Oud 30-03-2002, 16:13
chanelletje
chanelletje is offline
Wat vinden jullie van zwart werk: mijn mening is dat dat wel nodig is omdat de regering te weinig uitbetaald aan de mensen. En ik vind dat als ze is wat meer geld bij die uitkering (merendeels van mijn familie leeft daarvan)zetten zou er niet zoveel zwart gewerkt worden.
__________________
_x_ for all of y'all Chanel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2002, 16:17
Verwijderd
Als je zwart werkt, heb je dus werk. Dan kan je werkgever het ook wel opgeven bij de belastingdienst. Als je nou gewoon dat werk wat je nu zwart verricht eens probeerde te doen in vast, officiëel dienstverband?

Zwartwerk = broodroof. En de uitkeringen zijn sowieso te hoog.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 16:21
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
zwart werk roeleert!

nee ff serieus als je een echte baan hebt gewoon wit.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 16:25
chanelletje
chanelletje is offline
En de uitkeringen zijn sowieso te hoog.

Hoog???? mijn moeder is een alleenstaande vrouw die 4 kinderen heeft geprobeerd op te voeden van een "uitkering" ze heeft nooit zwart gewerkt, maar er was geen dag dat we genoeg te eten hadden. Dus als je niet van een uitkering geleefd heb moet je niet praten.


__________________
_x_ for all of y'all Chanel
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 16:41
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik werk zwart 12-16 uur per week,
we hebben geen uitkering, ik werk te weinig om me te korten op kinderbijslag en verder krijg ik of mijn familie ook nix van de overheid voor mij. Het enige is dus dat ik geen belasting betaal. Ik vind het geen probleem

maar grof bijverdienen terwijl je een uitkering hebt vind ik schandalig, een beetje klussen in de buurt voor een biefstuk op zondag vind ik niet erg maar het moet niet te gek worden want andere mensen hebben ook geld nodig en dat ontvang jij dan onterecht
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 16:45
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
chanelletje schreef:
En de uitkeringen zijn sowieso te hoog.

Hoog???? mijn moeder is een alleenstaande vrouw die 4 kinderen heeft geprobeerd op te voeden van een "uitkering" ze heeft nooit zwart gewerkt, maar er was geen dag dat we genoeg te eten hadden. Dus als je niet van een uitkering geleefd heb moet je niet praten.

ik heb een vriendin gehad die leefde met haar moeder en broer en die had een uitkering, ma had kanker dus kon ook niet werken, het was geen vetpot maar je kan ervan eten anders doe je iets verkeerd

ze zijn niet te hoog, maar ze hoeven ook niet hoger anders is er geen stimulans maar om te gaan/te blijven werken. Bovendien ben ik voor betere controlle, geen uitkering/kinderbijslag voor mensen die in het buitenland wonen en betere bemiddeling zodat mensen beter en sneller aan het werk kunnen evt. omgeschoolt

__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 17:17
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Zwart werken is asociaal. Door zwart werken moeten de wit werkende mensen meer belasting betalen.

-Desecrator
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 18:32
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
En de uitkeringen zijn sowieso te hoog.

Wat is dat nou weer voor onzin? Het is relatief gezien heel weinig. Trek de huur, het gas en licht, primaire levensbehoftes enz. er eens vanaf dan zul je zien dat veel mensen bijna niets over houden. En veel van deze mensen hebben nog kinderen.
Wanneer deze, vaak lager opgeleide, mensen een baan krijgen verdienen ze net iets meer dan een uitkering. Het probleem is dan weer dat veel subsidies vervallen. Ze gaan er dys op achteruit. Het ligt dus niet aan de uitkeringen maar aan de minimumlonen. Die zijn veel te laag.

Dit staat ff los van de mensen die er "misbruik" van maken.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 19:18
tacidvs
tacidvs is offline
Minimun lonen omlaag.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 19:46
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef:
Minimun lonen omlaag.
Heel slim ja

Dan zouden de uitkereingen ook omlaag moeten om meer mensen aan het werk te krijgen, joepie dan gaan NOG meer mensen richting armoedegrens. En dat is helemaaaaaaal fout.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 20:14
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
Wanneer deze, vaak lager opgeleide, mensen een baan krijgen verdienen ze net iets meer dan een uitkering. Het probleem is dan weer dat veel subsidies vervallen. Ze gaan er dys op achteruit. Het ligt dus niet aan de uitkeringen maar aan de minimumlonen. Die zijn veel te laag.

Dat is zo, er zijn dan ook veel mensen (waaronder ik) die vinden dat het gat tussen een uitkering en minimumloomn groter moet worden..

Overigens ben ik van mening dat iemand geen kinderen moet nemen als hij/zij er niet fatsoenlijk voor kan zorgen. Heb weleens een tv-reportage gezien van een gezin van iets van 8 kinderen die ervan moest leven en het zooo arm had. duh

__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 20:55
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Maar je kunt ook kiddo's krijgen voordat je arm wordt, natuurlijk...
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 01:24
Verwijderd
Citaat:
beuk schreef:
Dat is zo, er zijn dan ook veel mensen (waaronder ik) die vinden dat het gat tussen een uitkering en minimumloomn groter moet worden..


Ik zou "bijna hopen" (niet negatief) dat jij ooit een uitkering zult krijgen, dan zul je zien dat het al heel moeilijk rondkomen is...

De negetieve kant wordt altijd benadrukt, er zijn ook mensen die er echt heel veel aan te danken hebben. En dan heb je natuurlijk de mensenn die er misbruik van maken, dat is absoluut niet goed. Maar het is zo moeilijk om per individu alles te gaan controleren. Dat is dan gewoon het nadeel van het systeem.

Ik heb liever veel mensen die er misbruik van maken dan veel mensen die op straat moeten gaan leven.


[Dit bericht is aangepast door halve banaan (31-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 11:31
harry
harry is offline
Citaat:
chanelletje schreef:
Wat vinden jullie van zwart werk: mijn mening is dat dat wel nodig is omdat de regering te weinig uitbetaald aan de mensen. En ik vind dat als ze is wat meer geld bij die uitkering (merendeels van mijn familie leeft daarvan)zetten zou er niet zoveel zwart gewerkt worden.
waarom zitten jullie in de bijstand als jullie gewoon kunnen werken?
__________________
oderint dum metuant
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 17:47
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ik werk zelf ook zwart, alleen in de weekenden. Ik geef er niks om.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 18:25
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
Avatar van ZzZzJaNtAlZzZzkiE
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline
soms is het makkeluk....voor 2 weekjes ovzow..maar niet...voor langere tijden denkik kan je net zogoed wit gaan werken
__________________
ach...:) haha lievurg ook :) jij!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 15:33
chanelletje
chanelletje is offline
Citaat:
harry schreef:
waarom zitten jullie in de bijstand als jullie gewoon kunnen werken?
De meesten zijn of drugsverslaafd of hebben een lichte handicap
__________________
_x_ for all of y'all Chanel
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 16:51
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
chanelletje schreef:
De meesten [...]hebben een lichte handicap
met een lichte handicap kan je veelal gewoon werken als je een beetje aangepaste werkplek hebt. Dan ga je erop vooruit en het is ook beter voor je.
voorbeeld:
mijn buurman is mank(heeft geloof ik iets gehad met zijn heupen toen hij klein was), hij heeft geen cent te makken. Hij krijgt een uitkering en is 'hobbyboer' hij overschreid alle mogelijke regels en is dus gewoon boer. Nou had hij ons huis kunnen kopen (een boerderij) en had hij een kleine veehouderij kunnen beginnen etc. Maar hij krijgt natuurlijk geen lening bij de bank want hij heeft een uitkering en heeft nooit gewerkt(wel dus maar das zwart). Nou zit hij de rest van zijn leven in de bijstand terwijl hij best een succesvol bedrijfje had kunnen beginnen.

mijn vader is overigens ook licht gehandicapt (zijn poot is eraf gereden toen hij klein was en bla bla lang verhaal nu heeft hij een te kort rechter been en nog een aantal lichamelijke afwijkinkjes(evrschilt dus niet veel van mijn buurman) en heeft altijd keihard gewerkt, we hebben oa een huis gehad van 1 miljoen (hebben we nu niet meer hoor maar ik bedoel, dat had mijn buurman ook kunnen hebben)
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-04-2002, 20:12
MoHaMeDJaLaL
Avatar van MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Nou ik zal je eerlijk zeggen Ik vind het woord "Zwart werken" achterlijk.
Waarom noemen ze het niet wat anders waarom persee zwart werken,raar maar waar.
Het leven is hard en oneerlijk.
Vandaar deze uitspraak"er is geen plaats voor zwakkelingen"
Je moet hard zijn.

So fuck it all


Vriendlijke mazzels

PeaCe
__________________
HIIIGH FIVE babehhh
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuw onderzoek: zwart werken
Top-X
3 11-08-2011 10:14
Werk, Geld & Recht Geef je mening over zwart werken!
Top-X
1 24-07-2011 14:20
Werk, Geld & Recht zwart werken
shakkie
23 03-08-2010 14:53
Werk, Geld & Recht zwart werk.
TripleX
10 13-02-2003 06:50
Werk, Geld & Recht Zwart werk, toestaan of niet?
Steefjuh!!
47 25-01-2003 16:30
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Zonder zwart werk stort de economie in
6 17-05-2002 04:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:31.