Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2008, 20:38
lilybruijn
lilybruijn is offline
Na 5havo door naar het vwo om je vwo-diploma te halen. Volgens mij gaat dat niet met het profiel C&M zonder wiskunde?

Zou ik wel graag willen maar een paar jaar geleden dacht ik dat ik het na de HAVO wel gehad zou hebben en geen vwo meer wilde doen.

Geen enkele mogelijkheid?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2008, 00:09
Qwen
Qwen is offline
Hangt van je school af. Maar je zal het dan op VWO wel erbij moeten nemen, eventueel een flinke inhaal slag doen in de vakantie vóór 5VWO, zodat je op hetzelfde niveau zit als je klasgenoten.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2008, 05:04
Gunkan
Gunkan is offline
Maar dat moet te doen zijn hoor, desnoods met wat bijles in de vakantie. D'r is vast een wiskundestudent ofzo, die dat aanbiedt.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 17:51
Qwen
Qwen is offline
Het niveau van WiskundeA1 in 5VWO, komt grotendeels overeen met WiskundeA1 van 4/5HAVO (ik spreek uit ervaring). Als je in de zomervakantie de boeken van 4/5HAVO doorwerkt, of dat van 4VWO, ben je vrijwel op hetzelfde niveau als de rest van je klas. Pas aan het einde van 5VWO komen onderdelen die in 4/5HAVO niet behandeld worden.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2008, 11:28
Morri
Morri is offline
Als ik naar klasgenootjes keek die het geprobeerd hebben, denk ik dat het wel te doen is, maar dat je wel echt je best zult moeten doen. Als je op de HAVO heel slecht was in wiskunde is het denk ik niet zo verstandig, anders zou ik idd in de vakantie nog wat stof doornemen. Vraag even aan een wiskundedocent welke stof: in 4vwo krijg je vaak ook dingen die je daarna niet meer nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2008, 13:16
Verwijderd
Die overgang, het ligt er aan welke overgang. Ik vond vroeger de overgang van vmbo naar havo veel zwaarder dan van havo naar vwo.

maar zie dat je wiskunde niet heb gehad, ja..dat wordt bijspijkeren. Zeker als je wiskunde wil doen.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2008, 11:39
Verwijderd
Ik ben van havo naar vwo gegaan, en ik had op beide niveaus wiskunde A1. Bij ons op school zeggen ze dat wiskunde A12 op havo gelijk staat aan wiskunde A1 op vwo. Dat klopt denk ik wel zo ongeveer. Ik vond wiskunde op vwo op zich wel te doen, maar wiskunde als Centraal Examen-vak is toch pittiger dan dat lullige jaartje A1 dat je op havo krijgt (bij ons althans).

Ik weet niet of het mogelijk is, dat is per school verschillend, denk ik. Ik kreeg in de zomervakantie een lijst met hoofdstukken mee die ik moest inhalen. Misschien dat jij ook zoiets mag doen, als je kunt aantonen dat je A1 aankunt. Het grootste probleem is misschien niet eens het niveau, maar vooral dat je nooit geleerd hebt om met een grafische rekenmachine om te gaan. Je hele vwo-klas heeft dat in 4vwo al gehad, maar jij moet daar nog helemaal mee beginnen. Maar goed, zo moeilijk is dat uiteindelijk ook weer niet.

Verder vond ik vwo heel goed te doen, als je havo met iets van een 7 of hoger hebt afgesloten zou je het moeten kunnen halen. Het enige probleem is misschien motivatie. Ik heb een aantal keren serieus overwogen om toch naar het hbo te gaan, omdat soms gewoon ronduit kut is dat al je vrienden al op het hbo of de uni zitten, en jij nog op die domme middelbare school zit waar je nooit serieus genomen wordt en er van die flauwe regels zijn. Dus dat moet je misschien wel goed overwegen. Al zal de toelatingscommissie op jou school daar ook wel naar kijken!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Van de havo naar het atheneum?
saschaaah
5 03-08-2015 07:47
Algemene schoolzaken van 4 havo naar 4 vwo (plz reageren)
louisa410
7 22-08-2008 08:38
Algemene schoolzaken werkdruk
Mingster
19 16-11-2005 13:28
Algemene schoolzaken Terug van het hbo naar het vwo
pillbox tales
19 22-10-2004 18:20
Algemene schoolzaken Overstap HAVO naar VWO
amerie
12 12-04-2004 10:09
Algemene schoolzaken Vmbo
Gatara
32 18-01-2004 20:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:22.