Oud 15-02-2018, 22:25
Verwijderd
Overigens is mijn familie vrij awesome mijn oma zou dit jaar 106 zijn geworden en is nu twaalf jaar dood. Ze gaf altijd vijftig cent en zei dan "ga maar lekker een ijsje halen" en op het laatst werd dat vijftig euro, die we dan ongezien weer terug in haar tasje stopten. Ze was zo mooi en gaaf en bijzonder en lichtgevend.
Advertentie
Oud 15-02-2018, 22:31
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik zal zaterdag duimen Miekje!

Citaat:
Overigens is mijn familie vrij awesome mijn oma zou dit jaar 106 zijn geworden en is nu twaalf jaar dood. Ze gaf altijd vijftig cent en zei dan "ga maar lekker een ijsje halen" en op het laatst werd dat vijftig euro, die we dan ongezien weer terug in haar tasje stopten. Ze was zo mooi en gaaf en bijzonder en lichtgevend.
Ahwww Mijn oma was ook zo awesome. We sleepten haar op haar oude dag ook overal mee naartoe: naar het strand, restaurantjes, een dagje naar een stad verderop. Ze heeft haar hele leven op dezelfde plek in een klein dorpje gewoond en alles daarbuiten was voor haar al een wereldreis. En een schuine grapjes dat ze kon maken
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 15-02-2018, 22:36
Verwijderd
De moeder van mijn moeder raakte in paniek als er geen mannen bij waren buiten haar comfort zone. Dus bijvoorbeeld toen ze ging met m'n moeder samen m'n broertje op het vliegtuig naar Engeland voor zes maanden stage zetten.
Oud 15-02-2018, 22:44
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Overigens is mijn familie vrij awesome mijn oma zou dit jaar 106 zijn geworden en is nu twaalf jaar dood. Ze gaf altijd vijftig cent en zei dan "ga maar lekker een ijsje halen" en op het laatst werd dat vijftig euro, die we dan ongezien weer terug in haar tasje stopten. Ze was zo mooi en gaaf en bijzonder en lichtgevend.
Lijkt me echt prachtig zulke herinneringen aan je oma te hebben

Mijn beide oma's leven nog en ik heb daarnaast ook nog een stiefoma. Mijn stiefoma is echt een hele lieve fijne vrouw, ze komt altijd heel geïnteresseerd en intelligent over, en je kunt zo fijn met haar praten.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 15-02-2018, 22:49
Verwijderd
Mijn opa is in '87 al overleden en oma leefde dus al bijna 20 jaar zonder haar man. En ze vroeg mij altijd of ik al een vriendje had en dan vroeg ik dat ook altijd aan haar en dan zei ze "nee, ik heb een hele goeie gehad en dat was genoeg" en dat is mijn doel ook wel in mijn liefdesleven. Dat je na 20 jaar zonder partner nog steeds kunt zeggen dat hij het beste was wat je kon overkomen.
En ze is ooit eens komen kijken bij de sinterklaasintocht in ons dorp. Mijn zus moest spelen met de fanfare en een vriend zei tegen haar "kijk, daar zit de vrouw van sinterklaas!" wijzend naar mijn oma. Niemand kon daar zo hard om lachen als oma zelf
Oud 15-02-2018, 22:50
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Mijn opa is in '87 al overleden en oma leefde dus al bijna 20 jaar zonder haar man. En ze vroeg mij altijd of ik al een vriendje had en dan vroeg ik dat ook altijd aan haar en dan zei ze "nee, ik heb een hele goeie gehad en dat was genoeg" en dat is mijn doel ook wel in mijn liefdesleven. Dat je na 20 jaar zonder partner nog steeds kunt zeggen dat hij het beste was wat je kon overkomen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 16-02-2018, 00:20
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Nee, een calathea musaica. Ik ben echt gefascineerd door het blad van deze plant.

[afbeelding]
DIE PLANT ik ben verkocht
Oud 16-02-2018, 12:17
Verwijderd
Één opa en oma nooit gekend omdat ze in de jaren zeventig zijn overleden, andere oma (van de opa die ik nooit heb gekend) was een secreet. Andere opa (van de oma die ik nooit gekend heb) was mega-awesome. Als in geprobeerd joden te redden in de tweede wereldoorlog, zelf in concentratiekamp terecht gekomen en overleefd, en daarna een superleven opgebouwd. Was de inspiratie voor wat ik nu doe qua werk (en waar ik passie voor heb) maar ook wel op andere gebieden (heb bijvoorbeeld zelfs nog een tijdje op zijn racefiets uit de jaren zeventig rondgereden ). En was altijd vrolijk en altijd aardig, gaf ons veel dingen, werd niet kwaad als je een voetbal door de ruit schoot, dat soort dingen. Werd wel iedere nacht schreeuwend in het Duits wakker en wilde niet over de tweede wereldoorlog praten, maar had verder geen enkel verwijt tegen welke Duitser dan ook.

Mocht ik ooit nog schrijver worden dan wil ik een boek over hem schrijven

[edit] in het concentratiekamp zat hij in een bandje, hij speelde trompet. Bij zijn uitvaart verscheen een voor ons onbekende oudere man die helemaal alleen zat en zwaar aangedaan was. Wij gevraagd of het goed ging en wie hij precies was. Bleek het laatste lid van dat bandje te zijn, hielden zonder dat iemand dat van de familie wist blijkbaar nog contact. Man was er kapot van dat hij als enige nog over was. Had zo'n medelijden met die man

Laatst gewijzigd op 16-02-2018 om 12:23.
Oud 16-02-2018, 12:41
Verwijderd
Aaaaahe ertur dat is exht sneu, van dat bandje

Mijn opa en oma hadden en WOII onderduikers in de bossen achter hun boerderij zitten waar oma voor zorgde. Mam vertelde wel eens dat ze er, toen zei klein was, wel eens "ooms en tantes" uit de randstad op bezoek kwamen. Pas veel later realiseerde ze zich dat dat (familie van) de onderduikers was. Een van hen had ook een prachtig groot schilderij gemaakt van de boerderij zoals zij hem al die tijd vanuit de bossen gezien hebben.
Oud 16-02-2018, 15:54
Verwijderd
Jochie van 12
Citaat:
we hebben nog geen vaginale seks gedaan maar alleen oraal
we zouden wel een keer vaginale seks willen proberen
maar je mag toch geen condooms halen onder de 16
Oud 16-02-2018, 19:06
Verwijderd
Ja heerlijk <3
Oud 16-02-2018, 21:09
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Edoch, de productie van zo'n plastic/papieren bekertje heeft een vele malen lagere carbon footprint dan de mok en het afwassen. Echt waar. En dat betekent ook minder fijnstof enzo. Helemaal als het van gerecycled papier wordt gemaakt.
In mijn situatie neem ik ongeveer eens per week thee bij de kiosk, alleen maar omdat ik dan binnen kan staan als ik een gare overstap heb. Ik zou dan een beker van huis meenemen en hem thuis in de vaatwasser zetten. Is dat dan erger dan zo'n bekertje? Het is in elk geval niet méér troep die ik maak toch?

Voorheen nam ik dagelijks een cappuccino bij de kiosk want die is mijn lievelings, maar helaas hebben ze nog geen plantaardige melk. Maar stel dat ik het wel dagelijks zou doen met eigen beker, is dat dan beter of niet? De vaatwasser draait sowieso elke dag 1 keer.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 16-02-2018, 21:16
Verwijderd
Als je vaatwasser iedere dag draait en je hebt de mok toch al dan is het beter voor het milieu, maar een speciale thermosbeker met peperdure legeringen aanschaffen is meestal slechter dan twee mensenlevens lang iedere dag twee papieren bekers van gerecycled papier geloof ik. Ik heb ergens een Wired waarin dat berekend wordt geloof ik. Eens zoeken.
Oud 17-02-2018, 09:49
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:

Voorheen nam ik dagelijks een cappuccino bij de kiosk want die is mijn lievelings, maar helaas hebben ze nog geen plantaardige melk. Maar stel dat ik het wel dagelijks zou doen met eigen beker, is dat dan beter of niet? De vaatwasser draait sowieso elke dag 1 keer.
Welke plantaardige melk krijg je wel goed opgeschuimd voor cappuccino? Bij mij lukt dat nooit.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-02-2018, 10:22
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Welke plantaardige melk krijg je wel goed opgeschuimd voor cappuccino? Bij mij lukt dat nooit.

Oatly barista schijnt heel goed te zijn!
https://cynthia.nl/eten/cappuccino-tip-oatly-barista/
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 17-02-2018, 11:58
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Over melk gesproken; ik wil bij dezen een lans breken voor volle Jersey-melk, verkrijgbaar in de betere (huhu) supermarkt. 6% vetgehalte. Krankzinnig lekker!
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 17-02-2018, 12:01
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Oatly barista schijnt heel goed te zijn!
https://cynthia.nl/eten/cappuccino-tip-oatly-barista/
vergeet de rest inderdaad
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 17-02-2018, 12:03
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
oh ze verkopen oatly barista ook bij Ikea trouwens, scheelt dan 40 cent per pak met de ah.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 17-02-2018, 12:22
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
weten jullie al wat jullie gaan stemmen? Helaas doet PvdD niet mee in mijn gemeente dus ik heb nog geen idee.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 17-02-2018, 12:28
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Citaat:
Welke plantaardige melk krijg je wel goed opgeschuimd voor cappuccino? Bij mij lukt dat nooit.

Sojamelk schuimt het beste, amandelspeltmelk en havermelk schuimen ook wel aardig goed (de baristaversie van havermelk zorgt voor iets stabieler schuim, maar nou ook weer niet zo super veel) en alle andere melk schuimt niet. Dus rijst en kokos etc.
Oud 17-02-2018, 12:33
Verwijderd
Sinds begin dit jaar is dat helemaal overhoop gegooid. Ik neig naar de piratenpartij. GroenLinks en D66 hebben een voorstel gedaan om alle snorfietsen die van voor 2011 zijn te verbieden. Mijn scooter is van 2011 dus geen enkel probleem, huisgenoot z'n brommer is technisch exact dezelfde, heeft ook een fijnstoffilter in de uitlaat, is ook 4-takt, maar heeft een toelating van 2010 en die zou dus, nadat hij net 300 euro voor een nagelnieuw motorblok heeft betaald (letterlijk exact hetzelfde Gy6-motorblok als ik heb onder de mijne), niet meer mogen rijden op het ding.

Daarnaast heb ik twee 2-takt oldtimers. Die kunnen inderdaad tot 100 keer meer fijnstof opleveren (niet CO2 uitstoot, want die is juist veel lager omdat ze veel zuiniger zijn). Maar nog geen procent van alle brommers op de weg is zo'n oude 2-takt en ze nemen snel in aantal af. Er komt wel een financiële vergoeding (200 tot 500 euro is het plan, dus ik vermoed 300 euro inruilkorting ofzo) maar zo'n brommertje als mijn Tomos kan je voor een paar tientjes op de kop tikken en er nog een paar jaar op rijden. De minima worden hier onevenredig mee genaaid én het is nutteloze en kostbare symboolpolitiek voor een probleem dat zichzelf al aan het oplossen is (het aantal neemt al af namelijk). Met wat betaalbare technische ingrepen zou m'n Tomos een uitstoot kunnen krijgen die binnen de normen valt (terwijl m'n scooter er buiten valt vanwege enkele zelf gedane aanpassingen ) maar er gaat niet gekeken worden naar uitstoot, maar het jaar is heilig. Van zo'n houding kan ik echt ontploffen en ik heb dus ook al pissige brieven naar de fracties van de voorstellende partijen gestuurd.
Oud 17-02-2018, 15:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Over melk gesproken; ik wil bij dezen een lans breken voor volle Jersey-melk, verkrijgbaar in de betere (huhu) supermarkt. 6% vetgehalte. Krankzinnig lekker!
Die yoghurt is ook heel lekker!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-02-2018, 15:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
vergeet de rest inderdaad
Citaat:
oh ze verkopen oatly barista ook bij Ikea trouwens, scheelt dan 40 cent per pak met de ah.
Dank!

Citaat:
Sojamelk schuimt het beste, amandelspeltmelk en havermelk schuimen ook wel aardig goed (de baristaversie van havermelk zorgt voor iets stabieler schuim, maar nou ook weer niet zo super veel) en alle andere melk schuimt niet. Dus rijst en kokos etc.
Ik heb een keer geprobeerd met amandel of amandel-kokos ofzo maar dat ging niet. Goed om te weten dit! Ik drink niet vaak cappuccino dus het is fijn als ik geen speciale melk nodig heb maar die van mijn havermout daar ook voor kan gebruiken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-02-2018, 23:36
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Niet kwoten aub.

Probeer de kleur groen eens aan een blinde uit te leggen.
Ik vind het jammer dat ik deze post gemist heb
Oud 17-02-2018, 23:37
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Mijn familie is ook, eh, tja.
Oud 18-02-2018, 00:22
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Er zijn gradaties hoor, maar is niet iedereens familie nogal ?
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Oud 18-02-2018, 00:54
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Dat is zeker waar.

Laat ik het dan zo zeggen: onze gradatie van benadert .
Oud 18-02-2018, 08:01
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oud 18-02-2018, 14:42
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Sinds begin dit jaar is dat helemaal overhoop gegooid. Ik neig naar de piratenpartij. GroenLinks en D66 hebben een voorstel gedaan om alle snorfietsen die van voor 2011 zijn te verbieden. Mijn scooter is van 2011 dus geen enkel probleem, huisgenoot z'n brommer is technisch exact dezelfde, heeft ook een fijnstoffilter in de uitlaat, is ook 4-takt, maar heeft een toelating van 2010 en die zou dus, nadat hij net 300 euro voor een nagelnieuw motorblok heeft betaald (letterlijk exact hetzelfde Gy6-motorblok als ik heb onder de mijne), niet meer mogen rijden op het ding.

Daarnaast heb ik twee 2-takt oldtimers. Die kunnen inderdaad tot 100 keer meer fijnstof opleveren (niet CO2 uitstoot, want die is juist veel lager omdat ze veel zuiniger zijn). Maar nog geen procent van alle brommers op de weg is zo'n oude 2-takt en ze nemen snel in aantal af. Er komt wel een financiële vergoeding (200 tot 500 euro is het plan, dus ik vermoed 300 euro inruilkorting ofzo) maar zo'n brommertje als mijn Tomos kan je voor een paar tientjes op de kop tikken en er nog een paar jaar op rijden. De minima worden hier onevenredig mee genaaid én het is nutteloze en kostbare symboolpolitiek voor een probleem dat zichzelf al aan het oplossen is (het aantal neemt al af namelijk). Met wat betaalbare technische ingrepen zou m'n Tomos een uitstoot kunnen krijgen die binnen de normen valt (terwijl m'n scooter er buiten valt vanwege enkele zelf gedane aanpassingen ) maar er gaat niet gekeken worden naar uitstoot, maar het jaar is heilig. Van zo'n houding kan ik echt ontploffen en ik heb dus ook al pissige brieven naar de fracties van de voorstellende partijen gestuurd.

Dat klinkt inderdaad als symboolpolitiek, goed inzicht van jou dat daardoor juist de minima worden geraakt. En goed dat je boze brieven schrijft

Ik heb nu het program van GL en een studentenpartij gelezen, ga de rest ook nog lezen.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 19-02-2018, 08:23
Verwijderd
Citaat:
weten jullie al wat jullie gaan stemmen? Helaas doet PvdD niet mee in mijn gemeente dus ik heb nog geen idee.
Net de stemwijzer van mijn gemeente (Maastricht) gedaan en kwam uit op D66, VVD en een voor mij totaal onbekende lokale partij. Even opgezocht, deze partij is net nieuw en:

Citaat:
Achter het initiatief zit een bonte verzameling jonge inwoners. Tussen de 20 en 35 jaar oud. Werkzaam als ambtenaar, bij de universiteit, in de creatieve sector of als ondernemer. Veelal hoogopgeleid, internationaal georiënteerd, met oog voor Maastricht als kennis- en cultuurstad.
Vind het wel logisch dat ik bij deze partijen uitkom
Oud 19-02-2018, 08:29
Verwijderd
Maar er leven blijkbaar schitterende discussies in Maastricht. Voorbeeld, een stelling is:

Citaat:
Alle gemeentelijke gebouwen moeten de komende jaren zonnepanelen krijgen.
Ik heb tegen gestemd vanwege het "moeten" en "alle". Ik vind zonne-energie prima en nobel dat de gemeente daarmee bezig is, maar overal? Het Stadhuis van Maastricht bijvoorbeeld?



Dat is toch schandalig om daar zonnepanelen op te gooien

Maar nu komt het: D66 is het eens met de stelling, en de VVD niet. Als je op de uitleg klikt, lees je dit:

"D66 vindt dat er op zoveel mogelijk daken van gemeentelijke gebouwen zonnepanelen moeten komen. In ieder geval, daar waar het mogelijk is."

VVD: "Niet alle gebouwen zijn geschikt voor zonnepanelen. Op bijvoorbeeld het stadhuis kunnen geen zonnepanelen geplaatst worden."

Ja, zo zit er eigenlijk maar heel weinig verschil tussen hun antwoorden.

Het is overigens oprecht toeval dat zowel VVD als ik over het stadhuis beginnen. En tegelijkertijd waarschijnlijk gewoon het gemakkelijkste voorbeeld, vandaar dat we er beiden op uit komen.
Oud 19-02-2018, 09:10
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Stemwijzer moet ik vandaag ook maar eens doen ja!
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 19-02-2018, 10:22
Verwijderd
Colonel, schrijf daar ff een mailtje over en dump het als linktip naar een regionale journalist
Oud 19-02-2018, 11:22
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Citaat:
Colonel, schrijf daar ff een mailtje over en dump het als linktip naar een regionale journalist
Limburg en Amsterdam zijn serieus zo ongeveer de enige twee plekken in Nederland waar genoeg aan regionale journalistiek wordt gedaan om dat effectief te laten zijn.
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Oud 19-02-2018, 11:42
Verwijderd
Ik denk dat het in Twente ook nog wel lukt eigenlijk als ik zo toch bijna dagelijks Tubantia lees.
Oud 19-02-2018, 12:01
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
De PvdD:
"Na jarenlange inzet van dierenbeschermingsorganisaties en de Partij voor de Dieren is er per 1 februari 2015 een zogenaamde positieflijst voor zoogdieren in werking getreden. Daarin staan de zoogdieren die nog als huisdier mogen worden gehouden. Dieren die niet op de lijst staan, zoals wasberen en luipaardkatten, mogen voortaan niet meer worden gehouden en verhandeld. De lijst is nog niet volledig omdat nog niet alle zoogdiersoorten zijn beoordeeld. Mensen die een huisdier hebben dat al niet meer is toegestaan, mogen het dier nog wel houden tot het doodgaat, mits ze er niet mee fokken. Om dit te controleren geldt er voor deze dieren een registratieverplichting. De Partij voor de Dieren vindt de inwerkingtreding van de positieflijst een goede stap omdat dierenleed zo bij de bron wordt aangepakt."

Wat ze (PvdD) en passant vergeten te vermelden is dat álle wetsvoorstellen voor deze lijst van tafel zijn geveegd door de bestuursrechter (zie bijvoorbeeld deze uitspraak) omdat er volstrekt gebrek is aan gedegen wetenschappelijke onderbouwing voor dit kaliber wetgeving. Daarnaast is ze ook vaak in strijd met Europese wetgeving. De betrokken partijen doen aan onnozel symboolpolitiek en laten zich beinvloeden/sturen door lobbyclubjes die van toeten noch blazen weten als het op dierwelzijn aankomt.

Overigens is dit niet alleen aan de PvdD maar het is des te pijnlijker dat een "Partij voor de Dieren" volstrekt nat gaat op dierwelzijn op een ideetje van onnozele ambtenaren (onder leiding van clubjes als Stichting AAP) dat inmiddels al bijna 10 jaar juridisch voortsleept en het overheidsorgaan nederlaag na nederlaag incasseert m.b.t. wetgeving.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 19-02-2018, 12:03
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Vaak heeft inderdaad de ene partij eens en de ander oneens, terwijl hun nuancering vrijwel hetzelfde is.
Ik kom voor Nieuwegein uit op groenlinks, pvda en sp.
In de nuanceringen van de pvda kan ik me het minste vinden.
Oud 19-02-2018, 12:07
Verwijderd
Is dat die uitspraak waarin de rechter zegt dat het niet de bedoeling is dat de overheid z'n beleid op gebakken lucht baseert maar dat er wel enige wetenschappelijke basis moet zijn, Q?
Oud 19-02-2018, 12:12
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Is dat die uitspraak waarin de rechter zegt dat het niet de bedoeling is dat de overheid z'n beleid op gebakken lucht baseert maar dat er wel enige wetenschappelijke basis moet zijn, Q?
Er zijn talloze uitspraken geweest waarbij de bestuursrechter de ambtenaren terug in het hok stuurde; de tel is niet bij te houden. De bottomline is dat men steevast verzaakt door te teren op emotie, onderbuikgevoel, en blogposts van "dierenvrienden" en dat de wetenschappelijke bronnen die wél gebruikt worden, zéér selectief slachtoffer worden van slordig knip & plak-werk.

Dit soort gekut heeft A. niets met dierwelzijn te maken en B. kost énorm veel tjid en geld als burgerpartij die daar een stokje voor moet steken. Want zo werkt men: wij gaan wet X invoeren om redenen Y en Z. De burger die het daar niet mee eens is; succes voor de rechter (met alle kosten die daar bij komen kijken).
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 19-02-2018, 12:15
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
In juridisch jargon is dit gewoon een bitchslap van jewelste:

Spoiler
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 19-02-2018, 12:57
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Een illustratief voorbeeld m.b.t. dierwelzijn en clubjes als Stichting AAP: de inbeslagname van beverratten, met als reden een gebrek aan vergunning voor invasieve exoten naar aanleiding van een anonieme melding bij de NVWA. Wat vervolgens gebeurt: de dieren worden uit hun omgeving gehaald (waarbij men voorbij gaat aan de omgevingsparameters) en geplaatst in een omgeving waar eveneens geen vergunning is voor invasieve exoten (iets wat wetgeving is).

Sowieso; het is schering en inslag dat dieren worden opgehaald en véél beroerder terecht komen bij o.a. een Stichting AAP dan waar ze weggehaald zijn (veelal liefhebbers met kennis van zaken).

Maar goed. Onder andere Stichting AAP heeft spectaculaire tranentrekker-campagnes die lekker scoren bij doorsnee Nederland. Zie dat tuig hier kokketeren met de "geredde" beverratten.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED

Laatst gewijzigd op 19-02-2018 om 13:12.
Oud 19-02-2018, 13:42
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Als slot heb ik hier een prettige samenvatting van het leed dat Positieflijst heet waaruit pijnlijk blijkt wat de échte inzet is van deze clubjes; een totaalverbod op het houden van dieren in wat voor vorm of mate dan ook. Dus óók de kat en hond (lees met name de vraag die gesteld werd door -wie anders- de Partij van de Dieren ten aanzien van het houden van zoönosen).

En nu kruip ik wel weer terug onder mijn steen
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 19-02-2018, 14:31
Verwijderd
Citaat:
Als slot heb ik hier een prettige samenvatting van het leed dat Positieflijst heet waaruit pijnlijk blijkt wat de échte inzet is van deze clubjes; een totaalverbod op het houden van dieren in wat voor vorm of mate dan ook. Dus óók de kat en hond (lees met name de vraag die gesteld werd door -wie anders- de Partij van de Dieren ten aanzien van het houden van zoönosen).

En nu kruip ik wel weer terug onder mijn steen
Mijn favoriete passage in de link die je stuurde is ergens terloops vermelden dat de "staatssecretaris de gebeten hond is"

Verder vrij walgelijk verhaal maar bevestigt voornamelijk wat ik al eerder heb gelezen
Oud 19-02-2018, 14:36
Verwijderd
PvdD-stemmers zijn net zo achterlijk als SGP-stemmers.
Oud 19-02-2018, 14:37
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
PvdD-stemmers zijn net zo achterlijk als SGP-stemmers.
Het is in ieder geval zo dat de core business (dierwelzijn) van de PvdD een lachertje is en dat mensen die om díe reden PvdD stemmen, bijzonder slecht ingevoerd zijn in de materie. Ik verwacht dat die mensen zich vooral laten leiden door een gebrek aan kennis en overvloed aan emotie. Met alle vervelende gevolgen van dien.

Citaat:
Verder vrij walgelijk verhaal maar bevestigt voornamelijk wat ik al eerder heb gelezen
Blij te horen.

Het is namelijk zo zuur voor mensen die wél oprecht begaan zijn met dierwelzijn. Die hebben doorgaans helemaal geen kut aan waardeloze clubjes als PvdD/Stichting AAP/SERPO/etc -- het zijn vrijwel allemaal corrupte, incompetente extremisten zonder enige kennis van zaken en handelen voornamelijk uit "gevoel".
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED

Laatst gewijzigd op 19-02-2018 om 14:50.
Oud 19-02-2018, 15:38
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Het is namelijk zo zuur voor mensen die wél oprecht begaan zijn met dierwelzijn. Die hebben doorgaans helemaal geen kut aan waardeloze clubjes als PvdD/Stichting AAP/SERPO/etc -- het zijn vrijwel allemaal corrupte, incompetente extremisten zonder enige kennis van zaken en handelen voornamelijk uit "gevoel".
Dit is inderdaad het meest frustrerend aan het hele verhaal, vind ik. Het lijkt wel of al die beleidsdingen wat dierenwelzijn betreft worden verzonnen door mensen die zo ver mogelijk van dierhouderij af staan
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 19-02-2018, 16:02
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Dit is inderdaad het meest frustrerend aan het hele verhaal, vind ik. Het lijkt wel of al die beleidsdingen wat dierenwelzijn betreft worden verzonnen door mensen die zo ver mogelijk van dierhouderij af staan
Dat is dus ook zo: de endgame hier is een totaalverbod. Die mensen hebben één drijfveer; dierhouderij is per definitie slecht voor het dier en moet bij wet verboden worden. Het interesseert ze geen fluit hóe ze dat bereiken of wat kundige mensen/organisaties hier over te melden hebben. Het is in dat opzicht niet heel anders dan een religieuze sekte.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 19-02-2018, 17:32
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Stemwijzer moet ik vandaag ook maar eens doen ja!
Is er blijkbaar niet voor mijn gemeente
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 19-02-2018, 17:52
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Citaat:
PvdD-stemmers zijn net zo achterlijk als SGP-stemmers.
"Ik volg politiek niet maar ik vind dieren liev dus ik stem PvdD"
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Oud 19-02-2018, 17:58
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
"Ik volg politiek niet maar ik vind dieren liev dus ik stem PvdD"
De stemwijzer is hierin ook flink misleidend, bij mij kwam laatste keer PvdD er uit als goede match, maar de stemwijzer kijkt niet naar prioriteiten (mensenrechten boven dierenrechten o.i.d.) en gaat inhoudelijk natuurlijk ook niet diep op het beleid in.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:57.