Oud 08-08-2007, 11:34
Verwijderd
He luitjes,

bandlid Eric Weterings heeft voor zijn afstudeerproject voor de kunstacademie een animatie gemaakt. Check it out

http://www.youtube.com/watch?v=stIPjpi0VZ8

Meningen zijn welkom.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-08-2007, 12:03
Flowerless
Flowerless is offline
Oke, wat ik er van vind.
Ik vind de clip opzich heel mooi en vind goed bij het nummer passen. Alleen heb ik niet het idee dat het één geheel is. Ik kan niet echt duidelijk aangeven waarom. Ook vind ik de valhouding van het meisje iets tjah, het klopt voor mijn gevoel niet zo. De gedeeltes duren misschien wat te lang.
Tevens vind ik het raam in het begin en eind een toevoeging alleen dit mag wat subtieler, dus niet alleen een raam maar ook nog *zelf in te vullen
Wat ik heel mooi gedaan vind is het gezicht van de zanger bij de close-ups. Dat ziet er echt top uit.
De "donkere" beelden vind ik ook mooi en creëren een dramatisch effect.

Conclusie, heel tof gedaan

Laatst gewijzigd op 08-08-2007 om 12:06.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 12:16
Verwijderd
De val van het meisje ziet er imo 'onnatuurlijk' uit en ik vind er iets te veel donkere stukken in zitten. Verder goed gedaan.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 22:34
Steyve Haerck
Avatar van Steyve Haerck
Steyve Haerck is offline
wow. indrukwekkend!
ja de valhouding inderdaad, is net alsof ze soort zweeft in plaats van echt naar beneden valt.... maar geeft ook weer het idee dat ze droomt.
verder prima clip, stukjes waarin de band "te zien" is ook erg goed gedaan.
__________________
lion king addict :s het neemt nu ernstige vormen aan :D
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 00:18
Verwijderd
Ik snap wat er bedoelt wordt. Het feit dat het meisje zo valt, was bedoelt als een idee zoals een aspirine, of bruistablet in een glas valt... Ik weet niet of dat helemaal gelukt is..
Anyhow, overwegend positief dus! Thx!

Overigens ben ik de pianist en is de zanger de animator van de clip... Over details gesproken

Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 13:37
Boebsie
Boebsie is offline
Ik vind het mooi gemaakt, maar ietwat algemeen. Het gaat nu gewoon over een iemand die zelfmoord pleegt. Het moet meer over een persoonlijkheid gaan die zelfmoord pleegt. In het begin van die animatie moet meer het type persoonlijkheid kort naar voren komen, zodat je binding krijgt met dat meisje.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 10:35
Verwijderd
Citaat:
Boebsie schreef op 09-08-2007 @ 14:37 :
Ik vind het mooi gemaakt, maar ietwat algemeen. Het gaat nu gewoon over een iemand die zelfmoord pleegt. Het moet meer over een persoonlijkheid gaan die zelfmoord pleegt. In het begin van die animatie moet meer het type persoonlijkheid kort naar voren komen, zodat je binding krijgt met dat meisje.
Ik snap wat je bedoelt, maar het is maar net wat je voorop wil stellen denk ik: wil je de situatie uitlichten of wil je het meisje persoonlijk naar voren laten komen.

En als je goed naar de tekst luistert, dan is die ook net zo algemeen als de video. Dat alles maakt het voor mijn idee wel wat mysterieus.

thx voor je kritiek though
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 18:20
Tjeb79
Avatar van Tjeb79
Tjeb79 is offline
Vindt je het erg als ik gewoon zeg dat ut wel vette shit is zonder diepzinnige text en uitleg?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 18:37
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
erg mooi ik snap wat jullie wilden met de val van het meisje, misschien voegt het net iets meer toe als ze de heen-en-weer beweging van een veertje zou krijgen, maar dan heel subtiel? die zat er al een klein beetje in, maar dat zou best ietsje meer mogen. verder vond ik het echt een hele nette animatie, de handen bij het pianospel waren heel mooi om naar te kijken. die dynamiek kwam goed over.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 14:27
siese
Avatar van siese
siese is offline
Ik vind het leuk dat jullie zelf de clips kan maken voor je muziek!
Technisch gezien, beetje kritiek (vanuit animatiefilm dan, ik weet niet wat je vriend gestudeerd heeft)
IN het begin geen camerabewegingen doen die de hele tijd naar rechts en links gaan vooraleer ze naar het close shot gaan, maar van eerste keer in één rechte camera inzoomen. De lipsync mag wat uitgesprokener, mond meer meebewegen. Ventjes aan de piano beven niet, terwijl de close van het hoofd van de zanger voortdurend bibbert.
Er wordt heel veel gebruik gemaakt van stills. Dat kan als het beeld wat interessanter is en sommige stills zou ik minder lang laten duren, want dat haalt het ritme uit de film. De montage zit echt niet goed. Als ook de emotie, want het is tenslotte de bedoeling van het lied dat er emotie opgewekt wordt.
Bij de val beweegt enkel het haar en de jas, terwijl het veel interessanter zou zijn om naar te kijken als haar armen en benen ook zouden meebewegen. De figuur moet uit beeld vallen, aangezien ze het volgende shot er van boven weer in moet komen. (anders heb je een springer van de figuur) De manier waaruit ze uit beeld verdwijnt is veel te snel, het stuk waar ze valt ervoor dan weer te traag, dat zwart stuk erachter zou veeeel minder moeten duren.
Waarom de keuze van die verschillende grafieken die niet aan elkaar hangen?
Waarom telkens tonen wat er gezongen wordt? (of als er iets meer is, is dat te onduidelijk)
Wat heeft je vriend gestudeerd?
En hoelang heeft hij hieraan gewerkt?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 18:43
Steyve Haerck
Avatar van Steyve Haerck
Steyve Haerck is offline
heb het nummer afgelopen week al een paar keer beluisterd via youtube.... echt goed gedaan!
denk ik zeg t effe.....
__________________
lion king addict :s het neemt nu ernstige vormen aan :D
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 22:55
Verwijderd
Citaat:
Tonsillitis schreef op 13-08-2007 @ 19:37 :
erg mooi ik snap wat jullie wilden met de val van het meisje, misschien voegt het net iets meer toe als ze de heen-en-weer beweging van een veertje zou krijgen, maar dan heel subtiel? die zat er al een klein beetje in, maar dat zou best ietsje meer mogen. verder vond ik het echt een hele nette animatie, de handen bij het pianospel waren heel mooi om naar te kijken. die dynamiek kwam goed over.
Citaat:
Steyve Haerck schreef op 15-08-2007 @ 19:43 :
heb het nummer afgelopen week al een paar keer beluisterd via youtube.... echt goed gedaan!
denk ik zeg t effe.....
Citaat:
Tjeb79 schreef op 13-08-2007 @ 19:20 :
Vindt je het erg als ik gewoon zeg dat ut wel vette shit is zonder diepzinnige text en uitleg?
wauw, thx!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 23:04
Verwijderd
@ Siese:

Je hebt duidelijk ook iets te maken met animeren? Je klinkt als iemand van de kunstacademie. Ik heb niet de antwoorden op je vragen. De film komt uit een creatief brein anders dan de mijne en de keuzes van bepaalde shots zullen vast persoonlijk van aard zijn.

Wel van je dat je echt naar het filmpje hebt gekeken.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 23:34
Antoni
Avatar van Antoni
Antoni is offline
Ik vind het een heel gave clip bij een eveneens prachtig nummer. Ik kende 'm zelfs al voordat ik dit topic zag. (Stiekem ben ik al een tijde een beetje fan van Ambacht) Heb de clip ondertussen al zo'n 10 keer bekeken, denk ik. Mooi toeval dat ik 'm hier weer tegenkom in een topic.

Ik vind het gebruik van silhouetten heel mooi. Ik ben sowieso een fan van sterke contrasten. De clip doet sprookjesachtig aan, alsof het prenten uit een boek zijn. En ik vind het vallen van het meisje juist wel erg mooi, verdoofd, als in een droom, of echt al alsof ze binnenkort als een steen op de bodem ligt. Ik had er eerder nog niet kritisch naar gekeken (daar had ik de neiging ook niet toe), maar gewoon genoten van hoe het beeld de muziek ondersteunt. Niets dan lof van deze leek.
__________________
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, verblijf ik. | http://garibaldi.web-log.nl/
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 01:49
Verwijderd
Eerste ingeving: mooi gedaan, er zit een goede sfeer in.

Maar inderdaad, er zijn kritiekpunten. Ik zal ze ook even opnoemen (ietwat herhalend t.o.v. de voorgaande posts):

- Opvallend is dat de clip teveel 'zwarte schermen' laat zien. Het lijkt alsof daar geen beeldmateriaal voor was. Een fade-out zou misschien slechts een seconde of twee mogen duren, anders gaat de vaart uit het filmpje.

- Sommige shots duren te lang: Zoom in op stoel, de val, het zinken.

- Het shot van de zanger op de piano en de pianist erachter, is te statisch. Idd, meer 'beweging' en meer dynamiek zouden die shots ten goede komen.

- Douchescène is prima. Close-up van mond ook Reden daarvoor is dat daar levendigheid in zit (frame-voor-frame animatie maakt het immers al gauw levendig).

- De overgang van de pianospelende handen naar het volgende shot is een crossfade he? Maar toch 'floepen' die handen weg. Ik zou ze iets subtieler laten wegfaden.

- De val: ze komt te snel in beeld en verdwijnt te snel uit beeld. Ook vind ik de val statisch. Handen en benen hadden best mee mogen bewegen.

- Eindshot werkt prima, maarrr zou het niet mooi zijn om bij het 'weggaan van het raam' op de voorgrond de brug, of een deel van de brug, te laten zien? Alsof haar kamer uitzicht heeft op die brug, waardoor ze op het idee is gekomen om daarvan af te springen. Bovendien leg je dan ook een sterke link: meisje is UIT de kamer, en BIJ/ONDER de brug.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 10:36
Verwijderd
Citaat:
Antoni schreef op 21-08-2007 @ 00:34 :
Ik vind het een heel gave clip bij een eveneens prachtig nummer. Ik kende 'm zelfs al voordat ik dit topic zag. (Stiekem ben ik al een tijde een beetje fan van Ambacht) Heb de clip ondertussen al zo'n 10 keer bekeken, denk ik. Mooi toeval dat ik 'm hier weer tegenkom in een topic.

Ik vind het gebruik van silhouetten heel mooi. Ik ben sowieso een fan van sterke contrasten. De clip doet sprookjesachtig aan, alsof het prenten uit een boek zijn. En ik vind het vallen van het meisje juist wel erg mooi, verdoofd, als in een droom, of echt al alsof ze binnenkort als een steen op de bodem ligt. Ik had er eerder nog niet kritisch naar gekeken (daar had ik de neiging ook niet toe), maar gewoon genoten van hoe het beeld de muziek ondersteunt. Niets dan lof van deze leek.
He, de clip staat op je log. Evenals bij ene Martin, right? Leuk is dat zeg! .

Overigens gaan we volgende week naar de studio om de mixen te luisteren. CD is dus bijna klaar en er zal een nieuwe animatie komen.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 10:37
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 21-08-2007 @ 02:49 :

Eindshot werkt prima, maarrr zou het niet mooi zijn om bij het 'weggaan van het raam' op de voorgrond de brug, of een deel van de brug, te laten zien? Alsof haar kamer uitzicht heeft op die brug, waardoor ze op het idee is gekomen om daarvan af te springen. Bovendien leg je dan ook een sterke link: meisje is UIT de kamer, en BIJ/ONDER de brug.
Dat vind ik nou nog eens een mooi idee
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 14:54
Antoni
Avatar van Antoni
Antoni is offline
Citaat:
Champ-00 schreef op 21-08-2007 @ 11:36 :
He, de clip staat op je log. Evenals bij ene Martin, right? Leuk is dat zeg! .

Overigens gaan we volgende week naar de studio om de mixen te luisteren. CD is dus bijna klaar en er zal een nieuwe animatie komen.
Ja, 't gebeurt zelden dat ik werk van anderen op mijn eigen weblog zet, dus voel je vereerd. Anderzijds trekt mijn weblog weinig bezoek, dus echt veel zullen jullie er niet aan hebben.

Ik ben erg benieuwd naar de CD! Jullie verkopen er minstens één, want ik ben al om.
__________________
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, verblijf ik. | http://garibaldi.web-log.nl/
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-08-2007, 15:09
Verwijderd
[offtopic] Je pianospel is erg fijn om naar te luisteren. [offtopic]

Het meisje had meer moeten bewegen als ze valt, en het uitbeelden van wat er gezongen wordt vind ik ook dubbelop. Verder is het een mooie clip, bij een waanzinnig mooi nummer..
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 16:56
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
mooi. 's nachts slapen de meeste vogels. het gevoel leidt trouwens behoorlijk van de muziek af, het is moeilijk de techniek in de gaten te houden .
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 23:37
Verwijderd
Thanx! De clip is al 1100 keer bekeken

0_o
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 23:38
Verwijderd
Citaat:
's nachts slapen de meeste vogels
Dat ie zingt dat de zon al weg is, wil niet zeggen dat het 's nachts is
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 16:49
Verwijderd
alles wat ik wilde zeggen is al gezegd dus dan wordt het maar;
mooi gespeeld, die piano
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 15:25
netraam
Avatar van netraam
netraam is offline
Wow, ik vind hem echt meester!! Ik maak zelf ook weleens filmpjes en kan piano spelen, dus misschien dat ik ook eens zowiets moet gaan maken. Want als ik dit gezien heb lijkt dat mij wel vet Met welk programma is het beeld / de film gemaakt?
__________________
wazaaaa!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2007, 13:20
Verwijderd
@ fishy: thx!

@ maarten

er is gereageerd op je post bij de comments van de clip.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2007, 16:52
Doodle!
Avatar van Doodle!
Doodle! is offline
Wow! Wat mooi! Sterk geluid, iets minder in de animatie. Maar toch.
Wow! Wat mooi
__________________
In love with my oven glove. <3
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 12:51
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Erg mooi nummer, dat wilde ik even melden.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 17:36
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik kan geen zinnig inhoudelijk commentaar geven maar wil wel even kwijt dat ik het een heel mooi nummer vind, goede muziek en het filmpje is erg mooi om naar te kijken! Top
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 18:13
Verwijderd
Nieuwe clip wordt bij deze aangekondigd!

Van welk nummer is nog niet bekend...

Het is er in ieder geval één die op myspace te beluisteren is http://www.myspace.com/ambachtonline

Iemand suggesties of ideeën?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Zoek je een nummer? Vraag het hier!
Verwijderd
500 26-12-2012 03:10
Muziek Zoek je een nummer?
Craig Rogen
501 27-09-2008 17:23
Muziek Nieuwe clip Ambacht
Verwijderd
6 21-08-2007 23:40
ARTistiek Het Grote Simple Art Topic V
Verwijderd
500 17-05-2006 07:23
Muziek plaatje sick of it all
Blitzkrieg Bop
45 07-05-2003 20:25
Muziek Welke top40 artiest vond jij lately nog wel ok?
Verwijderd
98 23-01-2003 15:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19.