Oud 09-06-2009, 14:51
sojamelk
Avatar van sojamelk
sojamelk is offline
Ze heeft er nu al zo'n anderhalf jaar last van. En ze vreet ook mega veel, terwijl ze dat vroeger nooit deed. Een paar jaar geleden had ze het ook, maar de dikke buik is toen vanzelf weggegaan. Ik hoopte dat het dit keer ook vanzelf weg zou gaan, maar dat is niet gebeurd. Ze is niet zwanger, aangezien het een huispoes is. Ze komt alleen in de tuin, en kan daardoor dus niet in aanraking komen met andere poezen of katten.

Ik ben een paar maanden geleden met haar naar de dierenarts geweest, en volgens hem heeft ze vocht in de baarmoeder en is het verder niks ernstigs. Dat komt door ouderdom, zei hij. Mijn poes is namelijk al 12 jaar oud. Maar ik ben niet tevreden met het antwoord, want hij heeft verder geen onderzoek verricht. Hij heeft alleen aan haar buik gevoeld.

En wat ik ook raar vind is haar eetgedrag. Ze eet echt super veel en lijkt altijd maar honger te hebben, terwijl ze altijd mager is geweest en heel weinig at. Ze was ook altijd heel kieskeurig met eten. Ze at alleen bepaalde soorten brokjes of vlees. Maar nu eet ze echt alles. Ze eet ook gewoon menseneten. Als ik bijvoorbeeld oud brood in huis heb en ik gooi het in de tuin voor de vogels, dan eet mijn poes het gewoon op. En laatst had ik ook een koekje op tafel. Ik ging even naar de keuken, en toen ik terugkwam, zag ik dat ze het had opgegeten. Verder is de rest van haar lichaam wel gewoon dun (zoals ze altijd is geweest), alleen haar buik is dik.

Heeft iemand ervaring hiermee of weet iemand wat dit kan betekenen? Moet ik misschien naar een andere dierenarts? Of is er iets wat ik in de dierenwinkel kan kopen om het vocht in de baarmoeder te verminderen en haar eetgedrag weer normaal kan krijgen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2009, 14:52
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Dit hoort niet op DK, dus verplaats ik het naar F&F!
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 09-06-2009, 20:00
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Is ze nagekeken op wormen?
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 16:41
31337
Avatar van 31337
31337 is offline
Wij hebben een kat gehad die kreeg ook een hele dikke buik. Bleek een tumor te zijn. Kan me alleen niet herinneren of ze meer ging eten of niet. Is al een x aantal jaar terug en die kat was al 18 jaar. Dus we hebben haar toen laten inslapen.
__________________
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 21:06
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Daar dacht ik ook aan ja, wormen. Ontworm je haar regelmatig?
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:35.