Oud 08-10-2015, 20:37
Deandra
Deandra is offline
Hoi, ik heb een vraag/probleem. Ik zit nu in 2mavo maar ik wil naar andere school na de herfstvakantie. Maar ik kan geen keuze maken tussen deze drie scholen.

Maris Bohemen
Lyceum Ypenburg
De Populier

Wie zit er toevallig op een van deze en kan me er meer over informeren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2015, 21:04
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Heb je al contact met deze scholen opgenomen? Mogelijk kan je een dag meelopen met een andere leerling om te ervaren hoe het er op die school aan toe gaat?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-10-2015, 21:35
Deandra
Deandra is offline
Nee, nog niet. Zal eigenlijk een goed idee zijn 😊. Bedankt ik zal vilgende week wel kijken.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2015, 21:41
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Misschien kan je morgen zelfs al bellen of een e-mail sturen. In de vakantie valt er natuurlijk weinig meer mee te lopen dus je kunt er maar het beste snel achteraan gaan
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-10-2015, 20:44
Pomeke
Avatar van Pomeke
Pomeke is offline
Even kijken waar je je het beste voelt lijkt me inderdaad nuttig. Wellicht kun je nog even hier kijken:
http://www.onderwijsinspectie.nl

Daar vind je veel informatie en oordelen can de inspectie.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2015, 16:18
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik denk niet dat je veel hebt aan wat de inspectie vindt, want het lijkt me dat je kiest op sfeer en pedagogisch klimaat. Welke school voor jou de fijnste sfeer heeft, kun je alleen zelf bepalen. Dus ga vooral overal een dagje kijken.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 11-10-2015, 18:11
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Lijkt me toch dat je het wil meewegen als een school/afdeling van een school zwak of zeer zwak scoort. Examenresultaten ver onder het gemiddelde is nou niet echt een aanbeveling.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2015, 18:40
Pomeke
Avatar van Pomeke
Pomeke is offline
Dat dacht ik ook. Lijkt me beide belangrijk: persoonlijke indruk + schoolresultaten
Met citaat reageren
Oud 11-10-2015, 19:20
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Mijn ervaring met de inspectie is juist dat de scholen die zwak tot zeer zwak scoren is dat deze juist het meeste bezig zijn met kwaliteit en verbetering. Vaak wordt het predicaat zwak al op basis van scores gegeven en dit kan ook sterk met de populatie of gewoon met een zwakker jaar/jaren te maken hebben. Juist omdat deze scholen onder begeleiding staan of van hun predicaat af willen, zijn ze vaak al gemotiveerder. Bijna altijd zijn het ook vooral papieren kwesties tegenwoordig. Maar misschien geldt dit ook alleen voor het basisonderwijs en staan het VO nog niet zo onder de loep. Ik klink nu echt heel verbitterd, maar ik wilde het toch even kwijt.

Ik zou zelf niet zoveel kunnen met de resultaten van de inspectie omdat het nogal algemeen is voor de hele school. Als jij bv. een speciale vorm van begeleiding wil dan is het wel handig om dat soort dingen natuurlijk juist te vragen. Het kan op het vmbo alweer heel anders georganiseerd zijn dan op de havo of het vwo.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 11-10-2015, 20:27
Pomeke
Avatar van Pomeke
Pomeke is offline
Citaat:
Mijn ervaring met de inspectie is juist dat de scholen die zwak tot zeer zwak scoren is dat deze juist het meeste bezig zijn met kwaliteit en verbetering. Vaak wordt het predicaat zwak al op basis van scores gegeven en dit kan ook sterk met de populatie of gewoon met een zwakker jaar/jaren te maken hebben. Juist omdat deze scholen onder begeleiding staan of van hun predicaat af willen, zijn ze vaak al gemotiveerder. Bijna altijd zijn het ook vooral papieren kwesties tegenwoordig. Maar misschien geldt dit ook alleen voor het basisonderwijs en staan het VO nog niet zo onder de loep. Ik klink nu echt heel verbitterd, maar ik wilde het toch even kwijt.

Ik zou zelf niet zoveel kunnen met de resultaten van de inspectie omdat het nogal algemeen is voor de hele school. Als jij bv. een speciale vorm van begeleiding wil dan is het wel handig om dat soort dingen natuurlijk juist te vragen. Het kan op het vmbo alweer heel anders georganiseerd zijn dan op de havo of het vwo.
Ik snap wat je bedoelt en herken het ook vanuit mijn eigen school. De examenresultaten zijn al jaren ver onder het gemiddelde, maar wat er aan gedaan wordt is vooral heel veel lullen, en niks doen. Iedereen bij ons op school weet wat de oorzaak is. Directie waarschijnlijk ook maar ze doen niks.

Als ik een school zou kiezen en zou zien dat het slagingspercentage 75% is, weegt dat voor mij wel mee bij een schoolkeuze. Ook al doet de school erg z'n best om de situatie te verbeteren.

Anyways... Een gezellige school met gezellige mensen en een fijne sfeer is minstens zo belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2015, 20:48
Verwijderd
nog een makelijke oplossing lootjes trekken
Met citaat reageren
Oud 30-10-2015, 14:32
Verwijderd
Slagingspercentage van 75% is in sommige richtingen vrij normaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Ik wil stoppen met school.
deboymetvragen
2 06-01-2016 11:06
Studeren blijven zitten of MBO????
vraagjesmensje
5 08-04-2012 13:43
Verhalen & Gedichten [Verhalenwedstrijd] Het Meisje en de Dood
flyaway
0 01-12-2011 21:16
Liefde & Relatie Homo
iknowit
30 18-02-2010 15:36
Psychologie verandering van klas
grazygirliej
6 03-09-2004 09:11
Algemene schoolzaken Fout in levering schoolboeken? [6vwo]
heavinly
10 14-08-2003 19:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26.