Oud 04-01-2003, 22:48
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
's Ochtends verveel ik me kapot en ben ik al heerlijk vroeg wakker. Overdag heb ik de tijd niet om te werken, door allerlei afspraken, school e.d.
Nu een aantal vragen:
Is een krantenwijk echt zo klote?
Hoelang duurt het (gemiddeld) eer je je ronde kent?
Hoeveel verdient het (gemiddeld) per dag?
Zitten er bonussen bij?
Is het af of aan te raden en waarom?
Wat zijn jullie ervaringen met zo'n ding?

En dan, de belangrijkste vraag: molt het gewicht van de kranten in de tas je fiets?
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2003, 22:59
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Wat versta jij onder heerlijk vroeg?
Ochtendbladen moeten namelijk (als ik het goed heb onthouden) voor 7.00 bij iedereen in de bus zijn. Dat betekent dat je rond 5.00 / 5.30 toch wel op moet staan (afhankelijk van de grootte van je wijk).
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 23:06
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik zou als ik jou was in ieder geval een andere fiets oid aanschaffen (een zo oud mogelijk krotding zeg maar), zodat je je nieuwe (?) fiets niet al te hard verpest.
Laat ik het zo zeggen: de meeste fietsen gaan behoorlijk rammelen van het dragen van zo'n zware tas iedere dag.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 23:16
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
ik heb ook een krantenwijk gedaan (wel meer als een jaar geleden maar dat boeit nie)

ik kon mijn route al vrij snel, want je onthoud niet echt de nummer en de straten etc, maar gewoon de huizen (ik althans)
en ik had van degene die voor mij was geweest een blaadje gekregen van de route hoe zei die liep (die was het snelst)
dus dat scheelde echt wel veel anders moet je namelijk helemaal zelf uitzoeken wat het handigst is.

hoe het zat met bonussen weet ik nie meer precies maar er waren wel regelmatig prijsvragen, en je kreeg dan natuurlijk een kerstpakket en nog iets met Sinterklaas, ik kreeg eerst ook een abonnement op een tijdschrift maar dat hebben ze naderhand afgeschaft anders kan je misschien naar hun kantoor bellen en vragen hoe dat zit met die bonussen.

hoeveel het per dag verdiende weet ik niet, want ik moest ook nog 's een keer in de maand ofzo nog een extra blaadje erbij doen, en naja in een maand verdiende ik rond de 280 GULDEN, dus tja ligt er maar aan hoe je het bekijkt of je het veel of weinig vind, ik had namelijk ongeveer 100 kranten en deed daar ongeveer een uurtje over (misschien iets meer of minder,...dat weet ik nie meer)

ik ben het voornamelijk gaan doen omdat ik naja gewoon werk nodig had, maja kvond de winter toch wel errug zwaar
misschien was het gewoon die winter maja kben nogal een koukleum en dan is kranten rondbrengen nou nie echt geweldig,
en ik vond het vroege opstaan nie echt geweldig (das ook een van de redenen dat ik ben gestopt) maja aangezien jij daar al geen last van hebt,...

het is best te doen, alleen soms is het nogal lastig met als je bijvoorbeeld weg wil ofzo,(vakantie,..bij iemand blijven slapen) ik moest namelijk zelf vervanging zoeken! en aangezien de meeste mensen me al voor gek verklaarden dat ik dat deed was dat soms nogal lastig.

en over die fiets, ze zeggen wel dat je fiets er erg onder gaat lijden ja, daarom had ik ook nie me eigen fiets gepakt, maar de oude fiets van me zusje,...die werd toch door niemand gebruikt en dan kan je die tas er op laten zitten, (moet je namelijk vastmaken en om dat dan iedere ochtend te moeten doen,....dacht het nie)

naja ik denk dat je nu wel wat meer weet,....zoniet vraag maar
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 23:36
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Bedankt!

@linda85: 4 uur.

@ekki: perfect idee. Ik heb nu een übergave, nieuwe fiets. Ik adoreer het ding, dus die ga ik hier niet voor gebruiken.

@nathalie: je tips zijn meer dan handig. Ik ga alle verschillende dagbladen maandag opbellen en prijzen vragen. De bonussen zijn oké. Ook kan ik me wat advertenties herinneren, waarbij je een mob krijgt en een vette bonus als je begint. Lijkt me fijn.
Ook ga ik, wanneer ik de wijk heb, zelf een plattegrondje fixen en die uit mijn kop leren.

Zelf vervanging zoeken is wel een slecht iets. Daar moet ik het mijne nog van weten. Erg bedankt om dat te zeggen, da's superhandig.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 00:04
Verwijderd
Is een krantenwijk echt zo klote?

Het went en ik ben er nu dus ook aan gewend en het geld is echt zo heerlijk. Soms breekt het korte slapen je wel eens op, maar als je het aankan is het echt een fantastische baan.
Hoelang duurt het (gemiddeld) eer je je ronde kent?

1 week, hooguit 2. Je hebt wel dat er nieuwe abbo's bijkomen, maar dat onthoud je makkelijk.
Hoeveel verdient het (gemiddeld) per dag?

Ik loop 24x p loonuitkering, dus 6 dgn. per week en dan ben ik zo'n 225 euro rijker. Komt uit op 20 gulden voor 70 min. werk per dag.
Zitten er bonussen bij?

Waar ik werk hebben ze zo'n 5x p jr. een bonus dat als je goed bezorgd hebt zo'n 80 euro rijker bent. Ik werk voor PCM (Trouw, VK, AD e.d.)
Is het af of aan te raden en waarom?

Je moet er soms wat discipline voor opbrengen om elke mrogen maar weer op te kunnen staan en te gaan lopen en vooral met regen en koud zoals nu vaak het geval is. Maar in de zomer is het heerlijk en ik word er wel fris van en je krijgt nog extra beweging.
Wat zijn jullie ervaringen met zo'n ding?

Ik doe het nu al 1,5 jr. en vind het zelfs leuk om te doen. Veel geld voor weinig werk. Ookal is het soms afzien als je snel geld wilt verdienen en je kan tegen vroeg opstaan moet je het doen. Op zaterdagen kun je er b.v. altijd weer inkruipen.
En dan, de belangrijkste vraag: molt het gewicht van de kranten in de tas je fiets?

Ik heb een goede 2de hands fiets voor 100 gulden gekocht en die houdt het zeker wel een hele tijd uit. Ook krijg ik elke dag fietsvergoeding dus dat zou je er ook voor kunnen uittrekken.

Als je nog vragen hebt?!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 00:09
Verwijderd
Trouwens moet je echt bij PCM gaan lopen. Verdient het meest van allemaal en je hebt hooguit 75 kranten wat een uurtje werk is per keer. Ook hebben ze relaxte bonussen. Misschien het enige nadeel is dat je 4 verschillende kranten krijgt. Ik heb b.v. Volkskrant, Trouw, Algemeen Dagblad en Ned. Dagblad, maar dat went snel en je leert het ook vlot uit je hoofd. Je krijgt een gratis abbo op een krant en zij stippelen de beste route voor je uit.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 00:15
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Scimmia schreef:
@linda85: 4 uur.


*jaloers*
Ik wou dat ik dat kon, zo vroeg op staan!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 02:16
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
linda85 schreef:


*jaloers*
Ik wou dat ik dat kon, zo vroeg op staan!
Net zoals de meesten kun je dat niet, is geen schande hoor.

Het is al bijna 4 uur hier..
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 10:21
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
PCM lijkt me handig, maar geldt daar ook voor dat je zelf vervanging moet zoeken als je op vakantie gaat?


Citaat:
linda85 schreef:


*jaloers*
Ik wou dat ik dat kon, zo vroeg op staan!
Als je dat echt wil, kan je dit proberen. Het is een slaapschema, ik "doe" dat ook. 't werkt prima.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 10:30
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Scimmia schreef:
PCM lijkt me handig, maar geldt daar ook voor dat je zelf vervanging moet zoeken als je op vakantie gaat?
Jawel, maar bij mij was het zo dat alle krantenlopers wel eens wijken van elkaar liepen als iemand niet zijn wijk kon lopen.
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 10:50
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Anonymous John schreef:
Jawel, maar bij mij was het zo dat alle krantenlopers wel eens wijken van elkaar liepen als iemand niet zijn wijk kon lopen.
Vriendjesmenthaliteit. Ik ga meteen info zoeken.

gezocht: link/adres
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.

Laatst gewijzigd op 05-01-2003 om 11:00.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 12:37
Verwijderd
Ik heb nu een folderwijk, maar ik neem aan dat je echt een dagblad bedoelt.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 13:00
blaatje0000
blaatje0000 is offline
Citaat:
Scimmia schreef:
gezocht: link/adres
www.pcmbezorger.nl
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 13:08
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Jep, ik bedoel de ochtendbladen.


Citaat:
Pingu schreef:
www.pcmbezorger.nl
merci, dan had ik toch de goede
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 14:21
Verwijderd
Hmm, als ik 15 word ziet dat er interessant uit .
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 14:35
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Is een krantenwijk echt zo klote?

Ligt er dus aan of je het een beetje aan kan of niet... maar als je toch al om 4:00 opstaat lijkt het me niet moeilijk.

Hoelang duurt het (gemiddeld) eer je je ronde kent?

Weekje ofzo? Na een poosje loop je zo'n wijk echt met je ogen dicht...

Hoeveel verdient het (gemiddeld) per dag?

Zeg maar zo rond de 200 euro per vier weken, dus 8+ euro voor een uurtje werk per dag.

Zitten er bonussen bij?

Eerst was er altijd een bonus voor als je klachtenvrij (geloof iets van 3 klachten per week maximaal o.i.d.) liep, maar dat is afgeschaft. Nu hebben ze af en toe acties als "bezorg 9 weken, krijg 11 weken uitbetaald".

Is het af of aan te raden en waarom?

Ik zou het je aanraden, als je toch al wakker bent kun je net zo goed iets nuttigs gaan doen. En het betaalt nog lekker ook

Wat zijn jullie ervaringen met zo'n ding?

Zeker in de zomer is het gewoon lekker werk... loop je een beetje buiten je geld te verdienen en je hebt de rest van de dag gewoon vrij. Alleen hou wel rekening met de winter... kranten bezorgen bij een temperatuur van zo'n -10°C is NIET!!! leuk. Maar ja, dat moet je er maar voor over hebben...
Ook op zaterdag is het wat minder... dan heb je dus extra dikke kranten die soms bijna niet in je tas passen, en bovendien moet je eerst nog de bijlages insteken.

Trouwens, ze zeggen wel dat wanneer je ziek bent je zelf voor een vervanger moet zorgen, maar als je een beetje een aardige distributeur hebt (of hoe dat ook heet, ik bedoel die kerel die elke ochtend je kranten uittelt) valt dat heus wel mee. Als je gewoon altijd je werk goed doet en je belt eens een keer op dat je ziek bent is dat heus niet zo'n probleem, bij mij niet iig.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 14:37
MissKiss1985
Avatar van MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Een goede vriend van mij loopt kranten. En die verdient echt heel goed. Krijgt veel bonussen etc. Als je bij de goede loopt enzo is het wel relaxed. Wijken met flatten zijn ook heerlijk.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-01-2003, 14:47
DaDude
Avatar van DaDude
DaDude is offline
ik heb ook krantenwijk gehad, maar dan `s middags --> dat is echt klote. Maar `S ochtends gewoon lekker vroeg je nest uit, een vriend van mij doet het ook, en hij verdiend goed.
__________________
Non Human prescense detected.......
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 15:53
Onze Zoon
Avatar van Onze Zoon
Onze Zoon is offline
Scimmia schreef:

Nu een aantal vragen:
Is een krantenwijk echt zo klote?
wanneer het lekker weer is niet, behalve als het een week regent is het zeer vervelend
Hoelang duurt het (gemiddeld) eer je je ronde kent?
Na een week ongeveer je herkent het aan huizen, ook een ezelsbrugetje als in deze straat moet ik zoveel huizen en pak je zoveel kranten zodat je weet als je er een over heb dat je er een bent vergeten
Hoeveel verdient het (gemiddeld) per dag?
ongeveer 7 a 8 euro
Zitten er bonussen bij?
ja fietsvergoeding en wijkvergoeding

Is het af of aan te raden en waarom?
Het is aan te raden wanneer je gezond bent en vroeg op kan staan, niet als je pfeifer endergelijke hebt.

Wat zijn jullie ervaringen met zo'n ding?
Mijn ervaringen waren goed alleen opeengegeven moment kreeg ik wel van ik heb zin in uitslapen maar ik moet me kranten nog lopen , en ik kreeg pfeifer en mocht meteen stoppen

En dan, de belangrijkste vraag: molt het gewicht van de kranten in de tas je fiets?
ligt eraan hoe je fiets stoepjes op en af en dergelijke en als je schroefjes op je fiets verroest zijn
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 16:57
Stff
Avatar van Stff
Stff is offline
ik heb zlef 4jaar lang smiddags een dagblad gelopen.

zelf vond ik het zeer relaxt, gelijk na school krantenophalen en lopen. Ik had een makkelijke wijk en was meestal met een half uurtje klaar en verdiende +/- 250 GULDEN (dit was bij een middagkrant, ochtendkranten verdiend meer) per maand.
Het nadeel was dat je in de vakanties ook moest lopen en je dag eigenlijk verneukt was.
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 20:06
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
Ik heb een jaar lang een avondkrant rondbezorgd (voor 6 uur).. Ik vond het prettig werk, omdat je telkens maar heel kort tijd nodig hebt. Maar dit kan ook een nadeel zijn, als je liever een paar uur achter elkaar werkt ipv elke dag, is het een rotbaantje. Het verdient niet echt slecht, maar dat ligt aan het soort krant dat je bezorgt, en hoeveel kranten je bezorgt. Een ochtendkrant verdient veel beter dan een avondkrant, maar dan moet je dus wel tegen vroeg opstaan kunnen. De meeste avondkranten zijn op zaterdag's ochtendkranten, das ook geen pretje.
In de winter is een krantenwijk soms erg afzien, regen,hagel,storm, je MOET altijd. Als je eens ziek bent, moet je zelf voor vervanging zorgen. Dus ook als je een weekendje weg wilt. Je zit altijd met je krantenwijk. Dus het is handig dat je iemand hebt die het eventueel eens wilt doen.
Hoe snel je de wijk uit je hoofd kent ligt denk ik aan de grootte van de wijk, en hoe de wijk is opgebouwd, maar het gemiddelde is ongeveer 2 tot 3 weken. De eerste keer loop je meestal met iemand mee, en de andere eerste weken, lees je de nummers gewoon van een papiertje af.

Conclusie: Een krantenwijk is handig als je goed in het plannen van je dagen bent, en als je een beetje tegen bar weer en barre tijden kunt.

Zow. Das een heel verhaal !
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Scimmia schreef:

Is een krantenwijk echt zo klote?
ik vind van niet.. maar das per persoon verschillend

Citaat:
Scimmia schreef:

Hoelang duurt het (gemiddeld) eer je je ronde kent?
bij kende ik de meeste na 1 keer bezorge.. enkele na 2 keer..

Citaat:
Scimmia schreef:
Hoeveel verdient het (gemiddeld) per dag?
8 tot 9 euro.. (inclusief bonussen)


Citaat:
Scimmia schreef:
Zitten er bonussen bij?
jah.. na 3 maande krijg je gloofk bonus (bij de telegraaf iets van 34 euro..).. en na 4de maand kreeg ik ook bonus (ook 34 euro) en je hebt nog aparte winter-/zomerbonussen..


Citaat:
Scimmia schreef:
Is het af of aan te raden en waarom?
als je elke ochtend tog al zo vroeg op bent en rekening houdt met het weer (gwoon 3 lage kleding aan alsut erg vriest) is het aan te raden..


Citaat:
Scimmia schreef:

Wat zijn jullie ervaringen met zo'n ding?
positief.. verdient (voor mij) ongeveer 4x zoveel als minimumloon voor mijn leeftijd.. en kvin het totaal niet erg zo vroeg op te moeten staan

Citaat:
Scimmia schreef:
En dan, de belangrijkste vraag: molt het gewicht van de kranten in de tas je fiets?
ligt eraan hoe je dan met je fiets omgaat.. als je um goed onderhoudt en niet stoepranden op-/afknalt
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 22:01
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
heb 1 maand ochtenkrant gedaan en vond het verschrikkelijk. daarna ben ik dus weer overgestapt op de middag/avond krant.. en al is het zwaar irritant dat je er zo aan vast zit, het verdiend (zowel sochtends als smiddags) best wel heel erg lekker, zeker als je bedenkt dat je er nauwelijks bij na hoeft te denken en meestal wel na een uur ofzo klaar bent...

een wijk ken je zo uit je hoofd, zeker als het een buurt is die je al een beetje (vaag) kent... bij mij is het zelfs zo dat ik de straatnamen en de nummers niet altijd weet, je fietst gewoon stom die route....

je fiets krijgt wel wat te voorduren, mijn fiets heeft nooit echte problemen gehad ofzo, maar de band moet wle wat vaker opgepompt, zeker na de zaterdag krant.

conlusie; krantenlopen is niet leuk, maar het feit dat je er niet echt lang mee bezig bent en het best wel wat opleverd (ook geregeld bonussen trouwens, bij mij wel iig; ik heb zelfs een x zwaar-weer vergoeding gehad > en kerstkaartjes natuurlijk).
voordeel van de ochtendkrant is dan nog dat het geen inbreuk doet op je dag, dus als je een ochtendmens doet is het ideaal (dat ben ik dus niet en voor mij was die maand dan ook een lijdensweg niet te geloven, enige lichtpuntje was de leuke collega van een andere ochtendkrant die ik geregeld voorbij zag komen )

maar goed, krantenlopen is voor mensen die echt geld willen wel vrij ideaal... > kan per maand aardig wat boeken en cds kopen en dan nog geld overhouden (alleen dat laatste lukt me dus nooit )
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 22:19
Youssef
Avatar van Youssef
Youssef is offline
Zoals eerder gezegd: PCM verdient het best. Het is klote soms, ik voel me soms echt te verrot om op te staan, maar in deze kou ben ik als ik terug ben klaarwakker. Soms ga ik ook gewoon een uurtje slapen wat me goed doet.

Bij PCM verdien ik voor een half (!) uur kranten per dag zo een 300 Euro per 4 weken. En om de 9 weken is er vaak een bonus. (winter, voorjaar, herst bonus etc) waarbij je 2 weken extra betaald krijgt (150 Euro). Ik raad je zeker PCM aan. Dat ik zo veel krijg voor weinig ligt wel toevallig aan mijn wijk. Ik liep eerst het dubbele, dat was dan 1 wijk. Maar toen is het opgesplitst en loop ik de helft zegmaar. Zo een 50 krantjes. Jammer, ik had ook de andere helft kunnen lopen en dubbel zo veel kunnen verdienen, maar dat mag niet van de belasting

Ook hebben ze de illegalen er bij ons allemaal uitgetrapt waardoor ze wel moesten verhogen van loon omdat ze anders zonder bezorgers zaten.

Al met al, was het dus puur geluk mijn wijk. Maar aan de ene kant vind ik het nogal mijn slaaprust verneuken. In de vakantie ben ik gewoon altijd nadat ik kranten heb gelopen toe aan nog een keer 6 uur slaap en ik moet dan ook de discipline hebben om vroeg op te staan (10 uur bijvoorbeeld) wil ik in de avond weer kunnen slapen.

Maar gezien je slaapschema heb je er denk ik geen last van.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2003, 21:40
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Jippie. Morgen heb ik een intakegesprek, woensdag moet ik eerst een ochtend meelopen en donderdag heb ik mijn eigen wijk. Ik heb er al zin in.
Het is trouwens bij PCM.

Bedankt voor jullie reacties!
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 21:53
DaLaI LAma
Avatar van DaLaI LAma
DaLaI LAma is offline
ik heb mezelf 2 weken geleden aangemeld voor kranten
ik dacht dat ik gelijk kon beginnen om dat ze advertenties plaatste enzo maar ik kan nog wel even wachten heb ik gehoord
__________________
wie niet sterk is moet slim zijn /\ ocean of wisdom
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 01:29
MissKiss1985
Avatar van MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
btw ik weet niet of het er al stond maar alsnog met kerst krijg je die kaartjes die je aan de deur geeft dat brengt meestel onwijs veel op
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 10:22
DaLaI LAma
Avatar van DaLaI LAma
DaLaI LAma is offline
jazeker ik ben eens met iemand zo mee geweest voor aan de deur
hij had 180 euro opgehaald dit vind ik wel de moeite waard
__________________
wie niet sterk is moet slim zijn /\ ocean of wisdom
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 11:01
MissKiss1985
Avatar van MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Citaat:
DaLaI LAma schreef:
jazeker ik ben eens met iemand zo mee geweest voor aan de deur
hij had 180 euro opgehaald dit vind ik wel de moeite waard
die vriend van me waar ik in dit topic over spreek had gewoon meer dan 2 keer zn salaris en geloof mij hij verdient goed met zijn kranten wijk.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 14:28
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik heb het best lang gedaan, eerst ongeveer 1 jaar een middag krant. daarna een halfjaar een ochtend krant.

Nu een aantal vragen:

Is een krantenwijk echt zo klote?

ik vond van niet. maar het hangt er wel vanaf waar je naar opzoek bent. voor de gezelligheid moet je het niet doen. zelfs op het depot (waar je je kranten op moet halen) slaapt iedereen half. Als het regent is het naar, tot je toch niet meer natter worden kan. En als het gesneeuwd heeft, zoals nu, heeft het wel iets. heeft nog niemand er door heen lopen baggeren.

Hoelang duurt het (gemiddeld) eer je je ronde kent?

niet lang. ik ken het nu nog uit m'n kop. handig is als iemand je in kan lopen en stop dingen in je hoofd zoals "huis met groen hekje" zo iets.

Hoeveel verdient het (gemiddeld) per dag?
weet niet, zaterdags veel.

Zitten er bonussen bij?

Met Kerst en vakantie.

Is het af of aan te raden en waarom?

Tis koud, en gaat vervelen. maar ik zou het niet willen afraden nee.

Wat zijn jullie ervaringen met zo'n ding?

Zaterdag kan echt heel naar zijn. vrijdag moet je vroeg naar bed. en dan er weer extra vroeg uit omdat je kranten moet in vouwen (bijlages in kranten doen) en dan in je tas. en dat lukt niet altijd . en het is wat cliche maar het is toch wel erg vroeg. maar als je dat allemaal niet zo bijster erg vind (zoals ik) is het zeker te doen.


En dan, de belangrijkste vraag: molt het gewicht van de kranten in de tas je fiets?


ja, oude fiets gebruiken, of 2e hands kopen ofzo. als je huidige fiets net nieuw is iig.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 14:51
DaLaI LAma
Avatar van DaLaI LAma
DaLaI LAma is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef:

Wat zijn jullie ervaringen met zo'n ding?

Zaterdag kan echt heel naar zijn. vrijdag moet je vroeg naar bed. en dan er weer extra vroeg uit omdat je kranten moet in vouwen (bijlages in kranten doen) en dan in je tas. en dat lukt niet altijd . en het is wat cliche maar het is toch wel erg vroeg. maar als je dat allemaal niet zo bijster erg vind (zoals ik) is het zeker te doen.
Invouwen op zaterdag???
ik heb een keer bij iemand ingevallen die hoefde dat niet te doen wel zo handig
volgens mij hoef je dat niet bij elke depot te doen
of heb ik het nou verkeerd
__________________
wie niet sterk is moet slim zijn /\ ocean of wisdom
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 19:10
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Joepie, ik heb mijn krantenwijk! Het is er eentje in het dorp zelf, zo'n vijf minuten fietsen. Voor een weekje mag ik het uitproberen, dus da's oké. Wanneer ik er geen zin meer in heb, kan ik stoppen. Nadeel is wel dat ik 's zaterdags twee keer naar de distributeur moet fietsen, zo'n tien ŕ vijftien minuten heen. Maar goed, het verdient "goed". Gezien de tijden.

Pinksterhaas, het klinkt inderdaad erg mooi, om nu in de verse sneeuw te wandelen. Helaas begin ik terwijl de sneeuw weggaat :/
Maar goed, het is geld
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.

Laatst gewijzigd op 08-01-2003 om 12:45.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 00:33
Ducksy88
Ducksy88 is offline
Ik loop een plaatselijk krantje, Amstelveens Nieuwsblad (woensdag, vanaf 15:30) en 'T Weekend (vrijdag, vanaf 11:00)
Ik loop voor beide ongeveer 2 uur, is 4 uur in de week. Maal 4, is 16 uur per maand. En voor die 16 uur krijg ik 149,80 € uitbetaald. Volgens mij is dit best royaal. Hoe zitten de verdiensten dat bij andere 'kranten-lopers'?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 17:32
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Heb 9 maanden kranten gelopen.
Dat heeft me een fiets, 9 maanden uitgaan en mijn bioritme gekost, en plusminus een computer, vakantie en 200 a 300 euro opgeleverd.

[edit:uitbreiding]
Ik heb 6 maanden het dagblad flevoland gelopen, dat waren 50 kranten over een route van krap 15 kilometer, en verdiende iets van 250 ŕ 300 gulden. Daarna heb ik drie maanden Algemeen Dagblad/Trouw/Volkskrant/Nederlands Dagblad gelopen, 90 kranten in een veel kortere route, hooguit 10 km. Die verdiende zo'n 250 euro. Ik stond om 5:00 op, was tussen 6:20 en 6:45 thuis. Ongeveer een uurtje arbeiden dus, en in mijn beste wijk en beste humeur kwam dat neer op zo'n 10 euro per uur.
__________________
I thought we were an autonomous collective!

Laatst gewijzigd op 11-01-2003 om 17:42.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 19:01
DutchTerror
Avatar van DutchTerror
DutchTerror is offline
Nu een aantal vragen:
Is een krantenwijk echt zo klote? Nou na het lang gedaan te hebben wel
Hoelang duurt het (gemiddeld) eer je je ronde kent? 3 dagen
Hoeveel verdient het (gemiddeld) per dag? 15 gulden in de middag dan
Zitten er bonussen bij? jazeker
Is het af of aan te raden en waarom? als je geld nodig hebt wel
Wat zijn jullie ervaringen met zo'n ding


mja je moet elke dag als er ijs ligt het regent of wat dan ook moet je ook , als je graag uit wil gaan op 2e kerstdag ofzo moet je volgende dag kranten doen
__________________
toch?!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht krantenwijkje: loon aan eind van het jaar
rinzyyy
19 22-12-2007 17:32
Werk, Geld & Recht Krantenwijk
Doornr_00sje
5 20-10-2006 12:24
Werk, Geld & Recht Krantenwijk
Schaduwmeisje
50 08-10-2006 08:52
Werk, Geld & Recht Krantenwijk
Thuglife
19 28-09-2006 09:26
Werk, Geld & Recht krantenwijk
masterboarder
1 10-05-2003 13:37
Werk, Geld & Recht Krantenwijk of folders??? Is het leuk, verdient het veel enz!!!
TeSs@1986
35 05-03-2003 16:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.