Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2004, 00:05
Sentosa
Sentosa is offline
Op naar zinvol geweld

De wereld is tegewoordig behoorlijk bang voor teroristen. Die houden er allemaal nogal kwade gedachtes op na en voeren overal ter wereld hun dead and destruction spel uit. Er heerst ook een terorisme dreiging in Nederland. Nou ik zal eerlijk zeggen het boeit me geen fuck, ik merk helemaal niks van. Dus beangstigd het me niet en kan ik er ook niet kwaad van worden.

Maar dat ik tegenwoordig bang moet zijn om mijn mond of mijn ogen te gebruiken. Die ik van god of van wat of wie dan ook heb gekregen OM ZE TE GEBRUIKEN. Daar wordt ik woest van. Sterker nog daar wordt ik heel heel erg woest van. Ik verklaar dan ook per direct de oorlog. Aan wie dan wel zul je denken. Nou aan die gore klootzakken die denken dat ze iedereen maar om het minste of geringste dingetje kunnen vermoorden. En waarom, om van die lullige redenen als “jah hij zeurde over een bierflesje dat ik weggooide de teringlijer”. Nou ik zal je zeggen ik lag die personen keihard uit. En ik hoop dat de rechter dat ook doet als hij vraagt naar het motief en zoiets te horen krijgt. Begrijp me niet verkeerd het is afschuwelijk, maar het is zo afschuwelijk omdat het zo onzinnig is. Zo onzinnig dat diegenen zich kei en kei hard zouden moeten schamen. Ik wil niet eens dat de rechter over dit soort mensen gaat oordelen. Niks opgesloten worden in een gevangenis voor moord en dan weer vrij komen. Deze mensen zijn zo verknipt dat ze daar hun les toch niet van leren. Nee het moet afgelopen zijn. Laten we met z’n alle iets afspreken. Dat we de eerstvolgende eikel die iemand in elkaar staat te kleunen om een rede zoals ik boven genoemd heb, opjagen, gevangen nemen, hem naar een donkere kelder transporteren en hem daar vervolgens net zo lang martelen tot ie nooit maar dan ook NOOIT meer het in ze hoofd haald om iemand te vermoorden of in elkaar te trimmen. Op naar dat ene stukje geweld dat ik nog zinvol noem. En mocht dit tegen al je morele principes ingaan, denk dan goed na. Als het niet gebeurd blijft het gebeuren en gebeurd er verder niks. Dan worden we met z’n allen steeds banger en kunnen we straks onze bek helemaal niet meer open trekken.

Teroristen ok, vreselijk maar daar zit zoveel haat en geschiedenis achter, dat ik best kan snappen waarom ze al die gruwelijke dingen doen. Maar dat zinloze gemoord en getimmer om niks, daar snap ik helemaal geen hol van en het beangstigd me veel en veel meer. Kapot moeten ze en dat ze daarna mogen branden in de hel. Stelletje smerige klootzakken. Zo ik heb gesproken.





Herdenkingstekens staan op de plek waar Manuel
Fetter werd omgebracht, aan de Groote Hoogstraat in Leeuwarden. In deze stad liepen gisteravond ongeveer vijftienhonderd mensen mee aan een stille tocht voor de 32-jarige Fetter, die in de nacht van 23 op 24 september werd doodgestoken omdat hij een opmerking over een weggegooid bierflesje maakte. Twee verdachten zijn inmiddels opgepakt . Ook werden er vijfhonderd witte ballonnen losgelaten.


Bron: Metro vrijdag 8 oktober

Laatst gewijzigd op 12-10-2004 om 00:10.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2004, 13:54
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
En dit is?

Ja, het is duidelijk dat jij jou mening hierover geeft. Overigens is het niet echt sterk onderbouwd (jou argumentatie speelt in op gevoel en ik denk dat we allemaal wel aanvoelen dat zinloos geweld niet door de beugel kan.) Maar is het bedoeld als verhaal of als echt spuien van jou mening?
In textueel opzicht vind ik dat er aan jou spelling nog een hoop gesleuteld kan worden. Grammaticaal gezien loopt deze tekst ook niet helemaal soepel. Bovendien vloek je naar mijn mening ook een beetje erg veel, wat (net als zinloos geweld overigens) echt niet door de beugel kan. Ik vind het maar een matig betoog.

Mocht het wel om je mening gaan, zet hem dan op Dit subforum.
Mijn commentaar zou dan overigens zijn dat het een zwak betoog met een visie die niet veel beter is dan die van de geweldplegers waar jij zo van gruwelt.

[edit] Ik zie dat jij ook die (overigens leuk bedachte) tekst 'personele problemen' hebt geschreven. Het verschil is dat je die tekst baseert op een artikel en dat je bij deze juist jou mening over een artikel geeft. Dat werkt een stuk minder.
__________________
Recht voor je raapje!

Laatst gewijzigd op 12-10-2004 om 14:00.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 14:50
Verwijderd
Wat is het ongelooflijk slecht geschreven. Haal eerst de taalvauten er uit, dan lees ik pas verder.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 17:29
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Dit lijkt mij niet echt iets voor letteren. Misschien had dit een column moeten zijn. Maar er zit niet echt iets in waar ik van zeg: Nou dat kan ik literair correct beschouwen en waarderen.

Je vloekt teveel etc.

Plaats dit bij politiek of hoe heet dat forum? Of maak er nog een goeie column van, maar dit lijkt me niet zo'n geschikt iets.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 20:27
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
Simoen heeft gelijk. Dit is vrij ziek. En het Personele Probleem was inderdaad véééél leuker. Die was nog wel grappig. Hieraan zou ik de titel 'afschuwelijk' willen toekennen.
__________________
Romantici rouleren de wereld
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 22:30
Tisch
Tisch is offline
Dit verhaal, deze column is bedroevend slecht.
Sorry.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 23:04
Sentosa
Sentosa is offline
Ok ok heb het begrepen.
Er word teveel in gescholden jah dat merkte ik ook toen ik het vandaag terug las. Ik was een beetje boos Wat betreft de spellingsfouten, mijn spellingscontrole doet het niet, en aangezien spelling niet mijn sterkste kant is kan het voorkomen dat er veel fouten instaan ik probeer ze er zoveel mogelijk uit te halen en leer zo ook van mijn fouten. Maarjah ik zie een hoop over het hoofd. Verder had ik in eerste instantie het idee om er een column van te maken. Maar het is toch meer een betoog geworden.

Heb het stuk omgegooid ben benieuwd naar jullie mening. Of het zo wat beter is.

een klein beetje zinvol geweld

Vandaag blader ik weer eens door de krant. ‘Strijd tegen het Terrorisme’, ‘mogelijke terroristen opgepakt’. ‘Aanslag in Bagdad’, aanslag in Israel’. De krant is een tentoonstelling van geweld. Maar vreemd genoeg doet het me eigenlijk niet zo veel. Ik krijg er geen naar gevoel bij, geen angst geen woede. Het blijft een ver van mijn bed show.

De dag daarna sla ik weer de krant open. Mijn oog valt op een stuk over ene Manuel Fetter. Vermoord, omdat hij iets zij over een weggegooid bierflesje. Woest ben ik als ik het stuk gelezen heb. Iemand vermoorden om zoiets onzinnigs . Het doet me veel en veel meer dan al die berichten over terrorisme. Dit komt veel dichterbij. Van terrorisme merk ik maar vrij weinig. De dreiging zou nu ook in Nederland zijn maar ik kan me niet herinneren dat er hier ooit een dode is gevallen door terrorisme.
Maar het toenemend geweld op straat of in de kroeg daar merk ik wel degelijk wat van. Het maakt dat ik me een stuk onveiliger voel. Het feit dat ik tegenwoordig bang moet zijn om mijn mond of mijn ogen te gebruiken. Die ik heb OM ZE TE GEBRUIKEN. Daar kan ik heel kwaad van worden. Al die idioten die denken dat ze iedereen maar om het minste of geringste dingetje in elkaar kunnen slaan of vermoorden. En waarom, om van die lullige redenen als “jah hij zeurde over een bierflesje dat ik weggooide de teringlijder”. Nou als ik de rechter was die oordeelde over deze zaak dan zou ik deze persoon in een donkere cel stoppen waar hij nooit meer uitkomt. “Wat om een weggegooid bierflesje jongen, nou ga daar maar eens even je hele verdere leven over nadenken achter de tralies”

En als er ooit iemand zoiets met een vriend, familielid of mijn vriendin doet. Dan ken ik geen genade als ik diegene daarna te pakken krijg. Dan zal ik hem met mijn meest sadistische genoegens kennis laten maken en hem net zo lang martelen totdat hij nooit maar dan ook nooit meer iemand lastig valt. O wat zal dat voor mij kleine stukje zinvol geweld voldoening geven. Iedereen zal zeggen het is niet goed om geweld met geweld te bestraffen en dat respecteer ik. Daarom zal ik hem daarna ook heel keurig bij het politie bureau naar binnen trappen. Kan hij alsnog een eerlijk en vreedzaam proces krijgen.

Terroristen ok, vreselijk maar daar zit zoveel haat en geschiedenis achter, dat ik ergens best nog kan snappen waarom ze al die gruwelijke praktijken uitvoeren. Maar dat zinloze gemoord en getimmer om nop, daar snap ik helemaal niks van en het beangstigd me veel en veel meer. Kapot moeten ze en dat ze daarna mogen branden in de hel. Stelletje.....

Laatst gewijzigd op 12-10-2004 om 23:26.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 17:14
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
Citaat:
En als er ooit iemand zoiets met een vriend, familielid of mijn vriendin doet. Dan ken ik geen genade als ik diegene daarna te pakken krijg. Dan zal ik hem met mijn meest sadistische genoegens kennis laten maken en hem net zo lang martelen totdat hij nooit maar dan ook nooit meer iemand lastig valt. O wat zal dat voor mij kleine stukje zinvol geweld voldoening geven.
Citaat:
Kapot moeten ze en dat ze daarna mogen branden in de hel. Stelletje.....
Wel eens aan een psychiater gedacht? Of in ieder geval aan het psychologie-forum?

Het is in ieder geval een stuk beter dan eerst, maar ik zou het geen goede collumn noemen. Bovenstaande stukjes maken dat de lezers van de schrijver vervreemd raken en dat is meestal niet de bedoeling. Het is toch de bedoeling dat ze de mening van de schrijver delen? Op deze manier bereik je dat niet.
__________________
Romantici rouleren de wereld
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 20:59
Sentosa
Sentosa is offline
Citaat:
Kristoph schreef op 13-10-2004 @ 18:14 :
Wel eens aan een psychiater gedacht? Of in ieder geval aan het psychologie-forum?
Nee nog niet eigenlijk, zou ik toch eens over na moeten denken he


Citaat:
Kristoph schreef op 13-10-2004 @ 18:14 :
Het is in ieder geval een stuk beter dan eerst, maar ik zou het geen goede collumn noemen. Bovenstaande stukjes maken dat de lezers van de schrijver vervreemd raken en dat is meestal niet de bedoeling. Het is toch de bedoeling dat ze de mening van de schrijver delen? Op deze manier bereik je dat niet.
Ik weet dat het schokkend is. Toch weet ik cker dat ik iets met zo'n persoon zou doen. Nou gaat dat martelen wel wat ver hoor maar zulke dingen zeg je wel eens als je boos bent (tenminste ik dan)
En waar ik de lezer niet mee vervreemd, is dat het gewoon afschuwelijk is dat mensen worden vermoord omdat ze een opmerking maken over iets. En dat ik en ik denk wel meer mensen daar erg boos over kunnen worden. En daar ging het me om.

trouwens diep van binnen ben ik ook maar een heel zachtaardig jongetje hoor

Laatst gewijzigd op 14-10-2004 om 21:05.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 21:07
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
héééél diep van binnen
__________________
Romantici rouleren de wereld
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Leven na de dood
**
74 16-03-2009 09:27
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap marokkaanse jongeren tegenover joden
THC1
122 13-11-2004 13:03
Levensbeschouwing & Filosofie Lijden
Negrotiator
19 18-12-2003 11:09
Levensbeschouwing & Filosofie Mijn mening over Aristoteles en diens uitwerking
Memphis Man
7 09-02-2003 14:59
Levensbeschouwing & Filosofie Einde van de wereld
Needle_damage
40 19-12-2002 16:06
Psychologie geweld
snotikjuh
3 20-10-2002 15:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15.