Oud 16-12-2002, 13:18
Órelindë
Avatar van Órelindë
Órelindë is offline
Ik zou het denk ik niet willen weten. Ik ben er niet zo bang voor, en het lijkt me zoiezo niet fijn als je precies weet hoe en wanneer het voor je ophoudt.
Je kan ook alles uit jezelf halen en gewoon wachten op wat de toekomst je brengt.
__________________
Hope is not lost, just not yet found.. - Dead End -
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2002, 15:19
The Stray Wolf
Avatar van The Stray Wolf
The Stray Wolf is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Ik zou veel meer dingen doen dan dat ik nu doe
Je doet nu minder dan je kan?

Ik persoonlijk wil het liever niet weten. Vooral de laatste dagen ervoor lijken mij niet zo prettig en daarnaast zou het een onnodige druk op mij uitoefenen om verschillende dingen te bereiken voor mijn dood.
__________________
I'm just a shadow dancing on northern skies.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 16:26
Verwijderd
Nee.
Ik denk dat je dan helemaal paranoïde gaat leven. Veel somberder. Onverschillig. Zeker als het niet zo lang meer doet, dan ga je allemaal rare, stomme dingen doen, omdat je einde toch na bij is en je het dan toch niks meer uit maakt.
Of je gaat juist vanalles doen om het te voorkomen waardoor je eigenlijk geen leuk leven meer overhoudt, maar alleen maar in de schaduw leeft van de dood.

Nee, ik wil niet weten wanneer ik dood ga, des te meer reden om er het beste van te maken zo lang mogelijk. Dan houd je nog hoop en met hoop is alles mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 18:58
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Nee, ik zou niet vantevoren willen weten wanneer ik dood zou gaan, om de bovengenoemde redenen. Maar stel dat ik een ongeluk zou krijgen, dan vind ik het wat moeilijker. Dan ben je ineens dood en heb je geen afscheid kunnen nemen. Voor mij niet erg (ben toch dood), maar voor anderen wel. Wat dat betreft zou ik het wel vantevoren willen 'weten'. En meer in de trant van: beseffen dat je extra goed afscheid moet nemen. En niet per sé omdat je weet dat je dood gaat, maar omdat je dat beseft.

Tsja, beetje raar geformuleerd ofzo.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 19:15
Menahem
Avatar van Menahem
Menahem is offline
Dat zou gewoon NIET kunnen, omdat je dan zo goed als onsterfelijk bent. Als je bv weet dat je 10 januari doodgaat, kun je bij wijze van spreke van 1 tot 9 januari onder water leven. Je gaat immers pas de 10e dood.....

Maar stel dat iemand je vraagt of je wil weten wanneer je dood gaat als je niets aan je levensstijl verandert.

Dan zou ik ,hoewel héél nieuwsgierig, waarschijnlijk nee zeggen.
Simpel omdat je daar dan de rest van je leven naar toe leeft. Dat is in het begin best wel leuk, mar de laatste weken word je denk ik heel erg bang. Dat je bepaalde dingen wel/niet gedaan hebt. Dat je wéét dat je sommige dingen nooit meer goed kan maken..

Maar aan de andere kant kun je hier ook je voordeel mee doen, door dat soort dingen juist wél te doen voordat je doodgaat.
Vaag eigelijk...

Maar ik blijf toch bij "nee"
denk ik...
__________________
All work and no play makes Jack a dull boy
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 19:39
Dark Psycho
Avatar van Dark Psycho
Dark Psycho is offline
hhhhm......neej ik zou nie graag wille wete wanneer ik dood ga, want als je ut weet ga je aftelle hoeveel weke of dage of jare je nog te leve hebt, en stel nou da je ut weet en ut antwoord is.......morge


oowh......ehm.....okeej.....



dan wor je tog helemaal gestoord en dan ga je hyperventilere enz. want je gelooft erin da je dan morge ook egt dood gaat.
je gaat dan extra oplette en door jou oplettendheid vergeet je da ene kleine dingetje......en BOEM


weg.....weg je bestaan.....weg alles

dus nee ik zouw nie graag wille wete wanneer ik dood zouw gaan nee
__________________
No fear is my weakness I hear when faith has been denied
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 19:47
Sterrenkijkster
Avatar van Sterrenkijkster
Sterrenkijkster is offline
Nee absoluut niet.

Het is juist omdat het vooraf-zien ons bespaard is gebleven dat we kunnen leven in de 'illusie' van nu gaat het goed

Lees er maar eens het verhaal van Pandora op na
__________________
Manlómë
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 19:51
Menahem
Avatar van Menahem
Menahem is offline
Citaat:
Dark Tish hhhhm......neej ik zou nie graag wille wete wanneer ik dood ga, want als je ut weet ga je aftelle hoeveel weke of dage of jare je nog te leve hebt, en stel nou da je ut weet en ut antwoord is.......morge
Leer alstjeblieft fatsoenlijk NL schrijven....

Breezercultuur
__________________
All work and no play makes Jack a dull boy
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 20:29
faith666
faith666 is offline
Ik zou het niet willen weten, je gata volegns mij dna heel erg naar die dag toeleven en zet heel je leven daarop in...
__________________
Such a shame, my defenses have become my own restrictions....
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 20:42
framboosje
Avatar van framboosje
framboosje is offline
nou, ik zou het wel leuk vinden om het te weten!
maar toch probeer ik nu van elke dag te genieten (wat helemaal niet makkelijk is!!!!), omdat het nou eenmaal altijd kan zijn dat je onder een auto of zo terecht komt of je kanker hebt of zo...
in elk geval, als ik niet ernstig ziek zou zijn en nooit onder een auto zou terechtkomen, nou ja, dan zou ik het denk ik zelf wel bepalen wanneer ik sterf...
ik zou het eerlijk gezegd toch wel willen weten! kan ik toch nog alles gaan doen wat ik voor mijn dood zeker wil doen!
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 21:53
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
nee... ik bedoel dan is het ook niet meer zo een verrassing he...
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 09:26
The Stray Wolf
Avatar van The Stray Wolf
The Stray Wolf is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Ja, ik wil vanalles maar durf nergens iets aan te doen/veranderen.
Ik stel mezelf altijd de volgende vraag: wat is het ergste dat er kan gebeuren en is dat wel zo erg?

"Om te slagen, moet je bereid zijn te falen"
__________________
I'm just a shadow dancing on northern skies.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 10:13
Verwijderd
Liever niet, stel je voor dat je weet dat je doodgaat, maar niet hoe. Toppunt van nerveus worden is dat, paranoia ten top
Ik laat me liever verrassen, zo van :
"tadaaa!: je bent dood!!"
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 13:01
Verwijderd
Ik zou het wel willen weten. Niet zozeer omdat ik dan dingen zou doen die ik nu niet durf, maar omdat ik gewoon ontzettend sloom en lui ben. Nu heb ik zo'n instelling van "ik heb nog genoeg tijd om leuke dingen te gaan doen" en hang ik heel veel thuis.
Ook ben ik nu natuurlijk bezig met een opleiding, nu ben ik dus steeds bezig voor "later". Dat is dan een beetje zonde van m'n tijd als dat "later" er toch niet komt.

Verder heb je de tijd om afscheid van iedereen te nemen, eventuele ruzies bij te leggen, zodat mensen niet met een rotgevoel achter blijven.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 18:36
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Nee, ik zou het niet willen weten.

Nu heb ik tenminste nog de hoop dat het snel en binnenkort gebeurd, stel je voor dat ik zou weten dat ik nog 90 jaar moet!! Verschrikkelijke gedachte......
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 20:11
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Nee, ik zou dat absoluut niet willen weten.
Ik wil gewoon een normaal leven leiden zolang dat nog kan, waarbij ik niet telkens hoef stil te staan bij hoe lang ik nog te leven heb om alles wat ik wil ook te kunnen doen.

Een goede vriend van mij heeft ooit met 4 vrienden laten voorspellen wanneer ze dood zouden gaan. Toen zei die vrouw dat ze alle 5 zouden sterven tussen hun 20e en 23e, waaronder 2 door een auto-ongeluk. 4 vrienden hiervan zijn nu dus ook echt dood, waarvan 1 aan een auto-ongeluk. Die vriend van mij is dus de enige die nog over is nu en hij is er heilig van overtuigd dat hij binnen nu en 3 jaar ook aan een auto-ongeluk sterft. Goed, ik geloof niet in zo'n voorspellingen, maar als zoiets zo bijna/helemaal uitkomt, ga je er toch aan twijfelen.

Maargoed, dat is niet interessant voor jullie... wat mijn punt is, is dat je geen leven meer hebt als je daar voortdurend bij stil staat (tenzij je er dus absoluut geen moeite mee hebt dood te gaan..)
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 20:23
purplerose
Avatar van purplerose
purplerose is offline
Ik denk dat je dat nooit zou kunnen weten want dan zou je (tenzij je dood wíl) waarschijnlijk zorgen dat je niet dood ging...
maar als je het tog zou weten dan zou ik het nog niet willen weten want dan zit je dat maar af te wachten... maar aan de andere kant als het al egt vaststond dan zou je kunnen doen wat je wil zonder risico's maar goed
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 01:27
Verwijderd
Nee. Mij kennende zou ik constant de decennia, jaren, weken, dagen, uren, minuten en seconden uit rekenen tot het moment van mijn dood.
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-12-2002, 17:53
PiLa
PiLa is offline
hm...mij maakt het niet uit eigelijk. ik probeer elke dag te doen waarik zin in heb, ik zie het allemaal wel. maar als ik bijvoorbeeld kanker had, of een dodelijke ziekte ofzo, zou ik het wel willen weten. kun je tenminste nog 'even' alles doen wat je van plan was ooit te doen.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 11:11
dream-chaser
Avatar van dream-chaser
dream-chaser is offline
Ik denk dat ik hety wel fijn zou vinden. Ik ben absoluut niet (meer) bang voor de dood en ik heb nog zoveel dingen te doen en die ik wil doen voor ik dood ga. Voor mij is het dan meer een leidraad of deadline voor dingen die ik wil doen. Ik zou er niet paranoide door gaan leven omdat ik er toch niet bang voor ben. Je kan ook als je dood gaat dan fatsoenlijk afscheid nemen van dierbare mensen. Dat is ook iets wat ik belangrijk vind. Je laatste dagen nog even extra met je vrienden optrekken en leuke dingen gaan doen. en als ik toch zo oud zal worden dan maakt het mij ook niet meer zoveel uit. dood ga je toch. het is alleen een kwestie van wanneer. als je dat weet kun je de rest van je leven gericht besteden. als je het weet wordt het leven ook dierbaar voor je zodat je het niet gaat vergooien. ik zou het opzich wel willen.
__________________
Allow yourself to slide into a world as real as you want it to be.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 11:30
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
nee absoluut niet, dat maakt vind ik het leven minder leefbaar....
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 11:34
vrolijkevlinder
Avatar van vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Citaat:
Iotje schreef:
nee absoluut niet, dat maakt vind ik het leven minder leefbaar....
__________________
Life is beautiful, it really is, without it, you're dead.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 13:21
*Burning water*
*Burning water* is offline
Nee, ik zou het niet willen weten. Behalve als het op mijn honderste is ofzo Anders ga ik (misschien) de hele tijd denken 'Shit, ik heb nog maar zo en zo lang, en ik wil nog zoveel doen, en daar heb ik helemaal niet genoeg tijd voor, HELP!' Dan verdoe je met die gedachten dus nog meer je tijd...
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 14:55
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
ik zou het willlen weten kan ik mss not iets van mijn leven bakken

PS: benchMarc mooie sig en coole avanter
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 20:10
my iron lung
Avatar van my iron lung
my iron lung is offline
hangt ervan af hoe lang het nog duurt.
als het binnen een jaar of 20 is of weetikveel hoelang wil ik het niet weten, maar als het de volgende dag zou ik het wel willen, ga ik vlug naar de nieuwe lord of the rings film zodat ik die tenminste gezien heb
__________________
It's easy to be miserable. Being happier is tougher, and cooler. -Thom Yorke
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2002, 14:15
proycon
Avatar van proycon
proycon is offline
Ja, als je precies weet wanneer je dood gaat kan je het misschien voorkomen (wel een beetje paradoxaal).. Maar als je de toekomst kent dan staat ie niet meer vast en kan je het veranderen..
__________________
Things are not what they appear, nor are they otherwise -- Surangama Sutra
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 15:24
Megalomaniace
Avatar van Megalomaniace
Megalomaniace is offline
Ik zou het persoonlijk niet willen weten, volgens mij ga je dan zitten aftellen en zo zitten alles plannen, dat het je leven totaal helemaal zou beïnvloeden. Zo zou je niet meer spontaan leven, denk ik en dat is volgens mij niet de bedoeling. In't leven moeten er ook spontane, impulsieve keuzes zijn, niet alles moet uitgebalanceerd zijn.
__________________
*Turn me into something faceless, weightless, mindless, homeless vacuum state of peace*
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 17:55
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Pssst ...

... binnen 80 jaar zijn we dood.

En dat wisten we wel!
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 19:14
RoSaLiNi
Avatar van RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
(Roos)

Nee zou ik niet willen weten, absoluut niet. Lijkt me een beangstigend gevoel als de datum steeds dichterbij komt. Om afscheid te nemen hoef ik het ook niet, alle mensen waarom ik geef, weten wat ik voor hen voel. Als ik morgen dood zal zijn, ben ik niet bang dat ik dingen vergeten ben te zeggen aan mensen.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 17:10
rooijackers
rooijackers is offline
Citaat:
Semyaz schreef:
Dat zou gewoon NIET kunnen, omdat je dan zo goed als onsterfelijk bent. Als je bv weet dat je 10 januari doodgaat, kun je bij wijze van spreke van 1 tot 9 januari onder water leven. Je gaat immers pas de 10e dood.....

Maar stel dat iemand je vraagt of je wil weten wanneer je dood gaat als je niets aan je levensstijl verandert.

Dan zou ik ,hoewel héél nieuwsgierig, waarschijnlijk nee zeggen.
Simpel omdat je daar dan de rest van je leven naar toe leeft. Dat is in het begin best wel leuk, mar de laatste weken word je denk ik heel erg bang. Dat je bepaalde dingen wel/niet gedaan hebt. Dat je wéét dat je sommige dingen nooit meer goed kan maken..

Maar aan de andere kant kun je hier ook je voordeel mee doen, door dat soort dingen juist wél te doen voordat je doodgaat.
Vaag eigelijk...

Maar ik blijf toch bij "nee"
denk ik...
dat kan niet. als je het weet kan jij je leven niet veranderen dus ook niet snel even alles goed maken en doen want je altijd zou willen doen want dan zou jij je leven toch zelf veranderen.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 20:13
cyane
cyane is offline
Het maakt mij niets uit.

Als je weet wanneer je doodgaat, dan kun je er iets mee, maar wordt je misschien ook heel somber.
Als je het niet weet, doe je misschien niet de dingen die je zou hebben gedaan als je wel wist wanneer je doodging, maar misschien ben je dan een stuk minder somber. Kun je alles nemen zoals het komt.

denk ik
__________________
gentil papillon, va lui dire que je l'aime
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 18:48
Inf3sted Funk
Avatar van Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Citaat:
Semyaz schreef:
Dat zou gewoon NIET kunnen, omdat je dan zo goed als onsterfelijk bent. Als je bv weet dat je 10 januari doodgaat, kun je bij wijze van spreke van 1 tot 9 januari onder water leven. Je gaat immers pas de 10e dood.....

Maar stel dat iemand je vraagt of je wil weten wanneer je dood gaat als je niets aan je levensstijl verandert.

Dan zou ik ,hoewel héél nieuwsgierig, waarschijnlijk nee zeggen.
Simpel omdat je daar dan de rest van je leven naar toe leeft. Dat is in het begin best wel leuk, mar de laatste weken word je denk ik heel erg bang. Dat je bepaalde dingen wel/niet gedaan hebt. Dat je wéét dat je sommige dingen nooit meer goed kan maken..

Maar aan de andere kant kun je hier ook je voordeel mee doen, door dat soort dingen juist wél te doen voordat je doodgaat.
Vaag eigelijk...

Maar ik blijf toch bij "nee"
denk ik...
K denk dat je ongelijk hebt

Als jij te horen krijgt wanner je dood gaat en dat klopt hoe dan ook, en je denkt hmmm dan kan ik van 1 tot 9 januari onder water leven heb je pech......
Wat er namelijk moet gebeuren is dat je lekker onderwater gaat zitten overtuigd van je onsterfelijkheid, je verdrinkt, wordt gered (want je gaat pas de 10de dood) en zit dus de rest van je laatste dagen aan beademing etc........
__________________
-= I Kick the Lyrics so Hard, People get Injuries =-
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 18:55
Menahem
Avatar van Menahem
Menahem is offline
Zo kun je het ook idd ook zien, aangezien er alleen gezegd wordt "je gaat dood". Er worden dus geen regels/eisen aan gesteld.
Goed punt
__________________
All work and no play makes Jack a dull boy
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 22:46
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
neej zeker niet!
Ik leef zoals ik leef.. en dan weet ik nooit wat er gaat gebeuren... er is weinig voorspelbaar.. dus zou raar zijn als je dat al wel wist
Je kunt het wel plannen... maar je weet nooit zeker of het zo ook gebeurt (niet alleen met de dood.. maar eigenlijk met alles...)
__________________
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 18:20
lieve
lieve is offline
Ik zou wel +- willen weten wanneer ik zou sterven maar exact helemaal niet hoor!Brrr.. beangstigend jong!!
__________________
Ik hou van ... alleen van ..., ik kan nie leven in een wereld MET jou!!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 18:21
Tox
Avatar van Tox
Tox is offline
nee dan blijf ik tenminste mijn hele leven vooruit leven en dan heb je altijd nog hoop
__________________
In the end we will not remember the words of our enemies, but the silence of our friends
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-01-2003, 22:23
redbullio
redbullio is offline
wat hebben hier veel mensen op gereageerd!
Ik doe het ook: Ik vind dat als je weet dat je dood gaat voordat het dan gebeurd je het laatste stukje dan alleen maar over de dood gaat nadenken en niet zo erg meer kan leven en genieten van het leven. Toen mensen nog als apen leefden wisten ze ook niet wanneer ze dood zouden gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine stel, je weet wanneer je dood gaat
Tiño
80 22-06-2004 11:50
Psychologie iedereen die gevoelens uit in gedichtvorm en dit met de rest wil delen...
Fantôme
360 13-08-2003 13:54
Levensbeschouwing & Filosofie vrezen jullie de dood?
melancholy
65 26-01-2003 20:50
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 19:12
ARTistiek Een verhaaltje van mij...
Eend
5 03-12-2001 15:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:23.