Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Op wie ga jij stemmen op 22 november?
PvdA 13 8.23%
CDA 14 8.86%
VVD 25 15.82%
GroenLinks 30 18.99%
SP 42 26.58%
D66 6 3.80%
SGP 4 2.53%
ChristenUnie 7 4.43%
Lijst 5 Fortuyn 1 0.63%
Eén NL (Pastors) 4 2.53%
Partij voor de Vrijheid (Wilders) 4 2.53%
Partij voor de Dieren 3 1.90%
Anders.. 5 3.16%
Aantal stemmers: 158. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2006, 21:29
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Het concept is bekend: op wie ga je stemmen op 22 november?
Advertentie
Oud 27-10-2006, 21:34
Verwijderd
Ja, GroenLinks denk ik nog steeds, met tegenzin. Ik stem niet op Halsema, want dat vind ik zo'n irritante doos en bovendien staat ze in Mark's avatar. Mijn stem gaat dus naar Vincent Bijlo.
Oud 27-10-2006, 21:35
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-10-2006 @ 21:34 :
Ja, GroenLinks denk ik nog steeds, met tegenzin. Ik stem niet op Halsema, want dat vind ik zo'n irritante doos en bovendien staat ze in Mark's avatar. Mijn stem gaat dus naar Vincent Bijlo.
Die dus helemaal niet van plan is de Kamer in te gaan.
Oud 27-10-2006, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-10-2006 @ 21:35 :
Die dus helemaal niet van plan is de Kamer in te gaan.
Dat is bij de meeste lijstduwers zo. Maar ik zag hoger op de lijst ook geen namen die me echt aanspraken, dus ja. Bovendien: is het niet verplicht de Kamer in te gaan bij voldoende voorkeursstemmen?
Oud 27-10-2006, 21:55
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-10-2006 @ 21:36 :
Dat is bij de meeste lijstduwers zo. Maar ik zag hoger op de lijst ook geen namen die me echt aanspraken, dus ja. Bovendien: is het niet verplicht de Kamer in te gaan bij voldoende voorkeursstemmen?
Volgens mij niet.
Oud 27-10-2006, 22:20
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-10-2006 @ 21:36 :
is het niet verplicht de Kamer in te gaan bij voldoende voorkeursstemmen?
Ik geloof het niet.

Overigens lol@ de bewering dat meer asfalt files zou maken. Kijk voor de lol eens naar het effect van spitsstroken. Bovendien is er domweg geen verband tussen de hoeveelheid asfalt en de hoeveelheid verkeer. Hoogstens kun je stellen dat minder files voor meer verkeer zorgen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 27-10-2006, 23:25
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
PvdA of SP
ik twijfel nog, dus zodra ik het weet stem ik wel even.
haal me maar over met argumenten om PvdA of SP te stemmen
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 27-10-2006, 23:36
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Ik dacht eerst Groenlinks, werd bevestigd door de stemwijzer, maar na het doen van de fnv kieswijzer en het kieskompas.nl, ben ik gaan twijfelen. Die kwamen op SP en Christenunie uit. Vooral het kieskompas was wel handig, daar worden de stellingen ook echt toegelicht aan de hand van het partijplan. Maar ach, heb nog wel een paar weekjes om er over na te denken.
Oud 27-10-2006, 23:43
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-10-2006 @ 21:55 :
Volgens mij niet.
Och ja, als mijn stem maar niet naar Halsema gaat!
Oud 28-10-2006, 00:10
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-10-2006 @ 21:34 :
Ja, GroenLinks denk ik nog steeds, met tegenzin. Ik stem niet op Halsema, want dat vind ik zo'n irritante doos en bovendien staat ze in Mark's avatar. Mijn stem gaat dus naar Vincent Bijlo.
ik heb bijlos boek gelezen vind het maar een sukkel :\



ik weet nog steeds neit waar ik op moet stemmen
Oud 28-10-2006, 13:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Posterplakkers Wilders mishandeld

DEN HAAG - Twee medewerkers van de Groep Wilders zijn vrijdagavond in Den Haag mishandeld, meldde een politiewoordvoerder. De twee waren in de binnenstad verkiezingsposters van de politicus Geert Wilders aan het plakken, toen ze werden lastiggevallen door een groep van vijf of zes mannen.
Na een achtervolging mishandelden de belagers de posterplakkers op het Carnegieplein. De medewerkers hebben klappen gekregen, zei de politiewoordvoerder. ,,Naar omstandigheden gaat het goed met ze.'' De slachtoffers deden aangifte bij de politie, waarop de recherche een onderzoek begon om de identiteit van de daders te achterhalen.
Burgemeester Wim Deetman van Den Haag noemde het ,,onaanvaardbaar'' wat vrijdag gebeurde. ,,Er moet alles op alles worden gezet om de daders te pakken te krijgen, zodat ongestoord verkiezingscampagne gevoerd kan worden'', zei Deetman bij monde van zijn woordvoerder.
Doorgaan
Geert Wilders is blij dat Deetman de zaak serieus aanpakt. ,,Want dit is een grof schandaal.'' Volgens zijn informatie waren de daders Marokkanen. ,,Ik begrijp niet waarom niemand dat zegt. Ik hoop dat ze gepakt worden.''
Wilders meldt dat de ene plakker thuis zit met een dikke knie en de ander in de maag is getrapt. Ook hun auto is beschadigd. Het plakken gaat gewoon door, meldt de politicus.

(ANP)

http://www.ad.nl/binnenland/article750557.ece
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 28-10-2006, 14:40
Supreme Dutch
Citaat:
T_ID schreef op 28-10-2006 @ 13:40 :
Posterplakkers Wilders mishandeld
http://www.elsevier.nl/nieuws/politi...22820&rss=true

Want dit is.. Ja dit is! Die leipe Mocro Flavour!

Lief dat ze positief bijdragen aan de verkiezingscampagne van Geert

Laatst gewijzigd op 28-10-2006 om 17:08.
Oud 28-10-2006, 15:11
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik denk PvdA. Bijna alle partijen hebben wel een punt waar ik het niet mee eens ben, maar wat ik wel belangrijk vind . De Stemwijzer raadt D66 aan, maar die hebben weer dat gezeur over gekozen burgemeesters.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Oud 28-10-2006, 15:25
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef:
Er is ook helemaal geen welvaart en economische groei, hoge levensverwachting etc. etc. in Scandinavië?
Jij kan echt alleen maar een discussie voeren door de woorden van je tegenstander te verdraaien en te overdrijven, he?

Ik heb niet beweerd dat er geen welvaart bestaat in de Scandinavische landen. Maar de prijs die ervoor betaald moet worden is simpelweg te hoog.
Oud 28-10-2006, 15:42
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 28-10-2006 @ 15:11 :
Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik denk PvdA. Bijna alle partijen hebben wel een punt waar ik het niet mee eens ben, maar wat ik wel belangrijk vind . De Stemwijzer raadt D66 aan, maar die hebben weer dat gezeur over gekozen burgemeesters.
Als je het niet kan vinden in D'66 wat betreft democratische vernieuwing en Europa, dan is de LDP een goed alternatief.

Lees het verkiezingsprogramma hier.

Met de Liberale Democratische Partij heb ik de meeste inhoudelijke overeenkomsten en ik zal hoogstwaarschijnlijk hier op gaan stemmen.
Oud 28-10-2006, 17:45
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Makaveli schreef op 28-10-2006 @ 15:42 :
Als je het niet kan vinden in D'66 wat betreft democratische vernieuwing en Europa, dan is de LDP een goed alternatief.

Lees het verkiezingsprogramma hier.

Met de Liberale Democratische Partij heb ik de meeste inhoudelijke overeenkomsten en ik zal hoogstwaarschijnlijk hier op gaan stemmen.
Die stonden inderdaad ook 2e bij de Stemwijzer (SP 3, Fortuyn 4...), ik zal er eens naar kijken.

Heeft D66 die lui van de Stemwijzer trouwens omgekocht ofzo? Bij mij, m'n broer en m'n beide ouders kwam er D66 uit
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Oud 28-10-2006, 18:05
Estar
Estar is offline
Ik ben er nog niet uit.Partij voor de dieren of SP.
Oud 28-10-2006, 18:17
reno
reno is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-10-2006 @ 22:20 :
Ik geloof het niet.

Overigens lol@ de bewering dat meer asfalt files zou maken. Kijk voor de lol eens naar het effect van spitsstroken. Bovendien is er domweg geen verband tussen de hoeveelheid asfalt en de hoeveelheid verkeer. Hoogstens kun je stellen dat minder files voor meer verkeer zorgen.
Bullshit. Meer en of betere mogelijkheden tot vervoer betekent automatisch dat er meer vervoer komt.
__________________
"Give us the child for 8 years and it will be a Bolshevik forever."
Ads door Google
Oud 28-10-2006, 18:22
Luminon
Avatar van Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-10-2006 @ 21:34 :
Ja, GroenLinks denk ik nog steeds, met tegenzin. Ik stem niet op Halsema, want dat vind ik zo'n irritante doos en bovendien staat ze in Mark's avatar. Mijn stem gaat dus naar Vincent Bijlo.
Kijk eens naar nummer 4, Mariko Peters, daar stem ik op.
__________________
A man said to the Universe: "Sir, I exist!" - "However," Replied the universe, "the fact has not created in me a sense of obligation."
Oud 28-10-2006, 18:34
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
reno schreef op 28-10-2006 @ 18:17 :
Bullshit. Meer en of betere mogelijkheden tot vervoer betekent automatisch dat er meer vervoer komt.
Waarom? De wens tot verplaatsing komt niet door de mogelijkheid tot verplaatsing, maar door de wens om van locatie A naar locatie B te komen, voor wat voor reden dan ook. Op de manier waarop jij redeneerd zou iedereen die dicht bij een station woont elke dag met de trein gaan, ook als ze nergens naartoe hoeven. Je ziet zelf wel in dat van zowel die redenatie als de redenatie dat meer wegen meer verkeer betekend weinig klopt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 28-10-2006, 18:39
professor2
professor2 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-10-2006 @ 18:34 :
Waarom? De wens tot verplaatsing komt niet door de mogelijkheid tot verplaatsing, maar door de wens om van locatie A naar locatie B te komen, voor wat voor reden dan ook. Op de manier waarop jij redeneerd zou iedereen die dicht bij een station woont elke dag met de trein gaan, ook als ze nergens naartoe hoeven. Je ziet zelf wel in dat van zowel die redenatie als de redenatie dat meer wegen meer verkeer betekend weinig klopt.
niet waar

als het vervoer beter is gaan mensen verder van hun werk wonen etc
Oud 28-10-2006, 18:45
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
professor2 schreef op 28-10-2006 @ 18:39 :
niet waar

als het vervoer beter is gaan mensen verder van hun werk wonen etc
Vandaar dus mijn stelling dat een vermindering van files meer verkeer voort kan brengen. Ik denk overigens dat bereikbaarheid en vestiging slechts op lange termijn effect hebben; mensen gaan niet verhuizen naar Groningen omdat toevallig vanmorgen er geen file stond.
Denk jezelf eens in: waarmee reis jij dagelijks? Naar je werk of naar school, whichever.

Als je niet hoeft te werken of geen school hebt, en die bus/trein zou sneller rijden, ga je dan ook zonder reden reizen, of blijf je thuis?

Ligt het motief voor reizen dus bij de wens tot verplaatsen, of bij de mogelijkheid tot verplaatsen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 28-10-2006, 19:20
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
PGWR schreef op 28-10-2006 @ 15:25 :
Jij kan echt alleen maar een discussie voeren door de woorden van je tegenstander te verdraaien en te overdrijven, he?
Hey, discussie-les gevolgd bij T_ID? :')

Citaat:
Ik heb niet beweerd dat er geen welvaart bestaat in de Scandinavische landen. Maar de prijs die ervoor betaald moet worden is simpelweg te hoog.
Dat is geen argument, maar een politieke mening.
Oud 28-10-2006, 19:41
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-10-2006 @ 19:20 :
Hey, discussie-les gevolgd bij T_ID? :')
Nee, maar jij kan er wel een gebruiken.

Citaat:
Dat is geen argument, maar een politieke mening.
Hetzelfde geldt voor de opmerking "En dat van die stemmingen in Scandinavië zegt vrij weinig, aangezien het volk vaak niet stemt wat goed voor haar is."

Overigens zijn steeds meer Scandinaviërs van mening dat de prijs die zij betalen voor de welvaart te hoog. Niet voor niets hebben zowel Zweden als Denemarken een centrum-rechtse regering.
Oud 28-10-2006, 19:47
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Ik weet nog niet waar ik op ga stemmen, eigenlijk. Misschien de SP of GroenLinks. In ieder geval géén CDA of VVD, en heel misschien de PvDA.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Advertentie
Oud 28-10-2006, 19:53
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
PGWR schreef op 28-10-2006 @ 19:41 :
Nee, maar jij kan er wel een gebruiken.
En dan leer ik 'argumenten' te gebruiken als "zet eens een andere plaat op" of "de SP gunnen niemand het licht in de ogen"?
Nee, dank je.

Citaat:
Hetzelfde geldt voor de opmerking "En dat van die stemmingen in Scandinavië zegt vrij weinig, aangezien het volk vaak niet stemt wat goed voor haar is."
Het volk stemde in Nederland in 2002 massaal op een dode. I rest my case.

Citaat:
Overigens zijn steeds meer Scandinaviërs van mening dat de prijs die zij betalen voor de welvaart te hoog. Niet voor niets hebben zowel Zweden als Denemarken een centrum-rechtse regering.
Dat is leuk voor die Scandinaviërs, maar dat hoeft niet persé te betekenen dat de prijs dus ook te hoog wás (sterker nog, dat dat niet zo is wordt bewezen door alle Scandinaviërs die wél voor voortzetting van het beleid stemden).
Oud 28-10-2006, 20:40
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-10-2006 @ 19:53 :
En dan leer ik 'argumenten' te gebruiken als "zet eens een andere plaat op" of "de SP gunnen niemand het licht in de ogen"?
Nee, dank je.
Dat is geen discussie-les, maar T_ID's maatschappijleer-les.

Citaat:
Het volk stemde in Nederland in 2002 massaal op een dode. I rest my case.
Ho ho, we hadden het over Scandinavië, niet over Nederland. De opmerking En dat van die stemmingen in Scandinavië zegt vrij weinig, aangezien het volk vaak niet stemt wat goed voor haar is.".

Overigens kun je niet echt stellen dat men massaal op een dode heeft gestemd. In het Nederlandse kiesstelsel stemt men in eerste instantie op een partij. Daarnaast haalde de LPF 26 zetels, hetgeen gelijk staat aan nog geen 18% van de geldige stemmen.

Citaat:
Dat is leuk voor die Scandinaviërs, maar dat hoeft niet persé te betekenen dat de prijs dus ook te hoog wás (sterker nog, dat dat niet zo is wordt bewezen door alle Scandinaviërs die wél voor voortzetting van het beleid stemden).
Scandinaviërs zijn doorgaans verknocht aan hun sociale zekerheid. Wanneer de meerderheid voor een centrum-rechtse regering kiest, terwijl de sociaal-democraten meestal vanzelfsprekend de verkiezingen wonnen, is dat een sterk signaal.

Overigens begint het Scandinavisch bedrijfsleven steeds meer te morren. Het bedrijfsleven nam altijd de hoge lastendruk voor lief, omdat het volk erg hoog opgeleid was en er een arbeidsparticipatie bestond. Maar zelfs de Scandinavische bedrijven die indirect zijn gegroeid als gevolg van de enorme overheidsbestedingen, dreigen het gebied te verlaten.
Oud 28-10-2006, 20:48
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
volgens stemwijzer CDA en dan wat partijen als Partij voor de Dieren. Laatsgenoemde wordt het sowieso niet, maar van CDA krijg ik het ook niet gelijk warm.

Ik heb nog geen idee
Oud 28-10-2006, 21:00
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
ik zit erg te twijfelen nog , allen kieskompassen/wijzers etc zeggen Fortuyn,maar daar is na de verkiezingen toch niets meer van over.

Misschien dan toch maar Wilders ,1NL of CDA.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 28-10-2006, 22:27
Nganon
Avatar van Nganon
Nganon is offline
Ik mag niet stemmen, maar anders zou ik de SP wel doen.
__________________
Fuck reality.
Oud 29-10-2006, 00:05
forumfreakie
Avatar van forumfreakie
forumfreakie is offline
CDA of Christenunie.
Ik twijfel nog.
__________________
gaat morgen fotoboek aanmaken....
Oud 29-10-2006, 00:12
MH
Avatar van MH
MH is offline
CDA. Voor de gein nog eens stemwijzer gedaan, klein-rechts eindigde hoog (PVV, EenNL, Fortuyn, SGP). Maar die kleine partijtjes passen eigenlijk niet bij mijn gedachten. De enige reden waarom ze hoog eindigden bij mij, denk ik, was vanwege het standpunt mbt Turkije. Daar ben ik ook mordicus tegen, ik heb nog liever legale harddrugsverkoop bij de intertoys dan Turkije in de EU.
Oud 29-10-2006, 00:14
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
PGWR schreef op 28-10-2006 @ 20:40 :
Ho ho, we hadden het over Scandinavië, niet over Nederland. De opmerking En dat van die stemmingen in Scandinavië zegt vrij weinig, aangezien het volk vaak niet stemt wat goed voor haar is.".

Overigens kun je niet echt stellen dat men massaal op een dode heeft gestemd. In het Nederlandse kiesstelsel stemt men in eerste instantie op een partij. Daarnaast haalde de LPF 26 zetels, hetgeen gelijk staat aan nog geen 18% van de geldige stemmen.
Ik had het over het volk in het algemeen: het volk in het algemeen stemt niet altijd voor wat goed voor haar is. (Kijk bijv. maar eens naar de VS, waar Bush herkozen werd.)

Bovendien heeft men wel degelijk massaal op een dode gestemd: veel mensen hebben op de persoon Pim Fortuyn gestemd. En de LPF werd de tweede grootste partij.

Citaat:
Scandinaviërs zijn doorgaans verknocht aan hun sociale zekerheid. Wanneer de meerderheid voor een centrum-rechtse regering kiest, terwijl de sociaal-democraten meestal vanzelfsprekend de verkiezingen wonnen, is dat een sterk signaal.
Dat is wel waar. Maar nogmaals is het het signaal van het volk, dat niet altijd stemt in het landsbelang, maar doorgaans in het eigenbelang.

Citaat:
Overigens begint het Scandinavisch bedrijfsleven steeds meer te morren. Het bedrijfsleven nam altijd de hoge lastendruk voor lief, omdat het volk erg hoog opgeleid was en er een arbeidsparticipatie bestond. Maar zelfs de Scandinavische bedrijven die indirect zijn gegroeid als gevolg van de enorme overheidsbestedingen, dreigen het gebied te verlaten.
Het gebied dreigen te verlaten? Dat lijkt me wat erg overdreven.
Oud 29-10-2006, 00:16
professor2
professor2 is offline
en wie bepaald dan wat wel goed is ? mark almighty natuurlijk

elitaire lul dat je ook bent
Oud 29-10-2006, 00:17
professor2
professor2 is offline
Citaat:
MH schreef op 29-10-2006 @ 00:12 :
CDA. Voor de gein nog eens stemwijzer gedaan, klein-rechts eindigde hoog (PVV, EenNL, Fortuyn, SGP). Maar die kleine partijtjes passen eigenlijk niet bij mijn gedachten. De enige reden waarom ze hoog eindigden bij mij, denk ik, was vanwege het standpunt mbt Turkije. Daar ben ik ook mordicus tegen, ik heb nog liever legale harddrugsverkoop bij de intertoys dan Turkije in de EU.
waarom CDA arghhhhh

ik kan echt stemmen op alle partijen begrijpen van wilders to partij van de dieren maar niet het CDA
Oud 29-10-2006, 00:17
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-10-2006 @ 00:14 :
Dat is wel waar. Maar nogmaals is het het signaal van het volk, dat niet altijd stemt in het landsbelang, maar doorgaans in het eigenbelang.
Dat is dan onlogisch. Zoveel mogelijk geld wegsmijten aan het onderhouden van een gigantisch staatsapparaat (links) is voor de bevolking op de korte termijn het beste.

Waarom wijken ze dan af van dat patroon door een rechtse regering te kiezen? Er moet een goede reden achter zitten.
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-10-2006 @ 00:14 :
Het gebied dreigen te verlaten? Dat lijkt me wat erg overdreven.
Hmm, waarom zou dat? Als ze er inderdaad zaten vanwege de opleidingsgraad en ze dat tegenwoordig ergens anders ook kunnen krijgen is het best mogelijk dat bedrijven weg trekken. Veel mensen onderschatten hoe mobiel bedrijvigheid en vooral kapitaal tegenwoordig zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Ads door Google
Oud 29-10-2006, 00:36
MH
Avatar van MH
MH is offline
Citaat:
professor2 schreef op 29-10-2006 @ 00:17 :
waarom CDA arghhhhh

ik kan echt stemmen op alle partijen begrijpen van wilders to partij van de dieren maar niet het CDA
En waarom niet?
Oud 29-10-2006, 00:39
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 28-10-2006 @ 17:45 :
Heeft D66 die lui van de Stemwijzer trouwens omgekocht ofzo? Bij mij, m'n broer en m'n beide ouders kwam er D66 uit
Ja, ze moeten iets doen om aan stemmen te komen.

Nee, ik denk dat jullie een goede politieke visie hebben.
Oud 29-10-2006, 01:09
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-10-2006 @ 18:45 :
Ligt het motief voor reizen dus bij de wens tot verplaatsen, of bij de mogelijkheid tot verplaatsen?
Er moet natuurlijk wel enige wens tot verplaatsen zijn, maar mensen gaan sneller een dagje ergens heen als er geen files staan. Bedrijven die overwegen hun producten per trein of binnenvaartschip te gaan vervoeren vanwege files blijven misschien toch per vrachtwagen zaken doen als er meer asfalt komt. Mensen die anders tot na de spits wachten met (minder dringende) zaken doen dit minder als het tijdens de spits ook wel uit te houden is op de weg.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Oud 29-10-2006, 01:09
professor2
professor2 is offline
Citaat:
MH schreef op 29-10-2006 @ 00:36 :
En waarom niet?
omdat het een vreselijke partij is
balkie is bleeehhh de geus van der hoeven en donner zijn niet veel beter

het is de partij in het midden waaar toch iedereen mee moet regeren (ofwel vvd ofwel pvda )
niemand kn om ze heen dus het heeft echt absoluut geen zin om op ze te stemmen


en verder zijnze natuurlijk walgelijk gristelijk conservatief
Oud 29-10-2006, 01:21
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 29-10-2006 @ 01:09 :
Er moet natuurlijk wel enige wens tot verplaatsen zijn, maar mensen gaan sneller een dagje ergens heen als er geen files staan. Bedrijven die overwegen hun producten per trein of binnenvaartschip te gaan vervoeren vanwege files blijven misschien toch per vrachtwagen zaken doen als er meer asfalt komt. Mensen die anders tot na de spits wachten met (minder dringende) zaken doen dit minder als het tijdens de spits ook wel uit te houden is op de weg.
Maar dat zijn dus puur de gevolgen van de huidige congestie. In feite bestaan die vervoersstromen op dit moment ook, maar ze komen niet op gang doordat er teveel files zijn.

We lijden daardoor grote economische schade, dus het lijkt me geen slim plan om het bestaan van deze onderdrukte vervoerstroom te gebruiken als argument om geen asfalt aan te leggen, dat verergert de schade alleen maar.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 29-10-2006, 11:31
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
T_ID schreef op 29-10-2006 @ 01:21 :
Maar dat zijn dus puur de gevolgen van de huidige congestie. In feite bestaan die vervoersstromen op dit moment ook, maar ze komen niet op gang doordat er teveel files zijn.


Nee, want als de wegen er helemaal niet liggen krijg je ongeveer hetzelfde effect; dat mensen thuisblijven of een andere manier van vervoer kiezen. Of de onmogelijkheid tot reizen veroorzaakt wordt door congestie of door afwezigheid van wegen maakt geen verschil.

Citaat:
T_ID schreef op 29-10-2006 @ 01:21 :
We lijden daardoor grote economische schade, dus het lijkt me geen slim plan om het bestaan van deze onderdrukte vervoerstroom te gebruiken als argument om geen asfalt aan te leggen, dat verergert de schade alleen maar.
Maar er zijn altijd onderdrukte vervoersstromen; mensen willen altijd wel ergens heen. Voor de uitvinding van de spoorlijn wilden mensen vast ook wel in twee uur van Utrecht naar Groningen kunnen reizen, was de onmogelijkheid daarvan ook een onderdrukte vervoersstroom?
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Oud 29-10-2006, 11:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
De pedopartij doet weliswaar niet mee, maar er is mogelijk blijkbaar genoeg alternatief,...



Hoe Den Haag de pedo’s vertroetelde

Enkele citaten:


Het was in de zomer van 1975 toen fractievoorzitter Bram van der Lek van de Pacifistisch Socialistische Partij (psp) zijn opwachting maakte bij de ncrv-actualiteitenrubriek Hier en Nu.
...
‘Kinderporno is niet het probleem, maar de zedelijkheidswetgeving’, sprak Van der Lek. ‘Seksuele handelingen zijn normaal, dus als kinderen die een beetje imiteren, ach. (…) Zolang volwassenen en kinderen vrijwillig seks hebben met elkaar, lijkt het me geen probleem.’ Hoe anders lijken de kaarten te liggen bij GroenLinks, de rechtsopvolger van onder meer de psp.

...

Bij de vvd al even grote weerzin. ‘De ideeën van de pnvd zijn absoluut verwerpelijk’, kregen briefschrijvers en e-mailers te horen. ‘Seks tussen volwassenen en minderjarigen is strafbaar en zal dat, als het aan de vvd ligt, ook blijven.’

Toch was het vvd-minister Frits Korthals Altes die al in 1985, net als de pnvd nu, voorstelde seks met jongeren vanaf twaalf jaar te legaliseren. Alleen als er sprake was van omkoping met geld of goederen, machtsmisbruik of misleiding zou er straf moeten volgen.

...

In het land sloeg het wetsvoorstel in als een bom en Korthals Altes besloot het niet in te dienen bij het parlement.

Dit tot groot verdriet van Herman Meijer, toen actief in de cpn en later voorzitter van GroenLinks.
...
Acht jaar later betoonde hij zich in een interview in de Gay Krant voorstander van het schrappen van ‘álle leeftijdsgrenzen uit de zedelijkheidswet’. De homo-emancipatie was volgens hem ten koste gegaan van de acceptatie van pedofilie. In Meijers ogen een treurige ontwikkeling. ‘Ik kan ook wel op een knaapje vallen. Men gaat ervan uit dat je met een kind geen erotische verhouding kunt hebben zonder het te benadelen. Onzin. Alleen misbruik en geweld moeten worden bestraft.’ Hetzelfde wil nu de ‘pedopartij’.

In 1991 kregen Meijer c.s. (gedeeltelijk) hun zin. De Tweede Kamer aanvaardde een voorstel om een klachtvereiste in te voeren voor jongeren tussen twaalf en zestien jaar. Seks met jongens en meisjes in die leeftijd zou alleen nog strafrechtelijk worden vervolgd als de betrokkene, diens wettelijke vertegenwoordiger of de Raad voor de Kinderbescherming een klacht zou indienen bij justitie. Het voorstel werd met een overweldigende meerderheid aangenomen. Alleen sgp, rpf en cd stemden tegen.

...

Die luchthartigheid trad pijnlijk aan het licht toen minister Korthals Altes in 1984 was ‘vergeten’ een verbod op de verspreiding en openbare tentoonstelling van kinderporno in de wet op te nemen. Dat verbod werd pas op het allerlaatste moment ingelast. Handel in kinderporno was tot halverwege de jaren tachtig feitelijk vrij, als onbedoeld gevolg van de liberalisering van volwassenenpornografie in de decennia ervoor.

...

[PNVD:]Vanaf zestien jaar moeten kinderen kunnen meedoen aan pornoproducties en het privé-bezit van kinderporno dient, net als voor 1998, te worden toegestaan, schrijft die partij in haar programma.

Een werkgroep van de pvda wilde in 1995 nog een stapje verder gaan. De door het partijbestuur ingestelde commissie ‘Overheid en seksuele integriteit’ stelde voor kinderen vanaf twaalf jaar zelf te laten uitmaken of van hen gemaakte pornografische afbeeldingen strafwaardig waren.

...

Op de vraag of dit voorstel betekende dat een leraar vrijelijk seksuele contacten zou kunnen onderhouden met zijn twaalfjarige leerling, antwoordde rapportschrijver Cees Straver in 1996 voor de EO-microfoon: ‘Jazeker. Zolang het gebeurt op vrijwillige basis en in de vrije tijd.’ Saillant detail: de ‘pedopartij’ pleit in afhankelijkheidsrelaties voor een leeftijdsgrens van zestien jaar.

....

Na een decennium lang te hebben geëxperimenteerd met de seksuele beschermwaardigheid van twaalf- tot zestienjarigen, schafte Den Haag in 2002 het klachtvereiste af. Het OM zou voortaan weer de doorslaggevende stem hebben bij de vervolging van pedoseksuelen, ook als zo’n berechting tegen de wens van de betrokken jongere inging. Ook werd de kinderpornowet aangescherpt.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-10-2006, 12:04
Verwijderd
waarom ga ik nou twijfelen tussen SP en GL...
Oud 29-10-2006, 12:29
professor2
professor2 is offline
Het eerste lijstrekkersdebat nu op radio1!!!
Oud 29-10-2006, 12:48
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
professor2 schreef op 29-10-2006 @ 12:29 :
Het eerste lijstrekkersdebat nu op radio1!!!
ik ben buitenhof aan het kijken
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-10-2006, 13:10
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-10-2006 @ 12:48 :
ik ben buitenhof aan het kijken
duurt tot uur hoor
Oud 29-10-2006, 13:22
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
MH schreef op 29-10-2006 @ 00:12 :
CDA. Voor de gein nog eens stemwijzer gedaan, klein-rechts eindigde hoog (PVV, EenNL, Fortuyn, SGP). Maar die kleine partijtjes passen eigenlijk niet bij mijn gedachten. De enige reden waarom ze hoog eindigden bij mij, denk ik, was vanwege het standpunt mbt Turkije. Daar ben ik ook mordicus tegen, ik heb nog liever legale harddrugsverkoop bij de intertoys dan Turkije in de EU.
Onderbouw eens waarom je zo tegen Turkije in de EU bent?
__________________
I did it for teh lulz
Oud 29-10-2006, 13:39
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Magican schreef op 29-10-2006 @ 13:22 :
Onderbouw eens waarom je zo tegen Turkije in de EU bent?
...daar ben ik ook erg benieuwd naar...
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Oud 29-10-2006, 13:54
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-10-2006 @ 00:14 :
Ik had het over het volk in het algemeen: het volk in het algemeen stemt niet altijd voor wat goed voor haar is. (Kijk bijv. maar eens naar de VS, waar Bush herkozen werd.)
Ik ben ook geen fan van Bush jr. Maar of zijn beleid goed is, is nog altijd een mening. De meerderheid van de Amerikanen verkoos anno 2000 een minder intelligente doch vastberaadde kandidaat boven een intelligente doch minder vastberaadde kandidaat. Of deze keuze uiteindelijk goed heeft uitgepakt, zal de geschiedenis nog steeds moeten uitwijzen. Maar het was in ieder geval wel beter dat Bush halverwege niet werd weggestemd. Een staatsman moet, tot zover mogelijk, zelf zijn karwei afmaken.

Citaat:
Bovendien heeft men wel degelijk massaal op een dode gestemd: veel mensen hebben op de persoon Pim Fortuyn gestemd. En de LPF werd de tweede grootste partij.
De LPF haalde nog geen 18% van de stemmen. Meer dan 82% van het volk niet op de LPF stemde. Overigens is het kiesstelsel dusdanig ingericht dat men juridisch in de eerste plaats op een partij stemt en niet op een persoon. Dat men op de persoon Fortuyn stemde, stelt niet zo veel voor. De meeste mensen tikken automatisch op de lijsttrekker van hun partij.

Citaat:
Dat is wel waar. Maar nogmaals is het het signaal van het volk, dat niet altijd stemt in het landsbelang, maar doorgaans in het eigenbelang.
Daar heb je een punt. Met name de linkse partijen profiteren van mensen die slechts naar het eigen belang kijken.

Citaat:
Het gebied dreigen te verlaten? Dat lijkt me wat erg overdreven.
Nee hoor, Ericsson dreigde een aantal jaren geleden concreet met plannen om te vertrekken.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel #60
Allure
500 28-06-2009 23:16
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Op wie ga je stemmen? #2
Mark Almighty
500 27-10-2006 21:26
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap wat ga jij stemmen in November
remy476
500 20-08-2006 22:10
Lifestyle SKATERS opgelet!
Botervlieger
20 28-09-2004 15:14
Algemene schoolzaken Hoe krom kun je denken? Heel krom :)
tester34
2 12-03-2002 18:24
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap POLL: vragen over Pim Fortuyn en de politiek!!!
Nieuwe Nationale Partij
42 19-02-2002 19:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03.