Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2015, 19:52
Jennifer.ys
Jennifer.ys is offline
Beste lezers,
Ik heb op dit moment een heel groot probleem en hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen, vandaar dat ik me heb aangemeld op scholieren.com. In de afgelopen jaren heb ik veel moeten doorstaan thuis wat invloed had op mijn school resultaten. Wat er precies aan de hand was wil ik het liefst privé houden. In de brugklas heb ik een half jaar op een havo school gezeten maar door mijn slechte prestaties zit ik nu in een basis klas. Er zat teveel aan me hoofd om me ook nog eens op mijn school te gaan focussen. Ik voel me echt een mislukkeling en terecht! Maar mijn vraag is of er hier andere zijn die een flinke stap hebben gezet om zo weer aan de top te komen want het liefst zou ik minstens een mbo4 opleiding willen volgen en zo naar het hbo gaan. Is dit mogelijk ? Ik twijfel tussen een aantal opleidingen o.a. Interier designer, actrice en stewardess. Interieur designer omdat ik erg creatief ben waar ik vaak complimenten over krijg. Actrice omdat ik vaak op toneel heb gestaan wat ik heel leuk vind en stewardess omdat ik goed ben in vreemde talen en veel wil reizen. Drie beroepen die totaal niets met elkaar gemeen hebben maar geen van deze drie kun je volgen op mbo 2...
Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen!
Liefs jennifer
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2015, 20:04
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Heb je dit al met bijvoorbeeld je mentor besproken? Het is helemaal niet erg om met hem of haar te bespreken dat er een situatie thuis is geweest waardoor jouw resultaten niet optimaal geweest zijn de afgelopen jaren.

Een vriendin van mij is van een VMBO-gt klas uiteindelijk na het halen van haar VMBO-diploma gewoon havo gaan doen. Als je de wil hebt er te komen en de hersensen om het waar te maken, dan kan je echt nog heel ver komen!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-11-2015, 20:17
Jennifer.ys
Jennifer.ys is offline
Op mijn school is er een vertrouwings persoon waar ik vaak gesprekken mee gehad heb. Ze vertelde me dat alles mogelijk is en me dromen moet gaan volgen bla bla.. Maar het valt niet mee zeker niet wanneer ik mbo 2 doet terwijl ik veel meer kan. Ik heb allemaal cijfers rond de 8,5 / 9,0 op me rapport staan en dan denk ik bij mezelf had ik dat maar eerder gedaan. Ik heb van een docent gehoord dat bij sommige scholen je een intake gesprek kan krijgen waardoor ze je toch kunnem aannemen als je cijfers goed zijn. Als dat werkelijk zo is ga ik me gelijk inschrijven voor alle interessante open dagen en vervolgens daar mijn verhaal doen. Ik wil niet opgeven.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2015, 20:52
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Je hebt allemaal heel hoge cijfers en je hebt het even moeilijk - wat iedereen wel heeft - waarom ben je dan een mislukkeling? (Dat is een retorische vraag; geen uitnodiging om jezelf meer argumenten daarvoor te geven )
Als je het graag wil zal het je zeker lukken om na je MBO door te stromen naar een HBOopleiding. En het is helemaal niet erg om naast iets als designen of acteren, iets anders te hebben gestudeerd: het vergroot je mensenkennis en dat is alleen maar nuttig als acteur (en het is ook handig om een alternatieve inkomstenbron paraat te hebben)!


edit: uit je laatste post klinkt dat je al heel goed bezig bent
Met citaat reageren
Oud 04-11-2015, 07:38
Verwijderd
Je kunt na MBO 2 opstromen naar MBO 3 en dan naar 4, of aan je decaan vragen naar de mogelijkheid om na je vmbo basis het examenjaar van vmbo t te doen, zodat je daarna rechtstreeks naar MBO 4 kan.

Je vraagt naar voorbeelden. Ik ken iemand die VBO-c heeft gedaan, wat vergelijkbaar was met vmbo gemengd, daarna MBO 3, daarna MBO 4 en daarna HBO. En iemand die mavo heeft gedaan, daarna 2 jaar havo, daarna HBO en nu een master volgt. En zelfs iemand die speciaal onderwijs heeft gedaan, daarna op een privéschool 2 jaar havo en daarna HBO.
Dus ja, opstromen is zeker mogelijk!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2015, 08:21
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
of aan je decaan vragen naar de mogelijkheid om na je vmbo basis het examenjaar van vmbo t te doen, zodat je daarna rechtstreeks naar MBO 4 kan.
Je kunt ook direct naar MBO 4 met een diploma vmbo kader. Vanuit basis opstromen naar kader zou zeker moeten kunnen.

Afhankelijk van in welke klas je nu zit en je cijfers is het misschien zelfs wel mogelijk om nu direct door te stromen naar kader. Bespreek het eens met je mentor/decaan/afdelingshoofd.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2015, 16:53
Jennifer.ys
Jennifer.ys is offline
Ik zit inmiddels al in mijn examen jaar. Heb mijn mentrix gevraagd of ik dit jaar nog kon opstromen maar dat vond hij geen goed idee "omdat het te laat is".. Ik denk dat ik gewoon vanuit het mbi ga opstromen naar het hbo. Het duurt wel langer dan ik had gekund maar goed, als ik maar mijn doel bereikt heb 😋
Met citaat reageren
Oud 04-11-2015, 17:31
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik zit inmiddels al in mijn examen jaar. Heb mijn mentrix gevraagd of ik dit jaar nog kon opstromen maar dat vond hij geen goed idee "omdat het te laat is".. Ik denk dat ik gewoon vanuit het mbi ga opstromen naar het hbo. Het duurt wel langer dan ik had gekund maar goed, als ik maar mijn doel bereikt heb ��
Komend schooljaar kader doen en daarna direct mbo 4 is waarschijnlijk wel 1 of 2 jaar sneller dan komend schooljaar mbo 2 en daarna mbo 3/4 gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2015, 18:47
Cosima
Avatar van Cosima
Cosima is offline
1 Korte maar krachtige zin, praat met je mentor erover of met je vriendinnen
__________________
I'm gonna keep the promise that i made to you when we first met.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Probleem memorycard Sony Ericsson k550i
Kingofthemall
1 06-12-2007 08:13
Software & Hardware [WINXP] CAB Files installatie probleem
Q
7 28-07-2004 11:17
De Kantine ‘Geweld op school maatschappelijk probleem’
niceman1984
10 02-05-2004 16:28
Games Probleem GTA VC
PGWR
17 01-03-2004 20:08
Psychologie wat is mijn probleem... - emigratie -
miep
4 14-01-2002 02:14
Software & Hardware Playstation2 probleem
Tidus Almasy
9 03-11-2001 16:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.