Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2012, 20:16
Starbucks-
Starbucks- is offline
Iemand tips m.b.t. goede boeken om 3 jaar geschiedenis in een schooljaar te proppen? (Ik ben goed in het leren van lappen tekst )

Ik zag Feniks en MeMo voorbijkomen? Welke geniet onder jullie de voorkeur c.q. welke zouden jullie aanraden?

Ik hoop snel wat te horen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2012, 23:12
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Wij gebruiken in de 4e en 5e gewoon echte geschiedenisboeken, niet echt schoolboeken.
Sebastian Haffner: Van Bismarck tot Hitler
Drs. Calje/Drs. Den Hollander: De nieuwste geschiedenis.
Sommigen uit mijn klas haten die boeken, maar ik vind het wel prima te lezen.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2012, 12:25
Verwijderd
Waarom wil je het leren? Voor een examen of om gewoon beter te worden in geschiedenis?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2012, 19:11
Verwijderd
`Wij hadden in H4 MeMo, gewoon een overzicht van alle kenmerkende aspecten op een rijtje. Lappen tekst zijn present.. Ik vond het minder, maar het is te doen!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2012, 17:34
Starbucks-
Starbucks- is offline
Citaat:
Waarom wil je het leren? Voor een examen of om gewoon beter te worden in geschiedenis?
Ik heb het nodig om m'n slagingskans te vergroten. Ik twijfel tussen GS en filosofie, ik doe een N-profiel en wil nog een extra vak in het vrije deel om volgend jaar aan de 5.5 regel te voldoen.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2012, 07:51
Verwijderd
Dus je gaat voor eindexamen/staatsexamen? Ik zou vooral goed kijken naar de examenonderwerpen voor dit jaar. Algemene overzichtswerken van de geschiedenis zijn er zeker (en ook veel beter dan stof voor de middelbare school, als je toch van lappen tekst houdt) maar als je echt wilt leren voor een slagingskans zou ik werken met het materiaal waarop je slagingskans gebaseerd wordt ;-)
Met citaat reageren
Oud 29-09-2012, 17:53
Starbucks-
Starbucks- is offline
Topic kan op slot, het is filosofie geworden
Met citaat reageren
Oud 30-09-2012, 19:56
Verwijderd
Ik denk dat hij open blijft voor het nageslacht
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:02.