Oud 26-10-2007, 14:36
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Waar speelde je als klein kind altijd mee? Was je in voor buiten spelen, kattekwaad uithalen? Was je altijd braaf aan het kleuren met je Baby Born half verzuipend in het badje die je had klaargemaakt? Of was je een echte jongenmeisje en had je een hekel aan poppen en barbies?

Kortom: met wat en wie speelde je vroeger altijd?
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2007, 14:41
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Ik was eigenlijk van alles wat. We hadden hier altijd de ruimte om te spelen en hutten te bouwen. De ene keer ging ik overal met mijn pop mee. Als ik het zat was, liet ik hem gewoon ergens weer liggen. Met mijn toen nog vrije jonge broers en zusjes heb ik ook heel wat hutten afgebouwd. De buurtkinderen hielpen dan altijd mee. Ook hebben we vaak met de buurt kinderen politie en boef gedaan.

Als klein meisje had ik altijd mijn eigen (groenten)tuintje. Iedere zomer ging ik er bloemen en groenten planten (ook al vergat ik af en toe water te geven). Dan timmerde ik altijd een bordje met: Wendy's tuintje. Vol trots aan mijn ouders laten zien.

Van barbies moest ik eigenlijk weinig weten. Mijn zusjes waren best vaak bij hun grote Barbiehuis te vinden, maar ik vond Barbies eng.

Er was altijd wel iemand om te spelen. Mijn zusjes, broers of een vriendinnetje/neefje/nichtje/buurt kind. In mijn eentje kon ik me ook aardig vermaken.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 14:46
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
De eerste 5 jaar van mijn leven woonde ik nog in een flatje, dus buitenspelen was toen vrij onmogelijk. Het bleef vooral bij auto'tjes, Barbies en pony's. Later, toen we verhuisd waren, ging ik ook met buurtgenootjes buitenspelen. Toen ik 10 jaar was, kreeg ik een Game Boy en vanaf die tijd ben ik gaan gamen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 14:47
Verwijderd
Het verschilde nogal per vriendin, eigenlijk. Met Qimm ging ik boompje klimmen, hutten bouwen, tekenen, knutselen, paarden aaien, op de pony's van haar overbuurman rijden; we hadden hele fantasyspellen waarbij we bijvoorbeeld een hele stoeterij in Canada hadden, of indianen en cowboys waren; we gingen hindernisbanen maken voor haar konijn of 'm uitlaten in het bos, spelen met onze huisdieren, detectivebureaus oprichten, in papiercontainers klimmen, barbie-martel-machines maken, belletje drukken, strips tekenen, kleding maken van vuilniszakken, vingerhaken, etc, etc, etc.

Ahem. Met andere vriendinnetjes ging ik ook daadwerkelijk met de barbies spélen. We maakten hele verhalen ermee. Dat deed ik sowieso met poppen - ik speelde ook vaak alleen met poppen en barbies en gebruikte ze voornamelijk als personages in enorm uitgewerkte spellen.

Andere beste vriendinnetje woonde op een boerderij, dus daar kon je helemaal geweldig spelen. Met haar deed ik veel van wat ik ook met Qimm deed - hutten bouwen, boompje klimmen, dat soort dingen. Maar ook knutselen, rolschaatsen (door hun woonkamer, hihi), op de hooizolder spelen, koeien pesten, winkeltje spelen in de achtertuin, schommelen in de hangmat (die konden op de kop hangen, geweldig was dat), vogelhuisjes bouwen, voetballen, op het dak van de schuur klimmen, door weilanden en sloten baggeren, schaatsen, etc, etc.

En met buurtkinderen en klasgenoten speelden we vooral veel buiten. Verstoppetje, belletje drukken, hinkelen, touwtjespringen, knikkeren, elastieken, voetballen, doen of de waarheid, tikkertje, al die overloopspelletjes, enzovoort.

Oh en met mijn broertje speelde ik ook wel, als we elkaar niet de hersens insloegen. Dan deden we eigenlijk meer van het bovenstaande. Maar ik vergeet echt nog heel veel.. Hmm, nu heb ik zin om buiten te spelen
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 15:20
Verwijderd
Eerst vaak buiten spelen, later gamen.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 15:40
dropshot
Avatar van dropshot
dropshot is offline
lego
en vaak buite spelen met de buurkinders oorlogje spelen in het (mais)veld achter ons huis
en jah tog ook barbies maar dat was alleen om me buurmeisje tevreden te houde (eindigde tog altijd in ruzie)
maar het leukste van alles was als we oorlogje gingen spelen of vissen in de leeuwenkuil (iedereen erin duuwe)
__________________
tomenatatentomatentomatenatvrat
stuur maar een berichtje als je weet wat dit is:P
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 15:59
Verwijderd
Ik was vroeger eigenlijk altijd aan het sporten. Echt uren per dag voetballen en hockeyen. Ongeveer tot m'n 10e. Daarna ook wat computeren en toen nog veel getennist tegen een muurtje.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 16:23
Verwijderd
Ik was van alles wat Met verschillende vrienden waren verschillende dingen leuk. Zo ging ik met een buurjongetje altijd op onderzoek uit, we bouwden hutten, stookten vuurtjes (gewoon kijken hoe barbies smelten enzo, geen hele gebouwen ), klommen op daken en in bomen. Ook deden we vaak wedstrijdjes hardlopen en als het vies weer was speelden we binnen (hutten bouwen van de kussens van de bank, of bij hem achter de pc spelletjes spelen, of op z'n snes street fighter spelen).
Met een van m'n nichtjes speelde ik weer veel meer fantasie-dingen, dan hadden we afgedankte toetsenborden en telefoons en deden we alsof we in een ruimteschip waren enzo.
Met weer een ander nichtje tekende ik veel, of we deden bordspelletjes samen.
Ik had ook een baby born Met een vriendinnetje speelde ik altijd met poppen, en baby born was zeer populair; we gingen altijd loten wie met baby born mocht
Bij een oppas thuis speelde ik vaak met barbies, en dat vond ik erg leuk, maar ik vond race-auto'tjes ook heel stoer. Soms martelde ik barbies, soms maakte ik ze mooi en speelde ik met ze.

Met m'n beste vriendin deed ik al het bovenstaande en nog veel meer, zij woonde op een boerderij, en daar viel altijd wel iets te beleven. We speelden dat we boerinnetjes waren en deden een soort hoofddoekje op zoals een herderinnetje in een tekenfilm dat had (Nathalie?), we keken David de Kabouter, we gaven jonge geiten de fles, we speelden in ons ondergoed op de hooizolder, we renden door het bos en zakten diep weg in de modder, we speelden met poppen en knuffels, we sliepen in een tent voor haar huis, we zwommen in een gore grote sloot, we schreven brieven naar Donald Duck, we maakten posters om de wereld te redden. We deden echt álles samen.

Laatst gewijzigd op 26-10-2007 om 16:45. Reden: typo
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 16:31
Verwijderd
Citaat:
we maakten posters om de wereld te reden.
Hahaha, oh ja, dat deden wij ook, de wereld redden Of, op iets kleinere schaal, de hond die we vonden. Of jonge vogeltjes.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Hahaha, oh ja, dat deden wij ook, de wereld redden Of, op iets kleinere schaal, de hond die we vonden. Of jonge vogeltjes.
Wij hadden een poster gemaakt met een grote grijze bol erop waarop zielig 1 boompje stond en dan de tekst erbij 'red de aarde van het asfalt' ofzo En die hingen we voor het raam, de boerderij van haar stond langs een weg, dus iedere automobilist kon het mooi zien hangen

Wij wilden ook graag gewonde dieren redden, maar dat is maar een keer gelukt met een duif (na een week gingen we nog eens vragen bij de dierenarts hoe het met hem ging, en toen stotterde de arts en zei hij dat het heel goed ging... volgens mij hebben ze hem direct in laten slapen ), dus gingen we gewonde dieren bedenken. Eenhoorns die verbonden moesten worden enzo
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 16:52
Verwijderd
Van alles wat. Vooral boomhutten & ondergrondse hutten bouwen, lezen en eh... lezen. En skaten ook wel.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Wij hadden een poster gemaakt met een grote grijze bol erop waarop zielig 1 boompje stond en dan de tekst erbij 'red de aarde van het asfalt' ofzo En die hingen we voor het raam, de boerderij van haar stond langs een weg, dus iedere automobilist kon het mooi zien hangen

Wij wilden ook graag gewonde dieren redden, maar dat is maar een keer gelukt met een duif (na een week gingen we nog eens vragen bij de dierenarts hoe het met hem ging, en toen stotterde de arts en zei hij dat het heel goed ging... volgens mij hebben ze hem direct in laten slapen ), dus gingen we gewonde dieren bedenken. Eenhoorns die verbonden moesten worden enzo
Wij maakten de schors van bomen kapot om ze vervolgens te verplegen Oh ja en ik heb ook een periode lang alle tafels en stoelen verbonden met mijn vaders verband
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 17:20
Verwijderd
tot m'n 9e heb ik in een drukke winkelstraat gewoond, dus buitenspelen zat er niet in.
Daarna zijn we naar een groene omgeving verhuisd, en kon ik wel buiten spelen. Daar speelden we vaak verstoppertje of buskruitje met de buurtkinderen of 'anne-marie' of 'eitje leggen'.
Ook organiseerde ik wel eens een afscheidsceremonie + begrafenis voor overleden vogels/ratten die we vonden.
Maar ik speelde liever binnen. Het liefst met de barbie's , eigenlijk altijd. Poppen vond ik niet interessant. Al mijn zak en verjaardagsgeld ging op aan Barbie's en spullen die daarbij horen.
Ik vond het leuk om sommige barbies te verwonden met veiligheidsspelden, zodat ze naar het ziekenhuis moesten.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 17:22
PV
PV is offline
Lego, Barbie, poppen, Playmobil, tekenen, lezen, rolschaatsen, skelter, steppen, elastieken, Gameboy, enz.

Lego en Barbie was toch wel het leukst
ik speelde meestal met m'n broer, Lego dan, Barbie moest ie niet zoveel van hebben
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 17:27
Verwijderd
Citaat:
barbie-martel-machines maken
Citaat:
Soms martelde ik barbies
Citaat:
Ik vond het leuk om sommige barbies te verwonden met veiligheidsspelden
arme barbies

M'n zusje en ik hebben ook eindeloos op de supernintendo gespeeld
Met lego speelde ik ook wel, maar meestal had ik daar geen geduld voor en smeet ik het door de kamer.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 17:40
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Ik heb sowieso met barbies gespeeld en ik pakte dan de action man van mijn broertje als man voor mijn barbie, want ken was een homo en dus stom. Mijn barbies hadden behoefte aan een stoere vent. Ik had heel veel barbies, maar ik speelde altijd maar met dezelfde.
Mijn broertje en ik fietsten ook altijd rondjes over de stoep en later hebben we ook nog skeelers gehad.
Voordat ik met barbies speelde, speelde ik altijd met de poppen. Als ik dan een vriendje of vriendinnetje op bezoek had, maakte ik daar altijd misbruik van. Meisjes zette ik in mijn poppenbedje en jongens moesten met de kinderwagen lopen terwijl ik ernaast liep en de pop in mijn armen had. Daar zijn ook nog heel veel foto's van.
Ik heb ook nog veel met de lego gespeeld en computerspelletjes gedaan. Ow, en natuurlijk krijten samen met mijn buurmeisje.
Ik wilde altijd voetballen, maar dat wilde mijn broertje niet. Dus we gingen nooit voetballen

Ik martelde trouwens geen barbies, maar ik liet ze wel vreemdgaan enzo
__________________
Keep breathing. That's the key. Breathe.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 18:24
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik had wel veel barbies en daar speelde ik dan mee met mijn buurmeisje. Na een tijdje besloten we ze make-overs te geven, in haren zitten knippen en de meest lelijke kleren voor ze gemaakt met oude gordijnen enzo. Toch wel raar dat ik zo veel barbies (en ook my little ponies) had, want ik ben nu helemaal geen meisjesmeisje.
Ik vond hutten bouwen ook wel leuk, ik ging met een vriendin dan heel leuk in bomen klimmen.
Oh en ik tekende ook veel. Bij mijn tekeningen had alles gezichtjes, de zon, de wolken, en die gingen dan stomme gesprekjes voeren met de vogels. Ik tekende ook heel veel watervalletjes en fantasiehuisjes voor de knuffels die had.
En later ging ik met 2 vriendinnen heel veel playstationspelletjes doen. Dan speelden we Tekken 3, dat vonden we geweldig. En mijn broer had een cheat waardoor je alle personages kon gebruiken, en dan wilde ik de schildpad zijn want die was zo grappig. Allemaal van die boze oosterse mensen, en dan had je een oranje schildpad met een staart die alleen maar rondjes draaide en ze uit kon schakelen.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"

Laatst gewijzigd op 26-10-2007 om 18:42.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 18:44
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Met een stok.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-10-2007, 19:53
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Kikkers zoeken ftw! Ik speelde bijna altijd buiten. Ik speelde eigenlijk alleen maar met jongens, zelfs als ik eens met de barbies ging spelen dan was het mijn broertjes en deden hun action men mee. :') Ik ging vaak buiten spelen en daar valt heel veel te bedenken om te doen dus en ik ging ook vaak knutselen. Ik heb wel poppen gehad, maar daar kon ik nooit langer dan een paar minuten mee spelen geloof ik, lego was wel geniaal trouwens. <3 En supernintendo ook wel!
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 20:09
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ik sloeg in mijn eentje met een stok in het rond en vertelde hardop verhalen die ik ter plekke verzon.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 21:08
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik deed vanalles. Maar bouwen kenmerkte toch wel mijn jeugdtijdperk. Ik bouwde vanalles. Ik had lego. Later ging ik over op k'nex. Hele werelden zette ik in elkaar, soms zelfs hele combinaties van k'nex, lego, speelgoedauto's, houten trainrails onderdelen, etc. Soms bouwde ik daar nog een hut omheen, van lakens en stoelen. Ook buiten huis bouwde ik vaak hutten. Dan ging ik op zoek naar oud hout om er iets moois van te maken. Op latere leeftijd heb ik zelfs een keer met een groep aangeklopt bij een of ander bedrijf om oud hout op te halen. Ook in de virtuele wereld was ik bezig met bouwen. Ik heb een tijdje met een kindervriendelijke programmeertaal gewerkt. Ook speelde ik spelletjes. Ik heb vaak gekaart, mens erger je niet deed ik ook vaak. Ook ingewikkeldere spellen zoals monopoly trokken m'n aandacht. En natuurlijk Mario Bros op de nintendo. En games natuurlijk. Mijn gametijdperk is al begonnen met Commander Keen, een klassiek platform spel van begin jaren 90. Sommige spellen leverden een editor mee om je eigen levels mee te maken. Als bouwer kon ik daar natuurlijk niet vanaf blijven

Verder speelde ik ook veel buiten. Uiteraard deed ik mee aan spelletjes zoals tikkertje en verstoppertje, maar we hadden een groot veld bij de voordeur en daar werd vaak gevoetbald. Daar heb ik ook regelmatig aan meegedaan hoewel ik nooit lid geworden ben van een voetbalvereniging.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Ook ingewikkeldere spellen zoals monopoly trokken m'n aandacht.
Je hebt een vreemd beeld van 'ingewikkeld'.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 21:14
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Je hebt een vreemd beeld van 'ingewikkeld'.
Ik zei alleen maar dat monopoly ingewikkelder is dan mens erger je niet... Kennelijk is dat een vreemd beeld?
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 21:59
Verwijderd
Ik speelde met die gave fantasy achtige poppetjes, van thundercats enzo, iig iets in die richting. En met lego en duplo en video games. NES, SNES, SEGA, Playstation, Nintendo 64 en allerlei vage obscure video consoles (zoals de Funstation) hebben mij jarenlange lol gegeven. En ik deed veel voetballen.

Ohja en ik had ook altijd geniale ideeen, zoals een spookhuis maken in onze schuur en buurtgenoten laten betalen of ik voerde mijn buurjongetje konijnenkeutels. Of ik schold de buurvrouw uit voor dikke vetzak. En ik heb veeeeeeeeel gevochten, maar ik had eigenlijk een hart van goud.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 22:05
Verwijderd
Clubjes met geheimtaal oprichten en zelf parfum maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2007, 22:06
MademoiselleX
Avatar van MademoiselleX
MademoiselleX is offline
Polly Pocket was mijn favoriet en grote liefde!

En natuurlijk de barbies!
En met mn broertje speelde ik met Playmobiel.

En voor buiten deden we vaak verstoppertje, of het weiland in
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 22:31
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
OH ik heb ook eens met mijn buurmeisje een kartonnen limonadekraam gemaakt, achter ons huis. En dan zelfgemaakte limonade verkopen, en we verkochten nog best goed ook. Alleen stonden we langs zo'n leeg fietspad waar maar heel weinig mensen komen.
En ik weet ook nog dat ik dan met haar en ons buurjongetje avonturen gingen beleven. Dan gingen we naar de kinderopvang 2 straten verderop, en dan klommen we over het hek en gingen we daar spelen. Toen was het daar dicht, dus wij waren echt badass.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Polly Pocket was mijn favoriet en grote liefde!
[afbeelding]
En natuurlijk de barbies!
En met mn broertje speelde ik met Playmobiel.

En voor buiten deden we vaak verstoppertje, of het weiland in
Oeh, wij hadden Dufties, die lijken wel op Polly Pocket, maar zijn ouders. Die roken altijd zo lekker dat ik op ze ging kauwen, en dat is niet zo bevorderlijk voor die poppetjes

Ik kreeg ook eens een Kuifstaartje, dat was een vogeltje met heel lang haar, ook heel hip toen
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 23:24
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Ik woonde in me jeugd op Curaçao dus ik heb heel veel buiten gespeelt. Voornamelijk met de buurkinderen.

Maar ik hield ook van op met speelgoed beestjes te spelen. Olifanten,gazelles,apen etc.


Ook heb ik heel veel lego gespeeld.Hele verhalen maakte ik ervan samen met me neefje

Kattenkwaad? Nee niet echt. Ik was eigenlijk wel braaf. Altijd al de dieren eten geven die we daar hadden: honden, schildpadden en parkieten.
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 23:27
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Polly Pocket was mijn favoriet en grote liefde!
[afbeelding]
En natuurlijk de barbies!
En met mijn buurmeisje had ik een clubje, waarvan de naam uit onze initialen bestond: Gjel

en dan bouwden we hutten en hielden we verslagen bij van onze goede daden. Onze hutten werden altijd in de fik gestoken door de buurjongetjes, de gang van joey ofzo. Jeetje wat een leven

en met mijn buurjongetje en zijn kleine broertje speelde ik oorlogje en riddertje en dingen met de playmobil enzo

oh en springtouw en elastieken en hoela-hoep en badminton waren ook erg fijn

oh en bij mijn overgrootmoeder mens-erger-je-niet inderdaad

goeie ouwe tijd
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 00:05
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Pictionary en Cluedo vond ik vooral gaaf, volgens mij worden kinderen die dat spelen ook de gaafste mensen.

Monopoly is nooit iets voor mij geweest, en daar ben ik ook wel blij om, want volgens mij gaan kinderen die dat spelen later VVD stemmen.

Ik speelde ook met Lego, ik bouwde niet zozeer veel dingen, maar ik liet de poppetjes gewoon verhalen beleven. En ik had geloof ik een paar zelfverzonnen martelwerktuigen in elkaar gezet voor de Lego-bad guys.

En ik tekende vooral veel.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 00:06
Verwijderd
En duplo vond ik heel vroeger erg cool.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 00:08
Verwijderd
ik had heeeeeel veel barbies en ponypaardjes, en dan speelden ik en mijn zusje samen en we hadden echt een heel soapverhaal. we hadden ook huizen en paarden en autoos en babies en pizza-hut kevin mét scooter.
daarvoor speelde ik met mijn poppetjes van de snorkels (ik was verliefd op die bruine) en ik had géén miss make-up of miss dress-up, want dat was voor méísjes. en ik was stoer! ik zat op scouting en kwam altijd goor en gehavend thuis. klom in bomen, leende honden van de buren zodat ik lekker kon rennen in het park.
spelletjes die we speelden waren risk, hotel of mah jong. waren we avonden mee bezig. mah jong vooral bij logeerprtijen bij mijn nichtjes en neefjes. ik dacht vroeger dat het ons familiespel was
en we hadden natuurlijk een commodore! en daarna een NES en SNES. dát was pas een echte verslaving.
na de basisschool kwam de playstation enzo, maar dat heb ik nooit zo leuk gevonden als duckhunt met dat grote oranje geweer

ow, en ik had starwars lego
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 00:09
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Oh ja, een Super Nintendo natuurlijk, die heb ik nog steeds. Donkey Kong.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 00:10
Verwijderd
die van ons is van mijn vader

ik heb geprobeerd m dit jaar voor mijn verjaardag te krijgen, maar mijn vader wilde hem zelf houden.

en ik had een skatebike. zelf bij elkaar gespaard. en een rubikskubus en zo'n rubixklapding! en zo'n traploopspiraal!

*takes a trip down memory lane...*
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 10:03
Krynn
Krynn is offline
Ohhh...ik herinner me vooral het buitenspelen. Bomen klimmen, fikkie stoken, vissen, leegstaande huizen 'bewonen', hutjes bouwen, zwemmen, ik-verklaar-de-oorloggen, kikkerdril zoeken, vliegeren. Er was een grasveld in de buurt, dat werd 's zomers gemaaid en dan maakten we nesten van het hooi en speelden we...eh ja, wat eigenlijk...lol M'n moeder spande op de warme dagen lakens over de waslijnen, dan hadden we een koel paviljoen om limonade te drinken zoals de koningin dat deed. Ahem.

Tot groep 3, 4 kon ik me ook middagen lang vermaken in een speeltuin in de buurt. Daarna kon ik lezen...dat heb ik ook veel gedaan. Heb nooit echt veel speelgoed gehad, maar dat ook niet gewild: buiten was zat te doen, we verzonnen wel wat. Als het kutweer was had de bieb alle boeken die ik wilde Barbies waren sowieso stom.

Qua spelletjes...ik-verklaar-de-oorlog, dus. En stoepen (iets met een bal, een stoeprand, en afgooien). Knikkeren. Heb hele zakken vol gewonnen (en verloren). Stickeren (kop of munt, maar dan met stickers). Flippoën (bierviltjeflippen in het klein). Een vriendinnetje had Cluedo, Dokter Bibber, Stratego en Monopoly, en dat speelden we dus ook wel 'ns. En het was een traditie in de familie van m'n vader om elke verjaardag een kaartje te leggen met de neven en nichten. Pesten dan vooral. Klotespelletje

Toen ik naar de middelbare school ging was het redelijk over met het buitenspelen. Ik maakte braaf m'n huiswerk, m'n vriendinnen gingen naar een andere school. M'n broer kocht toen ergens een SNES, en we hebben flink wat potjes Mortal Kombat tegen elkaar gespeeld. En Donkey Kong natuurlijk. Toen ruilde-ie de SNES in tegen een Playstation. Abe's oddysey en Tomb raider waren ook wel leuk, maar als ik ooit nog es toevallig een SNES tegenkom...ahh.
__________________
Zet de lijnen - neem je pen // Zet de lijnen en ren
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-10-2007, 11:24
Verwijderd
Belletje rinkelen was het einde....
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 11:42
le_mug
Avatar van le_mug
le_mug is offline
mijn wortels liggen in de hood waar ik al op mn 4e levensjaar met tarrotkaarten ouija borden liep te chillen
__________________
je m0000000000000000000000000d'r
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 11:46
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik speelde heel veel buiten met m'n buurjongen. Hij was m'n beste vriendje en we hadden verkering
We hadden voor ons huis een pleintje waar geen auto's kwamen en dan gingen we bij iedereen vragen of (..) buiten kwam spelen. En dan met z'n allen verstoppertje, zwaaiertje, trefbal, busje trap, etc.
Er kwamen mensen uit andere buurten bij ons busje trap te spelen, omdat het zo leuk bij ons was. Dat was natuurlijk enorm stoer
Ik had ook veel buurmeisjes en daar gingen we mee elastieken, springtouwen, stelten lopen, etc.
In de winter maakten we met z'n allen sneeuwglijbanen en sneeuwpoppen en we hielden natuurlijk sneeuwballen gevecht. En in de zomer met waterpistolen en badjes aan de slag.

En als ik niet buiten was, zat ik binnen te knutselen of ik speelde met lego.
Ik vroeg trouwens wel elk jaar barbies voor m'n verjaardag, maar ik speelde er nooit mee. Alleen als er vriendinnetjes waren die persé met de barbies wilden spelen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 12:11
Verwijderd
Citaat:
Wij wilden ook graag gewonde dieren redden, maar dat is maar een keer gelukt met een duif.
Wij (= ik en beste vriendin) ook! We zagen een keer twee kleuters die speelden met een fles met water vol met lieveheersbeestjes en besloten dat die allemaal gered moesten worden. Daarna startten we de opvang voor zieke lieveheersbeestjes. Ik heb er zelfs een schrift van, over gebroken vleugels, zieke stippen en halve pootjes...

Verder belletje trekken! Het liefst bij een alleenstaande man van ongeveer 30 die nooit buiten kwam en daarom door ons 'de Generaal' werd genoemd. Het allerengste was toen die gast ons door de hele wijk achtervolgde. Net toen ik riep, 'hij is weg!' kwam hij tevoorschijn van achter een muurtje. Gillen en naar binnen rennen. Hij wilde meteen met onze ouders praten natuurlijk...
Later kwam er een nieuw stel in de wijk wonen waarvan we alleen de man hadden gezien. Hij kocht een groot stuk land op waar onze aller, allerbeste boomhut stond (en die was echt supergoed gelukt, met de hele buurt heel lang aan gewerkt). Uit wraak werd hij toen 'de Kolonel gedoopt' en hij werd het nieuwe doelwit van onze belletjetrekacties. Maar goed, na een tijdje werd het vanzelf niet leuk meer.
Verder natuurlijk al die andere buitenspeelspelletjes, vooral knikkeren, balletje trap, ik-verklaar-de-oorlog (dankje Krynn die was ik vergeten ).

Ik speelde eigenlijk ook veel binnen, ik bouwde hele dorpen van playmobil of barbiekamers. Ik had ook een babyborn, maar die interesseerde me toch niet zo.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 12:20
Verwijderd
ik speelde vooral met lego, en later met electrische treinen. ( die ik verkocht heb, stomme idioot die ik ben )

Maar toen ik 8 was kreeg ik mijn eerste trompet, en daar ben ik tot op heden mee blijven spelen
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 12:24
Verwijderd
Ik ben nooit een buitenspeel-kind geweest. Toen ik heel klein was hield ik van puzzelen. Ook in de klas, als de rest van de kinderen druk op de grond aan het ravotten was zat ik stilletjes in mijn eentje een puzzel te maken.

Later had ik van die meisjes-lego. In wit en paars, en dan kon je een speeltuin maken. Ook had ik natuurlijk barbies, en poppen, en veel knuffels waar ik allemaal verhaaltjes mee verzon.

Als kind las ik heel veel. Tekenen heb ik nooit zo gedaan.

Weer later kregen we een CD-i. Dan kan je spelletjes spelen via je tv, een soort playstation, maar dan armoediger.

En weer later deed ik heel veel The Sims en Rollercoaster Tycoon.
Ik heb trouwens nog wel even een huttenbouw-fase gehad toen ik 10 of 11 was. Met 2 vriendinnen hadden we een hut gevonden ergens die we toen zelf opgepimpt hadden. (Volgens mij hadden alle kinderen uit de wijk die hut als hun hut, maar goed )
Als ik toch buitenspeelde dan ging ik skeeleren.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Clubjes met geheimtaal oprichten en zelf parfum maken.
Oh ja dat deden wij ook. Allebei trouwens Ik heb heel veel parfum gemaakt. Het stonk wel altijd

Sowieso een heleboel drankjes; met 't ene vriendinnetje ging ik namelijk altijd toveren. Toverstokken maken en toverboeken en het laten regenen met een speciale zalf.

Oh en zij had ook die my little pony speelgevallen, kennen jullie die nog? Van die meeneemboxen die je open kon klappen en dan was het een huisje of een winkel. Echt geweldig. En zij had ook alles van de Vijfling, daar konden we ook heel lang mee spelen. Hadden andere mensen die ook? Hier, deze.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 13:08
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Buiten spelen ownt! Was veel buiten te vinden dus.. En verder lego!
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 13:24
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
En weer later deed ik heel veel The Sims en Rollercoaster Tycoon.
Zo lang bestaat dat toch niet, of wel?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 13:25
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
@Morgan: volgens mij heb ik ook een paar spulletjes gehad van de vijfling. Maar ik kan het me slecht herinneren. Ik herken in ieder geval de popjes wel en de spulletjes al helemaal.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Zo lang bestaat dat toch niet, of wel?
Nee, dan heb ik het dus over groep 8 en 1e en 2e.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 14:00
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik was gek van die trollies, ik had een hele grote met geel haar en die zei: "hug me, hahaha". Die had ik van sinterklaas gekregen.
En barbies niet echt, maar met een vriendinnetje wel heel veel gespeelt met die dingetjes uit de surprise-eieren.
Met mijn zus en twee nichtjes hutten bouwen en dan een clubje oprichten, met een yell erbij: "woooo miniatuurtjes GO"
En buiten spelen, schommelen, op het springkussen, in de zandbak, en ik had een oud pannetje gekregen van oma, daar ging ik heksensoepjes in maken.
Verder vijvers graven in de tuin en dan kikkervisjes erin, en verder gek op bord- en kaartspelletjes: monopoly (maar ik stem geen VVD), de toren van pisa, mikado, kanasta, honderden, eenendertigen, eenentwintigen, rummikub, pesten en allerlei zelfgemaakte ganzenborden. Die zouden we dan verkopen aan de Intertoys en heel veel geld krijgen zodat we een playstation konden kopen.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:08
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Ik zat gewoon binnen en keek televisie. Tot we in 2002 internet kregen.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 16:11
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
...en ik had een oud pannetje gekregen van oma, daar ging ik heksensoepjes in maken.
Oeh dat deed ik altijd met alle buurtkinderen ofzo. En we gingen op expeditie in een veld vol brandnetels bij de sloot, en dan kwamen we met handenvol bultjes en brandnetels terug, als oorlogshelden. En achteraan was dan iemand die water in een emmertje droeg, dat uit de sloot was gehaald. En dan deden we daar die brandnetels in, en dan ging 1 iemand roeren en de rest ging dan boterbloemen plukken en allerlei ander onkruid. De hele straat was eens in rep en roer toen er een luchtbelletje naar boven kwam borrelen in dat emmertje. "Het is betoverd, het is betoverd!"
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.