Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2004, 09:34
mizz-unknown
mizz-unknown is offline
Ik had een vraagje mijn vriend is de laatste tijd eigenlijk altijd maar moe. Hij heeft deze hele week kunnen uitslapen en nog is hij steeds moe en savonds gewoon kapot. Gister was hij bij me en gaat hij liggen en wl hij alleen maar slapen eigenlijk. Ik word er ook een beetje gek van want zo heb ik ook niks aan hem. Ik heb al gezegt dat hij naar de dokter moet maar hij vind dat onzin. Hij houd het op een herfstdepressie

Wat moet ik nu doen?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 10:54
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Van alleen maar in je bed liggen ronken word je niet bepaald actief. Hij meot gewoon niet zo lui zijn en zijn stinkende moersdampige bed uitkomen.

Overigens zijn er wel ziektes met die gevolgen zoals pfeiffer.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 15:04
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 06-11-2004 @ 11:54 :
Van alleen maar in je bed liggen ronken word je niet bepaald actief. Hij meot gewoon niet zo lui zijn en zijn stinkende moersdampige bed uitkomen.

Overigens zijn er wel ziektes met die gevolgen zoals pfeiffer.
Inderdaad. En dat is het probleem. Je kan zeggen: word eens wat actiever, daar krijg je meer energie van! En dat is ook waar. Maar als je bijv. pfeiffer hebt.. helpt het niet en bovendien kan het dingen verergeren. Verder hoeft het niet pfeiffer te zijn. Van een te lage (laag toch?) bloeddruk raak je ook vermoeid. Ofwel: hij moet naar de huisarts gaan, aantal dingen laten testen.. komt er niets uit en wordt er ook niet gedacht dat het iets is, dan moet -ie gewoon gaan sporten en op een normale tijd opstaan.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 15:18
Verwijderd
iig naar de dokter gaan en bv. bloed laten testen idd. En een ritme aanbrengen in zijn dagvulling, dat kan nooit kwaad, ook niet als het bv. Pfeiffer mocht zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 16:14
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-11-2004 @ 16:18 :
iig naar de dokter gaan en bv. bloed laten testen idd. En een ritme aanbrengen in zijn dagvulling, dat kan nooit kwaad, ook niet als het bv. Pfeiffer mocht zijn.
Zeker.. maar extra actief worden is dan een minder goed idee
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 07:52
Verwijderd
Idd. Al vind ik een 'herfstdepressie' meer klinken als of ie gewoon geen zin heeft om dingen te doen ed en liever in zijn bed blijft liggen. Mocht dat het geval zijn, dan is het juist wel goed om dingen te gaan doen en actiever te worden.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 07:56
Verwijderd
Waarom wil hij niet naar de dokter? Te veel gedoe? Mag hij hem/haar niet? Ik zou het niet zomaar van mezelf accepteren als ik zo moe was.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 08:31
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
grl schreef op 06-11-2004 @ 16:04 :
Inderdaad. En dat is het probleem. Je kan zeggen: word eens wat actiever, daar krijg je meer energie van! En dat is ook waar. Maar als je bijv. pfeiffer hebt.. helpt het niet en bovendien kan het dingen verergeren. Verder hoeft het niet pfeiffer te zijn. Van een te lage (laag toch?) bloeddruk raak je ook vermoeid. Ofwel: hij moet naar de huisarts gaan, aantal dingen laten testen.. komt er niets uit en wordt er ook niet gedacht dat het iets is, dan moet -ie gewoon gaan sporten en op een normale tijd opstaan.
Het vervelende is dat de dokter, behalve pfeiffer en bloedarmoede, niets kan. Ik ben ook al meerdere keren geweest voor moeheid, daar kunnen ze verder gewoon niets mee zeggen de dokters die ik gehad heb in Gouda...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 08:50
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 07-11-2004 @ 09:31 :
Het vervelende is dat de dokter, behalve pfeiffer en bloedarmoede, niets kan. Ik ben ook al meerdere keren geweest voor moeheid, daar kunnen ze verder gewoon niets mee zeggen de dokters die ik gehad heb in Gouda...
Maar dan weet je iig zeker dat het geen Pfeiffer of bloedarmoede is. Lijkt me toch ook wel prettig (en handig) om te weten. En volgens mij kunnen ze nog wel iets meer dan die twee dingen onderzoeken (ik ben toen iig op een hele lijst dingen getest, bleek niks van dat alles te zijn, maar dat weet je dan iig wel).
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 17:54
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-11-2004 @ 09:50 :
Maar dan weet je iig zeker dat het geen Pfeiffer of bloedarmoede is. Lijkt me toch ook wel prettig (en handig) om te weten. En volgens mij kunnen ze nog wel iets meer dan die twee dingen onderzoeken (ik ben toen iig op een hele lijst dingen getest, bleek niks van dat alles te zijn, maar dat weet je dan iig wel).
tegen mij zei ze dat ze behalve dat weinig kon doen... want ik wilde ook op dingen getest worden en die 2 waren de enige die ze noemde die konden .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 20:20
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Gothic schreef op 07-11-2004 @ 18:54 :
tegen mij zei ze dat ze behalve dat weinig kon doen... want ik wilde ook op dingen getest worden en die 2 waren de enige die ze noemde die konden .
Inderdaad, same to me. Indien de uitslag positief is en je nog steeds te kampen hebt met vermoedheidsklachten gooien ze het op de stapel 'psychisch'.. (Ofwel; daar wordt het op gemikt zodra ze vinden dat je je aansteld).
..Overigens, ruim een half jaar geleden constateerde de huisarts het absteinbarr virus (pfeiffer) maar een verdere actie ondernemen kunnen ze niet.. Trouwens, er zijn ook heel veel verwanten van Pfeiffer die niet in het bloed zijn aan te tonen maar wèl dezelfde klachten geven.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 21:28
Bo
Avatar van Bo
Bo is offline
Ik ben gevoelig voor winterdepressies, ik merk dat mijn weerstand zakt, de mate waarin is tot nu toe per jaar verschillend geweest. Ik ben hiervoor ook naar de huisarts geweest, en die gaf als advies een ander dagritme aan te nemen. Dat schijnt te helpen.

Als je vriend moe is, kan hij dus beter een rondje gaan joggen, ipv voor de tv gaan liggen. En als hij drang heeft om te slapen, kan hij beter iets actiefs gaan doen. Doordat hij veel rust, krijgt hij alleen maar meer behoefte aan slaap.

Succes ermee. En wees een beetje lief voor hem.

Ps. En idd zoals al gezegt is, hij kan beter naar zijn huisarts gaan om zaken als ijzer tekort, bloedarmoede en pfeiffer uit te sluiten.
__________________
free, single, sexy and sweet

Laatst gewijzigd op 07-11-2004 om 21:31.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 21:46
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Gothic schreef op 07-11-2004 @ 18:54 :
tegen mij zei ze dat ze behalve dat weinig kon doen... want ik wilde ook op dingen getest worden en die 2 waren de enige die ze noemde die konden .
Wat raar. Want er zijn een heleboel meer dingen waar je op getest kunt worden.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 00:30
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
ben ook altijd moe
maar ik kom gewoon slaap te kort
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 06:32
Verwijderd
Mijn vriend had dit precies ook kunnen zeggen overmij..

Ik ga vandaag bloed laten prikken

[Edit] Ik lees dat mensen alleen maar op pfeiffer en bloedarmoede getest worden ofzo?

Ik wordt getest op :

*pakt blaadje erbij*

KR Kreatinine
AF Alk Fosfatase
GGT Gamma GT
TSH TSH
GL Gluc - uur
IND Hb/Ht/Indices
L Leucocyten
MON Monosticon
BSE Bezinking

Ik weet niet wat het betekent maar het is voor mijn gevoel wel meer dan bloedarmoede en pfeiffer is..

[/edit]

Laatst gewijzigd op 08-11-2004 om 06:35.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 08:55
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 08-11-2004 @ 07:32 :
Mijn vriend had dit precies ook kunnen zeggen overmij..

Ik ga vandaag bloed laten prikken

[Edit] Ik lees dat mensen alleen maar op pfeiffer en bloedarmoede getest worden ofzo?

Ik wordt getest op :

*pakt blaadje erbij*

KR Kreatinine
AF Alk Fosfatase
GGT Gamma GT
TSH TSH
GL Gluc - uur
IND Hb/Ht/Indices
L Leucocyten
MON Monosticon
BSE Bezinking

Ik weet niet wat het betekent maar het is voor mijn gevoel wel meer dan bloedarmoede en pfeiffer is..

[/edit]
Leucocyten zijn bloedlichaampljes, die zijn onder andere afwijken wanneer iemand een fikse ontsteking heeft (waar je ook bijzonder moe van wordt).
Creatinine wordt getest om een nierafwijking uit te sluiten.
GGT of gamma gt verhoging van een bepaald enzym in je lever. Die verhoging kan geloof ik veroorzaakt worden door medicatie en alcohol.
GL Gluc - uur heeft volgens mij met glucose te maken..
BSE -> bloed-bezinkingssnelheid (in mm/uur) van de rode bloedcellen/ erytrocyten wordt gemeten door centrifugatie van 't bloed.
Door monosticon te hebben bepaald kunnen ze vaststellen of je pfeiffer hebt .
TSH is een hormoon dat invloed op de werking vd schildklier heeft.

Van "ind hb/ht indices" heb ik nog nooit gehoord

Succes meid
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 16:13
poppi
poppi is offline
misschien heeft hij gewoon een ijzertekort want daarvan kun je ook moe en lusteloos zijn
__________________
edda
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Altijd moe...
Chick Rock
36 10-06-2007 16:52
Lichaam & Gezondheid Altijd moe
Mentalgraffiti
46 05-12-2006 14:22
Lichaam & Gezondheid moe / niet moe na slapen
hemhemhem
24 12-10-2005 16:43
Lichaam & Gezondheid altijd moe
Lente
32 30-06-2005 14:25
Lichaam & Gezondheid Moe
kleinedraak
71 02-12-2003 13:51
Lichaam & Gezondheid altijd moe...
tiram
16 09-09-2003 16:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47.