Oud 29-06-2011, 19:49
HJuliaa
HJuliaa is offline
Ik doe zelf VWO en ik ken wel kinderen die zo denken. Zelf denk ik niet over mensen want je moet ze niet gaan beledigen over iets waar ze zelf niet al te veel aan kunnen doen. Meestal denken VWO'ers ook dat HAVO'ers minder hw hebben maar dat is juist niet zo ze moeten bijna dezelfde stof kennen, hier worden vooral ook plaatjes bij gebruikt. Het enige waar ik me soms wel aan kan ergeren is als ik iets 3000000000 x moet uitleggen omdat mensen het dan niet snappen. Dat VWO'ers een iets ander en ingewikkelder -ik leg met zo weinig mogelijk moeilijke woorden uit wat iets betekent- taalgebruik gebruiken snap ik dan ook wel weer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2011, 20:01
Itzamna
Avatar van Itzamna
Itzamna is offline
Citaat:
Haha. Je hemelt vwo'erst wel een beetje op in je bericht. En niet iedereen is hetzelfde, want bijna elke vmbo'ers kan heel erg veel beter sporten dan ik.
Ik zit zelf in 5 VMBO
__________________
"Als je niet luisteren kunt ga je maar ergens anders je auto in de prak rijden" riep kleine beer.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 20:04
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik zit zelf in 5 VMBO
Ehm, sure?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 20:04
Itzamna
Avatar van Itzamna
Itzamna is offline
O sorry typfout ik bedoel natuurlijk 6 havo.
__________________
"Als je niet luisteren kunt ga je maar ergens anders je auto in de prak rijden" riep kleine beer.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 20:27
Itzamna
Avatar van Itzamna
Itzamna is offline
WHAHAHA Jullie geloven het nog echt ook hè?
Tuurlijk ben ik VWO'er waarom denk je dat ik hier een boek heb liggen met 'VWO tha best en niets is beter'?
__________________
"Als je niet luisteren kunt ga je maar ergens anders je auto in de prak rijden" riep kleine beer.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 22:33
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
O sorry typfout ik bedoel natuurlijk 6 havo.
In welk afgelegen gehucht woon jij, met een school met 6 havo ??
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 23:39
piraat013
piraat013 is offline
Hij is vast blijven zitten of woont in nog in dromenland ik denk allebei
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 07:00
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Hij is vast blijven zitten of woont in nog in dromenland ik denk allebei
Zelfs als je niet blijft zitten, kom je niet op 6 havo terecht xD
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 15:13
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Citaat:
bijna elke vmbo'ers kan heel erg veel beter sporten dan ik.
Wedden van niet??
Ik ben mega slecht daarin!!


Dat is btw wel iets wat ik altijd erg vervelend vind, je bent bij elkaar gezet op je IQ en niet op je sporten, logisch natuurlijk, maar met gym is dat wel echt vervelend omdat daar van die grote verschillen zijn....
Wat ik me ook altijd af vraag is of mensen van HAVO of VWO met gym nu ook echt een hogere nomering hebben als VMBO'ers, dat zou dan nl best oneerlijk zijn....
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 15:51
Imaginairy
Imaginairy is offline
Het is natuurlijk onzin om te zeggen dat er geen verschil in niveau is tussen de verschillende richtingen. In dat geval hadden we allemaal wel hetzelfde gedaan. Er is nou eenmaal verschil in intelligentie tussen mensen. Iemand met kader-IQ haalt echt geen VWO-diploma op wilskracht.

Ik heb dus VWO gedaan en ik voel me niet beter dan mensen met een lager IQ. Wel ga ik liever om met mensen van het VWO of havisten, want ik vind dat er vaak wel een vrij groot verschil zit met mensen die VMBO doen of hebben gedaan. Op mijn werk ga ik alleen maar om met mensen van het VMBO, hartstikke gezellige en toffe collega's, maar een hechte vriendschap of relatie zit er niet in. Voor een vriendschap of relatie vind ik het kunnen communiceren en discussiëren op een redelijk niveau toch echt een vereiste. In mijn werkpauze over uitgaan, jongens en celebs praten, oké geen punt. Maar na die 45 minuten heb ik dat ook écht gehad. Dan wil ik graag een gesprek van niveau, over de situatie in het Midden-Oosten, de economische crisis in Griekenland, het huidige politieke klimaat in Nederland en de gevolgen op langere termijn daarvan.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 16:42
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Ja vind ik ook. Ik heb echt een haat aan niet normaal een gesprek op niveau te kunnen hebben. Word op den duur echt verschrikkelijk. Zelfs op mijn leeftijd merk ik dat al .
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 17:59
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Haha. Je hemelt vwo'erst wel een beetje op in je bericht. En niet iedereen is hetzelfde, want bijna elke vmbo'ers kan heel erg veel beter sporten dan ik.
Lijkt me sterk, aangezien overgewicht vaker voorkomt bij laagopgeleiden en dat niet bepaald bevorderlijk is voor je sportprestaties.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 17:59
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Citaat:
Het is natuurlijk onzin om te zeggen dat er geen verschil in niveau is tussen de verschillende richtingen. In dat geval hadden we allemaal wel hetzelfde gedaan. Er is nou eenmaal verschil in intelligentie tussen mensen. Iemand met kader-IQ haalt echt geen VWO-diploma op wilskracht.
Ik zeg ook niet dat er geen verschil is in niveaus,
ik zeg alleen dat we bij elkaar gezet zijn op IQ en kennis en niet op wat we qua sporten kunnen of hoe goed onze conditie is, en dat mezelf dus afvraag of VWO leerlingen ook hogere eisen hebben bij gym, dat zou in dat opzicht nl best wel raar zijn dan....
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 18:03
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Natuurlijk wel. Van een hoger niveau verwacht ik ook hogere sportprestaties.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 18:27
piraat013
piraat013 is offline
Citaat:
Het is natuurlijk onzin om te zeggen dat er geen verschil in niveau is tussen de verschillende richtingen. In dat geval hadden we allemaal wel hetzelfde gedaan. Er is nou eenmaal verschil in intelligentie tussen mensen. Iemand met kader-IQ haalt echt geen VWO-diploma op wilskracht.

Ik heb dus VWO gedaan en ik voel me niet beter dan mensen met een lager IQ. Wel ga ik liever om met mensen van het VWO of havisten, want ik vind dat er vaak wel een vrij groot verschil zit met mensen die VMBO doen of hebben gedaan. Op mijn werk ga ik alleen maar om met mensen van het VMBO, hartstikke gezellige en toffe collega's, maar een hechte vriendschap of relatie zit er niet in. Voor een vriendschap of relatie vind ik het kunnen communiceren en discussiëren op een redelijk niveau toch echt een vereiste. In mijn werkpauze over uitgaan, jongens en celebs praten, oké geen punt. Maar na die 45 minuten heb ik dat ook écht gehad. Dan wil ik graag een gesprek van niveau, over de situatie in het Midden-Oosten, de economische crisis in Griekenland, het huidige politieke klimaat in Nederland en de gevolgen op langere termijn daarvan.

Ik denk persoonlijk dat dat niet waar is,want mensen die havo doen en een 6,5 gemiddeld staan mogen ook vwo 5 proberen en meestal lukt het ze ook wel(en toch hebben ze gemiddeld genomen een lagere IQ dan Vwo leerlingen) en iemand van kader zal huiswerkbegeleiding moeten vragen ,of veel harder moeten blokken ,maar met wilskracht zal het ook wel goed komen. Tenminste als die kader leerling CM of EM kiest.Bij NT heb je wel gelijk ja
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 21:14
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Natuurlijk wel. Van een hoger niveau verwacht ik ook hogere sportprestaties.
Want mensen met een hoger niveau kunnen de maximale snelheid en afstand berekenen bij een minimale snelheid en een minimaal mechanisch vermogen met natuurkunde en de grafische rekenmachine.

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 21:30
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Lijkt me sterk, aangezien overgewicht vaker voorkomt bij laagopgeleiden en dat niet bepaald bevorderlijk is voor je sportprestaties.
Beter dan ik =/= beter dan de gemiddelde vwo'er. Ik ben ook veel slechter dan de gemiddelde vwo'er.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 19:21
Imaginairy
Imaginairy is offline
Citaat:
Ik denk persoonlijk dat dat niet waar is,want mensen die havo doen en een 6,5 gemiddeld staan mogen ook vwo 5 proberen en meestal lukt het ze ook wel(en toch hebben ze gemiddeld genomen een lagere IQ dan Vwo leerlingen) en iemand van kader zal huiswerkbegeleiding moeten vragen ,of veel harder moeten blokken ,maar met wilskracht zal het ook wel goed komen. Tenminste als die kader leerling CM of EM kiest.Bij NT heb je wel gelijk ja
Franse woordjes zijn te blokken, dus een kaderleerling zal daar ook een 10 op kunnen halen. Maar inzicht is nauwelijks aan te leren. De jaartallen van de geschiedenis komen wel goed, maar het kunnen leggen van verbanden, die uit kunnen leggen en tegen de tijdgeest kunnen plaatsen, daarin verschilt een VWO'er te veel van een kaderleerling.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2011, 23:28
Asemoon
Asemoon is offline
Citaat:
Lijkt me sterk, aangezien overgewicht vaker voorkomt bij laagopgeleiden en dat niet bepaald bevorderlijk is voor je sportprestaties.
Er zijn meer ook laagopgeleiden dan hoogopgeleiden. Ik zou trouwens ook wel willen weten waar je dit vandaan haalt, want dit heb ik nog nooit gehoord.

Citaat:
Natuurlijk wel. Van een hoger niveau verwacht ik ook hogere sportprestaties.
Met nadruk op "ik".

Citaat:
Tenminste als die kader leerling CM of EM kiest.Bij NT heb je wel gelijk ja
Dit is echt een lelijk vooroordeel. Het is niet zo dat mensen die een bétarichting kiezen ook wel een alfapakket konden kiezen, maar dat de alfa's altijd beperkt zijn tot hun CM of EM profiel. Ik kan je verzekeren dat er heel wat NG'ers en NT'ers zouden zakken als zij een alfaprofiel hadden gekozen, en andersom geldt hetzelfde. Dat is ook logisch. Ik ben het daarnaast eens met Imaginairy, het is veel meer werk dan stampen.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2011, 16:42
Ritual
Ritual is offline
Mijn advies in begin groep 8 was VMBO/TL. Voor de cito toets dachten ze havo. Daarna zeiden ze havo/vwo. Uiteindelijk mocht ik na 2 uurtjes zeuren bij de directeur alsnog VWO doen. Of zelfs gymnasium, maar dat vonden ze een beetje te ver gaan. Als ik het ECHT wilde, zou ik het misschien mogen. Hoe weet je dan of ik slim ben of niet? Als ik niet zou zeuren zou ik nu waarschijnlijk HAVO doen. En ja hoor, dan ben ik nog steeds hetzelfde meisje. Ik bedoel, ik mag toch kiezen welk niveau ik wil doen? Ik ben echt niet dommer of slimmer dan iemand die HAVO doet als ik nu expres VMBO ga doen.

Citaat:
Dat is btw wel iets wat ik altijd erg vervelend vind, je bent bij elkaar gezet op je IQ en niet op je sporten, logisch natuurlijk, maar met gym is dat wel echt vervelend omdat daar van die grote verschillen zijn....
Fout fout en nog eens fout. Je wordt helemaal niet bij elkaar gezet op je IQ. Hallo, je hebt aan een IQ van 100 genoeg hoor. Met een IQ van 100 zou je ook op VMBO kunnen zitten, als je niks doet. Maar als je wel wat doet, kun je ook VWO doen. Alles kan, je hoeft alleen het minimum IQ te hebben. Waarom denkt iedereen dat je perse een hoog IQ moet hebben? Denk je echt dat iedereen op het VWO een IQ van > 140 hebben? Er zijn natuurlijk ook IQ's van 100, 102, 105, 110 en ook een paar met 130, 140, etc. Verschil moet er zijn en het is maar of je het WILT. Als je het wilt en er iets voor wilt gaan doen, dan kun je het eigenlijk wel.

En denk je dat op HAVO niemand hoogbegaafd is? Als toch iedereen bij elkaar gezet is volgens IQ.

Bovendien weet niemand wat mijn IQ is, dus hoor ik hier wel thuis op het VWO? Ja hoor, ik heb nog nooit verliespunten gehad. En ik zeg je: mijn IQ is niet hoger dan iemand van VMBO of HAVO of zelfs VWO, want dat verschilt echt enorm.

PS: Sorry, ik erger me enorm aan mensen die denken dat IQ echt gekoppeld is aan intelligentie. IQ is niet hetzelfde als intelligentie, begrijp dat. En ikzelf haat ook capslock, maar mijn accent-toetsen zijn nogal.. kleverig, omdat ik drinken erop geknoeid heb.

Laatst gewijzigd op 13-07-2011 om 16:50.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2011, 16:54
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
IQ staat voor intelligentiequotiënt, dus het heeft zeker wel te maken met je intelligentie, hoewel inderdaad niet met je motivatie. En het gemiddelde IQ van vwo zal hoger liggen dan van havo, enzovoort.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2011, 17:00
Ritual
Ritual is offline
Citaat:
IQ staat voor intelligentiequotiënt, dus het heeft zeker wel te maken met je intelligentie, hoewel inderdaad niet met je motivatie. En het gemiddelde IQ van vwo zal hoger liggen dan van havo, enzovoort.
Is iemand met een IQ van 140 werkelijk slimmer dan iemand met een IQ van 125? Daar gaat het uiteindelijk om. Als dat niet waar is, dan maakt het al niks uit of het met intelligentie te maken heeft.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2011, 17:01
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Is iemand met een IQ van 140 werkelijk slimmer dan iemand met een IQ van 125? Daar gaat het uiteindelijk om. Als dat niet waar is, dan maakt het al niks uit of het met intelligentie te maken heeft.
Hoe definieer jij 'slim'?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2011, 17:03
Ritual
Ritual is offline
Citaat:
Hoe definieer jij 'slim'?
The ability to learn!

Edit: Dit even van een artikel gehaald: The purpose of an IQ test is to test the overall potential intelligence of someone, regardless of their general knowledge and education.

En iemands "overall potential" maakt iemand niet slimmer, of wel soms?
Zo lang je maar genoeg "potential" hebt voor iets dan maakt het al niks uit WAT je potential is.

Laatst gewijzigd op 13-07-2011 om 17:09.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2011, 17:08
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Leren is ook een vaardigheid. Ik kon zelf geen woordjes leren, waardoor ik in de onderbouw heel veel onvoldoendes voor vreemde talen heb gehaald. Echter ben ik wél intelligent en heb ik bijvoorbeeld heel veel inzicht in allerlei vakken (zowel bètavakken als dingen als geschiedenis) en sinds 4 vwo sta ik ook alleen nog maar achten voor vreemde talen - nou ja, Frans en Engels, want Duits liet ik vallen.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2011, 17:15
Ritual
Ritual is offline
Citaat:
Leren is ook een vaardigheid. Ik kon zelf geen woordjes leren, waardoor ik in de onderbouw heel veel onvoldoendes voor vreemde talen heb gehaald. Echter ben ik wél intelligent en heb ik bijvoorbeeld heel veel inzicht in allerlei vakken (zowel bètavakken als dingen als geschiedenis) en sinds 4 vwo sta ik ook alleen nog maar achten voor vreemde talen - nou ja, Frans en Engels, want Duits liet ik vallen.
Ik weet dat ik heel onduidelijk ben, maar ik bedoelde meer zo van dat IQ de "overall potential" is van wat je KUNT leren, dus als je voldoende IQ hebt (zoals 100) dan KUN je eigenlijk alles wel. Dus zolang je genoeg IQ hebt dan is dat OK. En als je succes wilt hebben (bijvoorbeeld iets doen in je leven) dan zul je motivatie moeten hebben. Dus, kort gezegd: heb genoeg IQ en heb motivatie, dan kun je alles.

Laatst gewijzigd op 13-07-2011 om 17:32.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2011, 17:55
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik geloof niet dat een IQ van 100 genoeg is om 'alles' te kunnen. Een hele zware natuurkundige studie die veel inzicht vergt, red je niet met een gemiddeld IQ. Het is een combinatie van je intelligentie en je motivatie/inzet, maar je kunt niet 30 uur per dag leren (want die duurt maar 24 uur) dus je moet voor sommige dingen toch wel een IQ van meer dan 100 (of welke waarde dan ook) hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2011, 18:51
Ritual
Ritual is offline
Citaat:
Ik geloof niet dat een IQ van 100 genoeg is om 'alles' te kunnen. Een hele zware natuurkundige studie die veel inzicht vergt, red je niet met een gemiddeld IQ. Het is een combinatie van je intelligentie en je motivatie/inzet, maar je kunt niet 30 uur per dag leren (want die duurt maar 24 uur) dus je moet voor sommige dingen toch wel een IQ van meer dan 100 (of welke waarde dan ook) hebben.
Haha, ik heb niet echt research gedaan, maar ik bedoel meer wat je nodig hebt en ik wist dus niet hoeveel dus nam ik 100 als voorbeeld, sorry als dat niet klopt.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2011, 20:55
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Haha, ik heb niet echt research gedaan, maar ik bedoel meer wat je nodig hebt en ik wist dus niet hoeveel dus nam ik 100 als voorbeeld, sorry als dat niet klopt.
Het gaat juist om het punt dat er niet een minimale intelligentie is waarmee je ineens ook vwo kan halen. Die zal er heus wel zijn, maar die ligt waarschijnlijk wat hoger dan je verwacht. Tuurlijk motivatie heeft er veel mee te maken, maar als je met goede inzet maar net vmbo haalt ga je echt niet met nog een klein beetje meer inzet ineens vwo halen. Daarvoor moet je ook gewoon een stukje intelligenter zijn.
Ik heb het wel met je eens dat er mensen rondlopen op havo en vmbo die vwo zouden kunnen doen, maar niet dat zowat iedereen vwo zou kunnen doen, want dat is echt overdreven.
__________________
Zo beter?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2011, 22:56
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Trouwens, als iedereen vwo zou kunnen doen, is vwo dus te makkelijk. Dan moeten ze het niveau weer omhoogdraaien of weet ik veel, een hoger niveau erbij verzinnen.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 13:46
michellewhoelse
Avatar van michellewhoelse
michellewhoelse is offline
Ik zelf zit op VWO, en ja, tot mijn grote spijt zijn er wel een paar mensen in mijn klas die zich superieur voelen aan anderen. Ik vind dat iedereen een studie volgt die bij hem/haar past. VMBO is voor de mensen die daar zitten even lastig als VWO voor ons.
Mijn beste vriendin zit op VMBO, en ik heb daar absoluut geen last van. Ze is net zo slim als mij in de 'normale' zaken, maar op school heeft ze iets meer moeite.
Maar hiervoor zijn toch verschillende niveau's? Zodat iedereen zijn/haar niveau studie kan volgen?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 15:56
koekje97
Avatar van koekje97
koekje97 is offline
Ik zit zelf ook op het vwo, en ik kijk niet neer op MBO'ers of HAVO'ers. Ik heb ook meer respect voor iemand die heel erg zijn best doet op het MBO, dan voor iemand op het vwo die helemaal niets uitvoert.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 16:15
GezondVerstand
GezondVerstand is offline
Ongeacht of je nu een vmbo'er, havoër of vwo'er bent, moet je toch wel weten hoe je dat moet spellen. Dus, onthoud, veelvoorkomende afkortingen als vmbo, havo en vwo schrijf je zonder hoofdletters.
Afleidingen van initiaalwoorden schrijf je met een apostrof (vmbo'er, vwo'er) en letterwoorden behandel je als een gewoon woord (havoër).
Met citaat reageren
Oud 18-07-2011, 08:53
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ongeacht of je nu een vmbo'er, havoër of vwo'er bent, moet je toch wel weten hoe je dat moet spellen. Dus, onthoud, veelvoorkomende afkortingen als vmbo, havo en vwo schrijf je zonder hoofdletters.
Afleidingen van initiaalwoorden schrijf je met een apostrof (vmbo'er, vwo'er) en letterwoorden behandel je als een gewoon woord (havoër).
Okay, Mr. Spellingcheck
Met citaat reageren
Oud 18-07-2011, 14:08
skyscraper94
Avatar van skyscraper94
skyscraper94 is offline
Ik denk dat soort types zeker. twee dudes bij mij blijven nu zelfs zitten op vwo, terwijl hen is aangerade naar de havo te gaan. maar nee, havo vinden ze echt voor domme mensen. zelfs ga ik wel naar de havo terwijl juist is aangeraden naar vwo te gaan X)
Met citaat reageren
Oud 19-07-2011, 10:39
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ik denk dat soort types zeker. twee dudes bij mij blijven nu zelfs zitten op vwo, terwijl hen is aangerade naar de havo te gaan. maar nee, havo vinden ze echt voor domme mensen. zelfs ga ik wel naar de havo terwijl juist is aangeraden naar vwo te gaan X)
Waarom ga je dan niet naar 't vwo?
Te lui? :')
Met citaat reageren
Oud 19-07-2011, 14:28
skyscraper94
Avatar van skyscraper94
skyscraper94 is offline
Dit jaar was simpelweg m'n jaar niet, mijn motivatie kwijt, ik ontdekte het uitgaansleven haha, en oke, misschien kan ik het wel gewoon maar ik was toch niet van plan naar de uni te gaan dus waarom niet havo. Past toch meer bij mij, vind ik dan.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2011, 14:35
Verwijderd
Ik heb zelf vmbo gedaan en ik ergerde me wel aan het feit dat iemand die vwo deed slimmer werd gevonden, okay ze doet een hoger niveau maar wat zegt dat? "Ow ja zij doet vwo" "zij is zo slim", en wie kan het niveau van vwo nu niet aan? Ja zij dus. Je kan beter laag beginnen en er iets langer over doen maar het wel aankunnen dan hoog beginnen en diep vallen, want dat is zuur.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2011, 14:45
skyscraper94
Avatar van skyscraper94
skyscraper94 is offline
ik had juist omdat ik gymnasium deed en mijn familie o.a. niet verder kwam dan vmbo/havo dat ze zo bijzonder erover deden en ik voelde me gewoon echt een geek tussen hun
Met citaat reageren
Oud 19-07-2011, 14:48
Verwijderd
Ik heb ook niks tegen vwo'ers hoor, begrijp me niet verkeerd, de meeste zijn ook best aardig alleen sommige zeggen " ik kan niet op niveau praten met vmbo'ers" tsja misschien is dat ook wel zo, dat weet ik eigenlijk ook wel zeker, maar als ze zoiets zeggen voel ik me gewoon veel minder als hun, terwijl ik net zo hard werk, nouja dit jaar niet want dit was saai
Met citaat reageren
Oud 19-07-2011, 14:58
skyscraper94
Avatar van skyscraper94
skyscraper94 is offline
Ik begrijp wat je bedoelt hoor, bij mij op school is het precies zo maar dat komt denk door bepaalde types (lees: mooiboys etc.) die je eerder op de wat lagere niveaus tegen komt dan hogere?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2011, 14:59
Verwijderd
Ja helaas ontstaan daardoor vooroordelen over vmbo'ers ja, terwijl ze heus niet zo naar zijn
Met citaat reageren
Oud 19-07-2011, 20:24
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Wat mij betreft bestaan er twee soorten VMBOers: Het luide, irritante typ, en de gewone mensen. Ik heb het idee dat de gewone mensen ook intelligenter en diepgaander zijn dan die luide, irritante types. Z
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2011, 20:32
Verwijderd
Citaat:
Wat mij betreft bestaan er twee soorten VMBOers: Het luide, irritante typ, en de gewone mensen. Ik heb het idee dat de gewone mensen ook intelligenter en diepgaander zijn dan die luide, irritante types. Z
De luide, irritante types kom je tegen op alle niveaus.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2011, 21:30
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
De luide, irritante types kom je tegen op alle niveaus.
Maar ik heb het idee dat het veel meer voorkomt op VMBO.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2011, 22:11
Verwijderd
Er zijn toch ook meer VMBO-ers? . Kijk, luidruchtige mensen vallen gewoonweg meer op. En als je dan relatief gezien evenveel luidruchtige idioten hebt als op het vmbo en het vwo, dan lijkt het net alsof er meet luidruchtige vmbo-ers zijn. Wat helemaal niet klopt.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2011, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Maar ik heb het idee dat het veel meer voorkomt op VMBO.
Dat komt door alle vooroordelen die je hoort, ik heb ook vmbo gedaan en ik kan je verzekeren dat het reuze meevalt
Met citaat reageren
Oud 20-07-2011, 09:39
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Dat komt door alle vooroordelen die je hoort, ik heb ook vmbo gedaan en ik kan je verzekeren dat het reuze meevalt
En misschien verschilt het ook nog per stad en school. Of de VWOers en HAVOers op mijn school zijn zo verschrikkelijk rustig (wat niet zo is), of de VMBOers op mijn school zijn net wat luider dan de gemiddelde VMBOers. Ach ja, wat maakt het uit.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2011, 17:14
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
En misschien verschilt het ook nog per stad en school. Of de VWOers en HAVOers op mijn school zijn zo verschrikkelijk rustig (wat niet zo is), of de VMBOers op mijn school zijn net wat luider dan de gemiddelde VMBOers. Ach ja, wat maakt het uit.
Veel maakt het ook niet uit. Iedereen z'n eigen niveau en daar moet men mee leren leven, i.p.v. neerkijken op elkaar. Niemand heeft gekozen om erg intelligent te zijn of een voorkeur voor de praktijk te hebben ...
Met citaat reageren
Oud 20-07-2011, 23:33
django023
Avatar van django023
django023 is offline
zelf doe ik nu vmbo-t en ik heb nooit echt het gevoel dat vwo leerlingen veel slimmer zijn, ik heb zelf 3 vwo vrienden waar ik gewoon supergoed mee kan opschieten maar ik heb ook 1 neef die doet praktijkonderwijs en is ook gewoon echt aardig. natuurlijk merk je wel een verschil als je met je vwo vrienden bent in plaats met me neef aan het gedrag en de diepzinnigheid in een gesprek. maar nog steeds zijn ze allemaal hetzelfde voor mij.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken Wiskunde, het SAAISTE vak dat er bestaat
- Praga Khan -
19 13-11-2015 13:07
Psychologie Ik misbruik het forum even als persoonlijke Klaagmuur
Verwijderd
8 21-06-2012 18:20
Studeren Wat denken jullie hiervan (vakkenkeuze sprint vwo)
moniquejuh
26 26-06-2006 09:37
Lifestyle neonazi's
on the moon
499 17-05-2003 16:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38.