Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2016, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Wat snap je er niet aan? Er is geen stufi, er is geen vangnet, een betaalde stage in de VS levert je vanaf $15.000 per jaar op. Dat is dus inkomen wat je niet hebt. Niet zo Krista'en nou, je was net zo lekker bezig.
Ik snap niet waarom de aanname was dat ik uitging van een parttime stage, ik weet ook wel dat er in de VS geen stufi is

Maar fijn dat ik lekker bezig ben
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2016, 20:39
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Kan je je vinden in mijn toelichting Krista of zijn we het nog steeds oneens?
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2016, 20:45
Verwijderd
Ik ben het nooit oneens geweest met je, dat is wat ik niet snap
Met citaat reageren
Oud 21-11-2016, 20:50
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
O ja dat is ook wel zo Maar ik was het oneens met je formulering/woordkeus daar, en ik probeerde toe te lichten waarom
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2016, 23:36
Abby.
Abby. is offline
Ik vind het altijd onhandig als er een ontkenning in de stelling zit, daar raak ik steeds van in de war
Met citaat reageren
Oud 22-11-2016, 08:10
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
31
Met citaat reageren
Oud 22-11-2016, 10:28
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik zat op 33.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2016, 11:00
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
77/100
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 22-11-2016, 11:02
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Met de opmerking dat qua domme buzzfeed lijstjes deze toch wel heel slecht is.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 22-11-2016, 11:30
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Heeft iemand een betere?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2016, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Heeft iemand een betere?
Gezond verstand Ik hoop toch dat de meeste mensen die in Nederland geboren zijn beseffen dat ze daardoor alleen al een stuk beter af zijn dan veel mensen op de wereld.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2016, 12:07
Verwijderd
Het zijn nogal interpretatievragen.

Het begint met veel over race. Ik ben wel gediscrimineerd om mijn afkomst maar nooit om mijn huidskleur, ik heb geïnterpreteerd dat het om dat laatste gaat.

Een paar vragen zijn of ik wel eens “fag” ben genoemd of andere homogerelateerde scheldwoorden. Maar in het Nederlands en in mijn referentiekader is/was dat redelijk normaal; in mijn puberteit in ons sportteam deden we niets anders. Ik denk niet dat ze dat beogen, dus ik heb deze allemaal ingevuld dat ik het nooit heb meegemaakt. Ik ben voor zover ik me kan herinneren nooit echt uitgescholden door iemand die dacht dat ik geen hetero was.

“My parents pay some of my bills” vond ik ook een opmerkelijke. Of “I have never done my taxes myself”; euhm, daar heb ik voor gestudeerd, dit heeft niets met privileges te maken

“I’ve never had a roommate”; op kamers wonen maar die kamer voor jou alleen, ik reken dat als geen roommate. Maar dat is wederom interpretatie.

Onder die aannames:

Citaat:
You live with 89 out of 100 points of privilege.


You’re among the most privileged people in the world. We don’t live in an ideal world, but you happened to be born into an ideal lot. This is not a bad thing, nor is it something to be ashamed of. It just means a lot of other people in the world don’t live life with the advantages you have, and that’s something you should always be aware of. Hey, the fact that you took the time and effort to check your privilege means that you’re already trying.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2016, 12:07
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Heeft iemand een betere?
Ik ben bezig met iets vergelijkbaars maar moet tegelijkertijd mezelf front-end development aanleren dus duurtlang

Maar mijn testje is geen privilegechecker. Meer een manier om mensen te laten zien wat ze gemeen hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2016, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Die vraag over public transport. Zo Amerikaans.
Vind je? Ik vind hem ook wel op Nederland van toepassing. Ik zou prima zonder auto kunnen. Ook wel zonder fiets. Ik woon vlakbij een intercity station. Toch heb ik een auto (en fiets), want dat scheelt tijd en levert gemak op. En de vrijheid om naar whatever waar te kunnen gaan op welk moment ik maar wil. Ik snap dat ze dat als een privilege zien.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2016, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Vind je? Ik vind hem ook wel op Nederland van toepassing. Ik zou prima zonder auto kunnen. Ook wel zonder fiets. Ik woon vlakbij een intercity station. Toch heb ik een auto (en fiets), want dat scheelt tijd en levert gemak op. En de vrijheid om naar whatever waar te kunnen gaan op welk moment ik maar wil. Ik snap dat ze dat als een privilege zien.
Maar in de VS worden bussen op sommige plekken echt alleen als 'voor het plebs' of zelfs gevaarlijk gezien.. In NL zullen weinig mensen echt nog nooit gebruik van het OV gemaakt hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2016, 12:49
Verwijderd
De vraag is toch ook niet of je nog nooit er gebruik van hebt gemaakt?

Citaat:
I don’t rely on public transportation.
Hmm, dit is weer eens multi-interpretabel. Ik lees dat als "ik kan gewoon de auto pakken als ik dat wil". Maar je kunt er ook van maken "openbaar vervoer is voor paupers dat gebruik ik echt nooit". Ik zit zelf heus ook wel eens in de trein
Met citaat reageren
Oud 22-11-2016, 12:50
pj eilander
pj eilander is offline
Citaat:
H

Een paar vragen zijn of ik wel eens “fag” ben genoemd of andere homogerelateerde scheldwoorden. Maar in het Nederlands en in mijn referentiekader is/was dat redelijk normaal; in mijn puberteit in ons sportteam deden we niets anders. Ik denk niet dat ze dat beogen, dus ik heb deze allemaal ingevuld dat ik het nooit heb meegemaakt. Ik ben voor zover ik me kan herinneren nooit echt uitgescholden door iemand die dacht dat ik geen hetero was.
Bij QI van afgelopen week ging het op gegeven moment over schelden. In een onderzoek was mensen gevraagd om in 2 minuten tijd zoveel mogelijk verschillende scheldwoorden op te schrijven. Niet erg verrassend: uitkomst was dat slimme mensen meer scheldwoorden kennen dan niet zo slimme mensen.

Toen merkte Jeremy Clarkson op dat Nederlanders het best kunnen schelden van alle volken op aarde. Hij zei: Een Nederlander zou met gemak 2 minuten onafgebroken kunnen schelden, zonder zichzelf één keer te herhalen.

Dus ik denk inderdaad dat ook deze vraag nogal cultuurafhankelijk is, flikker.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2016, 13:07
Verwijderd
Slimmere mensen hebben toch sowieso een grotere woordenschat? Of was dat ook het punt?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2016, 13:40
pj eilander
pj eilander is offline
Dat was niet het punt dat in de aflevering gemaakt werd, maar inderdaad ook mijn eerste gedachte. Denk dat bij elke categorie zo'n uitkomst past.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2016, 16:01
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik ben bezig met iets vergelijkbaars maar moet tegelijkertijd mezelf front-end development aanleren dus duurtlang

Maar mijn testje is geen privilegechecker. Meer een manier om mensen te laten zien wat ze gemeen hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2016, 16:13
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hier had ik 55, wat overeen komt met die andere test;
http://www.checkmyprivilege.com/

Ik doe er nog een paar
Met citaat reageren
Oud 22-11-2016, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Hier had ik 55, wat overeen komt met die andere test;
http://www.checkmyprivilege.com/

Ik doe er nog een paar
Waarom?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2016, 16:19
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Waarom?
Om de beste te vinden!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2016, 16:21
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
of de beste die past bij jouw situatie?
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 22-11-2016, 16:38
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Hier had ik 55, wat overeen komt met die andere test;
http://www.checkmyprivilege.com/

Ik doe er nog een paar
Ik had met deze -185 'Extremely oppressed'.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2021, 21:57
Verwijderd
You live with 32 out of 100 points of privilege.
You're not privileged at all. You grew up with an intersectional, complicated identity, and life never let you forget it. You've had your fair share of struggles, and you've worked hard to overcome them. We do not live in an ideal world and you had to learn that the hard way. It is not your responsibility to educate those with more advantages than you, but if you decide you want to, go ahead and send them this quiz. Hopefully it will help.




Oh... wist niet dat het zo erg was.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2021, 00:22
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Omg ik heb hetzelfde tekstje:

"You live with 44 out of 100 points of privilege.

You're not privileged at all. You grew up with an intersectional, complicated identity, and life never let you forget it. You've had your fair share of struggles, and you've worked hard to overcome them. We do not live in an ideal world and you had to learn that the hard way. It is not your responsibility to educate those with more advantages than you, but if you decide you want to, go ahead and send them this quiz. Hopefully it will help."
Met citaat reageren
Oud 12-07-2021, 08:59
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
You live with 27 out of 100 points of privilege.
You're not privileged at all. You grew up with an intersectional, complicated identity, and life never let you forget it. You've had your fair share of struggles, and you've worked hard to overcome them. We do not live in an ideal world and you had to learn that the hard way. It is not your responsibility to educate those with more advantages than you, but if you decide you want to, go ahead and send them this quiz. Hopefully it will help.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2021, 12:25
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
You live with 41 out of 100 points of privilege.

You're not privileged at all. You grew up with an intersectional, complicated identity, and life never let you forget it. You've had your fair share of struggles, and you've worked hard to overcome them. We do not live in an ideal world and you had to learn that the hard way. It is not your responsibility to educate those with more advantages than you, but if you decide you want to, go ahead and send them this quiz. Hopefully it will help.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43.