Oud 14-07-2003, 18:27
rock gek
Avatar van rock gek
rock gek is offline
hey

Ik heb een vraagje wat zou je doen als je een oma hebt die je voor het laatst hebt gezien met je doop ofzo (dus nooit meer gezien daarna) en mijn moeder heeft der nog wel contact mee maar ik dus helemaal niet meer. Maar als ze dadelijk overlijd zouden jullie dan naar de begrafenis gaan?

ze is nog niet dood maar het zou wel kunnen gebeuren binnenkort en ik zat er gewoon aan te denken van wat zou ik doen.

alvast bedankt

ps als hij hier niet goed staat moet een forumbaas hem maar verzetten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2003, 18:27
Ogthala
Avatar van Ogthala
Ogthala is offline
Is er een reden waarom je ze niet meer ziet?
__________________
White Thunder Roars!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 18:34
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
ik zou naar de condeleance gaan om te laten zien dat ik met m'n familieleden die haar wel zagen en lief hadden, meeleef.

in dit geval gaat het om je moeder. heb jij een goede band met je moeder of niet? omdat je moeder je oma wel ziet en jij nog nooit lijkt het alsof je dat niet hebt, maar mocht je wel een goede band met je moeder hebben, dan zou ik naar de begrafenis gaan om haar te steunen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 18:37
rock gek
Avatar van rock gek
rock gek is offline
Citaat:
Ogthala schreef op 14-07-2003 @ 18:27:
Is er een reden waarom je ze niet meer ziet?
neej geen reden ze is heel lang psychisch ziek geweest en ze is nog steeds niet helemaal normaal schijnt en ik heb soms het gevoel dat ons mam er gewoon voor schaamt om me mee te laten gaan maar dat kan ook gewoon lijken. Ik kan verder heeel goed met ons mam omgaan dus dat is het niet en ons mam gaat er nog gewoon heen met de zusjes van oma. Maar wat linda zei is idd mischien wel slim. Want je hebt er wel gelijk mee dat ik mee wil leven met de rest van de familie.

in ieder geval bedankt
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 18:38
Verwijderd
gewoon gaan, ik vind dat je als je gaat tenminste laat zien dat je er toch respect voor hebt gehad.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 18:40
miss sunshine1986
miss sunshine1986 is offline
Ik zou wel naar de begravenis gaan en ook de condeleance, idd om met je familie mee te leven.. Bovendien heb je dus niet echt ruzie ofzo metje oma en dankzij je oma ben jij hier (onder andere) kortom je hebt toch een band, gedeeltelijk dezelfde genen etc. etc.. Ik weet zou toch meegaan dan, iedereen verdient het om een laatste eer bewezen te krijgen van een kleinkind denk ik zo..
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 18:42
Ogthala
Avatar van Ogthala
Ogthala is offline
Citaat:
rock gek schreef op 14-07-2003 @ 18:37:
neej geen reden ze is heel lang psychisch ziek geweest en ze is nog steeds niet helemaal normaal schijnt en ik heb soms het gevoel dat ons mam er gewoon voor schaamt om me mee te laten gaan maar dat kan ook gewoon lijken. Ik kan verder heeel goed met ons mam omgaan dus dat is het niet en ons mam gaat er nog gewoon heen met de zusjes van oma. Maar wat linda zei is idd mischien wel slim. Want je hebt er wel gelijk mee dat ik mee wil leven met de rest van de familie.

in ieder geval bedankt
Ah, OK, bedankt.

Ik zou gewoon gaan inderdaad. Het is familie, en ik denk dat je er niemand mee belast wanneer je gaat.

Eerder wanneer je niet gaat.
__________________
White Thunder Roars!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 18:50
sas_andrea
Avatar van sas_andrea
sas_andrea is offline
Misschien, misschien niet. Als 1 van mn ouders of allebei er erg mee zouden zitten zou ik vanzelfsprekend meegaan. Maar zouden ze t niet willen, dan niet.

Zelf ken ik mn enige oma niet, maar zij is ook redelijk ver. Zal niet meer lang duren dus. Maar ik heb haar nog nooit in t echt gezien. Zeer kleine kans dus dat ik naar die begrafenis zou gaan aangezien mijn vader t niet boeit en mn moeder t waarschijnlijk de reis niet waard vindt. (duitsland)
__________________
Life's a bitch, and then you marry one. :-P
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 19:18
Refro
Refro is offline
Ik zou ook gaan is denk ik toch wel het minste wat je kan doen (zeker omdat het directe familie is). Ok je zit mischien een beetje vreemd tussen die mensen in maar ja het moet maar (kunnen ze je in ieder geval niets maken dat je niet geweest bent)
__________________
win or loose your all gonna die
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 19:42
Verwijderd
Ik zou voor mijn moeder gaan... niet voor haar, maar gewoon voor je moeder.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 19:47
faith666
faith666 is offline
Ik zou wel gaan, gewoon omdat je eigenlijk naar een begravenis gaat om de nabestaanden te steunen, ook al ken je de overleden persoon helemaal niet maar geeft iemand in je naaste kring er erg veel om ........zo ook jouw moeder. Voor haar betekend het waarschijnlijk veel als jij er bent.....en voor jou is het denk ik een kleine moeite.
__________________
Such a shame, my defenses have become my own restrictions....
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 20:10
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Natuurlijk moet je gaan...het is je oma!

Daarbij vraag ik me af waarom je nooit meer naar haar toe gaat? Ik heb al meer dan 10 jaar geen opa's en oma's meer en ik ben gewoon jaloers op alle mensen die dat wel hebben Ik hield van mijn oma (de enige die ik gekend heb)... ik heb haar vaak terug willen hebben en mis haar nog steeds. Daarom kan ik er ook niet echt bij waarom je haar nooit meer ziet..? Omdat je moeder zich schaamt over haar tegenover jullie? Lijkt me vreemd. Maargoed, als dat zo is, kan je toch ook alleen naar haar toe gaan?
Jouw keus natuurlijk, maar nu heb je nog een oma. Als je nu niet gaat krijg je er straks misschien spijt van als ze er niet meer is...
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 20:36
Verwijderd
ik zou het niet doen

je ziet haar nu niet en als ze dood is wil je opeens wel naar haar toe?

kun je beter gaan als ze nog leeft.

kun je niet tegen je moeder zeggen dat je haar graag wilt zien?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Kleding begrafenis
Daantjee_
4 02-10-2016 09:42
Verhalen & Gedichten begrafenis (dichters?)
Anaïs
4 06-09-2005 12:32
De Kantine Moet jij huilen op begrafenissen?
Onbekende
59 17-05-2003 12:15
De Kantine is het ethisch verantwoord om iemand naar een begrafenis te vragen?
*-*Skye*-*
19 17-04-2003 18:41
Muziek Begrafenis
Otis
11 12-02-2003 16:10
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Sjieke Begrafenissen "Onderwereld"
B@RTOLI
27 02-02-2003 00:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:12.