Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2015, 21:16
mrAnonymous
mrAnonymous is offline
Hoi,

Ik zit nu in de 3e, en ik zit erg te twijfelen aan minn profielkeuze. Ik zou graag als vervolgopleiding iets met informatica doen, aangezien ik al van kinds af aan druk bezig ben met computers. Ik had al even gezocht, dan zou technische informatica het beste bij mij passen, maar daar is wiskunde B voor nodig. Ik ben wel goed in economie, dus zou een computerwinkel dan ook nog kunnen?
__________________
Win, lose or tie, SC Heerenveen till i die!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2015, 21:16
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Waarom is wiskunde B een probleem denk je?

Laatst gewijzigd op 11-11-2015 om 23:16.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2015, 23:15
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Doe gewoon wiskunde B als je het kan
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 12-11-2015, 01:04
Fool_
Fool_ is offline
Waarom wil je liever de vervolgopleiding Technische Informatica in plaats van Informatica volgen, wat denk jij dat de verschillen zijn?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2015, 12:24
Verwijderd
Technische informatici neem ik aan, informatici vraag ik niet eens op gesprek.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2015, 12:34
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Waarom wil je liever de vervolgopleiding Technische Informatica in plaats van Informatica volgen, wat denk jij dat de verschillen zijn?
Wat is de relevantie van deze vraag voor iemand in de 3de klas, aangezien voor beide studies hetzelfde profiel/wiskunde B nodig is?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2015, 12:48
Verwijderd
Voor een computerwinkel heb je trouwens geen papieren nodig behalve die er nodig zijn voor een winkel.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2015, 12:59
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Je zou je ook eens kunnen verdiepen in de studie Informatica & Economie, als beiden vakgebieden je interessant lijken. Een profiel kiezen met informatica of economie is niet nodig voor zo'n vervolgopleiding, WisB is wel verplicht als je informatica wil gaan studeren.

Met een economie-opleiding hoef je echt niet in een winkel te belanden
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-11-2015, 14:57
mrAnonymous
mrAnonymous is offline
Het probleem is, dat ik ontzettend slecht ben in Wiskunde, en wiskunde B ontzettend afgeraden word, maar ik het wel graag wil. Het verschil tussen informatica en technische informatica is dat je bij techn. Informatica meer met hardware bezig bent.
__________________
Win, lose or tie, SC Heerenveen till i die!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2015, 20:12
Fool_
Fool_ is offline
Citaat:
Wat is de relevantie van deze vraag voor iemand in de 3de klas, aangezien voor beide studies hetzelfde profiel/wiskunde B nodig is?
Bij Technische Informatica ga je veel verder met de wiskunde, dus als iemand bewust Technische Informatica wilt doen in plaats van 'gewone' Informatica zoek ik naar de reden dat deze persoon de extra wiskunde wilt doen, vooral wanneer hij/zij zelf al problemen heeft met de wiskunde.

Citaat:
Het probleem is, dat ik ontzettend slecht ben in Wiskunde, en wiskunde B ontzettend afgeraden word, maar ik het wel graag wil. Het verschil tussen informatica en technische informatica is dat je bij techn. Informatica meer met hardware bezig bent.
Je moet je beseffen dat het verschil groter is dan enkel 'meer met de hardware' bezig zijn is. Ik studeer zelf Technische Informatica en de hardware is slechts een klein deel van onze bezigheid. Andere verschillen zijn bijvoorbeeld dat wij veel meer met computertheorie(turing machine), netwerken en verschillende soorten wiskunde bezig zijn.

Als je deze onderwerpen boven andere trekken zou ik Wiskunde B als een kans zien om iets beter te leren dat je nog niet kunt; je hebt nog lang de tijd om te oefenen en als je het wilt kun je zeker leren hier beter grip op te krijgen, zodat je ook de vervolgopleiding kunt doen die je wilt. Ook bij gewone Informatica zou ik zeggen dat je er best baat bij kunt hebben om wiskunde B te leren, ook al zit er weinig wiskunde in de vervolgopleiding.

Ik zou zeggen: Als je graag een informatica-vervolgopleiding wilt doen, kies dan lekker wiskunde B als vak en zoek ondersteuning voor dit vak/steek er net dat beetje extra in. Dat je ergens slecht in bent betekend niet direct dat je het nooit gaat leren, vóóral bij wiskunde-vakken moet vaak net dat kwartje vallen en moet de tijd er gewoon ingaan voordat je het leert. Het zou zonde zijn als je je vervolgopleiding niet kunt kiezen omdat je niet de tijd genomen hebt bezig te gaan met één vak!

(Mocht je trouwens op VWO zitten, dan kun je vaak wel HBO Technische Informatica doen zonder dat je wiskunde B hebt gevolgt)
Met citaat reageren
Oud 12-11-2015, 20:39
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Bij Technische Informatica ga je veel verder met de wiskunde, dus als iemand bewust Technische Informatica wilt doen in plaats van 'gewone' Informatica zoek ik naar de reden dat deze persoon de extra wiskunde wilt doen, vooral wanneer hij/zij zelf al problemen heeft met de wiskunde.
Ja, maar voor de profielkeuze maakt het niets uit. Bovendien zegt het weinig voor de beslissing Informatica of Technische Informatica hoe moeilijk iemand die net in 3 vwo zit wiskunde vindt.

Citaat:
Als je deze onderwerpen boven andere trekken zou ik Wiskunde B als een kans zien om iets beter te leren dat je nog niet kunt; je hebt nog lang de tijd om te oefenen en als je het wilt kun je zeker leren hier beter grip op te krijgen, zodat je ook de vervolgopleiding kunt doen die je wilt. Ook bij gewone Informatica zou ik zeggen dat je er best baat bij kunt hebben om wiskunde B te leren, ook al zit er weinig wiskunde in de vervolgopleiding.
Ook voor Informatica is wiskunde B verplicht, dus het is geen keuze. Dat is al gezegd in dit topic.

En weinig wiskunde? Je weet dat je met een "gewone" Informatica-bachelor door circa 50 studiepunten extra te doen ook een Wiskunde-bachelor hebt? Ik denk niet dat het voor Technische Informatica heel anders is
Met citaat reageren
Oud 12-11-2015, 21:30
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Informatica gaan studeren als je heel slecht bent in onderbouw-wiskunde is i.m.o. een heel slecht idee.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-11-2015, 22:38
Fool_
Fool_ is offline
Citaat:
Ja, maar voor de profielkeuze maakt het niets uit. Bovendien zegt het weinig voor de beslissing Informatica of Technische Informatica hoe moeilijk iemand die net in 3 vwo zit wiskunde vindt.

Ook voor Informatica is wiskunde B verplicht, dus het is geen keuze. Dat is al gezegd in dit topic.
Daar heb je inderdaad gelijk in, ik weet dat ik een aantal jaar geleden nog kon kiezen voor een Informatica (geen technische) studie waarvoor ik geen wiskunde B nodig had gehad, dat kan ik echter niet terugvinden en zal dus wel verwisseld zijn. My bad.

Citaat:
En weinig wiskunde? Je weet dat je met een "gewone" Informatica-bachelor door circa 50 studiepunten extra te doen ook een Wiskunde-bachelor hebt? Ik denk niet dat het voor Technische Informatica heel anders is
Echt? Dan zal dat op de universiteit zijn en enigszins anders dan het verschil dat mij is uitgelegd door HBO studenten informatica en technische informatica. Thanks voor de verbetering, dan heb ik niets gezegd.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2015, 23:09
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Echt? Dan zal dat op de universiteit zijn en enigszins anders dan het verschil dat mij is uitgelegd door HBO studenten informatica en technische informatica. Thanks voor de verbetering, dan heb ik niets gezegd.
Ik was, aangezien topicstarter op het vwo zit, automatisch uitgegaan van beide studies aan de universiteit ja, maar dat hoeft natuurlijk niet per se
Met citaat reageren
Oud 13-11-2015, 17:57
Fool_
Fool_ is offline
Oh, dat haalde ik nergens uit dit verhaal. Die kennis miste ik.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2015, 18:12
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Excuses, ik ben in de war met iemand anders, topicstarter zit op de havo, negeer mijn laatste post maar
Met citaat reageren
Oud 14-11-2015, 16:36
mrAnonymous
mrAnonymous is offline
Dankjulliewel voor de reacties. Ik zal zien wat ik ga doen. Waarschijnlijk bijles wiskunde
__________________
Win, lose or tie, SC Heerenveen till i die!
Met citaat reageren
Oud 14-11-2015, 17:36
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dankjulliewel voor de reacties. Ik zal zien wat ik ga doen. Waarschijnlijk bijles wiskunde
Ze kunnen je bij bijles een hoop trucjes leren, maar helaas is "inzicht" niet te koop. Ik weet niet hoe groot de rol is die WisB speelt bij Informatica op HBO niveau, maar op de universiteit is wiskundig inzicht wel echt een vereiste.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Profielkeuze ( C&M of N&G )
Jessie463
1 10-06-2015 07:12
Studeren Profielkeuze ; NG/NT/CM/EM !!!
MRxSMITH
76 30-12-2009 16:25
Algemene schoolzaken Profielkeuze-crisis
Summerlover
36 05-07-2005 19:42
Studeren Profielkeuze probleem
dark*dizzie*
16 21-05-2005 11:43
Algemene schoolzaken Profielkeuze --> NT+NG zwaar?
Verwijderd
52 27-01-2004 22:06
Algemene schoolzaken profielkeuze in havo 3......
bram87
9 05-03-2003 16:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59.