
13 13-11-2008 06:46
Huiswerkvragen: Exacte vakken Cum laude
Nique
0 10-05-2001 19:31
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Cum laude
Nique
0 10-05-2001 19:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.