Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2002, 18:30
purplerose
Avatar van purplerose
purplerose is offline
Ik weet niet goed hoe ik dit moet zeggen maar goed

kijk als je iets det bijv naar de film gaan doe je dat voor je lol. maar waarom zou je zoiets doen ik bedoel 2 seconden later is het toch weer geschiedenis en dan heb je er niet veel meer aan.
Je kan zeggen dat anders je leven saai is maar wat heb je dan aan je levne het gaat eigelijk allemaal zo voorbij en toch lijkt het lang te duren...

wat denken jullie hier nou van? hoe kan het leven zo lang lijken maar eigelijk zo kort duren..?
__________________
~"In nomine Patris,et Filii, et Spiritus Sancti."~- The Boondock Saints
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-12-2002, 19:29
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
purplerose schreef:
Ik weet niet goed hoe ik dit moet zeggen maar goed

kijk als je iets det bijv naar de film gaan doe je dat voor je lol. maar waarom zou je zoiets doen ik bedoel 2 seconden later is het toch weer geschiedenis en dan heb je er niet veel meer aan.
Je kan zeggen dat anders je leven saai is maar wat heb je dan aan je levne het gaat eigelijk allemaal zo voorbij en toch lijkt het lang te duren...

wat denken jullie hier nou van? hoe kan het leven zo lang lijken maar eigelijk zo kort duren..?
ik vnd dat het leven te kort is maar dat het ook wel lang kan duren.
En alles wat je doet in je leven doe je voor de lol, ja 2 seconden later is het (techniosch gezien) geschiedenis, maar je hebt er leuke herinneringen aan toch?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 20:22
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Het heden vormt niet alleen het verleden, maar ook de toekomst. Wanneer je een film kijkt heb je er niet alleen op dat moment iets aan, het veranderd waarschijnlijk de dingen op een manier die niemand kan waarnemen. Als jij niet naar de film was gegaan, zou het kunnen dat jou hele leven anders loopt dan als je het wel doet, om ontelbare redenen.
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 23:34
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
leven is ervaringen opdoen...
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 00:10
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
en herrinneringen, emotie/stemmingsvernaderingen etc gelden na die film nog steeds...

wedden dat jij je anders voelt 1 seconde nadat je in elkaar geramd bent, of dat je gezoend hebt met een meisje...

althans lijkt me
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 10:40
mcsun
Avatar van mcsun
mcsun is offline
Er is toch niks mooiers dan leven voor je eigen geschiedenis?
__________________
to look at the world as we find it, not as we want it to be * cassavecrackers
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 12:02
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
ikzelf geloof in de theorie van de nu's. dat tijd is opgebouwd uit deeltjes, nus genaamd die eigenlijk snapshots zijn van een moment. deze nus,die van het verleden heden entoekomst bestaan alle gelijktijdig, alleen wij mensen leven in de illusie van continuiteit.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 12:07
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Fade of Light schreef:
en herrinneringen, emotie/stemmingsvernaderingen etc gelden na die film nog steeds...

wedden dat jij je anders voelt 1 seconde nadat je in elkaar geramd bent, of dat je gezoend hebt met een meisje...

althans lijkt me
Niet in elkaar geramd de laatste tijd

Citaat:
Kenny schreef:
ikzelf geloof in de theorie van de nu's. dat tijd is opgebouwd uit deeltjes, nus genaamd die eigenlijk snapshots zijn van een moment. deze nus,die van het verleden heden entoekomst bestaan alle gelijktijdig, alleen wij mensen leven in de illusie van continuiteit.
Heb je ook een réden om daarin te geloven? Het klonk gewoon wel mooi?
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 22:46
Verwijderd
leef niet voor het verleden of de toekomst, maar voor het nu!
Nu ervaar je. Daar gaat het om.
Wat in de toekomst gebeurt zal heden worden en in het verleden leven.
Als jij je teen stoot, voel je pijn in het heden, maar de pijn schuift naar het verleden maar die voel ook nog in het heden. Je hebt dus een gevoelswaarde in het verleden.
Zo ook met bijv geluk. Een niet lichamelijke gevoelswaarde. Die loopt ook door in het verleden en in het nu. Je voelt je in het heden gelukkig en je wilt dat graag behouden dus ga je er voor zorgen dat in de toekomst je ook gelukkig zal zijn. Aangezien die toekomst ooit heden zal worden.
En een manier om je geluk te behouden is die te herinneren, zoals die in de geschiedenis is.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 11:16
Margriet
Avatar van Margriet
Margriet is offline
Citaat:
Tsasil schreef:
Het heden vormt niet alleen het verleden, maar ook de toekomst. Wanneer je een film kijkt heb je er niet alleen op dat moment iets aan, het veranderd waarschijnlijk de dingen op een manier die niemand kan waarnemen. Als jij niet naar de film was gegaan, zou het kunnen dat jou hele leven anders loopt dan als je het wel doet, om ontelbare redenen.
__________________
~... Ik heb van je gedroomd vannacht. En we speelden dat we alles deelden...~
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 15:47
ShoarmaSchaap
Avatar van ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Citaat:
purplerose schreef:
Ik weet niet goed hoe ik dit moet zeggen maar goed

kijk als je iets det bijv naar de film gaan doe je dat voor je lol. maar waarom zou je zoiets doen ik bedoel 2 seconden later is het toch weer geschiedenis en dan heb je er niet veel meer aan.
Je kan zeggen dat anders je leven saai is maar wat heb je dan aan je levne het gaat eigelijk allemaal zo voorbij en toch lijkt het lang te duren...

wat denken jullie hier nou van? hoe kan het leven zo lang lijken maar eigelijk zo kort duren..?
Dat is gewoon de manier waarop je hersenen informatie opslaan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren geschiedenis?
ExpoRules
11 01-07-2011 15:33
Levensbeschouwing & Filosofie Feitelijkheden
Melpomene
225 03-10-2007 23:55
Verhalen & Gedichten Het grote 'vorm' topic
Diary of Dreams
25 25-08-2005 20:49
Verhalen & Gedichten [verhaal] Julia
wisdom
3 30-09-2002 14:48
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ns black metal deel 3
Heathenpride
65 03-02-2002 16:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.