Oud 21-08-2004, 23:46
Quincy
Quincy is offline
Nieuwe film van Van Gogh doet hoop stof
opwaaien
09-08-2004

UTRECHT - 09/08/04 UTRECHT - 03/08/04 - De opnamen van de '0605- de film', over de moord op Pim Fortuyn, zijn maandag begonnen in Den Haag. De nieuwe film van Theo van Gogh heeft al een hoop stof doen opwaaien. Zondag werd er al gefilmd op het Mediapark in Hilversum.

De film is gebaseerd op het boek 'De zesde mei' van Thomas Ross. Ross schreef tevens het script voor de film. Toch is het geen verfilming van het boek volgens Van Gogh. "Het boek eindigt bij de moord op Fortuyn op zes mei. Zoals de titel al aangeeft, begint de film pas op die datum", zegt de filmmaker.

In '0605-de film' worden de gebeurtenissen en ontdekkingen na de dood van Pim Fortuyn getoond door de ogen van een medewerkster van de AIVD, gespeeld door Tara Elders. De infiltrante heeft de AIVD al ruim op tijd gewaarschuwd dat er een moord beraamd werd op de politicus. De strekking van zowel de film als het boek is dat de AIVD de moord gewoon heeft laten gebeuren.

Naast Tara Elders speelt Thijs Römer de andere hoofdrol. Ook Jack Wouterse en Johnny de Mol zullen te zien zijn in de film. Elders liet zich desgevraagd ontvallen dat werken met Van Gogh 'bijna verslavend' is.

Niet alleen heeft de film al veel stof doen opwaaien. Ook het feit dat de film eerst op internet in première zal gaan heeft een hoop stof doen opwaaien. De film wordt gefinancierd door Tiscali en zal door het bedrijf in december via het internet gedistribueerd worden. De samenwerking met Van Gogh is onderdeel van een bredere aanpak. Tiscali wil in de toekomst via internet meer content gaant verspreiden, zoals films, nieuws en andere diensten.

Het is de eerste keer dat in Nederland een film via het internet in premiere gaat. Tiscali is blij met alle media- aandacht. Volgens woordvoerder Eline van Lelyveld wordt de website van de film nu al veelvuldig bekeken. Op deze site houdt Van Gogh een dagboek bij over de vorderingen van de film en kunnen korte stukjes van de opnamen worden bekeken.

Van Gogh ziet in deze nieuwe methode van financieren de toekomst. "Het zou toch fantastisch zijn als de Nederlandse film niet meer alleen afhankelijk is van financiering vanuit de overheid. Als deze film een succes wordt is dat zeer positief voor de toekomst van Nederlandse filmmakers

Bron: www.0605defilm.nl

Lijkt met best een aardige film. Interessant om te zien wat er in Theo van Gogh's opinie nou eigenlijk mis was met de overheid, in die periode.

Gaan jullie hem ook zien, of streamen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2004, 02:03
King Ralph
Avatar van King Ralph
King Ralph is offline
Dus binnenkort kan Theo aangekondigd worden als de regisseur van "06" en "0605".
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 02:31
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
een nieuwe film die 'veel stof doet opwaaien' moet natuurlijk bekeken worden

even geen zin om inhoudelijk op de film in te gaan,
dat doe ik ook liever pas nadat ik de film gezien heb
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 03:03
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Ik ben alleen bang dat een aantal dom uitgevallen LPF-stemmers de film letterlijk gaan nemen...die dan niet weten/willen weten dat et fictie is.....
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 03:23
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
D@mien schreef op 22-08-2004 @ 03:03 :
dom uitgevallen LPF-stemmers
*flauw, ik weet het *

dat denk ik ook, maar ik denk dat het weer weg zal zakken en er niets gaat gebeuren
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 11:02
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
lijkt me echt een kutfilm...
en ik haat theo van gogh!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 11:04
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
ConcordDawn schreef op 22-08-2004 @ 11:02 :
lijkt me echt een kutfilm...
en ik haat theo van gogh!
Persoonlijke meningen terzijde. Het is een aardige regisseur.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 11:15
sharkkkie
Avatar van sharkkkie
sharkkkie is offline
Citaat:
legatus schreef op 22-08-2004 @ 11:04 :
Persoonlijke meningen terzijde. Het is een aardige regisseur.
"Interview" vond ik inderdaad best sterk.
__________________
Oh, im sorry. Did I break your concentration?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 12:44
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Tara Elders... Moet dat mens nou overal opduiken?
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 13:25
Winner
Avatar van Winner
Winner is offline
I <3 Tara Elders

Ik ben wel benieuwd.
__________________
BORED NOW...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 15:07
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Gast kan alleen slechte films maken en z'n IQ is ook niet echt van het.
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 15:39
Verwijderd
Volgens mij is Theo van Gogh juist erg intelligent. Ik denk dat het vooral zijn uiterlijk, apart gevoel voor humor en nonchalante houding is waardoor veel mensen zo'n hekel aan hem hebben.
Heb overigens nog nooit een film van hem gezien.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 16:40
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
Citaat:
Peperkorrel schreef op 22-08-2004 @ 15:39 :
Volgens mij is Theo van Gogh juist erg intelligent. Ik denk dat het vooral zijn uiterlijk, apart gevoel voor humor en nonchalante houding is waardoor veel mensen zo'n hekel aan hem hebben.
Heb overigens nog nooit een film van hem gezien.
haha intelligent hahaha
hij is gewoon een goor zwijn.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 18:02
Verwijderd
Ja, zo ziet hij eruit, maar dat wil niet zeggen dat hij dom is. Je hoeft het niet eens te zijn met zijn (uitgesproken) mening, maar hij weet wel waar hij het over heeft als hij zijn bek open trekt. (Dan doel ik op mensenkennis, verstand van politiek, etc).
Maargoed, het is makkelijk om op hem af te geven zonder daadwerkelijk te luisteren naar wat hij te zeggen heeft. Ik vind het persoonlijk geen inhoudsloze brulaap in ieder geval. :]
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 14:02
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Citaat:
Volgens mij is Theo van Gogh juist erg intelligent. Ik denk dat het vooral zijn uiterlijk, apart gevoel voor humor en nonchalante houding is waardoor veel mensen zo'n hekel aan hem hebben
.

Als je in een discussie iemand gaat uitschelden, als een klein kind dat doet op de bassischool, heb je niet echt een hoog IQ.
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 14:48
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
legatus schreef op 22-08-2004 @ 11:04 :
Het is een aardige regisseur.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 15:21
sharkkkie
Avatar van sharkkkie
sharkkkie is offline
Die opmerking toen ie meeliep met de Nijmeegse 4-daagse.
"Ik wordt depressief van al die opgewekte mensen"

__________________
Oh, im sorry. Did I break your concentration?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 16:04
Verwijderd
Citaat:
ESCO schreef op 23-08-2004 @ 14:02 :
Als je in een discussie iemand gaat uitschelden, als een klein kind dat doet op de bassischool, heb je niet echt een hoog IQ.
Nouja, ik ga af op wat ik van hem gezien/gelezen heb in zijn programma's/columns. Dat uitschelden is inderdaad wel lomp, al ligt dat denk ik meer aan zijn moeilijke persoonlijkheid dan aan zijn IQ.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-08-2004, 22:59
Vash!
Avatar van Vash!
Vash! is offline
Zijn columns in Metro zijn (waren) prikkelend Hij is net als Nico Dijkshoorn, ook zo een vaago waarvan ik niet weet wat ik nou moet denken
__________________
looking for new ways to get lost
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 12:54
Verwijderd
3-8-2004, (filmfocus) – De nieuwe film van Theo van Gogh, 'Cool!', zal niet in Pathé-theaters worden vertoond. Pathé is van mening dat de film "geen commercieel perspectief" heeft, maar de auteur-regisseur beweert echter dat het besluit het gevolg is van zijn oude vete met Jacques Goderie. Goderie, onder meer presentator van Filmspot, gaat mede over de programmering van Pathé en Van Gogh meent dat hij hiermee een koekje van eigen deeg krijgt uitgedeeld.

Vorig jaar viel Theo van Gogh Jacques Goderie publiekelijk aan. In zijn column in de krant Metro vermeldde Van Gogh dat de redactie van Goderie's blad Preview een huurachterstand van twee jaar had. Goderie reageerde op de uitlatingen door te zeggen dat er "nog een rekening tussen hen openstond". Een woordvoerster van Pathé ontkent dat hun besluit resultaat is van de oude vete: "Wij als Pathé denken gewoon dat 'Cool!' weinig publiek zal trekken.''

'Cool!' gaat over de heropvoeding op de harde Glen Mills School, waar men met name door groepsdruk probeert ontspoorde jongeren weer in het gareel te brengen. Katja Schuurman en Johnny de Mol spelen de hoofdrollen. De film gaat 13 september wel in première in een Pathé-theater, maar dat is dan afgehuurd voor het Film by the Sea festival in Scheveningen. Daarna zal 'Cool!' in zoveel mogelijk kleine filmhuizen worden vertoond.



een andere film van van gogh verscheen ook niet in de bioscopen OMG, wat is die theo toch een loser, je eigen film verspreiden via internet... dat kan niet anders dan een grote flop worden
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 09:29
sharkkkie
Avatar van sharkkkie
sharkkkie is offline
Volgende week komt er trouwens een Theo van Gogh film op tv.
06 geloof ik.
__________________
Oh, im sorry. Did I break your concentration?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 10:11
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Citaat:
'Cool!' gaat over de heropvoeding op de harde Glen Mills School, waar men met name door groepsdruk probeert ontspoorde jongeren weer in het gareel te brengen. Katja Schuurman en Johnny de Mol spelen de hoofdrollen. De film gaat 13 september wel in première in een Pathé-theater, maar dat is dan afgehuurd voor het Film by the Sea festival in Scheveningen. Daarna zal 'Cool!' in zoveel mogelijk kleine filmhuizen worden vertoond.
Een gooise nep acteur[Johny de Mol], als gangster acteur gebruiken in een film moet je toch echt wanhopig zijn.
Dan ook nog Katja als dorp slet gebruiken om jongens aan te trekken om naar deze film te gaan.
Hoe zielig kan je wezen.

Een ruzie beginnen door je grote bek te openen[dat doen kinderen van8] .
Ook al is het waar, wat boeit mij dat nou, dat die een huur achterstand heeft
super hoog IQ hoor die Theo.
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 10:45
Cheops
Avatar van Cheops
Cheops is offline
Citaat:
bertbart schreef op 24-08-2004 @ 12:54 :

een andere film van van gogh verscheen ook niet in de bioscopen OMG, wat is die theo toch een loser, je eigen film verspreiden via internet... dat kan niet anders dan een grote flop worden
volgens mij is jac goderie hier de loser..

ongeacht zijn menig van gogh is .
in cool! wordt trouwens gebruik gemaakt van oude (allochtoonse) bajesklanten die via een rol als acteur weer een nieuwe kans krijgen, zo dom is dat dus niet..
__________________
"I feel I'm stone, not cause I bop or wear my cap cocked/The more emotion I put into it, the harder I rock"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen duits > wil iemand dit mss ajb 'nakijken'
Kirstenn
7 11-11-2004 22:17
Films, TV & Radio 0605 , de laatste film van Theo
Ari
17 04-11-2004 13:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.