Oud 03-06-2002, 16:02
de abt van sion
de abt van sion is offline
Allerlei vrijblijvende verhoudingen worden "liefdes" genoemd: vakantieliefdes, kalverliefdes, schoolliefdes. Mijns inziens betekent dit dat men niet meer beseft wat liefde is. In feite gaat het om losse verliefdheden.
Grofweg bestaat liefde in een totale overgave aan de ander, een overgave die losstaat van tijd en ruimte.
Het feit dat men niet meer aanvoelt wat de ware liefde is, ligt ten grondslag aan de massale toename van het aantal mislukte relaties en huwelijken: als het niet "leuk" is, gaat men maar uit elkaar.
Stelling: onderwijs en opvoeding zouden meer moeten investeren in "liefdes"les, en dan uiteraard niet in de traditionele zin van het woord, maar in de werkelijke. Les in de ware vaste liefde.
Dat zou een zegen zijn voor de mensheid.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2002, 16:06
barkrukkie
barkrukkie is offline
Allemaal wel leuk en aardig, maar hoe denk je dat die lessen eruit komen te zien En als leraar Dr. Love ofzow?
__________________
[spAm]
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 16:09
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
barkrukkie schreef:
Allemaal wel leuk en aardig, maar hoe denk je dat die lessen eruit komen te zien En als leraar Dr. Love ofzow?
Zeer zeker niet Dr. Love "ofzow". Ik denk hier eerder aan iets filosofisch.
Goed overigens, dat je die opmerking maakt, want nu zie ik, dat ik, als ik iets in een topic duidelijk probeer uit te bannen, daar in de ogen van sommigen klaarblijkelijk toch niet in slaag.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 16:23
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Allerlei vrijblijvende verhoudingen worden "liefdes" genoemd: vakantieliefdes, kalverliefdes, schoolliefdes. Mijns inziens betekent dit dat men niet meer beseft wat liefde is. In feite gaat het om losse verliefdheden.
Grofweg bestaat liefde in een totale overgave aan de ander, een overgave die losstaat van tijd en ruimte.
Het feit dat men niet meer aanvoelt wat de ware liefde is, ligt ten grondslag aan de massale toename van het aantal mislukte relaties en huwelijken: als het niet "leuk" is, gaat men maar uit elkaar.
Stelling: onderwijs en opvoeding zouden meer moeten investeren in "liefdes"les, en dan uiteraard niet in de traditionele zin van het woord, maar in de werkelijke. Les in de ware vaste liefde.
Dat zou een zegen zijn voor de mensheid.
Een liefdesles zou inderdaad in de meeste gevallen geen kwaad kunnen (sommige mensen weten al wel wat liefde daadwerkelijk is en hebben zo'n les niet nodig, maar jammer genoeg is deze les voor de meeste mensen eigenlijk best wel een must)
En veel mensen hebben veel last van het nogal snel bekennen van liefde, of het denken verliefd te zijn. Dit klopt... maar in hun ogen bestaat er dus wel degelijk een liefde... maar dit moet je dan meer zien als een liefde door passie... gepassioneerd zijn door iemand, gefascineerd misschien zelfs?

Een verkeerde omschrijving dan inderdaad van de liefde, maar doordat ze denken dat het verliefdheid is dat ze voelen, proberen ze dat gevoel ook op te wekken en wordt het ook daadwerkelijk verliefdheid. Deze verliefdheid is alleen maar van korte/ kortere duur dan normaal. (waarschijnlijk juist omdat ze deze zelf opriepen)
Maar van liefde kan er dan inderdaad sprake zijn... ware het niet dat het dan aangemaakte liefde is?

Als er deze les wordt gegeven, zoals jij het beschrijft... dan kan het uiteraard nog steeds zo zijn, dat mensen "liefde" verkeerd opvatten... maar dit zal dan zijn bij die mensen die moeite hebben met leren en sowieso al veel onvoldoendes halen

Mensen die die les dus niet zouden halen (zou er een tentamen over komen )

Ik zet dit hierboven wel allemaal vrij strak neer, maar dit zijn eigenlijk maar redenaties en meningen van mij.

Maar als het begrijpen van liefde getoond kan worden door het halen van een tentamen... dan kan er aan dit tentamen een oorkonde, of diploma gehangen worden. En dan kan er misschien de stelling volgen:"De mensen die dit diploma hebben, mogen liefde hebben in de juiste zin van het woord, de anderen niet"

En Abbie, ik denk dat barkrukkie gewoon een woordgrapje wilde maken en niet de daadwerkelijke Dr. Love bedoelde.
__________________
Uiteindelijk stammen we toch allemaal af van een en hetzelfde speldenknoppie
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 16:31
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
Pletterprater schreef:

En Abbie, ik denk dat barkrukkie gewoon een woordgrapje wilde maken en niet de daadwerkelijke Dr. Love bedoelde.
blij dat iemand 't ziet

Nee maar ik denk toch dat 't moeilijk gaat worden om zoiets te doen. Kbedoel liefde is toch een gevoel, en hoe wil je iemand nou 't goede voorbeeld-gevoel van liefde geven? Je kunt toch niet iemand het 'goede' liefdesgevoel zomaar geven? en zeggen dat dat het goede is??
ben benieuwd hoe je zoiets wilt doen..
__________________
[spAm]
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 16:38
Darkened Sky
Avatar van Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Als je 't moet leren en alles daarover moet kennen & kunnen is 't nie meer speciaal. En daar draait 't om . Liefde moet je nie kennen, je moet 't meemaken. Met de gevolgen van dien .
__________________
iemand nog interesse? :p
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 17:25
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Is wel een goed idee... het zou iets zijn voor mensen die zelf niet de moeite nemen of kunnen nadenken... en hun inzichten los te kunnen zien van hun (tijdelijke) gevoel...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 18:32
GeNeVa
Avatar van GeNeVa
GeNeVa is offline
Liefdes-les is grote onzin.

Iemand voor de klas, "Dr. Love", staat te filosoferen voor de klas wat nou "ware" liefde zou zijn. Dit gaat niet werken. Iedereen ervaart "liefde" anders, je kan dit niet terugbrengen tot een standaard-begrip of norm. Voor ieder mens heeft liefde een andere betekenis.

Voor mijn gevoel bevind je je nooit gelijk in een "ware" liefde. Liefde is voor mij iets wat moet groeien. En dat begint inderdaad als eerste met een :

[QUOTE]vakantieliefde of kalverliefde of schoolliefde[/
QUOTE]
__________________
***life is...... being a prisoner in your own body***
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 19:30
Rosie
Rosie is offline
Nou.. dus jij wil eigenlijk zeggen dat er heel weinig mensen zijn die echt verliefd zijn?!?!?
Hoe kan je dat nou weten, zoals iemand anders al zei: Liefde is een ervaring en bij iedereen anders. Zoiets is volgens mij niet te leren en te omschrijven. Dus om er een 'les' in te krijgen lijkt mij heel erg nutteloos. En een zege voor de mensheid?!?! Dat vraag ik me af want je zegt nu eigenlijk dat er weinig echte liefde bestaat, als mensen daar achter komen gaat iedereen wanhopig opzoek naar de ware, die er toch niet is, daar wordt iedereen saggie van dus waar ben je dan?!?!?!
Beetje loos.. Volgens mij heb jij een verkeerde relatie of iets naars achter de rug want het klinkt een beetje anti-liefde.
Ik heb al 8 maanden een vriend en jij kan mij niet wijs maken dat ik niet verliefd ben, of niet geweest.. Wat ik voor hem voel is niet te beschrijven en als er zo'n malloot bij ons op school komt om een beetje een filosofische les komt geven over liefde dan lach ik hem heel hard in zijn gezicht uit..

Sorry, ben het dus niet met je eens over dat we niet begrijpen wat liefde inhoudt..


*rosie*
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 20:02
Cinamon
Avatar van Cinamon
Cinamon is offline
ik denk dat het idee op zich wel kan...
hoewel je liefde niet echt kunt bijbrengen denk ik
het is iets wat je zelf moet ervaren, wat je zelf moet leren
het is niet iets wat je kunt leren uit boeken of van iemands verhalen...
je moet het echt zelf meemaken en dan praat je over de kennis van liefde...


= mijn mening
__________________
Used to be: D@MP | Wat jouw dromen zijn, interesseert me niet.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 20:15
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Volgens mij is school niet bedoeld om sociale vaardigheden aan te leren. Want waar ligt dan de grens? We beginnen met les in de liefde, later volgt een filosofische beschouwing over vriendschap....etc etc etc. Dat kan toch niet?

En verder: is een mens niet vrij om zijn of haar eigen definitie aan dit soort begrippen te geven? Als jij liefde en sex gelijk stelt dan is dat toch een persoonlijke keuze (imho een foute keuze, maar daar ging het niet om)? Als jij vriendschap ziet als iets dat je hebt met al je mensen in de klas dan is dat toch jouw fout om te maken? Waarom moet de maatschappij zich daar nou weer mee bemoeien?
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 20:23
Oen
Avatar van Oen
Oen is offline
Als jij zou filosofisch ingesteld bent weet jij ook dat er altijd een omslag zal plaatsvinden. Van natuur naar cultuur bijvoorbeeld, deze omslag vind geregeld plaats in de geschiedenis in de tijd.
Als het zou kloppen wat jij zegt is men nu bezig met de lichamelijke liefde, en zal men naar mijn inziens ook weer overgaan naar de platonische liefde, eros.
En om nu te zeggen dat het nu anders moet, heb ik niet verwacht van iemand met zo'n dergelijke argumenten.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 23:50
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Rosie schreef:

1) Nou.. dus jij wil eigenlijk zeggen dat er heel weinig mensen zijn die echt verliefd zijn?!?!?
2) Hoe kan je dat nou weten, zoals iemand anders al zei: Liefde is een ervaring en bij iedereen anders. Zoiets is volgens mij niet te leren en te omschrijven.
3) Dus om er een 'les' in te krijgen lijkt mij heel erg nutteloos. En een zege voor de mensheid?!?! Dat vraag ik me af want je zegt nu eigenlijk dat er weinig echte liefde bestaat, als mensen daar achter komen gaat iedereen wanhopig opzoek naar de ware, die er toch niet is, daar wordt iedereen saggie van dus waar ben je dan?!?!?!
4) Beetje loos.. Volgens mij heb jij een verkeerde relatie of iets naars achter de rug want het klinkt een beetje anti-liefde.
Ik heb al 8 maanden een vriend en jij kan mij niet wijs maken dat ik niet verliefd ben, of niet geweest..
5) Wat ik voor hem voel is niet te beschrijven
6) en als er zo'n malloot bij ons op school komt om een beetje een filosofische les komt geven over liefde dan lach ik hem heel hard in zijn gezicht uit..

7) Sorry, ben het dus niet met je eens over dat we niet begrijpen wat liefde inhoudt..


*rosie*
1) Inderdaad, ja.
2) Die ervaring is in feite bij iedereen hetzelfde. Mensen zien hun eigen "ervaringen" graag als "anders".
3) Wat ik vraag, is nadenken over het verschijnsel "ware liefde".
4) Jammer dat je het weer "ad hominem" speelt. Ik ben overigens volkomen vóór ware liefde. Ik zou zelfs graag zien dat deze werd gestimuleerd.
5) Het is wèl te beschrijven.
6) Je maakt hier heel duidelijk dat jezelf, als je dat zou doen, de ware malloot bent. Het kan ook iets zeggen over gebrek aan opvoeding, in elk geval over gebrek aan interesse in een bredere optiek.
7) Dat mag. Maar besef dat jij één van degenen bent die absoluut niet begrijpen wat ware liefde inhoudt.
Sterkte verder!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 23:53
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Oen schreef:
Als jij zou filosofisch ingesteld bent weet jij ook dat er altijd een omslag zal plaatsvinden. Van natuur naar cultuur bijvoorbeeld, deze omslag vind geregeld plaats in de geschiedenis in de tijd.
Als het zou kloppen wat jij zegt is men nu bezig met de lichamelijke liefde, en zal men naar mijn inziens ook weer overgaan naar de platonische liefde, eros.
En om nu te zeggen dat het nu anders moet, heb ik niet verwacht van iemand met zo'n dergelijke argumenten.
Je kunt de omslag "helpen" tot stand komen als zij niet snel genoeg komt. Er moet trouwens geen omslag komen van lichamelijk naar platonisch. Er hoeft alleen maar een beter evenwicht te komen. De weegschaal slaat tegenwoordig te zeer door naar individueel en lichamelijk. Dat is uiteindelijk een verarming.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 23:55
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
1) Volgens mij is school niet bedoeld om sociale vaardigheden aan te leren. Want waar ligt dan de grens? We beginnen met les in de liefde, later volgt een filosofische beschouwing over vriendschap....etc etc etc. Dat kan toch niet?

2) En verder: is een mens niet vrij om zijn of haar eigen definitie aan dit soort begrippen te geven? Als jij liefde en sex gelijk stelt dan is dat toch een persoonlijke keuze (imho een foute keuze, maar daar ging het niet om)? Als jij vriendschap ziet als iets dat je hebt met al je mensen in de klas dan is dat toch jouw fout om te maken? Waarom moet de maatschappij zich daar nou weer mee bemoeien?
1) Waarom zou dat niet kunnen?
2) Nee, want de mens leeft en werkt binnen een groter geheel.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 08:21
Pletterprater
Pletterprater is offline
En verder: is een mens niet vrij om zijn of haar eigen definitie aan dit soort begrippen te geven? Als jij liefde en sex gelijk stelt dan is dat toch een persoonlijke keuze (imho een foute keuze, maar daar ging het niet om)? Als jij vriendschap ziet als iets dat je hebt met al je mensen in de klas dan is dat toch jouw fout om te maken? Waarom moet de maatschappij zich daar nou weer mee bemoeien? [/B][/QUOTE]

De opvattngen en zienswijzes van individuen ontstaan door opvattingen in de omgeving. Het individu neemt veel aan van e massa om hem of haar heen. Een mens wordt dus altijd wel wat gestuurd en is dus nooit daadwerkelijk vrij. Maar als de omgeving en daarmee de mensen waar dat individu mee omgaat een verkeerde blik heeft op liefde, dan zal dit individu ook een verkeerde blik krijgen op "liefde". In dit geval zou het goed zijn een les aan te bieden, die mensen leert wat ware liefde is, zodat deze verkeerde opvattingen uit de samenleving geholpen kunnen worden en liefde weer ervaren kan worden, zoals het bedoeld is.
__________________
Uiteindelijk stammen we toch allemaal af van een en hetzelfde speldenknoppie
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 14:59
Oen
Avatar van Oen
Oen is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


Dat is uiteindelijk een verarming.
Ja uiteindelijk ja, maar dit uiteindelijk zal nooit plaatsvinden omdat het daarvoor al terugslaat.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 21:23
kirsten
kirsten is offline
Wel het heeft misschien te maken met de mentaliteit van tegenwoordig? Als iets stuk is, dan wordt het weggegooid en er wordt niet geprobeerd het te repareren en zo gaat het ook met relaties. Vroeger probeerde men kost wat het kostte het huwelijk of de relatie te repareren, maar nu probeert men het niet eens meer.

Ik denk niet dat er een te lichte opvatting is van liefde, want de meeste mensen die ik hoor, vinden dat je trouwt voor eeuwig (zoals men vroeger dacht: liefde blijft eeuwig duren), maar blijkbaar geven ze het dan weer meteen op als het blijkt de verkeerde weg op te gaan waar men vroeger probeerde de brokken te lijmen.
__________________
Ge moet lachen voor ge gelukkig zijt, anders loopt ge het gevaar dat ge sterft voordat ge gelachen hebt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-06-2002, 21:34
Verwijderd
daarom hebben we in het nederlands ook de woorden 'verliefd zijn' en 'houden van'
kalverliefdes etc vallen onder 'verliefd zijn'
(behalve vakantieliefde. dat is een eufemisme voor 'ik ben geil')
terwijl 'houden van' een veel dieper gevoel is dat je niet hebt na vijf maanden verkering en een keer neuken.

Houden doe je van mensen waarvan je weet dat ze altijd voor je klaar zullen staan en dat jij precies hetzelfde voor hen zou doen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 21:43
kastdeur
kastdeur is offline
wil je mij onderwijzen? ik voel namelijk ik dat al tot op het bot bedorven ben
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 21:52
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
DISAGREE

Wil je nou echt beweren dat verliefdheid geen liefde is???

'ware liefde' is gewoon liefde waarbij de kwaliteiten van beide personen in zulker mate overeenkomen dat ze elkaar niet meer willen missen. En als het stuk gaat is dat meestal niet ut geval.

Liefde is gewoon een gevoel, bij gezonde mensen (tja, kijk de evolutie maar na...) houdt dat ook een behoefte aan seks in. En de mens is ook maar gebouwt om max 3 jaar met dezelfde om te gaan. Daarna weer andere zoeken (de mensen die dit deden/doen zijn meest succesvol (succes, uiteraard, in aantal nakomelingen)).
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 22:51
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
kirsten schreef:
Wel het heeft misschien te maken met de mentaliteit van tegenwoordig?
Ik denk niet dat er een te lichte opvatting is van liefde, want de meeste mensen die ik hoor, vinden dat je trouwt voor eeuwig (zoals men vroeger dacht: liefde blijft eeuwig duren), maar blijkbaar geven ze het dan weer meteen op als het blijkt de verkeerde weg op te gaan waar men vroeger probeerde de brokken te lijmen.
Vind jij dat dan ook geen verderfelijk opportunisme?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 22:52
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Jadie schreef:
daarom hebben we in het nederlands ook de woorden 'verliefd zijn' en 'houden van'
kalverliefdes etc vallen onder 'verliefd zijn'
(behalve vakantieliefde. dat is een eufemisme voor 'ik ben geil')
terwijl 'houden van' een veel dieper gevoel is dat je niet hebt na vijf maanden verkering en een keer neuken.

Houden doe je van mensen waarvan je weet dat ze altijd voor je klaar zullen staan en dat jij precies hetzelfde voor hen zou doen.
Je verwoordt het anders dan ik zou doen, maar ik denk dat je geen ongelijk hebt. Voor jou is de volgorde ook: liefde - verliefdheid - vakantieliefde (in neergaande lijn).
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 22:55
Darkened Sky
Avatar van Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


Vind jij dat dan ook geen verderfelijk opportunisme?
Hahaha, ik van nie, tis wel opdoen van ervaringen. 'T gaat/ging dan wel nie super maar denk je dat 't echt zow 1 leuke wereld wordt als je iedereen tegen een beetje 'zogenaamde' pijn beschermt? Dan 's 't maar een grauwe soep van sjagerijnige mensen die geen bal te doen hebben. Dus wat komt ervan? Het meest waarschijnlijke is geweld.
__________________
iemand nog interesse? :p
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 22:56
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
1) Wil je nou echt beweren dat verliefdheid geen liefde is???

2) 'ware liefde' is gewoon liefde waarbij de kwaliteiten van beide personen in zulker mate overeenkomen dat ze elkaar niet meer willen missen. En als het stuk gaat is dat meestal niet ut geval.

3) Liefde is gewoon een gevoel, bij gezonde mensen (tja, kijk de evolutie maar na...) houdt dat ook een behoefte aan seks in.
4) En de mens is ook maar gebouwt om max 3 jaar met dezelfde om te gaan. Daarna weer andere zoeken (de mensen die dit deden/doen zijn meest succesvol (succes, uiteraard, in aantal nakomelingen)).
1) Inderdaad, en jouw reactie overtuigt me nog veel meer.
2) Ik definieer liefde liever anders.
3) Heb je mij ooit horen beweren dat de ware liefde en seks niet kunnen samengaan?
4) Tja... Persoonlijk rangschik ik dit onder de grote onzin. In ieder geval is het niet bevorderlijk voor de vredige samenleving.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2002, 07:34
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
1) Wil je nou echt beweren dat verliefdheid geen liefde is???

2) 'ware liefde' is gewoon liefde waarbij de kwaliteiten van beide personen in zulker mate overeenkomen dat ze elkaar niet meer willen missen. En als het stuk gaat is dat meestal niet ut geval.

3) Liefde is gewoon een gevoel, bij gezonde mensen (tja, kijk de evolutie maar na...) houdt dat ook een behoefte aan seks in.
4) En de mens is ook maar gebouwt om max 3 jaar met dezelfde om te gaan. Daarna weer andere zoeken (de mensen die dit deden/doen zijn meest succesvol (succes, uiteraard, in aantal nakomelingen)).
1) Inderdaad, en jouw reactie overtuigt me nog veel meer.
2) Ik definieer liefde liever anders.
3) Heb je mij ooit horen beweren dat de ware liefde en seks niet kunnen samengaan?
4) Tja... Persoonlijk rangschik ik dit onder de grote onzin. In ieder geval is het niet bevorderlijk voor de vredige samenleving. [/B]
1) Mijn fout dat ik er een retorische vraag van maakte met iemand die nogal anders is dan ik... zo dan: Verliefdheid is liefde. (geen vraag, >>?<< teken ontbreekt )
2) Hoe dan? - en als iemand dan verliefd wordt op iemand en er een relatie mee begint en later blijkt (jaar ofzow) dat ze elkaar toch helemaal niet liggen. Zijn ze dan allebei helemaal fout geweest? - hoe zou je wel ooit moeten weten hoe het afloopt met die relatie???
3) Dat heb ik je nooit horen beweren. Wel zeg je dat 'onware' liefde en seks niet samen mogen gaan.
4) Het is geen onzin en inderdaad niet bevorderlijk voor de vredige samenleving. Maar zo is de mens gewoon ontstaan. Toen leefde mens nog in groepen, verliefdheid was best complex gebouwt zodat de juiste mensen op elkaar vielen en een vrouw had gedurende ongeveer 3 jaar de directe hulp nodig van de man. Daarna kon de groep voldoende hulp bieden en kon de man weg. Ging de man na 1 jaar weg dan werd het kind geboren en liep het grote kans te overlijden waardoor de genen van de man niet in dat kind voortleefden. De mannen die langer dan dire jaar bleven die verdedigden hun kind erg goed maar maakten minder nakomelingen. Op deze manier waren de mannen (en ook vrouwen... die zochten ook nieuwe partners na 3 jaar) die 3 jaar bij hun partners bleven meest succesvol dus zijn het hun genen die in ons zijn beland. Samengevat in 2 woorden natuurlijke selectie. - en dat dat niet bevorderlijk is is inderdaad direct duidelijk, maar natuurlijke selectie was voor hoe de mensen toen leefden. Onze samenleving is pas 1000 jaar zo. Voor een dergelijke verandering is 20.000 tot 100.000 jaar nodig. Dus de mens is nog niet aangepast aan de idealen van deze samenleving. - als je verder wilt praten over hoe de mens verder evolueert dan start je een topic op lichaam en gezondheid en dan doe ik mee (serieus aanbod... jij schijnt meer te weten over hoe het zou moeten zijn...)

En laat ik het zo ff stellen. Liefde is om voor kortere periodes (een paar jaar) wederzijds plezier met elkaar te hebben (hmm... pleonasme...). 'ware' liefde is om met elkaar te leven, kinderen te krijgen, en te sterven. EN ZE ZIJN GEEN VERDERFELIJK OPPORTUNISME.
[situatie]Wat zou jij doen als jij verliefd was op een meisje, zij op jou... zou jij nagaan dat jullie qua karakter te veel verschillen om permanente relatie aan te gaan waarna je je eigen gevoelens en gevoelens van het meisje negeert.
Of zou jij een relatie (verkering) met haar aangaan voor zolang als het zou duren?[/situatie]
- ik denk dat ik de mening van de meeste forummers wel weet.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 23:12
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
[/B]
1) Mijn fout dat ik er een retorische vraag van maakte met iemand die nogal anders is dan ik... zo dan: Verliefdheid is liefde. (geen vraag, >>?<< teken ontbreekt )
2) Hoe dan? - en als iemand dan verliefd wordt op iemand en er een relatie mee begint en later blijkt (jaar ofzow) dat ze elkaar toch helemaal niet liggen. Zijn ze dan allebei helemaal fout geweest? - hoe zou je wel ooit moeten weten hoe het afloopt met die relatie???
3) Dat heb ik je nooit horen beweren. Wel zeg je dat 'onware' liefde en seks niet samen mogen gaan.
4) Het is geen onzin en inderdaad niet bevorderlijk voor de vredige samenleving. Maar zo is de mens gewoon ontstaan. Toen leefde mens nog in groepen, verliefdheid was best complex gebouwt zodat de juiste mensen op elkaar vielen en een vrouw had gedurende ongeveer 3 jaar de directe hulp nodig van de man. Daarna kon de groep voldoende hulp bieden en kon de man weg. Ging de man na 1 jaar weg dan werd het kind geboren en liep het grote kans te overlijden waardoor de genen van de man niet in dat kind voortleefden. De mannen die langer dan dire jaar bleven die verdedigden hun kind erg goed maar maakten minder nakomelingen. Op deze manier waren de mannen (en ook vrouwen... die zochten ook nieuwe partners na 3 jaar) die 3 jaar bij hun partners bleven meest succesvol dus zijn het hun genen die in ons zijn beland. Samengevat in 2 woorden natuurlijke selectie. - en dat dat niet bevorderlijk is is inderdaad direct duidelijk, maar natuurlijke selectie was voor hoe de mensen toen leefden. Onze samenleving is pas 1000 jaar zo. Voor een dergelijke verandering is 20.000 tot 100.000 jaar nodig. Dus de mens is nog niet aangepast aan de idealen van deze samenleving. - als je verder wilt praten over hoe de mens verder evolueert dan start je een topic op lichaam en gezondheid en dan doe ik mee (serieus aanbod... jij schijnt meer te weten over hoe het zou moeten zijn...)

5) En laat ik het zo ff stellen. Liefde is om voor kortere periodes (een paar jaar) wederzijds plezier met elkaar te hebben (hmm... pleonasme...). 'ware' liefde is om met elkaar te leven, kinderen te krijgen, en te sterven. EN ZE ZIJN GEEN VERDERFELIJK OPPORTUNISME.
[situatie]Wat zou jij doen als jij verliefd was op een meisje, zij op jou... zou jij nagaan dat jullie qua karakter te veel verschillen om permanente relatie aan te gaan waarna je je eigen gevoelens en gevoelens van het meisje negeert.
Of zou jij een relatie (verkering) met haar aangaan voor zolang als het zou duren?[/situatie]
- ik denk dat ik de mening van de meeste forummers wel weet. [/B][/QUOTE]

1) Verliefdheid is iets anders dan liefde.
2) Er mag wel wederzijds worden "afgetast", maar er zouden geen al te intieme, lichamelijke toenadringsvormen moeten optreden. Met andere woorden: veilige afstand bewaren.
3) Ook dat heb ik niet beweerd.
4) Jij bent dus eigenlijk gewoon een trendvolger, een meeloper. Maar goed, in ieder geval wijs je in heldere bewoordingen op het dierlijke in de mens. Ik zou de mens liever boven het dierlijke verheffen, zonder dat hij er totaal afstand van doet.
5) Ik noem dit opportunisme, of liever: hedonisme. Je kop in het zand steken. Ook hier kan het me niet schelen wat "de meeste forummers" denken. Ik ben niet zo'n meeloper.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 01:45
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
abt van sjon, hou topch eens een keer op met die zielige topics allemaal, moeten we dat alles serieus nemen? Je hebt zeker een keer een blauwtje gelopen? We all fall, so get up now.
__________________
detach_yourself@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 09:51
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
HAHAHAHAHAHAHAAAA - HEHEHE - weetje abbie.. als ik jouw replies lees dan heb ik altijd spontane lachbuien of spontane boosheid of whatever om hoe stom je wel niet bent. Sorry, moest ik ff kwijt .

Citaat:
de abt van sion schreef onder andere als reactie op rosie:
6) Je maakt hier heel duidelijk dat jezelf, als je dat zou doen, de ware malloot bent. Het kan ook iets zeggen over gebrek aan opvoeding, in elk geval over gebrek aan interesse in een bredere optiek.
7) Dat mag. Maar besef dat jij één van degenen bent die absoluut niet begrijpen wat ware liefde inhoudt.
6) Hee, ik ga toch veel harder tegen jou in waarbij ik voor datgene ben waar jij tegen bent? - ik ben veel verdorvener dan haar (volgens jouw filosofie) .
7) Oh, nee toch... wat erg zeg... tsjee. Wat nu? - ik denk dat je maar even bij haar op bezoek moet om het ff goed uit te leggen... - KOM OP ZEG! als dit inderdaad geen ware liefde is WAT MAAKT DAT DAN UIT?

Citaat:
de abt van sion schreef daarna nog een keer het volgende:
1) Verliefdheid is iets anders dan liefde.
2) Er mag wel wederzijds worden "afgetast", maar er zouden geen al te intieme, lichamelijke toenadringsvormen moeten optreden. Met andere woorden: veilige afstand bewaren.
3) Ook dat heb ik niet beweerd.
4) Jij bent dus eigenlijk gewoon een trendvolger, een meeloper. Maar goed, in ieder geval wijs je in heldere bewoordingen op het dierlijke in de mens. Ik zou de mens liever boven het dierlijke verheffen, zonder dat hij er totaal afstand van doet.
5) Ik noem dit opportunisme, of liever: hedonisme. Je kop in het zand steken. Ook hier kan het me niet schelen wat "de meeste forummers" denken. Ik ben niet zo'n meeloper.
1) Dat ben ik met je eens, liefde is de categorienaam en verliefdheid is een onderdeel dat onder die categorie valt (net als vakantieliefde, ware liefde, enz...)
2) ow, hij heeft het niet goed gelezen
Citaat:
ik schreef:2) Hoe dan? - en als iemand dan verliefd wordt op iemand en er een relatie mee begint en later blijkt (jaar ofzow) dat ze elkaar toch helemaal niet liggen. Zijn ze dan allebei helemaal fout geweest? - hoe zou je wel ooit moeten weten hoe het afloopt met die relatie???
mocht je het toch goed gelezen hebben dan gebruik je een verkeerde strategie . - jij zou dus eerst 50 jaar wachten en als het dan niet uit is dan denk je: nu had ik dus toch WEL met haar naar bed kunnen gaan - alleen jammer dat ik nu impotent ben
3) Volgens mij zeg je datzelfde ook weer in die post. Ja, hebbes "Er mag wel wederzijds worden "afgetast", maar er zouden geen al te intieme, lichamelijke toenadringsvormen moeten optreden. Met andere woorden: veilige afstand bewaren." - denk je überhaupt na als je typt?
5) Ja, het is inderdaad gebruikmaken van een kans die je wordt aangereikt waarmee je jezelf en een ander erg vrolijk maakt. Mja, als jij het verkeerd vind om gebruik te maken van kansen die je worden aangereikt die niemand schaden dan heb je gelijk ja

4) ik ben GEEN meeloper en GEEN trendvolger. Ik ben opgevoed met ideeën die nogal overeenkwamen met de jouwe. Beoordelen van liefje of ze echt lang genoeg leuk blijft en dat trouwen het belangrijkste onderdeel van leven was.
Toen ben ik daar over na gaan denken... Ik baseerde me voornamelijk op menselijke biologie maar ook op sociologie enzo en op die manier kwam ik hier op uit. En daarna begon ik pas met het kijken naar andere mensen waarna ik constateerde dat ik het goed beredeneerd had. Dus ik ben van jouw ideeën hierheen gefilosofeerd met biologisch bewijs dat ik je al vele topics lang door de strot probeer te duwen.


Citaat:
the Comebackkid schreef:
abt van sjon, hou topch eens een keer op met die zielige topics allemaal, moeten we dat alles serieus nemen? Je hebt zeker een keer een blauwtje gelopen? We all fall, so get up now.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 10:16
Sister Bliz
Avatar van Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Allerlei vrijblijvende verhoudingen worden "liefdes" genoemd: vakantieliefdes, kalverliefdes, schoolliefdes. Mijns inziens betekent dit dat men niet meer beseft wat liefde is. In feite gaat het om losse verliefdheden.
Grofweg bestaat liefde in een totale overgave aan de ander, een overgave die losstaat van tijd en ruimte.
Het feit dat men niet meer aanvoelt wat de ware liefde is, ligt ten grondslag aan de massale toename van het aantal mislukte relaties en huwelijken: als het niet "leuk" is, gaat men maar uit elkaar.
Stelling: onderwijs en opvoeding zouden meer moeten investeren in "liefdes"les, en dan uiteraard niet in de traditionele zin van het woord, maar in de werkelijke. Les in de ware vaste liefde.
Dat zou een zegen zijn voor de mensheid.
Jouw 'stellingen' worden steeds onzinniger. Volgens mij leef jij gigantisch in een droomwereld.
__________________
Er zijn slechts twee manieren om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is. Ik geloof in de laatste manier.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 11:43
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Hij leeft niet echt in een droomwereld. Hij heeft een ideaalbeeld en wil dat de wereld daar aan voldoet of in ieder geval dat wij het met hem eens zijn.
Dit 'droombeeld' vertoont nogal wat overeenkomsten met de traditionele ideeën van ik denk jaar 1000 tot 1935. Dat dit toen succesvol was lag aan het feit dat men nog erg blind achter de kerk aan liep. (in 1935 wel minder maar het hield pas echt op in 1960) En de kerk (gevuld met mensen zoals abbie) vond dat alles zo moest gaan... en iedereen moest wel naar ze luisteren en deed het ook omdat iedereen het deed. Dus leven in droomwereld: nee - streven naar onbereikbare ideale wereld (voor hem DENKT HIJ): ja

Maar, tja, je begint inmiddels wel door te krijgen dat al je topics steeds minder gewaardeerd worden. Hier kan je 2, misschien 3 dingen aan doen.
1) In plaats van je stelling dom en blind te verdedigen... maak er een discussie van waarbij je jezelf ook openstelt voor de ideeën van de rest. Het is echt niet zo dat jij de enige bent die nadenkt en dat de rest maar schreeuwt wat iedereen schreeuwt.
2) Als je bovenstaande niet doet gebruik dan stellingen die wat reeëler zijn.
3) Probeer je ook eens in te denken hoe wij denken enzo, en dat wij ook verstandige mensen zijn die weten hoe ze gaan leven of serieus nadenken hoe ze dat moeten gaan doen. Wij zijn geen volgelingen die naar een leider zoeken. Wij hebben ook ideeën waar wij en/of anderen over na hebben gedacht. Ik eis wat meer begrip en inleving in onze ideeén.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 11:54
Sister Bliz
Avatar van Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Hij leeft niet echt in een droomwereld. Hij heeft een ideaalbeeld en wil dat de wereld daar aan voldoet of in ieder geval dat wij het met hem eens zijn.
Een ideaalbeeld is een droom.
__________________
Er zijn slechts twee manieren om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is. Ik geloof in de laatste manier.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 12:13
Belladonna
Avatar van Belladonna
Belladonna is offline
Het valt mij idd op dat als jij een gozer/meid aardig vind dat 8 van de 10 keer mensen gelijk denken dat je verliefd op diegene bent echt dom
__________________
in samenwerking met scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 12:32
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


1) Waarom zou dat niet kunnen?
2) Nee, want de mens leeft en werkt binnen een groter geheel.
1) omdat de school daar niet voor bedoeld is. School geeft je een bepaalde basiskennis, daar moet jij je leven mee invullen. Daarbij: liefde is een heel persoonlijk begrip, daar kan je geen les in geven.

2) Dus? Moet je dan al je eigen inzichten maar aanpassen aan de maatschappij omdat dat beter is voor 'het geheel'? Ieder mens moet het recht hebben om zelf te kunnen kiezen wat zijn of haar defenitie van liefde/vriendschap ed is. Daar moet je geen les in gaan geven. Het 'grote geheel' heeft met mijn defenitie van liefde geen donder te maken!
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 13:54
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Je hebt inderdaad verschillende gradaties die op een bepaald moment liefde worden en misschien hoger nog ware liefde maar dat denk ik eigenlijk niet.
Het gaat van aardig - iemand aantrekkelijk vinden - verliefd zijn op.

Ik kan dat goed uit elkaar houden... maar... gezien verliefdheid kan ontstaan zou ik wel op een aantrekkelijk iemand afgaan in de hoop dat het verliefdheid wordt (flame gerust hoor). Ik vind er genoeg aardig; - ik denk 3 aantrekkelijk; en op 1 verliefd


Ik heb al eerder gesteld dat abbie gewoon puur om het geheel denkt en maar al te graag de persoonlijke vrijheid van mensen wil verminderen.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 16:58
kirsten
kirsten is offline
Maar je kan toch niet ontkennen dat elke topic vann hem uitmondt op een interessante discussie.
__________________
Ge moet lachen voor ge gelukkig zijt, anders loopt ge het gevaar dat ge sterft voordat ge gelachen hebt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-06-2002, 20:38
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
ja, dat wel. Maar het begrip discussie is mij bij nederlands zo uitgelegd dat iedereen stellingen enzo met elkaar bespreekt met een open geest. Niet blind een stelling verdedigen.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 21:50
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
ja, dat wel. Maar het begrip discussie is mij bij nederlands zo uitgelegd dat iedereen stellingen enzo met elkaar bespreekt met een open geest. Niet blind een stelling verdedigen.
Het is niet blind een stelling verdedigen. Kijk bijvoorbeeld ook naar de topic over die geslachtsziekten. Ik zie elk jaar weer talloze mensen in de problemen zitten. En jij zegt dan dat je daar niet mee zit. Ik probeer mijn kop niet in het zand te steken en mensen bewust te maken. En ik doe dat met een open geest. Maar als de tegenargumenten met het oog op een plausibele oplossing van problemen niet (voldoende) steekhoudend zijn, blijf ik voorlopig bij mijn eigen argumenten.

Ik ben het niet met je eens dat dit een vorm van verblinding is, eerder het tegendeel.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 22:13
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
met blind bedoel ik niet naar wereld maar naar andere stellingen. Maar ik heb het idee dat dat minder is... of jij hebt je aangepast of emoties hadden me afgelopen dagen weer . (ja, ik onderdruk de meesten - uitzonderingen: verliefdheid, lol, agressie... (als je alles onderdrukt is bij mannen agressie belangrijke om open te houden anders kan je al die frustraties van onderdrukte emoties niet aan + agressie kan erg handig zijn)).
Maar wat jij daarbij zegt klinkt weer raar. Je wilde juist dat mensen die SOA kregen door eigen schuld geen hulp meer van de overheid mochten verwachten... - daar ga je veel verder dan mij in... - terwijl je juist zegt...
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 22:31
de abt van sion
de abt van sion is offline
Ik wil het gewoon bespreekbaar maken dat heel wat jongeren niet nadenken voordat ze iets gaan doen. Als ze wel nadenken, kunnen ze vrijwel alles doen wat ze willen, maar dan veilig. Het kost toch niet zoveel moeite om een momentje na te denken voordat je iets doet? Is dat nu zo erg?

En na een massa waarschuwingen moet er op niet-nadenken een sanctie staan.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 22:46
Miami
Miami is offline
Liefde is een gevoel en het zou belachelijk zijn als men daar les in zou gaan geven, alhoewel het wel een gevoel is dat je moet leren ( het leren te krijgen, er mee leren om te gaan, het leren te geven.) dit is echter iets wat met de tijd mee vanzelf gebeurd.
__________________
Het begrip
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 23:12
de abt van sion
de abt van sion is offline
De ware liefde is slechts ten dele een gevoel. Liefde is ook een binnen een bepaalde samenleving vastgesteld (en dus in zekere zin ook meetbaar) systeem van regels, normen en waarden.
Liefde geeft dus rechten en plichten, althans zoals ik de liefde zie. Liefde als gevoel is te vrijblijvend.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 13:13
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Ja, het is inderdaad goed al je er over na hebt gedacht maar het is absoluut niet vereist. Subtiele toezettingen om erover na te denken vind ik goed ja maar ik denk dat lessen op school toch een beetje overkill zijn...

En ik zeg dat men krijgt waarvoor men betaald; zelfs al worden ze behandeld die ziektes zijn niet prettig en iemand gaat echt niet opzettelijk van die dingen verzamelen.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 13:57
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Allerlei vrijblijvende verhoudingen worden "liefdes" genoemd: vakantieliefdes, kalverliefdes, schoolliefdes. Mijns inziens betekent dit dat men niet meer beseft wat liefde is. In feite gaat het om losse verliefdheden.
Vertel mij eens wat ware liefde dan is en hoelang de relatie minimaal zou moeten duren? En mogen we wat praktijkvoorbeelden of ben je / u daar een beetje bang voor om iets over jezelf te vertellen? Ik krijg steeds meer het idee dat je zelf een beetje bang bent voor de liefde, verliefdheid of hoe je het maar noemen wil. Klopt dat?

Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 16:39
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Krummeltje schreef:

Ik krijg steeds meer het idee dat je zelf een beetje bang bent voor de liefde, verliefdheid of hoe je het maar noemen wil. Klopt dat?

Nee, dat klopt niet. Ik schrik alleen maar van het hand over hand toenemende aantal mislukte relaties. En dan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er iets fundamenteel mis is met de manier waarop er tegen verliefdheid en liefde wordt aangekeken. Men doet maar wat en men weet niet wát. Die handelwijze ondermijnt met name de liefde.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 17:03
Darkened Sky
Avatar van Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


Nee, dat klopt niet. Ik schrik alleen maar van het hand over hand toenemende aantal mislukte relaties. En dan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er iets fundamenteel mis is met de manier waarop er tegen verliefdheid en liefde wordt aangekeken. Men doet maar wat en men weet niet wát. Die handelwijze ondermijnt met name de liefde.
oftewel van een microbe een dino maken .
__________________
iemand nog interesse? :p

Laatst gewijzigd op 10-06-2002 om 17:06.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 20:41
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Ow, dat relaties meer en meer mislukken heeft simpele verklaring. Doordat de kerk de mensen niet meer onder druk [kan zetten/zet] om bij elkaar te blijven gaan mensen nu uit elkaar als ze dat willen. Vroeger luisterde men veel meer naar wat de kerk zei van BIJ ELKAAR BLIJVEN OF NAAR DE HEL (lichte overdrijving ) - nu zijn mensen vrijer en scheiden ze als huwelijk niks wordt. Zo simpel is het.

En als je mislukkingen bedoelt zoals die van mij vandaag - dan vind ik dat dat toch echt een probleem is dat de mens moet blijven houden.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 23:23
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Darkened Sky schreef:


oftewel van een microbe een dino maken .
Meen je dat nu? Eén op de drie huwelijken strandt. En dan hebben we het nog niet eens over de andere soorten relaties...
Ik zou eerder bijna denken dat jij van een dino een microbe wilt maken.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 23:26
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Ow, dat relaties meer en meer mislukken heeft simpele verklaring. Doordat de kerk de mensen niet meer onder druk [kan zetten/zet] om bij elkaar te blijven gaan mensen nu uit elkaar als ze dat willen. Vroeger luisterde men veel meer naar wat de kerk zei van BIJ ELKAAR BLIJVEN OF NAAR DE HEL (lichte overdrijving ) - nu zijn mensen vrijer en scheiden ze als huwelijk niks wordt. Zo simpel is het.

En als je mislukkingen bedoelt zoals die van mij vandaag - dan vind ik dat dat toch echt een probleem is dat de mens moet blijven houden.
Dat geloof ik niet (helemaal). Huwelijken die vroeger onder druk van de kerk in stand bleven, lopen nu waarschijnlijk terecht op een scheiding uit.
Maar waar ik het over heb, zijn scheidingen als gevolg van onnadenkendheid en vrijblijvendheid.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 09:36
Violence Fetishist
Avatar van Violence Fetishist
Violence Fetishist is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


Zeer zeker niet Dr. Love "ofzow". Ik denk hier eerder aan iets filosofisch.
Goed overigens, dat je die opmerking maakt, want nu zie ik, dat ik, als ik iets in een topic duidelijk probeer uit te bannen, daar in de ogen van sommigen klaarblijkelijk toch niet in slaag.
man
lul niet zo slap nerdje.
__________________
- the vøøðøø who do what you don't dare do people -
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.