Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2011, 14:33
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Na lang beraad zijn wij tot een conclusie gekomen.

De winnaar is: Vertellen!

Issun, Yne en ik vonden dit verhaal het fijnste om te lezen. Met name de details werden als prettig ervaren.

Issun:
Dit vind ik verreweg de beste. Heel gedetailleerd beschreven, leuke grappige dingen ertussen door. Ook een mooi concept van een gekke man die iemand ontvoert maar er uiteindelijk van af ziet. Om even te mierenneuken: wel is de interpunctie hier en daar niet in orde.

Yne:

Ik vind het een fijn verhaal, vooral door het einde. Het heeft me wel aan het glimlachen gemaakt. Hoe er naar het einde wordt toe gewerkt vind ik ook in een goed verloop gaan, niet te snel, daardoor leest het wat makkelijker. Het roept bij mij een heel duidelijke sfeer op door de vele beschrijvingen, vooral de herinnering aan zijn verjaardagen, het okergeel en zijn moeder. Dat vind ik erg knap, hoe alles zo goed maar niet te uitgebreid beschreven is. Een goed verhaal, een goede kansmaker vind ik.


Little Phoebe:
Helaas zie ik aan de schrijfstijl wie dit geschreven heeft en word ik misschien beinvloed door die kennis. Ik zie ook grapjes die waarschijnlijk niet als grapje bedoeld zijn.
Maar ik vond het wel een goed verhaal. Heel erg gedetailleerd, daar hou ik wel van.
Vooral omdat het alleen maar gaat over dat hij iemand ging ontvoeren en er toen maar vanaf zag <3 geloof in het goede van de mens enzo.
Verder is het een heel bizar verhaal, tussen droom en realiteit, dat is heel knap.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2011, 14:54
Verwijderd
Jeuj! Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2011, 15:48
Yne
Avatar van Yne
Yne is offline
ik had al een sterk vermoeden dat deze van jou was
__________________
'Weet je wat dom is? Je haar moeten verven om rijst te snuiven.'
Met citaat reageren
Oud 10-07-2011, 15:50
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Gefeliciteerd!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2011, 16:58
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Jeuj! Bedankt!
Het is jammer dat ik je schrijfstijl herkende (met je tussen haakjes informatie), maar aan de andere kant toch weer niet, omdat ik waarschijnlijk de enige was (met Geel dan) die het busjesgrapje snapte
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2011, 22:29
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
En niet te vergeten, de publieksprijs gaat naar Het had geregend en het was koud!

Gefeliciteerd, beide winnaars. Er waren dit keer niet veel verhalen, maar ik moet zeggen dat de kwaliteit van elk verhaal gewoon goed was. Dit in tegenstelling tot andere wedstrijden.

Maar van al dat jureren heb ik zin om zelf weer eens mee te doen (en weer te winnen natuurlijk). Wat mij betreft doen we er binnenkort nog één.
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2011, 00:45
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Gefeliciteerd

Bedankt jury En bedankt deelnemers!

De winnaar mag zichzelf bekend maken
Met citaat reageren
Oud 11-07-2011, 05:46
Verwijderd
Citaat:
Het is jammer dat ik je schrijfstijl herkende (met je tussen haakjes informatie), maar aan de andere kant toch weer niet, omdat ik waarschijnlijk de enige was (met Geel dan) die het busjesgrapje snapte
Ooooo. Maar, dat was niet echt zo bedoeld als grapje!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2011, 07:31
Orpheus
Orpheus is offline
De publieksprijs gaat naar mij dus - hartelijk dank!
En gefeliciteerd Azeche - mooi verhaal van jou!
__________________
Naamloos kun je niet schuilen// Het pseudoniem is gelogen vandaag.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2011, 08:31
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Jeuj! Bedankt!
Gefeli, terechte winnaar!
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 11-07-2011, 11:37
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mochten jullie nog geïnteresseerd zijn hoe we tot deze conclusie gekomen zijn, hier zijn onze beoordelingen.

Het had geregend en het was koud
Spoiler


Carla was een heel normaal meisje
Spoiler


De sympathieke vis
Spoiler
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2011, 11:55
Verwijderd
Gefeliciteerd Orpheus met de publieksprijs!

En ik zou ook nog mijn mening geven over de andere verhalen. Dus:

De sympathieke vis
Spoiler


Het had geregend en het was koud
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 12-07-2011, 11:15
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
De sympathieke vis was van mij. Ik ben het eens met al het commentaar en kritiek. Het is inderdaad niet echt een verhalerig verhaal en het probeert inderdaad heel veel in een kort stukje te vertellen.

Yne, je hebt inderdaad mijn metafoor goed begrepen!

Edit: En, wat het met het (de?) thema te maken had: het had niet echt iets direct met het 'laatste'-gedeelte te maken, maar wel met het 'loodjes'-gedeelte. De gedachten die zonken en die de vis slikte waren de loodjes.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2011, 11:15
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
En, Orpheus, gefeliciteerd!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 08:42
Orpheus
Orpheus is offline
@Azèche

Ja, misschien zwaar gebracht en wellicht hier en daar inderdaad te gekunsteld - maar ik heb als historicus dat naoorlogse gevoel geprobeerd weer te geven na Stunde Null; juist die apathie, juist dat ontzettend zwaarlijvige - en dat heb ik willen vatten in deze schrijfwedstrijd.
__________________
Naamloos kun je niet schuilen// Het pseudoniem is gelogen vandaag.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 09:05
Verwijderd
Citaat:
@Azèche

Ja, misschien zwaar gebracht en wellicht hier en daar inderdaad te gekunsteld - maar ik heb als historicus dat naoorlogse gevoel geprobeerd weer te geven na Stunde Null; juist die apathie, juist dat ontzettend zwaarlijvige - en dat heb ik willen vatten in deze schrijfwedstrijd.
Mm. Nouja, het gaat over de landen achter het IJzeren Gordijn, toch? Ik vind het stom dat het altijd zo is van... wij waren goed en vrolijk en zij zielig en apathisch. Zo was het gewoon niet. En daar zou ik graag nu verder op ingaan, maar dat is een andere discussie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.