Oud 26-06-2014, 12:23
Verwijderd
Roc is een middelbare school.

Wat bedoel je met "het systeem trekt me niet meer".? Je kan niet over of...?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2014, 13:40
koekoek123
koekoek123 is offline
Ik weet niet of je bekend bent met het daltonsysteem, maar het heeft nooit echt gewerkt voor me. Ik moet gaan reserveren waar ik mijn vrije uren ga doorbrengen om te werken en dat soort dingen. En de mensen met wie ik in de klas kom bevallen me ook niet echt
Met citaat reageren
Oud 26-06-2014, 15:03
Verwijderd
Daar ben ik niet mee bekend en dat klinkt inderdaad vrij bureaucratisch. Vavo is wat dat betreft, voor zover mijn ervaring strekt, een stuk losser, doch is die ervaring gebaseerd op een kleine tien jaar geleden.

Als het je niet bevalt op je huidige school is vavo een degelijk alternatief, ja. Hoewel je daar natuurlijk net zo goed de kans hebt dat je bij mensen in de klas komt die je niet mag. Daarbovenop heeft vavo (of in ieder geval, mijn vavo) een hoop overbodige vakken geschrapt waardoor je meer tijd kan besteden aan relevante zaken.

Als ik jou was zou ik even goed informeren hoe het precies zit met de roc waar jij eventueel op wilt. Dan kan je als je alle feiten op een rijtje hebt je beslissing maken.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2015, 18:49
sadsorrow
Avatar van sadsorrow
sadsorrow is offline
nvt

Laatst gewijzigd op 04-02-2015 om 13:56.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2015, 22:24
sadsorrow
Avatar van sadsorrow
sadsorrow is offline
iemand?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2015, 22:56
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Het is hier geen chatbox, het kan even duren voordat er iemand reageert, vooral omdat het gaat om mensen met ervaring met Vavo
Met citaat reageren
Oud 14-01-2015, 14:51
sadsorrow
Avatar van sadsorrow
sadsorrow is offline
ah oke dan wacht ik wel even. heb alle tijd nog haha
Met citaat reageren
Oud 15-01-2015, 19:47
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
En we hebben een algemeen vavo-topic voor vragen, antwoorden en ervaringen van mensen. Ik heb je topic hier dus heen verplaatst. Misschien kan je al dingen teruglezen waar je iets aan hebt!
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 17-01-2015, 18:35
sadsorrow
Avatar van sadsorrow
sadsorrow is offline
ohja dnakjewel!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2015, 13:56
sadsorrow
Avatar van sadsorrow
sadsorrow is offline
nump
Met citaat reageren
Oud 13-02-2015, 14:14
prinsesBrabant
prinsesBrabant is offline
Hallo iedereen
binnenkort begin ik aan de Vavo maar ik moet dan met de trein reizen elke dag.
Ik krijg wel een tegemoetkoming scholieren begreep ik maar is dat wel voldoende?
En ergens op deze forum dat je 1000 euro moet betalen in termijnen?
geldt dat ook alleen voor deeltijders?

hoop dat iemand mij kan helpen of zijn/haar ervaring kan delen
__________________
Waar een wil is, is een weg
Met citaat reageren
Oud 13-02-2015, 15:04
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Het lesgeld voor voltijd vavo is nu 1118 euro per schooljaar. De hoogte van het lesgeld voor deeltijd vavo mag de school zelf bepalen, hiernaar moet je dus informeren bij je school. Zie http://www.rijksoverheid.nl/onderwer...llegegeld.html.

Voor vavo in voltijd krijg je 111,53 euro per maand aan basistoelage en mogelijk een aanvullende toelage afhankelijk van het inkomen van je ouders. Zie https://duo.nl/particulieren/scholie...n/bedragen.asp.

Voor vavo in deeltijd (minder dan 850 uur) krijg je 'slechts' een tegemoetkoming deeltijders. Deze is maximaal 355,20 euro per jaar. Zie https://duo.nl/particulieren/scholie...ing-volgen.asp.

Wat reizen met de trein kost, kun je zelf uitvinden op www.ns.nl.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2015, 14:23
LilithTempestas
LilithTempestas is offline
Citaat:
Waarom zou je vavo doen? je hebt er echt 0 begeleiding en er is ook helemaal geen schoolgevoel en geen band enzo. Ik ben gezakt voor mijn vwo en ik ga 2 vakken op het luzac volgen, dat is naar mijn idee veel strenger en is je slagingskans heeeel veel groter.
Da's niet waar, hoor!
Ik volg de Havo aan het Scalda in Middelburg en het is wel een echte school, met irritante leraren en niet-boeiende vakken en al .
Op deze school krijg ik meer begeleiding dan ik had op mijn middelbare school.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2015, 09:19
Kuikie
Avatar van Kuikie
Kuikie is offline
Misschien heel dom maar wat moet ik me voorstellen bij VAVO?
__________________
Hier staat niets anders dan onzin.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2015, 10:18
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Middelbare school voor volwassenen. Je kunt daar een volledig diploma halen, of deelcertificaten als je bijvoorbeeld alleen profielvakken nodig hebt voor je vervolgopleiding
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 04-07-2015, 12:56
Kuikie
Avatar van Kuikie
Kuikie is offline
Citaat:
Middelbare school voor volwassenen. Je kunt daar een volledig diploma halen, of deelcertificaten als je bijvoorbeeld alleen profielvakken nodig hebt voor je vervolgopleiding
aha ok. dank je wel
__________________
Hier staat niets anders dan onzin.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2015, 20:32
Robbert297
Robbert297 is offline
Hey!

Iemand hier die VAVO doet?
Hoeveel vakken had/heb je en hoeveel dagen moe(s)t je naar school?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2015, 20:52
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Hey!

Iemand hier die VAVO doet?
Hoeveel vakken had/heb je en hoeveel dagen moe(s)t je naar school?

Alvast bedankt!
Dat ligt eraan welke opleiding je doet, welk profiel/sector je doet, en hoeveel/welke vakken je kiest. Informeer bij een vavo-instelling bij je in de buurt!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2015, 09:31
Enquêtegirl
Enquêtegirl is offline
Hoi,

Wij zijn op zoek naar mensen die onze enquête in willen vullen.
Het duurt hooguit 4 minuten. Alvast bedankt!
We hebben echt mensen nodig..

http://www.survio.com/survey/d/W1C9H2W9X7E3T2B9K

alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2016, 19:05
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Het eenjarig traject, vwo, hoe zit dat met het pws? wanneer moet deze af zijn? en is het examen rond dezelfde tijd als de rest van nederland? En, krijg je een studiefinancering, of een tegemoet koming van de overheid?
De vavo-instelling bepaalt zelf wanneer het profielwerkstuk af moet zijn, maar dat is in ieder geval voor de centraal schriftelijke examens. Moet je navragen dus.

Ja, de centraal schriftelijke examens zijn hetzelfde.

Je kunt een tegemoetkoming krijgen, maar pas vanaf het kwartaal na je 18de verjaardag: https://duo.nl/particulier/scholier/...-aanvragen.jsp
Met citaat reageren
Oud 12-10-2016, 10:06
doro.niessen
doro.niessen is offline
Okee , heel erg bedankt!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2016, 23:45
oualidghrib
oualidghrib is offline
Joo, wie heeft ervaring op het VAVO rijnmond r'dam, gaat iemand volgend jaar 'n opleiding op de HAVO volgen, zit iemand al daar?
Ik ga mijn situatie vertellen die ik al naar die school in 'n brief heb gestuurd, maar ik kreeg helaas geen antwoord, dit was mijn brief, hoop dat jullie mij kunnen helpen, want het is zo belangrijk voor mij.
Goedendag mevrouw/meneer,

Ik ben Oualid Ghrib, 17 jaar en zit nu op ISK (Internationale Schakelklas)op het Carré College, en ik vraag me af of ik volgend jaar bij u kan studeren op de VAVO.
Ik wil graag weten wat de toelatingseisen zijn voor de HAVO en met name het niveau Nederlands wat ik moet beheersen voor beide opleidingen.
Verder wil ik graag weten welke sectoren er aangeboden worden.
Ik zou graag een gesprek met u willen zodat mij meer duidelijk wordt.
Is het ook mogelijk dat ik bij u getest word?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2016, 10:19
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Hoe lang geleden heb je die brief gestuurd? Heb je je mentor van je ISK al om hulp gevraagd?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 18-12-2016, 13:12
oualidghrib
oualidghrib is offline
één maand, mijn mentor doet al haar best om mij te helpen, iedereen gaat volgend jaar naar 't MBO1 of 2 sommige vmbo.. en zoals j weet dat is 'n laag niveau en daarom is 't lastig voor mij om de HAVO te volgen, mijn mentor zegt da's mogelijk maar ik wil meer weten over de opleidingen ik heb geen idee hoe de toetsen zijn enzo..
Met citaat reageren
Oud 15-06-2017, 00:59
nijode999
nijode999 is offline
Iemand een idee of je na zakken in 6 vwo HAVO 4-5 in 1 jaar kan doen ergens op VAVO. Zou het liefst dit willen doen op Joke Smit maar kan daar niks op vinden.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2019, 02:49
949495
949495 is offline
Iemand die ervaring heeft met VAVO en mij zou kunnen vertellen of het mogelijk is om nu nog van vakken (in mijn geval 1) te veranderen? Mijn eerste week zit er net op en ik denk dat ik met het ruilen van 1 vak mijn slagingskansen een flink stuk zou kunnen verbeteren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Alsnog havo diploma halen
Annefleur28
2 11-11-2012 18:15
Algemene schoolzaken Gezakt vwo, nu vavo!
Sjef19
3 19-06-2011 19:06
Studeren Het VAVO
Roerbakei
6 14-05-2010 23:52
Algemene schoolzaken Sprint VWO
Jiska
2 29-05-2009 16:15
Algemene schoolzaken het grote VAVO-topic
Toet0r
500 20-04-2009 13:16
Algemene schoolzaken vavo opleiding omgeving alkmaar
quilla
21 23-05-2006 16:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:49.