Oud 26-08-2018, 18:54
Chloe Dekkens
Chloe Dekkens is offline
Vraagje.. Kind van 3 gym - 4 havo gegaan. Nieuwe school nieuwe start. Hij heeft na 1 week zoveel stress beleefd dat hij nu al eetproblemen krijgt en constante buikpijn, kan echt niks door slikken. Ervaring verteld me dat dit niet goed is vooral voor iemand van 15. Hij is n sterke man maar dit breekt m echt. Echt alles waar hij angst voor heeft is bij elkaar gedumpt op die school, en al sinds klas 2 zegt ie dat t enige naast vrienden wat m blij maakt eten is, en dat is nu ook weg. Hij was al ongelukkig genoeg toch en nu is t nog erger geworden. Hij is geen aparte, en heeft veel vrienden. Moest van gymnasium af en enige plek waar hij niemand kende is op deze school, en dit was de laatste optie waar hij al sinds groep 8 echt niet heen wilde. Praten heb ik al gedaan alleen ik wil er wat tegen doen. Iemand oplossingen? vraag t hier voordat ik echt onderzoek ga doen. En wennen is ook uit ervaring geen optie.

Chloe

Laatst gewijzigd op 26-08-2018 om 19:03.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2018, 19:40
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Kan hij met zijn mentor op school, met een vertrouwenspersoon of met de school-maatschappelijk werker hierover praten? Deze mate van stress ervaren lijkt me niet normaal. Natuurlijk is een nieuwe klas even spannend, maar dit is wel een heftige reactie.

Als hij zo ongelukkig is lijkt een gesprek bij de schoolpsycholoog of bij jullie eigen huisarts me geen slecht idee.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 26-08-2018, 21:21
Chloe Dekkens
Chloe Dekkens is offline
Ja dankje alleen we zijn al in klas 2 naar psychiater geweest, en met resultaat. Volgens hem is deze pijn 50x stressvoller en mentaal en fysiek (hij fietst ook mooi 1 uur per dag naar school en terug, sommige dagen 2 uur) pijnlijker dan toen hij zelfmoordneigingen had, en ik geloof hem zeer. Hij zegt: als hij niet in klas 2 die ervaring had dat hij veel sneller in had gestort en veel heftiger. Alle opties zijn al eerder geprobeerd, niet alleen over nagedacht. Heb echt opties nodig voor andere scholen of alternatieve opties voor aanpassingen op school waardoor hij zich niet meteen weer meer buitengesloten uit de groep voelt (wat op t moment niet zo is hij is knap en grappig en dat is niet alleen t moederinstinct dat praat).

Maar alsnog heel erg bedankt !!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2018, 21:47
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ja dankje alleen we zijn al in klas 2 naar psychiater geweest, en met resultaat. Volgens hem is deze pijn 50x stressvoller en mentaal en fysiek (hij fietst ook mooi 1 uur per dag naar school en terug, sommige dagen 2 uur) pijnlijker dan toen hij zelfmoordneigingen had, en ik geloof hem zeer. Hij zegt: als hij niet in klas 2 die ervaring had dat hij veel sneller in had gestort en veel heftiger. Alle opties zijn al eerder geprobeerd, niet alleen over nagedacht. Heb echt opties nodig voor andere scholen of alternatieve opties voor aanpassingen op school waardoor hij zich niet meteen weer meer buitengesloten uit de groep voelt (wat op t moment niet zo is hij is knap en grappig en dat is niet alleen t moederinstinct dat praat).

Maar alsnog heel erg bedankt !!
Is de school hiervan op de hoogte? Dan kunnen zij actief meedenken over mogelijkheden om dit voor je zoon minder stressvol te maken.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 26-08-2018, 22:07
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Waarom moest hij per se naar een school waar hij niemand kent? En wat is zijn probleem nou precies op school, wat maakt hem ongelukkig daar?
1 week is geen week als het gaat om nieuwigheid en wennen. Dus dat het nu prut is, wil niet zeggen dat het zo blijft op school. Mensen leren kennen en je op je gemak voelen kost nu eenmaal tijd.

Ik heb wel echt het gevoel dat we de helft van het verhaal missen. En ik snap niet helemaal waarom je voor een serieus probleem (want een jongen met ernstige psychische klachten valt in die categorie) op een scholierenforum om advies komt vragen. Een stel pubers komt waarschijnlijk niet met beter advies dan probeer vrienden te maken of praat met je mentor.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Wisselen van school, iemand ervaring?
Laaal
26 05-10-2018 14:52
Psychologie zelfmoord willen plegen..
Jeaninex
7 01-07-2012 21:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pesten--> Schadevergoeding?
Multilot
62 16-09-2011 00:34
Algemene schoolzaken Vrije School
Bell
14 08-01-2005 16:29
Psychologie 'Syndroom van Asperger' bestaat niet
Rabbi Daniel
4 07-11-2003 20:51
Liefde & Relatie Zwanger van een getrouwde man (mijn ex-leraar)....
Verwijderd
31 20-03-2003 15:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27.