Oud 27-02-2008, 22:13
Fellowes
Fellowes is offline
Citaat:
Maak zoveel mogelijk huiswerk als je op school bent!
Ja op school doe ik wel mijn best alleen het punt is je moet ongeveer de helft van je huiswerk op school maken en de andere helft thuis . En hoewel het tijdens de school lessen goed gaat kwa inzet en prestatie verlies ik meteen mijn moitivatie om wat aan mijn huiswerk als ik in mijn kamer doe . Dan zet ik bijvoorbeeld de computer en dan vliegt de tijd , of ik lees een leuk boek en sociale contacten die je moet onderhouden .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2008, 17:04
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Wat bij mij ook helpt is echt plannen. Een weekplanning maken. Iedere dag aan het lijstje houden. Als je alles doorstreept, heb je - althans ik - het gevoel dat je goed ben bezig geweest. Beloon jezelf daarna met een leuke film of iets dergelijks.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 14:46
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Zijn er ook tips om jezelf naar boring colleges te slepen? Ik merk dat er soms de klad in komt bij mij en dat ik bijv. een HELE WEEK niet naar de uni ga
En daarna heb ik nog minder zin omdat ik al achterloop en heb gemist
Om vervolgens fanatiek achter de boeken te gaan om alsnog het tentamen te halen. Heeft iemand tips om jezelf te blijven motiveren om naar alle colleges en andere stuff van de uni te gaan?
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 22:31
Verwijderd
Waar Is Mijn Bericht Gebleven?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 08:01
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Waar Is Mijn Bericht Gebleven?
Check je mail.
__________________
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 16:43
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Wat ook nog niet is genoemd is dat je het leuk voor jezelf moet maken.

Zet je favoriete muziek op. Pak er wat te drinken bij. Begin bij het leukste vak. Spreek met jezelf een tijd af dat je eraan zit. Ruim je bureau op. Al dit soort voorbereidingen zorgen er voor dat je makkelijker kunt beginnen en optimaal kunt werken.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2008, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Check je mail.


Ik had het bijna weggegooid, want het stond in de spammap van hotmail.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2008, 19:41
Fellowes
Fellowes is offline
Wel de tips helpen momenteel wel al komt de laksheid geregeld terug .
Ik hoop alleen dat ik niet te laat ben om mijn cijfers op te hogen want als ik blijf zitten heb ik een groot probleem . Want als ik nu niet actie had ondernomen bleef dit probleem voortebestaan en vooral op het Hbo zou ik dan grote problemen hebben ondervonden met de zelfstandigheid ( dat is mits ik doorga naar 5 havo
en de examen haal )
Met citaat reageren
Oud 12-03-2008, 23:05
-Nils-
-Nils- is offline
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar zorg dat je één of meerdere vakken hebt waarin je de stof goed weet te beheersen. Dit zorgt ervoor dat je het vak leuk gaat vinden. Als je huiswerk maken voor sommige vakken namelijk leuk vindt is het al de halve moeite. Je kunt niet alle vakken leuk vinden, maar probeer één of twee vakken te vinden waarbij je dit wel ervaart.

Ik merk het zelf ook, mijn puntenlijst is bijna chronologisch oplopend voor de vakken die ik het minst leuk vind naar de vakken die ik het leukst vind. Ik heb twee relatief goede vakken die rond de 9 zitten en dat zijn vakken waar ik met het meeste plezier aan kan werken. Alleen daarmee is het probleem nog niet opgelost voor de vakken waar je niet goed in bent.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Zet je favoriete muziek op. Pak er wat te drinken bij. Begin bij het leukste vak. Spreek met jezelf een tijd af dat je eraan zit. Ruim je bureau op. Al dit soort voorbereidingen zorgen er voor dat je makkelijker kunt beginnen en optimaal kunt werken.
Idd leuk om met het leukste vak te beginnen, maar aan het begin heb je het meeste concentratie, als je concentratie op is is het niet fijn om nog aan een vak te moeten werken wat niet leuk is.

Verder zorg er idd voor dat je niet door iets afgeleid wordt, ik wordt bijvoorbeeld al redeliijk snel afgeleid, voor een proefwerkweek zorg ik er dan ook voor dat ik mijn kamer goed opruim en evt schoonmaak. Laat geen kleding slingeren.

Als ik huiswerk ga maken, dan zorg ik dat ik mijn computer uit heb. Als ik net achter de computer heb gezeten en ga dan huiswerk maken dan doe ik hem of uit of op slaapstand.
Als je de computer nodig hebt voor je huiswerk, zet dan msn uit (en dan ook helemaal uit, zet jezelf niet op offline weergeven, want dan krijg je meestal nog steeds te zien wie zic op dat moment aanmelden.


Ik hoor ook veel mensen op school praten over een huiswerkcursus, ik weet niet wat het precies inhoud, maar volgens mij ga je daar onder begeleiding huiswerk maken, waardoor je je misschien verplicht voelt om dat te doen en dat geeft extra motivatie.

Wat je ook kan proberen is om met een vriend(in) huiswerk te gaan maken, zorg dan wel dat je serieus blijft en niet over iets anders gaat praten. Je hoeft niet eens hetzelfde vak te maken, en je kan dingen aan elkaar vragen als je het niet begrijpt. Het kan misschien hetzelfde effect hebben als de huiswerkcursus.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2008, 16:49
MrsDepp
Avatar van MrsDepp
MrsDepp is offline
Dat probleem ken ik xD Het beste is natuurlijk om zoveel mogelijk in tussenuren te maken. En thuis ervoor zorgen dat je geen afleiding hebt, dus de computer/tv e.d. uit. Een planning kan ook nog wel eens helpen (mij lukt het me nooit om me er ook aan te houden xD). Dus dan schrijf je gewoon op wat je allemaal nog moet doen en dat zet je dan in volgorde van belangrijkheid. En als je eenmaal begonnen bent, moet je niet te vaak een pauze nemen. Men zegt wel dat uren achter elkaar leren niet goed voor je is, maar bij mij werkt het perfect. Zo heb ik een keer 5 uur achter elkaar geleerd voor een tentamen van geschiedenis, maar ik had wel een 9.5
__________________
In mundo fabellarum vivo (A)..
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 21:38
Verwijderd
Hoe gaat het met het huiswerk inmiddels? En heb je die cijfers al een beetje opgehaald dat je nog overgaat naar 5 HAVO?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 11:48
Fellowes
Fellowes is offline
Citaat:
Hoe gaat het met het huiswerk inmiddels? En heb je die cijfers al een beetje opgehaald dat je nog overgaat naar 5 HAVO?
Wel voor mijn 3e rapport heb ik 2 vijfen en 1 vier .
Krappe vijfen wel te verstaan namelijk een 4.6 voor Nederlands , een 4.8 voor Economie en een 4.4 voor Wiskunde . Ik moet als ik wil overgaan met de deze cijfers in huis komen namelijk :
Een 7.7 voor Nederlands ( dat wordt een onmogelijk taak lijkt me )
Een 7.4 voor Wiskunde (heb deze jaar nooit hoger gescoort dan een 6.5 dus ??)
En een 7.7 voor Economie ( ????)
Dus als ik deze cijfers haal dan sta ik een 5.5 gemiddeld voor die vakken .
Alleen mag ik wel op mijn eindlijst een 5 en een 4 staan dan ga ik nog steeds over mits met een totaal aantal punten van 48 .
Dus wat is jullie mening hierover een onmogelijk taak of maak ik van een mug een olifant ?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 14:48
Verwijderd
Als jij echt alles op alles zet en de leraren ervan overtuigt dat je het kan, lukt het je wel. Gooi desnoods MSN van je computer, vergeet voor twee maandjes even al die leuke dingen. Richt al je aandacht op school. Twee maanden moet wel lukken. En je zult later nog trots op jezelf zijn! Dat je er zo beroerd voor stond, en toch nog overging! Vraag ook leraren om eventuele extra lessen. Alleen met heel hard werken lukt het! Wat de meeste mensen ook zeggen, maak je huiswerk op school. Daar word je niet door iets afgeleid. Doorzetten! Je kan het!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2008, 11:48
Verwijderd
Hey... School duurt niet lang meer. Mag je over? Is het uiteindelijk gelukt???
Met citaat reageren
Oud 31-05-2008, 21:55
brands
Avatar van brands
brands is offline
Ik wil graag ook nog paar tips geven. Ik weet niet of je er wat aan hebt. Bij mij hebben ze wel geholpen.
  1. Begin met het vak wat je het saaist/moeilijkst vind.
  2. Als je die gedaan hebt kom je op een gegeven moment bij een leuker vak. En misschien vind je het dan ook wel leuker om huiswerk te maken
  3. Begin met het leerwerk en dan maak werk. Leren is meestal moeilijker dan maken. (vind ik)
  4. Voor de moeilijke toetsen heb je meer moeite om het in je hoofd te krijgen. Begin daar mee en herhaal het misschien aan het eind als je alle vakken gedaan hebt.

Ik hoop dat ik je wat bruikbare tips heb gegeven. Bij mezelf werken ze wel, en ik maak NOOIT een planning. De reden daarvan is dat ie toch nooit uit komt en ik daar niet echt gedisiplineerd voor ben.

Gr.Brands
Met citaat reageren
Oud 03-06-2008, 17:59
Nolone
Nolone is offline
Meestal heb je op school zelf zo'n huiswerk begeleiding groep, klink heel saai en vervelend maar helpt echt goed bij mij, een 5,5 was ik eerst echt super blij mee want ik leerde nooi ik werd afgeleid door pc enzo, had 11 verliespunten en toen schrok ik wel ff want wou niet naar andere school oid, en nu heb ik gewoon altijd huiswerkbegeleiding behalve op vrijdag is redelijk chill, ik heb altjid om 5 uur m'n huiswerk af en hoef nooit na te blijven oid, als ik jou was zou ik gewoon zoeits porberen
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 16:17
anti-engels
anti-engels is offline
Citaat:
Heeft iemand tips als je veel huiswerk heb maar de motivatie er niet voor heb om het te maken. Ik weet wat de gevolgen zijn en ik voel me er ook schuldig over maar steeds als ik wil beginnen met mijn huiswerk dan denk ik geen zin in, of word ik afgeleid door de computer of iets anders .

Allerlei soorten tips zijn welkom (mits ze helpen ) .
ik heb hetzelfde probleem en zit nu dus ook op zitenblijven
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 16:19
anti-engels
anti-engels is offline
Citaat:
Tja dat is ook de hoofddeel van het probleem aangezien de helft van mijn huiswerk via internet moet dus via de computer . En als ik op internet ben ga ik heel iets andes doen omdat het zo makkelijk bereikbaar is . Op school kan dit niet dus daar ben ik beter gefocust op mijn huiswerk dan thuis ( de computer zit in mijn slaapkamer dus dat helpt ook niet maar ergens anders verplaatsten is ook geen optie ) .
Ik ken geen andere plekken dan de bieb en school om mijn huiswerk te maken maar aangezien het in de bieb altijd druk is, is dat geen optie en school is na 17:00 gesloten dus dan is de enige optie thuis waar ik dus door allerlei dingen wordt afgeleid of ik heb gewoon geen zin om huiswerk te maken
(wat nu het geval is en ik vrees het ergste voor morgen )

De leraren zullen wel zijn en de leerling met wie ik in de team ben is ook erg
teleurgesteld vrees ik maar ja wat kan ik doen ?
als het echt niet lukt kun je mischen naar een huiswerkinstituut gaan??
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 16:21
anti-engels
anti-engels is offline
Citaat:
Als jij echt alles op alles zet en de leraren ervan overtuigt dat je het kan, lukt het je wel. Gooi desnoods MSN van je computer, vergeet voor twee maandjes even al die leuke dingen. Richt al je aandacht op school. Twee maanden moet wel lukken. En je zult later nog trots op jezelf zijn! Dat je er zo beroerd voor stond, en toch nog overging! Vraag ook leraren om eventuele extra lessen. Alleen met heel hard werken lukt het! Wat de meeste mensen ook zeggen, maak je huiswerk op school. Daar word je niet door iets afgeleid. Doorzetten! Je kan het!
ik zit met hetzelfde probleem maar wat jij zegt lukt echt niet!!! Helemaal niet als je je een hele avond kaopt hebt geleerd en dan niets meer weet en een 1 haalt
Met citaat reageren
Oud 07-06-2008, 15:57
Fellowes
Fellowes is offline
Citaat:
Hey... School duurt niet lang meer. Mag je over? Is het uiteindelijk gelukt???
Wel ik heb eerst nog een toetsweek te gaan .
Maar met mijn huidige cijfers kan ik niet overgaan vreest de mentor .
Want de laatste paar cijfers verschillen erg van elkaar .
Een 2 voor een Nederlands So .
Een 4.5 voor Economie .
En een 4.0 voor Wiskunde .

Wel weer een een 9 voor Maatschappijleer So ( 2 so en beide keren een 9 ) .
En een 8 voor Geschiedenis .

Maar ja wat te doen met de huidige cijfers kan ik niet overgaan wel ben ik bespreekbaar als ik 3 vijven behaal dus moet ik mijn toetsweek extra hard mijn best doen anders hang ik . Mogelijk moet ik dan Mbo doen of mag ik nog een keer havo 4 doen ? Geen idee eigenlijk .
Met citaat reageren
Oud 08-06-2008, 23:28
Fellowes
Fellowes is offline
Denken jullie dat als ik de laatste 2 weken goed laat zien wat ik in huis heb en met 100 procent aan mijn huiswerk zit misschien nog door kan gaan naar havo 5 of is het daarvoor al veel te laat ? Dan wordt het helaas nog een keer havo 4 of MBO maar heb geen idee wat ik wil gaan worden .
Met citaat reageren
Oud 09-06-2008, 09:18
Anika
Citaat:
Denken jullie dat als ik de laatste 2 weken goed laat zien wat ik in huis heb en met 100 procent aan mijn huiswerk zit misschien nog door kan gaan naar havo 5 of is het daarvoor al veel te laat ? Dan wordt het helaas nog een keer havo 4 of MBO maar heb geen idee wat ik wil gaan worden .
Je kunt het in ieder geval proberen toch? Als je nu niet keihard gaat werken gaat het sowieso niet lukken en anders heb je misschien best nog een kans.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2008, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Denken jullie dat als ik de laatste 2 weken goed laat zien wat ik in huis heb en met 100 procent aan mijn huiswerk zit misschien nog door kan gaan naar havo 5 of is het daarvoor al veel te laat ? Dan wordt het helaas nog een keer havo 4 of MBO maar heb geen idee wat ik wil gaan worden .
Absoluut!! Het is proberen waard, en anders heb je helemaal geen kans dat je van je docenten over mag.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2008, 21:31
1208
1208 is offline
hey,
misschien moet je gewoon een uurtje planne, en zorgen dat er dan iemand toezicht op je heeft,
ik had er ook last van , maar als bijv je ouders in de buurt zijn, hebben die toezicht
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 18:57
Fellowes
Fellowes is offline
Wel mensen ben over maar op het nippertje.
Ik had een goeie werkhouding volgens de mentor wat een essentiele factor
in hun beslissing was. Dus volgend jaar moet ik havo 5 halen en weten wat ik wil worden aangezien ik daar momenteel nog niet zoveel heb gedaan.Iemand suggesties?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2008, 11:47
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Zijn er ook tips om jezelf naar boring colleges te slepen? Ik merk dat er soms de klad in komt bij mij en dat ik bijv. een HELE WEEK niet naar de uni ga
En daarna heb ik nog minder zin omdat ik al achterloop en heb gemist
Om vervolgens fanatiek achter de boeken te gaan om alsnog het tentamen te halen. Heeft iemand tips om jezelf te blijven motiveren om naar alle colleges en andere stuff van de uni te gaan?
Ja, ik heb wel een tip Het is eigenlijk een hele simpele. De kern: maak leuke vrienden in de collegezaal!

Zorg dat je mensen vindt die aansluiten bij de manier waarop jij graag zou WILLEN studeren. Dus zoek leuke, gemotiveerde mensen (geen saaie boring types) die altijd bij de college's aanwezig zijn en zorg dat je daar een leuke band mee opbouwt. Op die manier creeer je een soort groepje waar je het leuk mee hebt en waardoor je eerder naar de college's gaat, omdat je graag met hun bij wilt kletsen!

Als je een keertje ziek bent, wordt je ook direct gemist door deze mensen en dat s erg prettig en motiveert om volgende keer weer aanwezig te zijn! Daarnaast kun je van deze mensen altijd wel aantekeningen kopieren
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 09-07-2008, 11:51
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Wel mensen ben over maar op het nippertje.
Ik had een goeie werkhouding volgens de mentor wat een essentiele factor
in hun beslissing was. Dus volgend jaar moet ik havo 5 halen en weten wat ik wil worden aangezien ik daar momenteel nog niet zoveel heb gedaan.Iemand suggesties?
He, ik ben blij voor je!

Wat ik erg knap vind, is dat je op tijd hebt ingezien dat het fout ging! Je kwam in januari al met dit topic, erg goed van je!

Havo 5 zal wel zwaar worden, omdat gedeeltes van Havo 4 daarin meespelen. Zorg nu dat je het anders gaat doen dan dit jaar. Direct vanaf het begin goed starten scheelt echt heel veel!

Ookal overzie je het hele jaar niet, gewoon ergens beginnen en zorgen dat je bijblijft! Laat zien dat je erg je best doet, dat is ook erg belangrijk (die goede werkhouding)!
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 10-07-2008, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Wat ook nog niet is genoemd is dat je het leuk voor jezelf moet maken.

Zet je favoriete muziek op. Begin bij het leukste vak.
Wat een belachelijke tips zeg, ik neem aan dat jij niet de ster van je opleiding bent...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2008, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Wat een belachelijke tips zeg, ik neem aan dat jij niet de ster van je opleiding bent...
Waarom zouden dat belachelijke tips zijn? Als ik tegen iets loop aan te hikken dat helpt het énorm wanneer ik het leuk maak voor mezelf.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2008, 17:47
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
De gruwel der vakken; Wiskunde, ik moet eraan beginnen maar ik kan mezelf geen schop onder de kont geven
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 12-07-2008, 23:43
Verwijderd
Citaat:
Waarom zouden dat belachelijke tips zijn? Als ik tegen iets loop aan te hikken dat helpt het énorm wanneer ik het leuk maak voor mezelf.
Je moet natuurlijk niet beginnen met het leukste vak. Zo bouw je nooit discipline op.

Muziek kan bij sommige mensen helpen, maar ik word er compleet neurotisch van als ik moet studeren.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2008, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Je moet natuurlijk niet beginnen met het leukste vak. Zo bouw je nooit discipline op.

Muziek kan bij sommige mensen helpen, maar ik word er compleet neurotisch van als ik moet studeren.
Misschien bouw jíj dan geen discipline op Als ik moet beginnen met het stomste vak, dan ga ik treuzelen en begin ik nooit. Als ik begin met iets leuks, dan lijken de minder leuke dingen daarna minder erg en doe ik ze wel omdat ik toch al bezig ben. Met leuke dingen kan je even goed op gang komen En je kan ook leren om dingen leuk te maken, ik had een hekel aan economie maar ik deed net alsof ik het wel erg interessant vond; heel gek, maar dan ga je het ook interessant vinden
Met citaat reageren
Oud 24-07-2008, 07:14
Verwijderd
Citaat:
Wel mensen ben over maar op het nippertje.
Ik had een goeie werkhouding volgens de mentor wat een essentiele factor
in hun beslissing was. Dus volgend jaar moet ik havo 5 halen en weten wat ik wil worden aangezien ik daar momenteel nog niet zoveel heb gedaan.Iemand suggesties?
Hartstikke goed gedaan!! Je kunt het wel! Nou ja, wat Lylithing al zei, goed dat je het op tijd hebt inzien! En begin volgend jaar serieus, dan moeten er toch geen problemen komen. Nogmaals, goed gedaan!!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2008, 20:23
Verwijderd
Nou, ik ben eigenlijk wel benieuwd, hoe het dit jaar met je gaat. Lukt het plannen redelijk? En de cijfers? Sorry als de forumbazen vinden dat ik dit topic "up", dan kunnen ze het sluiten.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 23:49
Fellowes
Fellowes is offline
Citaat:
Nou, ik ben eigenlijk wel benieuwd, hoe het dit jaar met je gaat. Lukt het plannen redelijk? En de cijfers? Sorry als de forumbazen vinden dat ik dit topic "up", dan kunnen ze het sluiten.

Verloop


Wel ik heb al een topic gestart. Want mijn cijfers zijn beroerd :
Wel Maandag cijfers terug gekregen van de toetsweek.
Ik had dacht dat ik het wel goed had gemaakt maar dat is het totaal niet.

Kort samengevat:

1 keer een 3
3 keer een 4
2 keer een 5
1 keer een 6

En ik maak tijdens de lessen gewoon mijn huiswerk.
( Alleen heb ik als probleem dat ik soms dingen niet weet en aan wie kan ik het
dan vragen? Oke de leraar maar hij of zij heeft niet altijd tijd voor je vrij. En ben nu druk aan zoeken voor bijles maar dat kost ook weer veel geld).

Veel moeite met de huidige stof


Maar ik merk nu terwijl we oude examens oefenen dat ik niet veel van snap.
En soms tot middernacht iets zit te maken wat toch niet veel opschiet of ik ga het lopen uitstellen
uitstellen wat in beide gevallen verkeerd gaat aflopen.
Vooral bij de talen als Nederlands en Engels. Want kwa grammatica ben ik echt slecht.
En bij Wiskunde en Economie. Waar ik veel moeite mee heb.

De enige vakken waar ik wel enigzins goed in ben zijn de maatschappelijk vakken als Geschiedenis
Aardrijkskunde en Maatschappijwetenschappen.

Planning toetsweek:

Dus voor deze toetsweek heb ik veel aandacht besteed aan de Rekenkundige vakken
( Nederlands heb ik deze periode geen toets en voor Engels was het een brief).

Helaas heb ik niet veel aandacht besteeds aan de Maatschappelijke vakken.
En met uitzondering van Geschiedenis heb ik voor alle vakken nu een onvoldoende.

Ik weet niet waar het aan ligt. Of ik nu een verkeerde manier van leren toepas,
of een verkeerde planning maak ( kan goede planning maken maar heb nog steeds de neiging om dingen uit te stellen, maar gelukkig niet zo erg als vroeger), of moet ik meer bijles volgen maar dat gaat veel geld kosten.

Maar zo gaat het niet verder!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2008, 19:17
Whateveryoulike
Avatar van Whateveryoulike
Whateveryoulike is offline
Begin na school meteen met je huiswerk, waarom? Als je na school meteen begint met je huiswerk is het net alsof je nog op school zit, en als je dan je huiswerk af hebt, begint je vrije tijd en heb je de hele dag de tijd om andere leukere dingen te doen, zoals tv kijken, computeren etc.

Je huiswerk in de avond maken is ook een optie, heb je broertjes/zusjes? laat ze dan slapen en dan begin jij met je huiswerk. Zet er een lekker glaasje water/limonade naast je en begin relax te werken!

Je kan je huiswerk ook eenmaal op school maken na school of in de pauze's, als je thuis komt, is je vrije dag weer open en hoef je niet te werken.

Ik hoop dat dit genoeg tips voor je zijn
Met citaat reageren
Oud 15-12-2008, 11:42
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik denk niet dat het werkt om jezelf leuke dingen te beloven als je klaar bent met je huiswerk. als je braaf je huiswerk maakt, kan je die leuke dingen later doen. Maar als je het uitstelt, kan je de leuke dingen nú doen! Waarschijnlijk wordt het dan dus alleen maar erger

Wat nog wel eens wil helpen, is huiswerk om je vrije tijd heen plannen, in plaats van andersom. Plan eerst noodzakelijke dingen (lesuren, eten, slapen, doktersafspraken enz), dan wat ontspanning, en gebruik de tijd die je overhebt voor je huiswerk. Zeg bijvoorbeeld dat je hoe dan ook 's avonds lekker gaat gamen. Is je huiswerk dan niet af? Jammer dan, je avond is al bezet.

Het klinkt misschien vreemd, maar dit werkt vaak veel beter dan eerst je saaie huiswerk plannen, en de tijd die je overhebt gebruiken voor iets leuks. Ontspanning heb je namelijk nodig om lichamelijk en geestelijk gezond te blijven, maar een goed cijfer voor wiskunde niet. Het primitieve deel van je brein zal dus in paniek raken en denken "oh shit, als ik nu huiswerk ga maken (niet belangrijk), dan loop ik het risico dat ik geen tijd meer overhoud voor ontspanning (wel belangrijk)". Je zal jezelf dus (onbewust) gaan tegenwerken, door toch ontspanning te zoeken terwijl je eigenlijk huiswerk had moeten maken. Dan weet je in ieder geval zeker dat je dát 'binnen hebt'.

Door vrije tijd in te plannen in plaats van huiswerk, hoed je je in ieder geval geen zorgen te maken dat je ontspanning tekort komt. Dat helpt enorm, maar alleen als je jezelf er ook echt aan houdt. Lanterfanten tijdens je huiswerktijd is oke (je krijg alleen slechte schoolresultaten), maar van je vrije tijd blijf je af.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor

Laatst gewijzigd op 15-12-2008 om 11:49.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2008, 09:09
Fellowes
Fellowes is offline
Wel bedankt voor de tips Whateveryoulike. Ik ga doen ( niet proberen ) volgens jouw tip. De tips van SuperSanne snap ik niet helemaal ( Wat nog wel eens wil helpen, is huiswerk om je vrije tijd heen plannen, in plaats van andersom.) - ?
Want jij vertel dat ik eerst moet ik ontspannen de reden dat ik mijn huiswerk uitstel is vanwege dat ik teveel ontspan aka onnodige tijdsverspillende zaken doe. Of bedoelde je het iets anders.

Wel nu vakantie dus de tijd om de orde op zaken te houden.

Het enige wat nog aan me knaagt is mijn Wiskunde herkansing. OP Maandag mijn cijfer gehoord maar 1 tiende (!) opgehoogd. Dat is dus niks en ik voel dat ik beter iets anders kon herkansen.

Want waar kijken jullie naar als je iets moet herkansen?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 08:47
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Wel bedankt voor de tips Whateveryoulike. Ik ga doen ( niet proberen ) volgens jouw tip. De tips van SuperSanne snap ik niet helemaal ( Wat nog wel eens wil helpen, is huiswerk om je vrije tijd heen plannen, in plaats van andersom.) - ?
Want jij vertel dat ik eerst moet ik ontspannen de reden dat ik mijn huiswerk uitstel is vanwege dat ik teveel ontspan aka onnodige tijdsverspillende zaken doe. Of bedoelde je het iets anders.

Wel nu vakantie dus de tijd om de orde op zaken te houden.

Het enige wat nog aan me knaagt is mijn Wiskunde herkansing. OP Maandag mijn cijfer gehoord maar 1 tiende (!) opgehoogd. Dat is dus niks en ik voel dat ik beter iets anders kon herkansen.

Want waar kijken jullie naar als je iets moet herkansen?
Wat ik bedoel, is dat je elke dag je ontspanning veilig moet stellen. De wereld kan vergaan, maar van zo tot zo laat ga je hoe dan ook iets leuks doen. Hierdoor ben je hopelijk minder geneigd tot uitstellen. als je namelijk tegen jezelf zegt: "nu ga ik wiskunde leren en ik stop niet tot ik het ken", dan denkt je onderbewuste: "ja, ho eens even. Wat nou als je daar de hele dag mee bezig bent? Dan krijg je helemaal geen ontspanning vandaag! Ik kan er maar beter voor zorgen dat je het uitstelt, zodat je de nodige ontspanning in ieder geval eerst binnen hebt".

Als je zelf niet bewust tijd vrijmaakt voor ontspanning, dan doet je onderbewuste het wel voor je. En dan ga je dus uitstellen
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 23-12-2008, 19:06
GerrieOnline
GerrieOnline is offline
Ik was altijd veel te vroeg op school.
40 minuten voor de bel ging was ik er al dus ik maakte mijn huiswerk dan.
Ook gebeurde het vaak dat ik mijn taken tijdens de lessen maakte

Zo kon ik als ik thuis ben heel de avond achter de pc zitten.

Greets, GerrieOnline
Met citaat reageren
Oud 30-12-2008, 15:53
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Gewoon geen ''huiswerk'' maken als dat niet ''verplicht'' is.
Ongeveer 5 dagen voor een ''toetsing'' beginnen te leren werkt frequent prima.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 17:41
iksarahtje
Avatar van iksarahtje
iksarahtje is offline
He kben wel heel erg laat maar ik hoop dat je mijn tip toch nog kunt gebruiken:
stap1: ga recht staan stap2: sluit je ogen stap3:tel tot tien terwijl je diep in en uit ademt stap3: begin eraan zonder nadenken
Zo dat was mijn tip dit is wel voor het gedeelte zonder computer.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 18:15
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
zo hee das een flinke up.

maar volgens mij was er hier ergens anders nog een topic wat hier mee te maken had dus misschien kan de ts van dat topic deze tips wel goed gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 18:59
JingelBel
JingelBel is offline
Ik heb er ook last van. Maar het handigste is als je een half uurtje gata werken en dan 5 minuten iets anders gaat doen. Je hersenen kunnen niet langer iets aan dan 30 minuten. Daarom moet je even iets anders gaan doen en dan kan je er weer tegen aan. Moet je dat wel doen
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 19:10
rugrat91
Avatar van rugrat91
rugrat91 is offline
Ik ben ook zo.Ik heb er ook last van.ga gewoon voor twee uur lang flink je huiswerk maken.(pauzes tussen huiswerk uur zal je af leiden)dan heb je de dag voor jezelf
Met citaat reageren
Oud 07-01-2010, 18:13
Verwijderd
Hier is al een topic over (van Sneeuwzwart) en dit is een enorme up dus slotje!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2016, 13:47
aoev
aoev is offline
Zet alles wat je moet doen op een rijtje. Als je dat ziet ga je zo aan de slag!
suc10!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2018, 17:12
miepert
miepert is offline
ik gebruik zelf ook altijd mijn laptop voor school dus ik ken jouw struggles
ik los het op door een siteblokker te gebruiken. dan kan je instellen hoelang je niet op welke websites je mag. dus bijvoorbeeld; 45 minuten geen youtube.

ook maak ik een todo lijstje met dingen die ik moet doen en die ik niet perse vandaag hoef te doen. dus leren voor een toets moet je doen maar je nagels lakken niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten eigen boek
W.A.L.L.I.E
20 06-11-2012 20:44
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Hoe vind ik wél iets met Google?
Boogie
4 22-07-2012 21:33
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen handige tip
Verwijderd
4 17-02-2005 19:55
Beleidszaken Help! ik kan niets vinden op Google!
Verwijderd
41 10-03-2004 16:11
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Help! ik kan niets vinden op Google!
Verwijderd
7 20-02-2004 10:36
Verhalen & Gedichten Heb jullie tips voor mijn verhaal?
Selina
7 10-12-2002 23:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.