Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2011, 23:44
men123
men123 is offline
Hoi, ik heb vandaag voor de eerste keer sex gehad met mijn vriendin, ze heeft pas 2 maanden de pil, en we hebben het oznder condoom gedaan, ik ben ook klaargekomen. Alleen nu ben ik toch een beetje onzeker, is het nou 99 procent kans dat ze niet zwanger word en kan ze de morning after pil evengoed halen voor de zekerheid?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2011, 00:29
Verwijderd
Als ze al twee maanden de pil op een juiste manier gebruikt, is de kans inderdaad zeer gering (minder dan 1 procent nog hoor). Word jij daar alsnog zenuwachtig van, dan kun je in het vervolg condooms erbij gebruiken. Morning after pil kan nog gebruikt worden maar hoe langer je wacht, hoe minder je daar nog aan hebt. Het is nu ook niet echt noodzakelijk. En los van dat het praktisch niet zo'n goede langetermijnoplossing is, mag je die sowieso maar een keer per cyclus gebruiken.

Maarrr het is ook vooral haar keuze wat ze gebruikt, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2011, 03:21
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Als ze de pil op geregelde tijden heeft ingenomen is de kans dat ze zwanger wordt 0,1%.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2011, 08:51
Sneeuwwitje94
Avatar van Sneeuwwitje94
Sneeuwwitje94 is offline
na 5 dagen de pil te hebben gebruikt is ze als het ware beschermd,

natuurlijk is er altijd de kans dat ze zwanger raakt,
ze moet er gewoon voor zorgen dat ze geen pil overslaat.
dus ze moet hem slikken als ze wakker wordt of juist vlak voor het slapen gaan.
Zo zit er een ritme in en dan vergeet ze hem ook niet zo snel.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2011, 08:52
Verwijderd
Citaat:
na 5 dagen de pil te hebben gebruikt is ze als het ware beschermd,

natuurlijk is er altijd de kans dat ze zwanger raakt,
ze moet er gewoon voor zorgen dat ze geen pil overslaat.
dus ze moet hem slikken als ze wakker wordt of juist vlak voor het slapen gaan.
Zo zit er een ritme in en dan vergeet ze hem ook niet zo snel.
Dit is alleen zo als ze begon te slikken op de eerste dag van de menstruatie, dan is ze per direct beschermd. Maar de vraag is helemaal niet of dat meisje de pil wel goed gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2011, 10:59
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Dit is alleen zo als ze begon te slikken op de eerste dag van de menstruatie, dan is ze per direct beschermd. Maar de vraag is helemaal niet of dat meisje de pil wel goed gebruikt.
En als ze dat niet deed, is ze na twee maanden ondertussen wel goed beschermd. Ik zou geen MAP halen, gezien dat spul nou ook weer niet zó goed is voor je lichaam, en iemand die normaal/goed de pil slikt, zal het ook niet nodig hebben.

En inderdaad als jij (jullie?) er onzeker van wordt, kun je er het best voortaan een condoom bij gebruiken. Ik kan me voorstellen dat het in het begin allemaal wat onzeker is, maar ik denk niet dat je je ongerust hoeft te maken.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 19-02-2011, 12:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
De eerste tijd dat ik seks had heb ik ook altijd pil + condoom gebruikt omdat ik me daar fijner bij voelde. Anders was ik zo gestresst dat ik er echt niet van genoot.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-02-2011, 13:04
Verwijderd
Als ze de pil correct heeft geslikt, is de kans dat ze zwanger is echt héél klein hoor. Ik zou er geen MAP voor gaan slikken. De volgende keer kun je misschien beter ook een condoom gebruiken, voor je gemoedsrust
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit eerste keer pijpe
br-o
9 19-07-2006 14:41
Lichaam & Gezondheid zwanger of gewoon verdikt?
vosje16
21 28-11-2005 18:19
Liefde & Relatie Nog steeds geen sex?
John_doe
42 05-04-2005 00:52
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #8
Verwijderd
500 08-09-2004 17:21
Seksualiteit Pil
BelleRosé
2 11-01-2004 12:01
Seksualiteit pil én condoom??
Verwijderd
16 11-03-2002 18:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:29.