Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2004, 22:08
bloed
Avatar van bloed
bloed is offline
Hoi iedereen ,

Bij geneeskunde heb je loting. Maar als je, je gemiddeld 8 of hoger is dan ben je ingenomen(gelijk). Maar de vraag is:

Wat doe je als je uitgelot wordt??

en ik hoorde laatste tijden dat als je inschrijft voor geneeskunde dan moet je de naam van de universiteit ook bepaalen in je formelier(bij de IBG). Mijn 2e vraag is:
als je bij de ene universiteit uitgelot wordt mag je dan (in dezelfde jaar) bij andere universiteit gaan proberen!! is het mogelijk??

wie van jullie heeft mee gemaakt!???
__________________
Nooit opgeven!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2004, 23:59
*maai*
Avatar van *maai*
*maai* is offline
Bij de loting voor Geneeskunde moet je je 1e, 2e, 3e en 4e voorkeur van universiteit opgeven. Tevens moet je een studie opgeven wat je wil gaan doen als je wordt uitgeloot, dit mag GEEN lootstudie zijn!
__________________
.::: Blow me a kiss and I'll be happy the rest of my life :::.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 11:03
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Maar je kunt natuurlijk ook een jaartje gaan werken oid als je uitgeloot wordt.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 11:28
Verwijderd
Citaat:
alpha schreef op 09-01-2004 @ 12:03:
Maar je kunt natuurlijk ook een jaartje gaan werken oid als je uitgeloot wordt.
Of in België geneeskunde gaan studeren.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 12:17
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
bloed schreef op 08-01-2004 @ 23:08:
Wat doe je als je uitgelot wordt??
Een andere studie kiezen, tip uit eigen ervaring: zorg dat je ruim van te voren weet wat je wil doen, ik heb zelf binnen een week moeten kiezen en dat is niet fijn

Citaat:
bloed schreef op 08-01-2004 @ 23:08:
als je bij de ene universiteit uitgelot wordt mag je dan (in dezelfde jaar) bij andere universiteit gaan proberen!! is het mogelijk??
De loting bij de IBG is voor alle universiteiten, dwz als je bij je 1e voorkeur niet kan worden geplaatst wordt je bij je 2e geplaatst (bij de 2e niet dan 3e enz), er is wel een mogelijkheid tot ruilen van universiteit (iemand uit maastricht die ingeloot wordt in groningen heeft zo dus nog niet helemaal een probleem).

Als je in Belgie geneeskunde wil doen: het toelatingsexamen is zwaar (heb ik gehoord, heb het zelf niet gedaan) en bovendien kijkt men in belgie nogal op je neer als nederlandse student en moet je beter presteren dan de belgische studenten (ook weer gehoord van mensen die daar gestudeerd hebben)
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!

Laatst gewijzigd op 09-01-2004 om 12:20.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 13:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-01-2004 @ 12:28:
Of in België geneeskunde gaan studeren.
maar dan moet je toelatingsexamen doen en ik denk dat als je de uitslag van de loting weet dat je dan al vrij laat bent om nog mee te doen aan dat toelatingsexamen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 09-01-2004 @ 14:52:
maar dan moet je toelatingsexamen doen en ik denk dat als je de uitslag van de loting weet dat je dan al vrij laat bent om nog mee te doen aan dat toelatingsexamen.
Ik zou het niet weten, een vriendin van mij is in België geneeskunde gaan doen nadat ze in Nederland was uitgeloot. (Misschien was dat toelatingsexamen er toen nog niet?)
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 14:00
Bellenblaas
Avatar van Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Je moet je afvragen of je wel in België geneeskunde wil gaan studeren: de sfeer is er heel anders, veel autoritairder
Verder worden er anderen eisen gesteld aan studenten dan wat er in Nederland gebeurd
De nadruk van de studie ligt op andere punten dan in Nederland, waardoor je, wanneer je klaar bent met je studie in België niet eens meteen aan het werk kan in Nederland maar eerst weer een soort van bijscholing moet doen.

Vanwege dit laatste geval lijkt het me verstandiger om eerst een jaar een andere studie te gaan doen en om dan nog een keer te gaan loten in Nederland
__________________
Home is where the heart is...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 14:15
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Je geeft je voorkeur op voor een universiteit en dan gaat de IBG groep loten onder iedereen die die universiteit als eerste voorkeur heeft op gegeven. Ben je op de universiteit van je eerste voorkeur uitgeloot dan kan je nog ingeloot worden op de universiteit van je 2/3/4 voorkeur als er daar plaatsen over zijn.

Overigens heb je in Nederland op sommige universiteiten ook decentrale selectie. Je moet dan eerst een formulier invullen waarin je laat zien dat je meer in huis hebt dan de gemiddelde scholier (je hebt al in de gezondheidswereld gewerkt, je bent breed georienteerd etc. etc.). Als je door de eerste ronde heenkomt dan moet je een test afleggen. Hiervoor moet je je wel voor 15 januari hebben opgegeven.

Ik ga dit jaar ook meeloten en mocht ik uitgeloot worden dan ga ik aan een andere studie beginnen. Mocht dat me niet bevallen dan loot ik een jaartje later gewoon weer meer .
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 15:53
bloed
Avatar van bloed
bloed is offline
Citaat:
uitgeloot worden dan ga ik aan een andere studie beginnen. Mocht dat me niet bevallen dan loot ik een jaartje later gewoon weer meer
bedankt iedereen voor jullie moeite en ik hoop dat ik
volgende jaar kans maak in Nederland .

Veel succes *sunrise1986* met de loting en wil je straks ons op de hoogte houden van de resultat .
__________________
Nooit opgeven!!

Laatst gewijzigd op 09-01-2004 om 16:25.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 20:10
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
De belgische test houdt oa hoofdrekenen in, en is zwaar voor iemand die de nederlandse manier is gewent.

overigens, die acht gemiddelt, is dat voor al je vaken of alleen je examen vakken ?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 21:36
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
alle vakken, anders had ik ook wel in een hogere lotingsklasse gezeten *snik*
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 23:44
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
echt hoor, volgens mij lopen ze daarmee echt heel veel goede studenten mis.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 14:52
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 10-01-2004 @ 00:44:
echt hoor, volgens mij lopen ze daarmee echt heel veel goede studenten mis.
Dat doe je zoizo met loten. Veel mensen doen ook maar mee omdat ze niks weten, dus dan maar geneeskunde. Van mijn oude jaar was alleen met de eerste loting de gene ingelood die nooit iets had gedaan, niet heel erg geintreseerd ect. (daarna zijn er nog een paar geplaatst met de 2e loting, maar opvallend is dat van de groep die geneeskunde wou doen er alleen maar jongens in zijn gekomen en de meisjes allemaal uitgelood.

Het is idd zeer verstandig om te kijken wat je als alternatief wil. Ik heb dat in een paar dagen beslist (biologie) en dat is niet aan te raden en zorg wel dat je met de introductie mee kan. Wacht iig niet op ib als je bent uitgelood, doe zelf ook wat anders mis je de introductie en dat is echt zonde.

Ik ga weer opnieuw loten en een decentraal doen, hoop echt dat ik er nu in kom.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 17:18
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 09-01-2004 @ 21:10:
De belgische test houdt oa hoofdrekenen in, en is zwaar voor iemand die de nederlandse manier is gewent.

overigens, die acht gemiddelt, is dat voor al je vaken of alleen je examen vakken ?
Alle examencijfers. Daarin zitten wel bv Frans, Duits, ANW, Maatschappijleer, die alleen met schoolexamencijfer zijn afgesloten, bij.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 17:59
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
Ieke schreef op 10-01-2004 @ 15:52:

Het is idd zeer verstandig om te kijken wat je als alternatief wil. Ik heb dat in een paar dagen beslist (biologie) en dat is niet aan te raden en zorg wel dat je met de introductie mee kan. Wacht iig niet op ib als je bent uitgelood, doe zelf ook wat anders mis je de introductie en dat is echt zonde.
Heb ik dus ook moeten doen, maar ik heb gelukkig (volgens mij) wel de juiste keuze gemaakt, maar het is inderdaad niet aan te raden. Ik heb wel gewoon mijn introductie mee kunnen maken en die had ik ook niet willen missen.

Citaat:
Ieke schreef op 10-01-2004 @ 15:52:
Ik ga weer opnieuw loten en een decentraal doen, hoop echt dat ik er nu in kom.
Succes!
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 18:38
fractuur
fractuur is offline
De loting houdt toch in:
- alle algemene vakken waarin eindexamen is gedaan
- alle profielvakken
- hoogste vak in het vrije deel
?

Anyway, ik denk dat eht gewoon verstandig is om een tweede studie te kiezen. Pas op met Biomedische Wetenschappen in Leiden, daar willen ze geloof ik gaa instellen dat mensen die NIET hebben meegeloot voor geneeskunde, voor gaan. Dit zal bij wel meer universiteiten en/of opleidingen het geval worden vrees ik...
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 19:11
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
MieX schreef op 10-01-2004 @ 18:59:
Succes!
Dank je

Citaat:
fractuur schreef op 10-01-2004 @ 19:38:
Anyway, ik denk dat eht gewoon verstandig is om een tweede studie te kiezen. Pas op met Biomedische Wetenschappen in Leiden, daar willen ze geloof ik gaa instellen dat mensen die NIET hebben meegeloot voor geneeskunde, voor gaan. Dit zal bij wel meer universiteiten en/of opleidingen het geval worden vrees ik...
Kan je het nog in Utrecht proberen, daar is hij vrij. Ik geloof dat als je in nijmegen BMW gaat doen (direct opgeven, zit loting op) je na het 1e jaar kan doorstromen naar geneeskunde, maar dan moet je dus met BMW beginnen en kan je niet loten voor geneeskunde.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-01-2004, 19:27
Verwijderd
Citaat:
fractuur schreef op 10-01-2004 @ 19:38:
De loting houdt toch in:
- alle algemene vakken waarin eindexamen is gedaan
- alle profielvakken
- hoogste vak in het vrije deel
?
Jup... ik had eerst iets van, ojee ik heb net een 6,9 gemiddeld, maar toen bleek dus dat alleen het hoogste vak in het vrije deel meetelde dus toen was het een 7,3

In elk geval, als je wordt uitgeloot voor de universiteit van jouw voorkeur, dan gaan ze eerst kijken of je op je tweede keus kan worden geplaatst, en dan op de derde, etc. Je loot dus automatisch mee voor alle universiteiten.

Ik heb geen studie hoeven opgegeven voor als ik werd uitgeloot, en toen mijn nichtje werd uitgeloot voor geneeskunde is ze daarna gaan loten voor een andere lotingsstudie, ik weet niet meer welke, maar je mag dus wel bij twee verschillende studies loten (op voorwaarde dat je wordt uitgeloot voor de eerste)
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 19:40
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 10-01-2004 @ 20:27:
In elk geval, als je wordt uitgeloot voor de universiteit van jouw voorkeur, dan gaan ze eerst kijken of je op je tweede keus kan worden geplaatst, en dan op de derde, etc. Je loot dus automatisch mee voor alle universiteiten.

Ik heb geen studie hoeven opgegeven voor als ik werd uitgeloot, en toen mijn nichtje werd uitgeloot voor geneeskunde is ze daarna gaan loten voor een andere lotingsstudie, ik weet niet meer welke, maar je mag dus wel bij twee verschillende studies loten (op voorwaarde dat je wordt uitgeloot voor de eerste)
Maar daarvoor mag je je pas opgeven als er plaatsen over zijn, dus doe je mee aan de 2e loting. Dan doe je mee met de 2e loting voor bijde studie's. Anders kan het iig niet.

Je wordt eerst ingelood, daarna gaan ze pas kijken naar plaatsen. Als je dan niet meer bij die plaats kan gaan ze je gewoon ergens anders plaatsen en moet jij kijken of je wil dan.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren andere lotingsstudie
Violina
1 10-07-2011 18:34
Studeren Vraag over loting
Treasuretrain
3 14-05-2010 16:19
Studeren Loting
Maistro
3 18-03-2010 00:20
Studeren Ergotherapie
simsalabim
2 04-04-2005 13:18
Algemene schoolzaken Loting
simsalabim
14 09-11-2004 16:55
Algemene schoolzaken Vragen over de studies Biomedische Wetenschappen/Chemie/Geneeskunde
Creamcracker
20 14-08-2004 17:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:05.