Oud 07-01-2008, 15:55
Fellowes
Fellowes is offline
Heeft iemand tips als je veel huiswerk heb maar de motivatie er niet voor heb om het te maken. Ik weet wat de gevolgen zijn en ik voel me er ook schuldig over maar steeds als ik wil beginnen met mijn huiswerk dan denk ik geen zin in, of word ik afgeleid door de computer of iets anders .

Allerlei soorten tips zijn welkom (mits ze helpen ) .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2008, 16:17
Anika
- Je ouders een wachtwoord op je computer laten zetten, zodat je er alleen op kunt als zij vinden dat je genoeg huiswerk hebt gemaakt.
- Direct aan je huiswerk beginnen, niet eerst iets anders gaan doen want dan komt het er toch niet meer van. Andere dingen kun je ook doen als je klaar bent.
- Jezelf iets leuks beloven als je al je huiswerk af hebt
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 16:34
Verwijderd
Alles kan helpen, mits je je er voor in zet.

Soms moet je niet nadenken over of je wel zin hebt ed, soms moet je het gewoon doen.

Zoek een plek waar je niet afgeleid kunt worden, desnoods in een studieruimte in een bibliotheek oid, wees streng voor jezelf en begin gewoon. Mijn ervaring is dat dat het beste werkt.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 17:14
Afghan-NL
Afghan-NL is offline
Hay!

Goeie topic!! k heb zelf ook dit Probleem.. En ik vind het ONZETTEND jammer!! Want het is zonde van me tijd..Ik ben echt verslaaft aam Internet/Computer.. en huiswerk maken vind ik nooit leuk!

Ik heb wel een tip voor je maar ik weet niet of het kan helpen.
Houd een wedstrijdje met je klasgenoot.. stel als zij hoge cijfers haalt..probeer dat jij hoger gaat halen..en dat je der/hem inhaalt lolz.. zo kan het ook..

& k vind zelf huiswerk niet zo belangrijk..k vind leer werk veel belangrijker want daarvoor krijg je een cijfer!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 17:55
Verwijderd
Leerwerk is toch ook huiswerk?
En door maakwerk te maken leer je ook veel en dat scheelt weer bij het leerwerk.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 18:00
Fellowes
Fellowes is offline
Citaat:
Leerwerk is toch ook huiswerk?
En door maakwerk te maken leer je ook veel en dat scheelt weer bij het leerwerk.
Dat is waar wat je zegt maar voel me ook zelf schuldig aangezien ik me tijd onnodig aan het verspillen aan bv anime bekijken , msn , telefoneren enzovoorts.
Ik negeer het gewoon maar ik krijg later wel een schuldgevoel er door maar ja hoe kan ik het oplossen meer discipline of iets dergelijks ?
Tja ik vrees dat dit een viceuze cirkel gaat worden als er geen oplossing komt.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 18:46
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Zoek een plek op waar geen tv of computer is. Dan gewoon doen! Na die twee uurtjes beloon je jezelf.
En vergeet niet af en toe een pauze in te lassen, waarin je wat drinkt bijvoorbeeld. Maar niet gaat computeren.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 19:24
Verwijderd
Zorg voor een vast ritme. Bijvoorbeeld; als je thuis komt van school eet en drink je rustig iets, daarna pak je je agenda erbij en kijk je wat je voor de volgende dag nog moet maken aan huiswerk; vervolgens niet aarzelen, maar meteen beginnen. Misschien gaat het wel een paar keer mis, maar probeer dat ritme aan te houden door jezelf telkens weer te dwingen. Op een dag zal je merken dat je je agenda hebt gepakt zonder er over na te denken.

Jezelf motiveren is niet makkelijk, maar het is iets wat alleen jij jezelf kan leren. Dus bedenk dingen die je over kunnen halen; als je braaf je huiswerk hebt gemaakt, mag je bijvoorbeeld tv kijken. Heb je niets gedaan? Dan geen tv. Hier kan je ook je ouders bij betrekken; leg ze uit dat je wat problemen hebt met jezelf te motiveren, misschien kunnen zij je af en toe vragen of je je huiswerk wel gedaan hebt.

Zorg ook voor een goede manier van werken; ga geen twee uur onafgebroken aan je huiswerk, maar neem af en toe even pauze om iets te gaan drinken/uit het raam te kijken. Na ieder half uur vijf minuutjes pauze bijvoorbeeld. Zoek een beetje uit wat voor jou het beste werkt, misschien heb jij wel altijd na 20 minuten even pauze nodig, of pas na 40 minuten.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 19:36
Fellowes
Fellowes is offline
Citaat:
Zoek een plek op waar geen tv of computer is. Dan gewoon doen! Na die twee uurtjes beloon je jezelf.
En vergeet niet af en toe een pauze in te lassen, waarin je wat drinkt bijvoorbeeld. Maar niet gaat computeren.
Tja dat is ook de hoofddeel van het probleem aangezien de helft van mijn huiswerk via internet moet dus via de computer . En als ik op internet ben ga ik heel iets andes doen omdat het zo makkelijk bereikbaar is . Op school kan dit niet dus daar ben ik beter gefocust op mijn huiswerk dan thuis ( de computer zit in mijn slaapkamer dus dat helpt ook niet maar ergens anders verplaatsten is ook geen optie ) .
Ik ken geen andere plekken dan de bieb en school om mijn huiswerk te maken maar aangezien het in de bieb altijd druk is, is dat geen optie en school is na 17:00 gesloten dus dan is de enige optie thuis waar ik dus door allerlei dingen wordt afgeleid of ik heb gewoon geen zin om huiswerk te maken
(wat nu het geval is en ik vrees het ergste voor morgen )

De leraren zullen wel zijn en de leerling met wie ik in de team ben is ook erg
teleurgesteld vrees ik maar ja wat kan ik doen ?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 19:43
Verwijderd
Maak je huiswerk op school in tussenuren, pauzes, voor of na schooltijd, enz.?

En als dat niet kan (als je op tijd op school of in de bieb bent, heb je vast wel een plekje ): waarom is het verplaatsen van de computer thuis geen optie? Waar een wil is is een weg. En anders de tv van je kamer af (als die er is) en sites die voor afleiding zorgen blokkeren.

Geen zin is geen excuus: zonder zin kun je ook huiswerk maken.

Citaat:
De leraren zullen wel zijn en de leerling met wie ik in de team ben is ook erg
teleurgesteld vrees ik maar ja wat kan ik doen ?
Ipv excuses zitten bedenken en gaan zitten bedenken hoe weinig zin je wel niet hebt (dat helpt nl niet, werkt alleen maar averechts) NU beginnen met je huiswerk?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 19:50
Verwijderd
ik heb wat gevonden: op mijn werk gaan zitten, daar heb ik nl geen computer en tv
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 20:07
Fellowes
Fellowes is offline
Citaat:
ik heb wat gevonden: op mijn werk gaan zitten, daar heb ik nl geen computer en tv


Hmm is je baas daar wel mee eens of denkt hij ik denk dat mijn baas zo is .
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 20:10
Fellowes
Fellowes is offline
Citaat:
Maak je huiswerk op school in tussenuren, pauzes, voor of na schooltijd, enz.?

En als dat niet kan (als je op tijd op school of in de bieb bent, heb je vast wel een plekje ): waarom is het verplaatsen van de computer thuis geen optie? Waar een wil is is een weg. En anders de tv van je kamer af (als die er is) en sites die voor afleiding zorgen blokkeren.

Geen zin is geen excuus: zonder zin kun je ook huiswerk maken.


Ipv excuses zitten bedenken en gaan zitten bedenken hoe weinig zin je wel niet hebt (dat helpt nl niet, werkt alleen maar averechts) NU beginnen met je huiswerk?
Ja ik ga als ik vroeg uit ben wel mijn huiswerk maken in de mediatheek en ik heb ook 2x per week bijles dus dat helpt ook . Alleen ik weet echt niet waar ik de pc anders kan neerzetten verder is er gelukkig geen tv in mijn kamer anders was er van het leren echt niks gekomen (en dat geld hetzelfde voor slapen want een slaapkamer is eigenlijk om te slapen maar offtopic)


Geen zin is geen excuus: zonder zin kun je ook huiswerk maken. Hoe kan ik mezelf overzetten om het wel te gaan doen dan klinkt makkelijker gezegt dan gedaan.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Hoe kan ik mezelf overzetten om het wel te gaan doen dan klinkt makkelijker gezegt dan gedaan.
Door daar niet over na te denken, maar het gewoon te doen.

Ga aan je bureau (of wat dan ook) zitten, kijk wat je moet doen, pak de spullen die je daar voor nodig hebt en ga aan de slag. Of vraag desnoods je moeder om je op gang te helpen en je vervolgens ieder kwartier te controleren oid.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Hmm is je baas daar wel mee eens of denkt hij ik denk dat mijn baas zo is .
zolang ik niet aan t werk ben boeit het mijn bedrijfsleidster niks wat ik daar in mn vrije tijd doe? ze vind het alleen maar goed dat ik huiswerk maak.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 21:39
Fellowes
Fellowes is offline
Citaat:
Door daar niet over na te denken, maar het gewoon te doen.

Ga aan je bureau (of wat dan ook) zitten, kijk wat je moet doen, pak de spullen die je daar voor nodig hebt en ga aan de slag. Of vraag desnoods je moeder om je op gang te helpen en je vervolgens ieder kwartier te controleren oid.
Tja de huiswerk die nu allemaal moet gaan maken moet via de computer en daar zit het probleem aangezien ik zo makkelijk door iets kan worden afgeleid .
Op mijn bureau gaat het meestal wel makkelijker ( ook al maak ik mijn huiswerk in mijn slaapkamer moet maar huiswerk maken in een andere kamer want mijn slaapkamer is eigenlijk alleen om te slapen.)
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 21:41
Fellowes
Fellowes is offline
Citaat:
zolang ik niet aan t werk ben boeit het mijn bedrijfsleidster niks wat ik daar in mn vrije tijd doe? ze vind het alleen maar goed dat ik huiswerk maak.
Hoe oud ben je dan en wat voor soort werk doe je ?
Ik denk dat het ondeling per baas verschilt dus :
- Hoe lang je al bij hem werkt .
- Ken je haar/hem ook persoonlijk goed ken kan ook geen kwaad (denk ik)
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Tja de huiswerk die nu allemaal moet gaan maken moet via de computer en daar zit het probleem aangezien ik zo makkelijk door iets kan worden afgeleid .
Tja, dan is het toch echt een kwestie van een beetje discipline hebben hoor.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-01-2008, 00:20
Mara
Mara is offline
http://www.studietips.leidenuniv.nl/

Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 10:26
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ik ken het fenomeen, maar een mentaliteitsverandering is toch de enige oplossing, anders blijft het symptoombestrijding terwijl het fenomeen blijft bestaan.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 16:33
Fingon
Avatar van Fingon
Fingon is offline
Het probleem is hier dat scholieren.com naast m'n wiskunde ligt, en ik vind informatie opzoeken en opnemen op het internet stukken leuker dan wiskunde opnemen.
Ik vind zelfs hier wiskunde doen leuker

Dit is zo tegenstrijdig :/
__________________
Semper vigilans
Atheist tot in de kist
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Tja de huiswerk die nu allemaal moet gaan maken moet via de computer en daar zit het probleem aangezien ik zo makkelijk door iets kan worden afgeleid.
Je zegt het alsof het nou eenmaal zo is dat je afgeleid wordt, en dat jij daar niets aan kan doen... Als je het wíl veranderen, dan moet het toch echt beginnen met gewoon dóen. Dus zoek uit wat je op internet moet opzoeken voor school, en zoek dat dan ook op.
Dus geen slappe excuses meer, want je probeert het niet eens serieus, je legt je er gewoon bij neer.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 16:37
Ehren18
Avatar van Ehren18
Ehren18 is offline
Je been breken zodat je niks anders kunt doen dan huiswerk. Overigens moet je je computer wel in een andere kamer zetten. Toen ik dat had, kon ik dan als ik achter m'n bureau zat niet even naar m'n computer hoppen. Heeft m'n gemiddelde examencijfer ongeveer met 1 punt verhoogd!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 19:53
Verwijderd
ik leer altijd voor de computer
Met citaat reageren
Oud 13-01-2008, 20:25
Fellowes
Fellowes is offline
Citaat:
ik leer altijd voor de computer
Word jij dan niet afgeleid door andere dingen die je gewoon makkelijk kan doen op je computer zoals spelltetje spelen, films bekijken of iets dergelijks .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2008, 20:27
Fellowes
Fellowes is offline
Citaat:
Je zegt het alsof het nou eenmaal zo is dat je afgeleid wordt, en dat jij daar niets aan kan doen... Als je het wíl veranderen, dan moet het toch echt beginnen met gewoon dóen. Dus zoek uit wat je op internet moet opzoeken voor school, en zoek dat dan ook op.
Dus geen slappe excuses meer, want je probeert het niet eens serieus, je legt je er gewoon bij neer.
Ik weet zelf ook wel dat je het moet doen maar het lijkt net een verslaving je zegt dat je het de volgende keer niet gaat doen maar je doet het toch ( net zoals alcohol of roken bijvoorbeeld) Maar ik denk dat je gelijk heb dat ik meteen aan mijn huiswerk moet gaan beginnen en niet met iets anders want als ik dat wel ga doen dan komt er van huiswerk maken niks terecht vrees ik/
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 11:50
dirkkertjedap
dirkkertjedap is offline
het antwoorden boekje jatten van school
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 11:54
dirkkertjedap
dirkkertjedap is offline
als iemand antwoorden van engels of geschiedenis of nederlands van de 3e klas bb stuur ze effe naar mijn e-mail d-irk-@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 01:28
Verwijderd
Citaat:
Hoe oud ben je dan en wat voor soort werk doe je ?
Ik denk dat het ondeling per baas verschilt dus :
- Hoe lang je al bij hem werkt .
- Ken je haar/hem ook persoonlijk goed ken kan ook geen kwaad (denk ik)
ik werk in een cafe, daar kan je gewoon heen enzo dus dan is het niet erg als je daar je hw zit te maken
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 21:01
Verwijderd
Wij hebben op school boekjes over profielkeuze en daarin staan best wel handige links. Dit is er eentje over motivatie:
http://campus2007.mc.epn.nl/pdf/Motivatie.pdf
Misschien heb je hier wat aan.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 18:40
Fellowes
Fellowes is offline
Wat is dan de beste manier om te plannen ?
En op welke tijden op dag maak jij je huiswerk?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Wat is dan de beste manier om te plannen ?
En op welke tijden op dag maak jij je huiswerk?
In plaats van hier de hele tijd berichtjes posten kan je ook huiswerk maken! En dan spreek je met jezelf af dat je pas mag computeren als je je huiswerk afhebt. Blokker eventueel nog de sites waar je normaal op zou kijken.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Wat is dan de beste manier om te plannen ?
Dit is ook misschien wel handig:
http://campus2007.mc.epn.nl/pdf/Plannen.pdf
Dit stond ook in het boekje.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2008, 21:59
janmetdepet
janmetdepet is offline
Jezelf een beloning stellen voor als je je huiswerk af hebt.

Altijd op dezelfde tijd aan je huiswerk beginnen en alles in één keer afmaken.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2008, 20:02
Fellowes
Fellowes is offline
Wel ik heb een paar tips opgevolgd die jullie hebben gezegd en ze helpen wel deels .
Vroeger verspilde ik bijvoorbeeld de helft van mijn tijd aan onnodige dingen nu is dat nog maar ongeveer een vijfde natuurlijk is die 20 procent nog steeds tijd verspilling maar ik doe mij best .
Het enige waar ik me nu zorgen om maak is dat de 1e en 2e periode hard is verkloot laat ik het zo zeggen en ben dus bang dat ik te laat actie heb genomen wat nou als ik straks blijf zitten ??
Gedonder van mijn ouders en nog een jaar overdoen !
Iemand nog tips mocht het zo ver komen ?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 10:36
Verwijderd
Ga eens met je decaan praten, misschien helpt dat
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-02-2008, 12:34
Fellowes
Fellowes is offline
Citaat:
Ga eens met je decaan praten, misschien helpt dat
Hoe gaat dat dan precies en hoe zal het me helpen ?
Verder ken ik decaan persoonlijk dus dan ben ik bang dat hij me na de praat sessie anders zal gaan aankijken .
Met citaat reageren
Oud 22-02-2008, 20:45
Mara
Mara is offline
Citaat:
Wel ik heb een paar tips opgevolgd die jullie hebben gezegd en ze helpen wel deels .
Vroeger verspilde ik bijvoorbeeld de helft van mijn tijd aan onnodige dingen nu is dat nog maar ongeveer een vijfde natuurlijk is die 20 procent nog steeds tijd verspilling maar ik doe mij best .
Het enige waar ik me nu zorgen om maak is dat de 1e en 2e periode hard is verkloot laat ik het zo zeggen en ben dus bang dat ik te laat actie heb genomen wat nou als ik straks blijf zitten ??
Gedonder van mijn ouders en nog een jaar overdoen !
Iemand nog tips mocht het zo ver komen ?
Je hoeft ook niet al je tijd aan school te besteden he.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2008, 22:36
Fellowes
Fellowes is offline
Citaat:
Je hoeft ook niet al je tijd aan school te besteden he.
Mijn probleem is juist dat ik te weinig tijd aan school besteed !
En hoewel dat gedeeltelijk is opgelost is het nog steeds niet helemaal opgelost moet veel dingen doen voor school in de vakantie .
Met citaat reageren
Oud 23-02-2008, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Het enige waar ik me nu zorgen om maak is dat de 1e en 2e periode hard is verkloot laat ik het zo zeggen en ben dus bang dat ik te laat actie heb genomen wat nou als ik straks blijf zitten ??
Voor hoeveel vakken sta je nu dan onvoldoende? En welke vakken zijn dat?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2008, 08:26
Fellowes
Fellowes is offline
Citaat:
Voor hoeveel vakken sta je nu dan onvoldoende? En welke vakken zijn dat?
Ik sta voor 3 vakken een onvoldoende waarvan 1 een hele erge namelijk een 3 voor wiskunde , een 5 voor Nedelands en een 5 voor Economie .
En volgens de mentor ga ik met de huidige cijfers niet over .
Met citaat reageren
Oud 25-02-2008, 11:26
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik sta voor 3 vakken een onvoldoende waarvan 1 een hele erge namelijk een 3 voor wiskunde , een 5 voor Nedelands en een 5 voor Economie .
En volgens de mentor ga ik met de huidige cijfers niet over .
Man, maak je niet zo'n zorgen. Ik heb verder in het jaar slechter dan dat gestaan, en ik ben toch overgegaan destijds.

Het vraagt een behoorlijke eindsprint om dingen op te halen, maar het kan zonder enige twijfel.


Bij mij hielp het destijds om altijd naar het grotere geheel te kijken. Ik heb lange tijd bijvoorbeeld niets gedaan voor CKV omdat dit je reinste tijdverspilling is, slapen is nuttiger. Toch heb ik het met een zes afgesloten en heb ik er aan gewerkt. Waarom? Omdat een aantal gladiolen het halen van CKV verplicht hebben gesteld voor je diploma, en ik dus nooit toe zou komen aan wat ik wel interessant vind, als ik niet eerst wat tijd aan CKV zou verspillen.

Dan toch maar er voor gaan zitten. Toch maar even door die paar hoepels springen. Die stomme kunstenaar toch maar uithoren over dat onogelijke brok marmer in plaats van hem direct te vertellen dat hij een kansloze mentolsigaretten rokende bodemloze put van subsidies is..

Het werkte nog ook, ik studeer nu, en mijn eindlijst was zowaar hoger dan de meesten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-02-2008, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Ik sta voor 3 vakken een onvoldoende waarvan 1 een hele erge namelijk een 3 voor wiskunde , een 5 voor Nedelands en een 5 voor Economie .
En volgens de mentor ga ik met de huidige cijfers niet over .
Ik zit in 3VWO en wij hebben schoolboeken waarin altijd extra opgaven staan. Voor sommige vakken waar ik extra voor wil oefenen maak ik altijd die opgaven en vraag aan de leraar ze na te kijken. Dat helpt een boel. Vooral bij wiskunde kan het handig zijn. Ik weet niet welke methode jullie hebben, maar wij hebben Getal & Ruimte en daarin staat altijd een diagnostische toets van elk hoofdstuk. Daarnaast hebben wij ook herhalingsopgaven en gemengde opgaven. Ik haal altijd betere cijfers als ik ze maak.

Je zou ook methodesites kunnen proberen van bepaalde boeken. Daarop staan ook (meestal) oefentoetsen. En in sommige werkboeken vind je ook CD-ROMS met HEEL VEEL extra oefenopgaven. Je zou die extra opgaven kunnen maken en dan wel hoger scoren op de repetities. Voor economie zou je ook bijvoorbeeld samenvattingen kunnen maken.

Wat ook handig kan zijn is op internet naar de onderwerpen te zoeken die je momenteel met een vak behandelt. Als je met Nederlands moeite hebt met grammatica kun je deze site proberen, alhoewel weet ik niet of dat in de bovenbouw nog aan de orde komt:
http://taalprof.web-log.nl/

Ik weet niet hoe de overgangsnormen in de bovenbouw zijn, maar je zou bijvoorbeeld die cijfers voor economie en Nederlands naar een zesje kunnen trekken en met een 5 voor wiskunde ga je volgens mij ook over. Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar dit is in ieder geval wat ik zou doen als ik een onvoldoende zou staan: oefenen, oefenen, oefenen...

Hier heb je trouwens nog een paar links uit onze boekjes voor profielkeuze:
http://campus2007.mc.epn.nl/pdf/Opvattingen.pdf
http://campus2007.mc.epn.nl/pdf/Motivatie.pdf
http://campus2007.mc.epn.nl/pdf/Selecteren.pdf
http://campus2007.mc.epn.nl/pdf/Verbanden.pdf
http://campus2007.mc.epn.nl/pdf/Memoriseren.pdf
http://campus2007.mc.epn.nl/pdf/Aandacht.pdf
http://campus2007.mc.epn.nl/pdf/Plannen.pdf
http://campus2007.mc.epn.nl/pdf/Concentreren.pdf
http://campus2007.mc.epn.nl/pdf/Diagnostiseren.pdf
http://campus2007.mc.epn.nl/pdf/Evalueren.pdf
http://campus2007.mc.epn.nl/pdf/Concretiseren.pdf
http://campus2007.mc.epn.nl/pdf/Kritisch.pdf

Misschien heb je daar ook wat aan.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2008, 19:45
Fellowes
Fellowes is offline
[QUOTE=T_ID;27097656]Man, maak je niet zo'n zorgen. Ik heb verder in het jaar slechter dan dat gestaan, en ik ben toch overgegaan destijds.

Het vraagt een behoorlijke eindsprint om dingen op te halen, maar het kan zonder enige twijfel.


Bij mij hielp het destijds om altijd naar het grotere geheel te kijken. Ik heb lange tijd bijvoorbeeld niets gedaan voor CKV omdat dit je reinste tijdverspilling is, slapen is nuttiger. Toch heb ik het met een zes afgesloten en heb ik er aan gewerkt. Waarom? Omdat een aantal gladiolen het halen van CKV verplicht hebben gesteld voor je diploma, en ik dus nooit toe zou komen aan wat ik wel interessant vind, als ik niet eerst wat tijd aan CKV zou verspillen.

Dan toch maar er voor gaan zitten. Toch maar even door die paar hoepels springen. Die stomme kunstenaar toch maar uithoren over dat onogelijke brok marmer in plaats van hem direct te vertellen dat hij een kansloze mentolsigaretten rokende bodemloze put van subsidies is..



Je kan dan wel lagere cijfers hebben maar hier op 4 havo mag je maar een vier en een vijf staan dus heb je meer tekorten of sta je lager dan een 4 dan is het blijven zitten ( wat nu zo is bij mij ) . Gek genoeg werk ik nu erg hard aan ckv heb in deze vakantie alle 6 culturele activiteiten afgekregen dus dat zit wel mooi .
Het enige waar ik me nu om zorgen maken zijn de po met wie je gedwongen in tweetalen moet gaan samenwerken en daar ben ik erg slecht in . Dus ..........
Met citaat reageren
Oud 25-02-2008, 19:50
Fellowes
Fellowes is offline
Citaat:
Ik zit in 3VWO en wij hebben schoolboeken waarin altijd extra opgaven staan. Voor sommige vakken waar ik extra voor wil oefenen maak ik altijd die opgaven en vraag aan de leraar ze na te kijken. Dat helpt een boel. Vooral bij wiskunde kan het handig zijn. Ik weet niet welke methode jullie hebben, maar wij hebben Getal & Ruimte en daarin staat altijd een diagnostische toets van elk hoofdstuk. Daarnaast hebben wij ook herhalingsopgaven en gemengde opgaven. Ik haal altijd betere cijfers als ik ze maak.

Je zou ook methodesites kunnen proberen van bepaalde boeken. Daarop staan ook (meestal) oefentoetsen. En in sommige werkboeken vind je ook CD-ROMS met HEEL VEEL extra oefenopgaven. Je zou die extra opgaven kunnen maken en dan wel hoger scoren op de repetities. Voor economie zou je ook bijvoorbeeld samenvattingen kunnen maken.

Wat ook handig kan zijn is op internet naar de onderwerpen te zoeken die je momenteel met een vak behandelt. Als je met Nederlands moeite hebt met grammatica kun je deze site proberen, alhoewel weet ik niet of dat in de bovenbouw nog aan de orde komt:
http://taalprof.web-log.nl/

Ik weet niet hoe de overgangsnormen in de bovenbouw zijn, maar je zou bijvoorbeeld die cijfers voor economie en Nederlands naar een zesje kunnen trekken en met een 5 voor wiskunde ga je volgens mij ook over. Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar dit is in ieder geval wat ik zou doen als ik een onvoldoende zou staan: oefenen, oefenen, oefenen...

Hier heb je trouwens nog een paar links uit onze boekjes voor profielkeuze:
http://campus2007.mc.epn.nl/pdf/Opvattingen.pdf
http://campus2007.mc.epn.nl/pdf/Motivatie.pdf
http://campus2007.mc.epn.nl/pdf/Selecteren.pdf
http://campus2007.mc.epn.nl/pdf/Verbanden.pdf
http://campus2007.mc.epn.nl/pdf/Memoriseren.pdf
http://campus2007.mc.epn.nl/pdf/Aandacht.pdf
http://campus2007.mc.epn.nl/pdf/Plannen.pdf
http://campus2007.mc.epn.nl/pdf/Concentreren.pdf
http://campus2007.mc.epn.nl/pdf/Diagnostiseren.pdf
http://campus2007.mc.epn.nl/pdf/Evalueren.pdf
http://campus2007.mc.epn.nl/pdf/Concretiseren.pdf
http://campus2007.mc.epn.nl/pdf/Kritisch.pdf

Misschien heb je daar ook wat aan.


Wel ik denk dat een schop onder me kont nodig heb . Alleen ben ik bang dat dat te laat komt . Want mijn ouders helpem me te weinig met de huiswek . Zij hebben meer oog voor hun werk want zolang ik over ga ook al is het met krappe cijfers dan vinden zij wel goed . Als ik blijf zitten dan gaan ze een hele boel heisa maken maar dan denk ik heb me dan geholpen destijds . Want mijn ouders helpen me er ook niet veel deels ook omdat ze allebei full time werken en dus erg weinig vrije tijd hebben .
Met citaat reageren
Oud 26-02-2008, 09:03
Nyawa
Citaat:
Ik sta voor 3 vakken een onvoldoende waarvan 1 een hele erge namelijk een 3 voor wiskunde , een 5 voor Nederlands en een 5 voor Economie .
En volgens de mentor ga ik met de huidige cijfers niet over.
Is er niemand die je bijles zou kunnen geven? Je hoeft niet meteen per se naar een huiswerkinstituut ofzo, kan ook iemand uit een hogere klas zijn, een student economie/wiskunde, etc.

En wat dat PO betreft, kies een goede partner uit die z'n werk goed doet, stel een planning op en hou je daar ook aan, ook als je eigenlijk geen zin hebt (samenwerken kan ook voor motivatie zorgen, omdat je de ander niet wilt laten zitten).
Met citaat reageren
Oud 26-02-2008, 14:00
Verwijderd
Dit is misschien wel een hele domme tip:
Maak een achtergrondbestand met daarop grote letters "EERST JE HUISWERK MAKEN!!! ALLEEN ZO HAAL JE JE ONVOLDOENDES OP!!!" of iets dergelijks... En elke keer als je de computer aanzet zie je dat. Sorry voor zo'n domme tip, maar wie weet...
Met citaat reageren
Oud 26-02-2008, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Hoe gaat dat dan precies en hoe zal het me helpen ?
Verder ken ik decaan persoonlijk dus dan ben ik bang dat hij me na de praat sessie anders zal gaan aankijken .
Je zou kunnen vertellen dat je in het begin van het jaar moeite had met je huiswerk te maken, maar dat het nu veel beter gaat. Misschien kan je niet al je onvoldoendes ophalen, maar je kan wel laten zien dat je je best doet, zo kunnen docenten je misschien toch over laten gaan, of misschien willen ze je wel een extra herkansing geven wanneer je laat zien dat je heel serieus bent nu.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2008, 06:44
Verwijderd
Citaat:
Wat is dan de beste manier om te plannen ?
En op welke tijden op dag maak jij je huiswerk?
1. Als ik het druk heb of het overzicht kwijt ben, schrijf ik op een kladje puntsgewijs op wat ik moet doen. Dan kijk ik wat het belangrijkst is en zet er nummertjes bij. 1 is het belangrijkst, dat doe ik dan het eerst. Als jer ergens niet aan toekomt, is het vaak ook niet zo belangrijk.
2. Het liefst maak ik mijn huiswerk om 7 uur 's morgens. Dan ben ik nog lekker fris. Jammer genoeg moet ik dan meestal naar school. Dan begin ik 's middags na schooltijd.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2008, 11:49
Omgmewmewcat
Avatar van Omgmewmewcat
Omgmewmewcat is offline
Maak zoveel mogelijk huiswerk als je op school bent!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten eigen boek
W.A.L.L.I.E
20 06-11-2012 20:44
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Hoe vind ik wél iets met Google?
Boogie
4 22-07-2012 21:33
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen handige tip
Verwijderd
4 17-02-2005 19:55
Beleidszaken Help! ik kan niets vinden op Google!
Verwijderd
41 10-03-2004 16:11
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Help! ik kan niets vinden op Google!
Verwijderd
7 20-02-2004 10:36
Verhalen & Gedichten Heb jullie tips voor mijn verhaal?
Selina
7 10-12-2002 23:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43.