Oud 25-03-2011, 19:16
Verwijderd
Citaat:
mijn beste vriendin zit op het VMBO trouwens.. en ik kijk echt niet op haar neer,
ik vind het wel vreselijk als mensen VWO kunnen en VMBO doen omdat ze per definitie te lui zijn...
daar ben ik het niet mee eens, ik denk dan vaak '''haha je komt jezelf later wel tegen'' als je een baan wil doen waar ze hbo ofzo voor vragen....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2011, 19:43
KoenDerKoenen
Avatar van KoenDerKoenen
KoenDerKoenen is offline
Ik zit zelf op Mavo nu, ik denk eigenlijk nooit zo over niveaus, ik zat vorig jaar in een kader/mavo brugklas en heb gezien hoe drie-kwart van de klas naar kader ging, ik dacht niet dat ze dommer waren dan mij, maar ik wist wel dat ze zich niet goed hadden ingezet. ik ging vaak al een week van tevoren al leren voor een so.

dus ik denk dat het er grotendeels aan ligt hoe veel je je inzet.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2011, 16:05
the economist
the economist is offline
Zeker het verschil tussen havo en vwo is niet zo groot als soms gedacht wordt. Natuurlijk is er een verschil in gemiddelde, maar dat zegt niet alles. De niveaus overlappen elkaar: op het vwo zitten ook mensen die eigenlijk op havo thuishoren, en andersom. Denk maar eens aan hoe je destijds op havo of vwo terechtgekomen bent. Vaak lag zoiets triviaals als de -veel bekritiseerde- cito-toets eraan ten grondslag.
Ook de stof is niet echt veel moeilijker. Iets uitgebreider, iets meer verdieping, en vooral iets meer 'boven de stof staan', iets creatiever met de stof om kunnen gaan. Als je dat laatste kunt, is de overstap niet groot meer. En als de overstap niet groot is, en deze betreffende havist dus ook het vwo erachteraan doet (velen doen dat), dan kun je dus ook niet spreken van dommere of slimmere mensen.
Wat ik trouwens toch een vreemde uitspraak vind.
Echt dom is iemand die zich slim en anderen dom noemt, en soms is het slim is het om je dom te houden
Met citaat reageren
Oud 01-04-2011, 20:25
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
en soms is het slim is het om je dom te houden
Ik volg je niet meer?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2011, 20:34
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Ik volg je niet meer?
Citaat:
en soms is het slim om je dom te houden
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2011, 10:19
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
aha

Dan nog snap ik niet waarom het slim zou zijn om je dom te houden. Daar zat namelijk niet echt een voordeel aan (behalve als je wilt doen alsof je de grootste dombo allertijde bent...)
Met citaat reageren
Oud 02-04-2011, 13:56
..::Evaa::..
..::Evaa::.. is offline
Heey,

Ik zit zelf op het TVWO, en ik heb die visie helemaal niet.. Ik heb goede vrienden op school, die naar HAVO en VMBO gaan. Wel vindt de andere VWO klas ons nogal stom omdat wij veel uitjes hebben, omdat we tweetalig zijn.. Maar ja, we werken er wel rete hard voor.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2011, 20:09
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Heey,

Ik zit zelf op het TVWO, en ik heb die visie helemaal niet.. Ik heb goede vrienden op school, die naar HAVO en VMBO gaan. Wel vindt de andere VWO klas ons nogal stom omdat wij veel uitjes hebben, omdat we tweetalig zijn.. Maar ja, we werken er wel rete hard voor.
Cool! Doe je ook tweetalig? Ik ken een Eva die vorig jaar in m'n klas zat, maar toen verhuisde. Woonde je misschien niet heel toevallig in of in de buurt van Utrecht?
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 21:53
Krekkie
Avatar van Krekkie
Krekkie is offline
Ik ben jarloers en trots op mijn Vwo vrienden dus waarom 'haat'?!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2011, 07:22
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ik ben jarloers en trots op mijn Vwo vrienden dus waarom 'haat'?!
Idd. Waarom moet je haten, iedereen doet zijn opleiding op zijn eigen (denk)niveau of praktijkniveau...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 12:21
claudtje
claudtje is offline
ik heb zojuist even het topic doorgenomen, maar heb toch wel een opmerking.

Laat ik eerst even beginnen met te zeggen dat ik totaal niks tegen vmbo'ers heb.
Wel is het zo dat goede vriendinnen van mij (lees vriendinnen waar ik dagelijks mee optrok) die naar het vmbo zijn gegaan, niet eens meer hoi zeggen als je ze tegen komt. Ze doen net of je lucht bent.

Verder is het zo dat op mijn oude school de 'haat' tussen vmbo en vwo ook wel erg gestimuleerd werd door de school zelf. Een aantal voorbeelden:

Ik zat met mijn klas op een echte mooie zonnige dag bij een vak (weet zo niet meer welk vak) en we hadden totaal geen zin in les, dus we waren voornamelijk aan het kletsen. Wordt de leraar kwaad en begint gelijk van, moeten jullie nou aan de rest het voorbeeld geven, ik kan toch wel van een vwo klas verwachten dat ze iets doen.
Later hoor ik dat bij diezelfde leraar een vmbo klas ook geen zin in les had en daar heeft ie maar besloten om een film te gaan kijken, terwijl wij straf kregen bij ieder woord wat we zeiden. Ik bedoel maar, hoe erg trek je dan als leraar verschil tussen 2 niveau's

Ook hebben we regelmatig gehad dat vmbo'ers in de pauze stinkbommen konden aansteken, alle rommel gewoon op de grond kon gooien zonder straf te krijgen. Terwijl het voor de neus van de concierge gebeurde. Wij hoefde er maar over te spreken of we kregen al een week corvee.

Nogmaals ik heb helemaal niks tegen vmbo'ers, maar als leraren/concierges er voor zorgen dat er bij de een andere regels gelden. Dan vind ik het niet raar dat er 'haat en neid' is tussen vwo en vmbo. We zijn gewoon allemaal tieners van dezelfde leeftijd die op zijn tijd van hetzelfde geintje houden. Dan kun je het niet bij de een wel toelaten en bij de ander niet.

Havo was trouwens de enige schakel die vwo nog aan vmbo verbond. Daar had niemand iets tegen bij ons op school
Met citaat reageren
Oud 22-04-2011, 08:11
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
ik heb zojuist even het topic doorgenomen, maar heb toch wel een opmerking.

Laat ik eerst even beginnen met te zeggen dat ik totaal niks tegen vmbo'ers heb.
Wel is het zo dat goede vriendinnen van mij (lees vriendinnen waar ik dagelijks mee optrok) die naar het vmbo zijn gegaan, niet eens meer hoi zeggen als je ze tegen komt. Ze doen net of je lucht bent.

Verder is het zo dat op mijn oude school de 'haat' tussen vmbo en vwo ook wel erg gestimuleerd werd door de school zelf. Een aantal voorbeelden:

Ik zat met mijn klas op een echte mooie zonnige dag bij een vak (weet zo niet meer welk vak) en we hadden totaal geen zin in les, dus we waren voornamelijk aan het kletsen. Wordt de leraar kwaad en begint gelijk van, moeten jullie nou aan de rest het voorbeeld geven, ik kan toch wel van een vwo klas verwachten dat ze iets doen.
Later hoor ik dat bij diezelfde leraar een vmbo klas ook geen zin in les had en daar heeft ie maar besloten om een film te gaan kijken, terwijl wij straf kregen bij ieder woord wat we zeiden. Ik bedoel maar, hoe erg trek je dan als leraar verschil tussen 2 niveau's

Ook hebben we regelmatig gehad dat vmbo'ers in de pauze stinkbommen konden aansteken, alle rommel gewoon op de grond kon gooien zonder straf te krijgen. Terwijl het voor de neus van de concierge gebeurde. Wij hoefde er maar over te spreken of we kregen al een week corvee.

Nogmaals ik heb helemaal niks tegen vmbo'ers, maar als leraren/concierges er voor zorgen dat er bij de een andere regels gelden. Dan vind ik het niet raar dat er 'haat en neid' is tussen vwo en vmbo. We zijn gewoon allemaal tieners van dezelfde leeftijd die op zijn tijd van hetzelfde geintje houden. Dan kun je het niet bij de een wel toelaten en bij de ander niet.

Havo was trouwens de enige schakel die vwo nog aan vmbo verbond. Daar had niemand iets tegen bij ons op school
Bij ons is er dus echt totaal geen 'haat en neid', we bemoeien gewoon niet met elkaar, en behalve denkniveau en/of werkgevoel (theorie-praktijk) verschilt VWO echt niet zo veel van VMBO bij ons op school. Het is niet zo dat er allemaal 'sulletjes' op 't VWO zitten en allemaal 'gangsters' op 't VMBO...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2011, 09:25
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Als je het mij vraagt, lijkt het wel of alle VWO'ers een soort van ''als je niet op VWO zit, dan ben je dom/kun je niets''-kijk op het leven hebben. Nou weet ik dat deze stelling een overhaaste generalisatie is, maar door meegemaakte ervaringen van mij en vrienden, kan ik niet anders dan zo te denken. Van het hebben gedeeld van een kleedkamer met VWO'ers die het ''stom'' vonden dat zij een kleedkamer moesten delen met ''domme havoërs'' tot VWO'ers die tijdens het spelen van games het verliezen van mij de schuld gaven aan ''het HAVO-niveau'', ''dus daarom doe jij HAVO!'' zeiden ze. Nou zal ik niet al mijn ''ervaringen'' delen, maar je snapt wel wat ik bedoel: VWO'ers die zich ''slimmer'' voelen alleen maar omdat ze een ''hoger'' niveau doen.

Nou zit ik zelf op HAVO en ik wil niet hypocriet klinken, maar ik heb nooit gedacht/gezegd dat alle MAVO'ers ''dommer'' zijn dan ik alleen maar omdat ze op een ''lager'' niveau dan ik zitten.

Ik vind zelf niet eens dat er veel verschil is tussen de niveaus. Zo moet ik dit jaar voor geschiedenis twee boekjes kennen voor het centraale examen, maar moeten VWO'ers een paar blz. meer dan ik kennen; hetzeflde geldt voor aardrijkskunde.

Naturlijk denk ik wel dat het een beetje aan de persoon zelf ligt (dueh)...

Mijn vraag dus aan jullie: hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt? VWO'ers die denken dat iedereen die niet hetzelfde niveau doet als hen ''stom/dom'' zijn? Het hoeven natuurlijk niet per se VWO'ers te zijn die zou denken, het kunnen ook havoërs/MAVO'ers etc. zijn.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat VWO'ers dit denken/doen (ik zit zelf op VWO).
Wat af en toe wel voorkomt is andersom (bijv. VMBO'ers die denken dat VWO'ers 'stuudjes' zijn en zo.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2011, 11:09
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ik ken genoeg vwo'ers die vmbo'ers dom vinden. Ik neem het ze ook niet kwalijk.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2011, 15:09
Verwijderd
Er zijn twee categorieën scholieren, de mongolen en de normale mensen. Ik kan prima omgaan met mensen die naar het vmbo en de havo gaan, zolang ze maar normaal doen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2011, 11:34
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Er zijn twee categorieën scholieren, de mongolen en de normale mensen. Ik kan prima omgaan met mensen die naar het vmbo en de havo gaan, zolang ze maar normaal doen.
Die groep 'mongolen' is bij ons op school vrij groot ...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2011, 11:51
Verwijderd
Bij mij op het gymnasium helaas ook.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2011, 12:47
Verwijderd
@Silvano08

'zolang ze maar normaal doen'

wat bedoel jij daarmee?
wat bedoel je met normaal?
naar mijn idee is nl niets normaal....
want veel mensen vinden 'normaal' wat de meerderheid doet, maar de meerderheid bestaat meestal vooral uit meelopertjes,

En dan erbij, wat mensen vaak vergeten is dat de helft van alle vmbo'ers ook begonnen is op havo of vwo, maar ze zijn dan gewoon teruggezakt omdat ze geen inzet hadden ofzo
Met citaat reageren
Oud 24-04-2011, 14:16
Verwijderd
Ik vind het ongelofelijk slap van mensen als ze terugzakken of blijven zitten.

Ik vind dat normale mensen zo horen te doen:

"Hoi, hoe gaat het?"
"Goed, met jou?"
"Ook goed. Hoe gaat het met je hond, is die nog steeds ziek?"

Terwijl niet normale mensen eerder zo doen:

"Heb je haar niet geneukt? Hoomoooooh!!!"
Met citaat reageren
Oud 24-04-2011, 14:33
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik vind het ongelofelijk slap van mensen als ze terugzakken of blijven zitten.
Waarom? Wat als ze het niveau nu gewoon niet halen? Of als ze het wel konden halen maar er geen zin in hadden, wat is daar dan zo erg aan? Een 'overal tegenaan trappen om het trappen' houding vind ik ook niet tof, maar als mensen gewoon geen zin hebben in school en het niet aansluit bij wat ze willen of ze zich vervelen oid, schoolniveau is ook niet alles. Ik vind niet dat mensen maar ten koste van alles op een zo hoog mogelijk niveau moeten komen/blijven.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2011, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het ongelofelijk slap van mensen als ze terugzakken of blijven zitten.

Ik vind dat normale mensen zo horen te doen:

"Hoi, hoe gaat het?"
"Goed, met jou?"
"Ook goed. Hoe gaat het met je hond, is die nog steeds ziek?"

Terwijl niet normale mensen eerder zo doen:

"Heb je haar niet geneukt? Hoomoooooh!!!"
Terugzakken of blijven zitten ligt niet altijd aan de mensen zelf, soms zijn ze gewoon te hoog geplaatst.

Wat die ´mongolen´ nog meer doen; Met pennen propjes schieten etc. Absolute bij ons in de klas, en gelukkig maar.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2011, 18:25
Verwijderd
Correctie: Ik vind het slap als iemand terugzakt of blijft zitten terwijl hij/zij makkelijk kan overgaan.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2011, 20:17
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Correctie: Ik vind het slap als iemand terugzakt of blijft zitten terwijl hij/zij makkelijk kan overgaan.
Och, ik ben genoeg van dat soort mensen tegengekomen. Veel te veel gamen, of teveel uitgaan. Nou ja, prioriteiten waarvan ik zou zeggen dat ze veel minder belangrijk zijn dan school. Maar dat is natuurlijk verschillend per persoon.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2011, 20:51
chocolademousse
chocolademousse is offline
ik zit zelf op vwo en ik vind mensen van een lager niveau niet dom, althans, niet omdat ze op een lager niveau zitten.
tuurlijk zijn er mensen die ik dom vind, maar er zijn ook domme vwo'ers, bijvoorbeeld vwo'ers die denken dat alle mensen van een lager niveau dom zijn
Met citaat reageren
Oud 24-04-2011, 21:59
Verwijderd
@ discussie
Ik ken n jongen die havo mocht en kon, maar dat was echt zon buiten jongen, dus hij koos zelf voor kader omdat hij daar gewoon beter paste, hij zat er helemaal op zn plek. Hij kreeg ook regelmatig opmerkingen dat t dom was dat ie niet naar havo ging enzo, maar hij wist al jong wat ie wilde en daar paste kader sector groen veel beter bij.

Daar heb ik nou respect voor, iemand die niet uit is op aanzien maar lekker zn eigen ding doet.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 10:24
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
@Silvano08

'zolang ze maar normaal doen'

wat bedoel jij daarmee?
wat bedoel je met normaal?
naar mijn idee is nl niets normaal....
want veel mensen vinden 'normaal' wat de meerderheid doet, maar de meerderheid bestaat meestal vooral uit meelopertjes,

En dan erbij, wat mensen vaak vergeten is dat de helft van alle vmbo'ers ook begonnen is op havo of vwo, maar ze zijn dan gewoon teruggezakt omdat ze geen inzet hadden ofzo
Met 'normaal' bedoel ik wat over het algemeen gewoon gevonden wordt, en dat is toch wel een beetje duidelijk? Natuurlijk is 'normaal' niet voor iedereen 't zelfde, maar de normen en waarden van mensen komen volgensmij vrij sterk overeen.

En voor voorbeelden van niet-normaal gedrag -> Sabir's post
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 10:28
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
@ discussie
Ik ken n jongen die havo mocht en kon, maar dat was echt zon buiten jongen, dus hij koos zelf voor kader omdat hij daar gewoon beter paste, hij zat er helemaal op zn plek. Hij kreeg ook regelmatig opmerkingen dat t dom was dat ie niet naar havo ging enzo, maar hij wist al jong wat ie wilde en daar paste kader sector groen veel beter bij.

Daar heb ik nou respect voor, iemand die niet uit is op aanzien maar lekker zn eigen ding doet.
Had je al een keer verteld, volgensmij

Maar even on-topic: voor zulke mensen heb ik ook respect, gewoon je eigen ding doen is goed, het gaat niet alleen om niveau, maar ook om hoeveel plezier je beleeft. Echter moet je dan de gevolgen (hetzij goed of slecht) van je niveaukeuze goed overzien hebben, want het wordt later steeds moeilijk om van niveau te veranderen...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 11:28
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Met 'normaal' bedoel ik wat over het algemeen gewoon gevonden wordt, en dat is toch wel een beetje duidelijk? Natuurlijk is 'normaal' niet voor iedereen 't zelfde, maar de normen en waarden van mensen komen volgensmij vrij sterk overeen.

En voor voorbeelden van niet-normaal gedrag -> Sabir's post
En hoe weet je dat de post van Sabir over het algemeen niet normaal gevonden wordt?
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 11:30
Verwijderd
Citaat:
En hoe weet je dat de post van Sabir over het algemeen niet normaal gevonden wordt?
De vraag die je stelt is vergelijkbaar met deze vraag: "Waarom heet een stoel een stoel?"

Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 11:52
Verwijderd
Dat is niet zo, want een stoel is een ding dat je voor je kan zien, en voor bijna iedereen hetzelfde is: met een leuning, poten en een zitvlak. Een mening over gedrag verschilt per persoon, en mijn mening daarover dus ook.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 12:35
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
En hoe weet je dat de post van Sabir over het algemeen niet normaal gevonden wordt?
Naar mijn mening, als ik nergens een bron bij zet is het vrijwel altijd een mening.

(En ik kan me niet echt voorstellen dat erg veel mensen dat normaal vinden, dus je kan het wel een beetje aanvoelen dat het over het algemeen niet normaal gevonden wordt)
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 13:07
Verwijderd
@Silvano08, oh sorry
hij wist dat het moeilijk was om van niveau te veranderen, maar toen hij naar de middelbare ging had hij al allerlei bijbaantjes in die sector en hij hielp zn opa met straten leggen etc dus hij wist echt waar ie over sprak.

Ikzelf had ook gemakkelijk naar havo gekund als ik had gewild(althans dat was wat ze in eerste instantie dachten) maar mn ouders waren er al op tegen, en ik zelf al helemaal, omdat ik zag hoeveel mensen er ieder jaar terugzakten en ik gewoon niet het type ben dat na school nog 4 uur binnen huiswerk gaat zitten maken.
Daarbij komt dat ik naar de kunstacademie wil, en ja dat hbo, maar grafische vormgeving is mbo en dat wil ik ook doen dus zo zal ik er uiteindelijk toch wel komen.
Later bleek ook nog ns dat ik autisme heb waardoor ik het waarschijnlijk nog slechter had gered op havo, ik zit nu op vmbo tg en ik zit er prima op mn plek(qua niveau dan, over de school zullen we t maar ff niet hebben)
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 13:39
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Naar mijn mening, als ik nergens een bron bij zet is het vrijwel altijd een mening.

(En ik kan me niet echt voorstellen dat erg veel mensen dat normaal vinden, dus je kan het wel een beetje aanvoelen dat het over het algemeen niet normaal gevonden wordt)
Ja, maar als er niet veel mensen zijn die het normaal vinden betekent het niet meteen dat het niet normaal is.

Ik moet zeggen dat ik die post van Sabir wel wat vind zeggen hoor. In de bijna 6 jaren die ik heb doorgebracht op de middelbare school ben ik al veel mensen tegengekomen die teruggezakt zijn of zijn blijven zitten en al die mensen waren mensen die niks voor school deden, er schijt aan hadden, het nut niet inzagen van school en veel te druk waren met dingen waar je later niks aan hebt. En omdat ik geen mensen ken die echt omdat ze het niveau niet aankonden zijn blijven zitten denk ik dat sowieso een enorm gedeelte van de mensen die terugvallen slap zijn.

Ik ben sowieso van mening dat iedereen die op het havo zit, het havo ook wel aankan. Als je het echt niet kan is men er wel veel eerder achter gekomen en zou je wel op VMBO-basis/kader zitten. Maar goed, dit is weer een andere discussie lijkt me.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 16:56
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
@Silvano08, oh sorry
hij wist dat het moeilijk was om van niveau te veranderen, maar toen hij naar de middelbare ging had hij al allerlei bijbaantjes in die sector en hij hielp zn opa met straten leggen etc dus hij wist echt waar ie over sprak.

Ikzelf had ook gemakkelijk naar havo gekund als ik had gewild(althans dat was wat ze in eerste instantie dachten) maar mn ouders waren er al op tegen, en ik zelf al helemaal, omdat ik zag hoeveel mensen er ieder jaar terugzakten en ik gewoon niet het type ben dat na school nog 4 uur binnen huiswerk gaat zitten maken.
Daarbij komt dat ik naar de kunstacademie wil, en ja dat hbo, maar grafische vormgeving is mbo en dat wil ik ook doen dus zo zal ik er uiteindelijk toch wel komen.
Later bleek ook nog ns dat ik autisme heb waardoor ik het waarschijnlijk nog slechter had gered op havo, ik zit nu op vmbo tg en ik zit er prima op mn plek(qua niveau dan, over de school zullen we t maar ff niet hebben)
Haha okay
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 22:33
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
@Silvano08, oh sorry
hij wist dat het moeilijk was om van niveau te veranderen, maar toen hij naar de middelbare ging had hij al allerlei bijbaantjes in die sector en hij hielp zn opa met straten leggen etc dus hij wist echt waar ie over sprak.

Ikzelf had ook gemakkelijk naar havo gekund als ik had gewild(althans dat was wat ze in eerste instantie dachten) maar mn ouders waren er al op tegen, en ik zelf al helemaal, omdat ik zag hoeveel mensen er ieder jaar terugzakten en ik gewoon niet het type ben dat na school nog 4 uur binnen huiswerk gaat zitten maken.
Daarbij komt dat ik naar de kunstacademie wil, en ja dat hbo, maar grafische vormgeving is mbo en dat wil ik ook doen dus zo zal ik er uiteindelijk toch wel komen.
Later bleek ook nog ns dat ik autisme heb waardoor ik het waarschijnlijk nog slechter had gered op havo, ik zit nu op vmbo tg en ik zit er prima op mn plek(qua niveau dan, over de school zullen we t maar ff niet hebben)
Grafisch vormgeven kan ook op de kunstacademie.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2011, 07:14
Verwijderd
Weet ik
maar ik vind het zo'n grote stap om meteen naar t hbo te gaan, en ik heb er verder geen moeite mee als ik dr wat langer over doe.
ik weet btw nog niet voor 100%zeker of ik naar de kunstacademie wil, de unit academy lijkt me ook gaaf!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2011, 10:55
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Weet ik
maar ik vind het zo'n grote stap om meteen naar t hbo te gaan, en ik heb er verder geen moeite mee als ik dr wat langer over doe.
ik weet btw nog niet voor 100%zeker of ik naar de kunstacademie wil, de unit academy lijkt me ook gaaf!
Grafisch Vormgeven is op MBO ook qua niveau wel goed. Sowieso is je portfolio vaak belangrijker dan of je MBO of HBO gedaan hebt.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2011, 14:56
Verwijderd
@Vice ja idd,
Vooral SintLucas staat hoog aangeschreven en dat is vanaf hier ongeveer 1,5-2 uur reizen, enkel dat wel.
Maar ik wil gewoon ook een Kunstacademie doen, omdat dat me gewoon hartstikke leuk lijkt en ik vooralsnog geen hekel aan school heb
Met citaat reageren
Oud 04-05-2011, 14:35
-jose-
-jose- is offline
heb zelf 5 jaar VWO gedaan en heb nu een stapje terug gedaan naar 5 Havo. Ik merk eigenlijk weinig verschil in de stof tussen deze 2 niveau's alleen gaat het VWO wat dieper op de stof in. Wel heb ik gemerkt sinds ik op de Havo zit dat bijna al mijn "vrienden" van het VWO me hebben laten vallen terwijl ze dat niet hebben gedaan bij degene die 5 VWO nog een keer moesten overdoen.
Blijkbaar ben ik nu niet meer slim genoeg voor ze ofzo
Met citaat reageren
Oud 04-05-2011, 17:22
ElineRaw
ElineRaw is offline
Ik doe zelf VWO, en ik heb ook een hekel aan VWO'ers.

Ze zijn zelfingenomen (omdat ze 'slim' zijn) en praten alleen over cijfers.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2011, 20:12
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Ik doe zelf VWO, en ik heb ook een hekel aan VWO'ers.

Ze zijn zelfingenomen (omdat ze 'slim' zijn) en praten alleen over cijfers.
Dit is mij echt nog nooit opgevallen! Alhoewel ik me wel iets 'beter' voel dan VMBO'ers (de luidruchtige, irritante VMBO'ers), om heel eerlijk te zijn, maar dat van cijfers en zelfingenomenheid is me echt nog niet opgevallen.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2011, 21:37
Anke---
Anke--- is offline
Ik denk dat de meeste VWO'ers bij mij op school niet persé vinden dat VMBO'ers dom zijn, maar gewoon zelf heel raar tegen ze aankijken. Een vriendin van mij heeft verkering met iemand die VMBO doet en tegen mij zij 'tja, nu kan het nog hè, als hij achttien is, is 'ie al getrouwd'. Hetzelfde kind weet ook niet van het bestaan van het MBO. 'Nee, man, hij gaat niet studeren, dat doen toch alleen maar VWO'ers. Ik denk dus niet dat er bij mij haat is, maar ik denk dat deze 'kloof' wel weg gewerkt moet worden. Want ik hoop niet dat veel VWO'ers zo blijven denken. Ik zelf doe ook TVWO, maar ik denk dat je even veel kunt berijken als VMBO'er, je kunt immers altijd door naar de HAVO, en zo nog door naar VWO. En al ga je MBO doen, de wereld heeft ook bakkers en kapsters nodig, met alleen dokters en tandartsen redden we het niet...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2011, 22:32
piraat013
piraat013 is offline
Citaat:
@Vice ja idd,
Vooral SintLucas staat hoog aangeschreven en dat is vanaf hier ongeveer 1,5-2 uur reizen, enkel dat wel.
Maar ik wil gewoon ook een Kunstacademie doen, omdat dat me gewoon hartstikke leuk lijkt en ik vooralsnog geen hekel aan school heb
Maar je hoeft geen 4 uur aan je huiswerk te zitten, ik maak bijna geen huiswerk ,en ik kom van tl valt echt mee. okey in het begin was er zeker een wereld van verschil 2- en drie-en als punt maar later zie 9ens achten maar je wilt mbo gaan doen dus doe wat jij het liefst wilt
Met citaat reageren
Oud 04-05-2011, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat de meeste VWO'ers bij mij op school niet persé vinden dat VMBO'ers dom zijn, maar gewoon zelf heel raar tegen ze aankijken. Een vriendin van mij heeft verkering met iemand die VMBO doet en tegen mij zij 'tja, nu kan het nog hè, als hij achttien is, is 'ie al getrouwd'. Hetzelfde kind weet ook niet van het bestaan van het MBO. 'Nee, man, hij gaat niet studeren, dat doen toch alleen maar VWO'ers. Ik denk dus niet dat er bij mij haat is, maar ik denk dat deze 'kloof' wel weg gewerkt moet worden. Want ik hoop niet dat veel VWO'ers zo blijven denken. Ik zelf doe ook TVWO, maar ik denk dat je even veel kunt berijken als VMBO'er, je kunt immers altijd door naar de HAVO, en zo nog door naar VWO. En al ga je MBO doen, de wereld heeft ook bakkers en kapsters nodig, met alleen dokters en tandartsen redden we het niet...
Typisch een VMBO-foetje, kan iedereen gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2011, 23:31
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Typisch een VMBO-foetje, kan iedereen gebeuren.
Foetje. als we toch gaan mierenneuken

Maar volgens mij studeren vmbo'ers ook niet. Volgens mij betekent 'studeren' dat je naar de universiteit gaat en de rest heet dan 'een vervolgopleiding volgen' of iets dergelijks. Hoewel ik het mensen ondertussen overal voor hoor gebruiken.

En ik moet eerlijk toegeven dat ik zelf ook niet zoveel weet van het vmbo. Ik bedoel, ik ben er nooit geweest en ik ga eigenlijk ook niet meer met vmbo'ers om, of amper. Ik kom ze gewoon niet zo snel tegen, beweeg me kennelijk in een havo/vwo omgeving of zoiets. Maar dat werkt ook niet echt voor wederzijds begrip.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 00:26
piraat013
piraat013 is offline
Hbo hoort ook wel tot studeren maar ik geniet van je vakantie dit is me iets te nerdy
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 09:11
Verwijderd
Citaat:
Foetje. als we toch gaan mierenneuken

Maar volgens mij studeren vmbo'ers ook niet. Volgens mij betekent 'studeren' dat je naar de universiteit gaat en de rest heet dan 'een vervolgopleiding volgen' of iets dergelijks. Hoewel ik het mensen ondertussen overal voor hoor gebruiken.

En ik moet eerlijk toegeven dat ik zelf ook niet zoveel weet van het vmbo. Ik bedoel, ik ben er nooit geweest en ik ga eigenlijk ook niet meer met vmbo'ers om, of amper. Ik kom ze gewoon niet zo snel tegen, beweeg me kennelijk in een havo/vwo omgeving of zoiets. Maar dat werkt ook niet echt voor wederzijds begrip.
Ja, die foet zag ik heus wel ^^

Ik zit zelf op het VWO, maar ik beweeg me kennelijk op m'n werk in een echt 'VMBO-klimaat'. Daar is op zich niks mis mee, maar ik kan met zulke mensen gewoon niet zo goed praten over dingen. We zijn zo verschillend, we hebben andere visies en als ik ze probeer te manipuleren, dan begrijpen die mensen me vaak niet (ligt dus aan hun vocabulaire). Tja, dan hoef ik dus ook geen conversatie met hen aangaan.

Bovendien kunnen de mensen op m'n werk ook moeilijk hun concentratie bij het werk houden. En dan gaan ze anderen lastig vallen ....
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 09:20
Verwijderd
Citaat:
ik denk dat je even veel kunt berijken als VMBO'er, je kunt immers altijd door naar de HAVO, en zo nog door naar VWO. En al ga je MBO doen, de wereld heeft ook bakkers en kapsters nodig, met alleen dokters en tandartsen redden we het niet..
Ik heb ze ff in andere kleuren gezet voor de duidelijkheid

Dat paarse stuk ben ik het voor de volle 100% mee eens! er zijn weinig VWO'ers die kapster ofzo willen worden en degene die daar wel voor kiezen doen dat met hun hart voor dat beroep en daar heb ik echt veel respect voor!

Dat rode stuk is ook waar, maar wordt bij mij op school(vmbo tg+) afgeraden, als je VMBO-->MBO-->HBO doet ben je over het algemeen een jaar langer kwijt(meestal dan) maar je hebt wel een extra diploma, en stel dat je VMBO-->HAVO-->HBO en je hebt dat alleen gedaan om die hbo opleiding en die blijkt niets te zijn dan heb je ook echt niets als een middelbare school diploma, doe je het via het mbo heb je nog altijd een MBO diploma om op terug te vallen....


Enuuh die vriendin van jou is ook wel lekker bezig 'als ie 18 is is ie getrouwd' ze gaat er dus eigenlijk al vanuit dat of zij ook op dr 18de trouwt of dat die relatie niet lang stand houd maar dat ff terzijdeXD
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 10:18
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ik doe zelf VWO, en ik heb ook een hekel aan VWO'ers.

Ze zijn zelfingenomen (omdat ze 'slim' zijn) en praten alleen over cijfers.
Onzin.
Misschien heb je het alleen over jezelf, want deze uitspraak is echt stereotyperend en onnodig.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 16:52
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Dit topic geeft wel goed aan wat er mis is met het onderwijssysteem.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken Wiskunde, het SAAISTE vak dat er bestaat
- Praga Khan -
19 13-11-2015 13:07
Psychologie Ik misbruik het forum even als persoonlijke Klaagmuur
Verwijderd
8 21-06-2012 18:20
Studeren Wat denken jullie hiervan (vakkenkeuze sprint vwo)
moniquejuh
26 26-06-2006 09:37
Lifestyle neonazi's
on the moon
499 17-05-2003 16:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.