Oud 03-05-2016, 15:09
panpoen.
Avatar van panpoen.
panpoen. is offline
Goed, Ik sta voor een nieuwe keuze.

Of ik doe VAVO VWO versneld en dan door naar de uni voor Diergeneeskunde.
Of ik doe toegepaste biologie ( en daar blijft het bij).

Propedeuse halen en dan Diergeneeskunde heeft geen zin, want nadat ik mijn prop heb gehaald moet ik alsnog deelcertificaten halen op VWO niveau om toelaatbaar te zijn voor Diergeneeskunde. Kan ik het beter meteen doen.

wat heb ik tot nu toe gedaan?:
1. HAVO - diploma behaald
2. Paraveterinair dierenartssistent - diploma behaald.

ik heb gekozen om Paraveterinair te doen omdat ik dacht dat dat het was, maar ik ben er achter gekomen dat ik meer wil doen. vandaar dat ik door wil studeren.

waar loop ik tegen aan?:
1. als ik VAVO doe moet ik weer thuis gaan wonen, nadat ik voor 2 jaar op mezelf woon heb ik daar geen zin in.
2. Als ik VAVO doe moet alles zelf betaald worden ( geen studie-financiering)
3. Als ik VAVO doe loop ik heel wat achter, ik heb 2 jaar lang geen scheikunde, wiskunde, natuurkunde of Nederlands gehad. In deze 2 jaar ben ik heel wat vergeten. Dat moet dus ingehaald worden, en ik moet verder op een hoger niveau.
4. Als ik VAVO doe betalen mijn ouders een groot deel, mocht ik het niet halen dan voel ik me erg erg erg schuldig.

5. als ik Toegepaste Biologie ga doen, wordt ik geen dierenarts. Al sinds mijn vijfde zeg ik dat ik dierenarts wordt. Als ik nu verander, krijg ik dan spijt??? Maak ik een fout???
6. Als ik Toegepasste Biologie ga doen doe loop ik heel wat achter, ik heb 2 jaar lang geen scheikunde, wiskunde, natuurkunde of Nederlands gehad. In deze 2 jaar ben ik heel wat vergeten. Dat moet dus ingehaald worden, en ik moet verder op een hoger niveau.
7. als ik toegepaste biologie ga doen, moet ik verhuizen uit mijn appartement. Ik wil eigelijk daar niet weg. Het is mijn thuis.

heel wat te overwegen..... is VAVO niet te moeilijk?? het is wel 2 jaar in 1. is toegepaste biologie wel de goede keuze.

voor nu heb ik me voor beide ingeschreven, zodat ik nog even tijd heb om te denken.
ik zit er al meerdere maanden over te denken. en nog steeds voel ik dat ik niet kan kiezen.

graag tips over de opleiding VAVO.
en meningen over de situatie.

bedankt

Panpoen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2016, 15:32
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
1. als ik VAVO doe moet ik weer thuis gaan wonen, nadat ik voor 2 jaar op mezelf woon heb ik daar geen zin in.
2. Als ik VAVO doe moet alles zelf betaald worden ( geen studie-financiering)
Maar vavo kost ook relatief weinig, vooral als je weer bij je ouders gaat wonen. Je krijgt overigens wel minimaal 113 euro per maand tegemoetkoming scholieren als je vavo gaat doen.


Citaat:
7. als ik toegepaste biologie ga doen, moet ik verhuizen uit mijn appartement. Ik wil eigelijk daar niet weg. Het is mijn thuis.
Waarom moet je dan verhuizen?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2016, 20:11
panpoen.
Avatar van panpoen.
panpoen. is offline
Citaat:
Maar vavo kost ook relatief weinig, vooral als je weer bij je ouders gaat wonen. Je krijgt overigens wel minimaal 113 euro per maand tegemoetkoming scholieren als je vavo gaat doen.




Waarom moet je dan verhuizen?

ik moet verhuizen omdat ik nu in barneveld woon. het is te ver om heen en weer te reizen elke ochtend naar den bosch.

het geld is niet het probleem, het probleem is dat ik bang ben dat ik het niet haal door mijn achterstand. mijn ouders betalen alles..... ik voel nu al een enorme druk op mijn schouders
Met citaat reageren
Oud 04-05-2016, 18:22
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik verplaats het naar Studeren, omdat studiekeuze daar beter past.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:55.