Oud 16-06-2011, 11:54
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Omdat er de laatste tijd veel vragen worden gesteld over de vavo, hebben we besloten om een algemeen vavo-topic te maken. In dit topic kun je vragen stellen over de vavo, maar het is ook om vavo-ervaringen met elkaar te delen. In dit topic moet je dus zijn als het over de vavo gaat en losse topics zullen hier naartoe worden verplaatst.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2011, 23:09
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 20-06-2011 om 13:11.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2011, 13:17
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Omdat er de laatste tijd veel vragen worden gesteld over de vavo, hebben we besloten om een algemeen vavo-topic te maken. In dit topic kun je vragen stellen over de vavo, maar het is ook om vavo-ervaringen met elkaar te delen. In dit topic moet je dus zijn als het over de vavo gaat en losse topics zullen hier naartoe worden verplaatst.
Er was al een algemeen VAVO/sprint/avond onderwijs topic, bij studiekeuze..
Met citaat reageren
Oud 19-06-2011, 18:18
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Als 't goed is kun je gewoon een vwo6 variant kiezen? Die is er op het VAVO Rijnmond college in Rotterdam wel
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 19-06-2011, 19:09
Chariot
Avatar van Chariot
Chariot is offline
Ik had net ook gereageerd in jouw topic, maar deze is gesloten.

Je kunt in één jaar tijd de gezakte vakken over doen. Je neemt dan de overige school- en examencijfers mee van de behaalde vakken. Je krijgt dus van de VAVO-instelling een diploma in al de behaalde vakken. De VAVO-cijfers bestaan uit de tentamencijfers (schoolcijfers) die op de VAVO-school hebt behaald.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2011, 16:47
rogier1992
rogier1992 is offline
Waarom zou je vavo doen? je hebt er echt 0 begeleiding en er is ook helemaal geen schoolgevoel en geen band enzo. Ik ben gezakt voor mijn vwo en ik ga 2 vakken op het luzac volgen, dat is naar mijn idee veel strenger en is je slagingskans heeeel veel groter.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2011, 17:45
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Als bepaalde onderwerpen hetzelfde zijn kan je iig op de vavo die cijfers laten staan als je wilt.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2011, 18:52
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Als je voor een vak het eindcijfer voldoende hebt, hoef je idd dat hele vak niet meer te doen.
Als je niet een voldoende voor het eindcijfer hebt, en je wilt dus een gedeelte van een vak opnieuw doen, dan wordt er gekeken naar het onderwerp dat je wilt laten staan, of dat overeen komt met wat je anders opnieuw zou moeten doen. Dit hangt ook een beetje af van je leraar, de een is daar soepeler in dan de ander. Maar over het algemeen als de onderwerpen hetzelfde zijn hoef je dat gedeelte ook niet overnieuw te doen. Vaak moet je de echte eindexamenonderwerpen wel opnieuw doen.

Maar als je voor economie een 7 stond hoef je heel economie toch niet opnieuw te doen?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2011, 21:33
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Goeie grutjes, waar heb je google voor?

De vakken die je met een voldoende hebt afgesloten, daar hoef je je natuurlijk niet opnieuw voor in te schrijven. De vakken waarbij je ONVOLDOENDE staat, schrijf je opnieuw in, voor de vwo-6 variant van je vavo-school (voor zover ze die hebben, het vavo Rijnmond college heeft er wel een, in jouw regio weet ik dat niet). Die vwo-6 variant kan twee dingen inhouden:

a) Je bouwt je SE-cijfer weer op met cijfers die je vanaf vwo 4 en 5 hebt gehaald, die tellen ze dan op bij je 4 en 5-vwo cijfers (deze kans acht ik erg klein omdat de vavo school een andere weging voor toetsen hanteert, dus kunnen ze jouw cijfers waarschijnlijk niet omzetten)

b) Je bouwt je SE-cijfers helemaal opnieuw op (voor de vakken waarvoor je je inschrijft) vanaf de vwo-6 variant. De cijfers die je dus in de vwo-6 variant hebt gehaald, tellen mee als nieuw SE-cijfer.

Poeh, dat is nu vast wel duidelijk
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 22-06-2011, 19:58
Tommie91
Tommie91 is offline
Hallo ik heb een vraag. Ik heb m'n eindexamens dit jaar flink verkloot. Nu heb ik een vraag. Volgend jaar wil ik waarschijnlijk de vakken die ik niet heb gehaald op het VAVO gaan volgen (VWO). Ik heb gelezen dat volgend jaar de examennormen worden aangepast. De grootste verandering is dat je volgend jaar het gemiddelde van de CE's voldoende moet hebben. Ik heb de vakken die ik WEL gehaald heb dit jaar de CE's ook niet echt goed gemaakt dus ik ben bang dat ik een voldoende gemiddeld niet ga halen dan. Dan moet ik namelijk wel heel erg hoog voor mijn examens gaan halen. Maar geld dit ook echt voor mij als ik dit jaar examens heb gedaan en alleen nog maar certificaten moet halen? Ik hoop eigelijk dat daar een uitzondering voor is eigelijk.

Wie weet hoe dit zit?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2011, 23:27
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Verder raad ik mensen aan die dit jaar VAVO gaan doen en veel vakken hebben die ze wel ''gehaald'' hebben (net een zesje staan) opnieuw te doen. Misschien kan je dan een 7.0 staan voor dat vak ( = een compensatiepunt). Bij ons (een reguliere middelbare school) was vorig jaar een meisje gezakt dat allemaal zesjes had en één 5.4. Ze was dus alsnog gezakt door een gebrek aan compensatiepunten.
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 15:51
tomharris
tomharris is offline
heeft iemand ervaring met de VAVO in haarlem??(nova college)

alvast bedankt!

tommy
Met citaat reageren
Oud 07-07-2011, 00:45
DiceGFX
DiceGFX is offline
Even een vraag,
Is het verstandig om VAVO te doen, aangezien je (als ik het goed heb begrepen) alleen de vakken waarvoor je gezakt bent over gaat doen?
Omdat je in dat jaar dan de stof van andere vakken kunt vergeten die je bijvoorbeeld nodig zal hebben op het HBO. Of begin je op het HBO met alles van begin af aan?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2011, 11:53
Chariot
Avatar van Chariot
Chariot is offline
@DiceGFX Ik heb zelf VAVO gedaan met 3 gezakte vakken. De stof van de Middelbare van de andere vakken onthoud je deels wel. Maar ik vind niet dat ik het nodig had op het MBO, zal bij het HBO ook niet zo erg zijn. Het ligt aan de studierichting. De basis zal je niet vergeten en je krijgt toch alles weer opnieuw uitgelegd om het geheugen weer op te frissen..
Met citaat reageren
Oud 08-07-2011, 15:12
Eadlyn
Eadlyn is offline
Citaat:
Waarom zou je vavo doen? je hebt er echt 0 begeleiding en er is ook helemaal geen schoolgevoel en geen band enzo. Ik ben gezakt voor mijn vwo en ik ga 2 vakken op het luzac volgen, dat is naar mijn idee veel strenger en is je slagingskans heeeel veel groter.

Op welke Luzac ga je ´t doen?

Citaat:
Hallo ik heb een vraag. Ik heb m'n eindexamens dit jaar flink verkloot. Nu heb ik een vraag. Volgend jaar wil ik waarschijnlijk de vakken die ik niet heb gehaald op het VAVO gaan volgen (VWO). Ik heb gelezen dat volgend jaar de examennormen worden aangepast. De grootste verandering is dat je volgend jaar het gemiddelde van de CE's voldoende moet hebben. Ik heb de vakken die ik WEL gehaald heb dit jaar de CE's ook niet echt goed gemaakt dus ik ben bang dat ik een voldoende gemiddeld niet ga halen dan. Dan moet ik namelijk wel heel erg hoog voor mijn examens gaan halen. Maar geld dit ook echt voor mij als ik dit jaar examens heb gedaan en alleen nog maar certificaten moet halen? Ik hoop eigelijk dat daar een uitzondering voor is eigelijk.

Wie weet hoe dit zit?
Hier hetzelfde probleem. Ik ben ook gezakt (4x 5). Heb AK wel nét gehaald (SE 6,4, CE 4,7), en Engels heb ik een 5 voor en dat wil ik graag laten staan (SE 5,2, CE 4,6). Ze wegen beiden ook mee voor mijn gemiddelde. Ik ga volgend jaar naar school voor Nederlands en economie. Heb al uitgerekend dat ik voor beide vakken een 5,2 moet halen wil ik slagen, wat opzich wel te doen is. Ik weet niet hoe jouw situatie is, maar helaas moet je volgend jaar ook aan het gemiddelde 5,5 voldoen, anders ben je ook gezakt. De cijfers van dit jaar tellen dus ook mee.

Citaat:
Verder raad ik mensen aan die dit jaar VAVO gaan doen en veel vakken hebben die ze wel ''gehaald'' hebben (net een zesje staan) opnieuw te doen. Misschien kan je dan een 7.0 staan voor dat vak ( = een compensatiepunt). Bij ons (een reguliere middelbare school) was vorig jaar een meisje gezakt dat allemaal zesjes had en één 5.4. Ze was dus alsnog gezakt door een gebrek aan compensatiepunten.
Totaal niet nodig als je even je best doet voor je profielwerkstuk/maatschappijleer/anw.

Laatst gewijzigd op 08-07-2011 om 15:25.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2011, 15:40
Verwijderd
Ik heb staatsexamen gdn en Wiskunde A op VWO niveau gehaald, nu wil ik Natuurkunde/Scheikunde op het vavo doen in de avond. Ik doe overdag het MBO, vandaar. Hoeveel contact uren krijg je dan met bijv 1 vak?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2011, 17:11
312
Avatar van 312
312 is offline
Citaat:
Ik heb staatsexamen gdn en Wiskunde A op VWO niveau gehaald, nu wil ik Natuurkunde/Scheikunde op het vavo doen in de avond. Ik doe overdag het MBO, vandaar. Hoeveel contact uren krijg je dan met bijv 1 vak?
Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met de VAVO waar jij de vakken wilt volgen, maar je moet toch zeker rekening houden met minimaal 2, waarschijnlijk 3, contacturen per vak per week. Als je het tenminste in 1 jaar wilt halen.
__________________
"Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist." (Epicurus)
Met citaat reageren
Oud 25-07-2011, 01:02
Verwijderd
Knip^^

Laatst gewijzigd op 15-08-2011 om 15:53.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-08-2011, 12:07
lisa09
lisa09 is offline
Hey,

Ik heb mijn eindexamens van 6vwo dit jaar verkloot, maar mijn schoolexamens zijn erg goed. Ik ben tijdens mijn centrale examens te weten gekomen dat mijn moeder kanker heeft, waardoor ik mijn eindexamens heb verkloot. Nu vraag ik me af of ik mijn schoolexamencijfers mag behouden op het vavo en dat ik alleen mijn eindexamens opnieuw kan doen. Bestaat er ook een uitzondering voor dit soort gevallen, als ik met bewijs kom?

Groeten
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 19:11
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Volgens mij mag jij absoluut je cijfers houden hoor Je legt gewoon uit dat je je diploma heel graag wilt halen en dat er omstandigheden waren.

Succes!
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 00:06
Annefleur28
Annefleur28 is offline
Iemand die dit jaar havo 2-in-1 gaat doen in Amersfoort?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 21:11
xxxliefsvanmij
xxxliefsvanmij is offline
He allemaal,

ik had een vraagje. Ik kom ga dit jaar voor het eerst de Vavo doen,welteverstaan de Havo Sprint, beter bekent als de havo top.
Nu was mijn vraag hoe dat gaat met de begeleiding mbt. tot mijn profielwerkstuk.
Ik heb namelijk 5jaar gymnasium gedaan en ben 1jaar blijven zitten vanwege prive omstandigheden.
Ook door deze redenen heb ik ervoor gekozen om de Vavo te gaan doen.
Aangezien ik in het 4e jaar van het gymnasium ben gestrand en ik geen idee heb van hoe het maken van een profielwerkstuk te werk gaat op de vavo vroeg ik me af om mensen misschien hierover wat meer konden vertellen.
Alvast heel erg bedankt !

Liefs.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 10:13
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Er is wel begeleiding mbt het profielwerkstuk. Ik kreeg een boekje waarin stond hoe je het moest maken, en je had 1 leraar als begeleider, bij wie je nog vragen kon stellen, en die beoordeelde dat dan ook.
Je moest ook tussendoor telkens dingen inleveren, die dan alvast beoordeeld werden, zodat je weet dat je op de goede weg bezig bent.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 10:47
lisa09
lisa09 is offline
Ik kon mijn schoolexamencijfers niet behouden . Dat konden ze niet doen, omdat het gewoon niet mag van de examendiensten werd mij vertelt. Ik mag zelfs mijn po's etc niet behouden wel mijn profielwerkstuk.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2011, 19:15
xyenntll
xyenntll is offline
Citaat:
Ik kon mijn schoolexamencijfers niet behouden . Dat konden ze niet doen, omdat het gewoon niet mag van de examendiensten werd mij vertelt. Ik mag zelfs mijn po's etc niet behouden wel mijn profielwerkstuk.
Dat is echt raar. Ik doe ook vavo en bij ons mocht iedereen de cijfers behouden die ze voldoende hadden. Als het dezelfde onderwerpen waren dan. Ook PO's en profielwerkstukken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2011, 17:47
Eadlyn
Eadlyn is offline
Citaat:
Dat is echt raar. Ik doe ook vavo en bij ons mocht iedereen de cijfers behouden die ze voldoende hadden. Als het dezelfde onderwerpen waren dan. Ook PO's en profielwerkstukken.

Wij ook. Als je dit jaar hoger haalt en betreft dezelfde stof etc., dan telt het hoogste cijfer.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2011, 13:51
dutchsamantha
dutchsamantha is offline
Hoi!

Ik zit in me examenjaar en ik doe KB niveau. Behalve bij wiskunde doe ik aan BB niveau.
Ik sta sowieso best goed bij al me vakken. Bij Engels,Wiskunde sta ik gemiddeld een 8. Bij Nederlands,Verzorging, Maatschappijleer een 7 behalve bij Biologie daar sta ik een 6,5.

Maar de punt is ik wil graag hierna de VAVO doen dan op TL niveau.
Alleen kreeg te horen dat ik een intake toets moet doen. Alleen ze hebben niet tegen me gezegd wat er allemaal in die toets voorkomt. Weet één van jullie welke vragen er allemaal voorkomt. Zodat ik zelf weet wat er te verwachten staat.

Groetjes van DutchSamantha.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2011, 14:24
Verwijderd
Er is hier al een topic voor!
Met citaat reageren
Oud 25-12-2011, 14:54
dutchsamantha
dutchsamantha is offline
Ja, Alleen ze vertellen niks over de intake toets
Met citaat reageren
Oud 26-12-2011, 02:18
Verwijderd
Intake toets is Wiskunde en Nederlands als ik mij niet vergis. Niet heel erg moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2011, 23:44
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Ja, Alleen ze vertellen niks over de intake toets
Dat komt omdat je hier vragen kunt stellen en het geen informatie geeft als een site oid. Dus hopelijk kan iemand je vraag beantwoorden en je meer over de intake vertellen.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 15:26
Nerd2011
Nerd2011 is offline
Kan je op de vavo al je vakken zelf uitkiezen of heeft elk profiel zijn eigen vaste vakken?
&
Is er altijd sprake van een intake toets??

Laatst gewijzigd op 14-01-2012 om 15:32.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Kan je op de vavo al je vakken zelf uitkiezen
Nee. Of nouja, je vraag is een beetje onduidelijk dus ik denk nee.
Citaat:
of heeft elk profiel zijn eigen vaste vakken?
Ja.
Citaat:
&
Is er altijd sprake van een intake toets??
Nee.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2012, 11:24
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Haha!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2012, 16:06
Madurodam
Madurodam is offline
Hoi allemaal,

Na 1 jaar MBO wilde ik toch graag Havo doen, maar dan op Vavo. Nu zit ik in het tweede jaar.
In eerste instantie wilde ik nog de technische kant uit, maar na het 1e jaar heb ik mijn profiel aangepast naar Havo-EM.

Als ik ook dit jaar voor de vakken slaag heb ik de certificaten voor:
- Nederlands
- Engels
- Wiskunde A
- Geschiedenis
- Economie
- Duits
- Informatica
- Maatschappijleer

Nu vraag ik me af of je met deze certificaten het Havo EM diploma kan krijgen?
Op school zeggen ze van wel, maar de onderwijssite zegt iets anders.

Wie weet hoe dit zit?

Groet van Madurodam
Met citaat reageren
Oud 12-02-2012, 16:13
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Wat zegt de onderwijssite dan dat je mist ?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-02-2012, 18:23
Madurodam
Madurodam is offline
Volgens de site moet je voor het vrije keuzedeel een vak kiezen dat bij je profiel hoort en daar hoort/staat geen Informatica bij, terwijl ik dat nu wel heb.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2012, 13:01
sesss
sesss is offline
Ik heb staatsexamen gdn en Wiskunde A op VWO niveau gehaald, nu wil ik Natuurkunde/r4Scheikunde op het vavo doen in de avond. Ik doe overdag het MBO, vandaar. Hoeveel contact uren krijg je dan met bijv 1 vak?
__________________
i love this world
Met citaat reageren
Oud 02-03-2012, 19:09
Eadlyn
Eadlyn is offline
Citaat:
Volgens de site moet je voor het vrije keuzedeel een vak kiezen dat bij je profiel hoort en daar hoort/staat geen Informatica bij, terwijl ik dat nu wel heb.
Ligt eraan of je school dat aanbiedt. Het vak in je vrije deel mag van alles zijn, dus als je school informatica aanbiedt, kan het gewoon.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2012, 12:24
sammie16103
sammie16103 is offline
Heey,

Zoals het er nu naar uitziet blijf ik voor de tweede keer zitten in 5 vwo. Dit komt door ziekte en de omgeving op school. Nu ben ik aan het kijken naar de vavo opleiding van het ROC waarbij je 5+6 vwo in een jaar kunt halen. Wie heeft hier ervaring mee? En wat moet je doen met vakken die je al afgerond hebt zoals anw,lb,profielwerkstuk, ma?

kusjeee
Met citaat reageren
Oud 16-04-2012, 12:33
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Vakken die je al af hebt gerond hoef je dan op de vavo niet nog een keer te doen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2012, 19:51
Verwijderd
Citaat:
Vakken die je al af hebt gerond hoef je dan op de vavo niet nog een keer te doen.
Maar stel dat je dat wel wilt doen?

Ik heb namelijk nooit havo/vwo gedaan maar heb misschien volgend jaar wiskunde A, bio, na en sk vwo certificaten. Stel dat ik een ng profiel ga doen met de vakken opnieuw, wat telt voor je gemiddelde dan, je nieuwe cijfers voor die beta vakken, of de oude?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2012, 12:36
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Je nieuwe cijfers. Als die lager zijn, heb je pech Je kunt er ook voor kiezen je certificaten in te brengen in je nieuwe NG profiel, dan blijven je cijfers wel staan.
(btw: als jij NG profiel wilt doen, moet je ook al de rest doen van het vwo om mee te loten op basis van een vwo diploma)

Btw 2: doe vwo. Geen hbo. Je hebt zo de meeste kans om ooit GNK te doen.
Je kunt decentraal doen, je bepaald zelf je lotingscategorie, je hebt meer kennis, je hebt meer kans op slagen als je eventueel naar BE gaat voor GNK en je kunt als je er niet in komt, een wetenschappelijke opleiding doen, met later meer kans voor een zij-instroom/SUMMA ed.

Laatst gewijzigd op 17-04-2012 om 12:53.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2012, 14:55
sammie16103
sammie16103 is offline
Heeft iemand ook ervaring met tegemoetkoming van schoolgeld. Ik stroom dan door vanuit 'het twee keer blijven zitten van 5 vwo', op de site staat dat je een tegemoetkoming krijgt maar hoe moet ik dit zien, er staat ook iets van t/m 18 (ik ben nu 18 en wordt ik okt. 19)? Moet je veel zelf betalen?

Alvast heel erg bedankt
Met citaat reageren
Oud 17-04-2012, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Je nieuwe cijfers. Als die lager zijn, heb je pech Je kunt er ook voor kiezen je certificaten in te brengen in je nieuwe NG profiel, dan blijven je cijfers wel staan.
(btw: als jij NG profiel wilt doen, moet je ook al de rest doen van het vwo om mee te loten op basis van een vwo diploma)

Btw 2: doe vwo. Geen hbo. Je hebt zo de meeste kans om ooit GNK te doen.
Je kunt decentraal doen, je bepaald zelf je lotingscategorie, je hebt meer kennis, je hebt meer kans op slagen als je eventueel naar BE gaat voor GNK en je kunt als je er niet in komt, een wetenschappelijke opleiding doen, met later meer kans voor een zij-instroom/SUMMA ed.
Thx! <3

Ja ik twijfel ontzettend tussen hbo en vwo. Enerzijds is vwo beter omdat je het echt voorbereidt op het wo, anderzijds kan het moeilijk gaan worden wat betreft boekverslagen enzo. Dat heb ik namelijk nog nooit gehad.

Hbo heeft ook zo zijn pluspunten omdat je met een propedeuse van een opleiding zoals life sciences ook wel voordeel wint, en helemaal met de decentrale selectie geloof ik. Ik kan dan daarnaast uber veel doen aan mijn cv.

Hoe zit dat trouwens op het vavo met Nederlands en Engels? Is dat te doen? Engels ben ik zeer sterk in, maar of dat ook voor vwo zo is....
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 20:05
Epicurus
Epicurus is offline
Ligt denk ik sterk aan de instelling waar je vwo gaat doen, als je na havo eindexamen vwo eindexamen in één jaar wilt doen is dat lastig en vereist wellicht wat discipline, op een gewone school zal de doorstroom havo 5 vwo5 waarschijnlijk wat makkelijker gaan, maar verlies je wel een jaar. Over dat wo/HBO en eventuele lotingscategorie, don't worry, de lotingen worden volgend jaar afgeschaft
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Ligt denk ik sterk aan de instelling waar je vwo gaat doen, als je na havo eindexamen vwo eindexamen in één jaar wilt doen is dat lastig en vereist wellicht wat discipline, op een gewone school zal de doorstroom havo 5 vwo5 waarschijnlijk wat makkelijker gaan, maar verlies je wel een jaar. Over dat wo/HBO en eventuele lotingscategorie, don't worry, de lotingen worden volgend jaar afgeschaft
In het verleden is dat wel vaker gezegd (recent ook), maar of de loting in een jaar helemaal verdwijnt, wie weet.

Heb erg veel discipline hoor. Nooit procrastineren (tenminste, dat vermijdt ik) en altijd deadlines proberen te halen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 22:19
Epicurus
Epicurus is offline
Waar een wil is, is een weg Over die loting die eventueel zou worden afgeschaft, hier het bijbehorende artikel, gevonden in de krant (nrc).

"Einde aan loting voor geneeskunde
Den Haag.
Door een onzer redacteuren | pagina 8 - 9
De loting voor de studie geneeskunde wordt komend studiejaar afgeschaft. Dat heeft het kabinet vrijdag bekendgemaakt. Ook worden honderden extra opleidingsplaatsen voor artsen gerealiseerd. In het regeerakkoord was al afgesproken dat er 25 procent meer artsen zouden worden opgeleid in 2025.
De vraag naar zorg groeit doordat de bevolking vergrijst, en om die vraag op te vangen moeten er meer dokters en verpleegkundigen komen. Met het lotingssysteem voor de studie geneeskunde zouden er grote personeelstekorten ontstaan.
In plaats van een loting wordt een selectie toegepast. Minister Schippers (Volksgezondheid,VVD) verklaarde vrijdag dat „de loterij wordt afgeschaft. Studenten worden nu geselecteerd op kwaliteit en motivatie”. Bij die selectie wordt door de overheid geen bovengrens meer gehanteerd voor het aantal studenten. Iemand met hoge cijfers wordt nog direct toegelaten tot de studie geneeskunde, zoals dat nu ook gebeurt.
Op termijn leiden de maatregelen ertoe dat er achthonderd extra opleidingsplaatsen komen op medische faculteiten. Het komende jaar laten universiteiten al tweehonderd extra studenten toe. Ook bij specialistenopleidingen worden driehonderd extra plaatsen gecreëerd."

Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2012, 20:39
deking23
deking23 is offline
Hallo,

ik heb 2 jaar geleden mijn vmbo diploma gehaald en daarna een mbo 2 ict opleiding gedaan.
die heb ik vorige maand gehaald alleen ben ik er achter gekomen dat het mbo helemaal niets voor mij is.
daarom heb ik mij ingeschreven voor het vavo vmbo-t
helaas begint dat pas begin september en ga ik tot die tijd werken. nu vroeg ik me af:

als ik thuis met LOI deelcertificaten haal voor bijvoorbeeld wiskunde, hoef ik dat onderdeel dan niet te doen op het vavo?

alvast erg bedankt!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2012, 11:32
sterretje**
sterretje** is offline
Hallo,

Ik ben vorig jaar geslaagd voor mijn eindexamen vmbo-t,
op dit moment ben ik bezig met de mbo opleiding niveau 4 onderwijsassistent,
omdat ik nu merk dat dit erg onder mijn niveau ligt wil ik graag vavo havo gaan doen.
volgende week heb ik hiervoor mijn intake gesprek, en nu is mijn vraag of jullie tips hebben met goede argumenten die ik kan gebruiken bij dat gesprek zodat ze een goede indruk van mij krijgen en mij aan willen nemen.

alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Alsnog havo diploma halen
Annefleur28
2 11-11-2012 18:15
Algemene schoolzaken Gezakt vwo, nu vavo!
Sjef19
3 19-06-2011 19:06
Studeren Het VAVO
Roerbakei
6 14-05-2010 23:52
Algemene schoolzaken Sprint VWO
Jiska
2 29-05-2009 16:15
Algemene schoolzaken het grote VAVO-topic
Toet0r
500 20-04-2009 13:16
Algemene schoolzaken vavo opleiding omgeving alkmaar
quilla
21 23-05-2006 16:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:37.