Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2005, 16:40
Henk Biertank
Avatar van Henk Biertank
Henk Biertank is offline
Ik doe als profiel E&M en dankzij mijn verotte keus van gymnasium heb ik nu een dusdanig krap vrij deel dat ik niks fatsoenlijks kan kiezen zonder boven de limiet uit te komen.

dat was het zeikgedeelte

Ik wou in m'n vrije deel voor zover dat kon M&O kiezen, maar ik weet er eigenlijk vrij weinig vanaf, hints?
__________________
Save an animal be a cannibal
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2005, 16:52
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Wij hebben geen limiet op school.
__________________
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 21:08
SCS
Avatar van SCS
SCS is offline
Op deze site staat wat info over m&o.
__________________
"Throughout my life my imagination has been far more important than my knowledge" Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 08:08
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Miracle schreef op 18-01-2005 @ 17:52 :
Wij hebben geen limiet op school.
Denk dat die bedoeld het "minimum" dat je moet besteden aan slu's
M&O is een leuk vak, en sluit aan op bedrijfsadministratie, het is een uitbreiding van economie, en je leert omgaan met balansen en kosten.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 13:08
Verwijderd
Ik betwijfel persoonlijk of het wel veel zin heeft als je ook al het hele vak economie hebt. Als je wat wiskundig inzicht hebt, dan is economie al vrij aardig te doen. Als je ook wat economisch inzicht hebt al helemaal. M&O is inderdaad meer gericht op balansen, althans, dat lijkt mij (een vriend van me laat me altijd zijn balansen zien die hij ter oefening maakt), maar iemand met het hele vak economie en wat inzicht moet toch ook een fatsoenlijke balans kunnen maken, denk ik.

Als je niet goed bent in economie, kun je je daar beter niet op toespitsen en iets op een ander gebied kiezen, biologie 1 bijvoorbeeld. Risicospreiding.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 13:28
SCS
Avatar van SCS
SCS is offline
Klopt wel wat perseus zegt. Ik heb zelf n&g en heb m&o erbij in het vrije deel. Mijn economisch inzicht is slechter dan mijn exacte vakken inzicht. Dus heb er wel moeite mee, maar sta toch nog een 7 gemiddeld.

Als je nooit zo veel moeite hebt gehad met bio dan is bio 1 ook best te doen.
__________________
"Throughout my life my imagination has been far more important than my knowledge" Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 14:05
DhrVerkade
Avatar van DhrVerkade
DhrVerkade is offline
ALs je later van plan bent om bijvoorbeeld bedrijfseconomie of weet ik veel wat voor richting economie, mer etc etc

Dan zou ik je echt aanraden omM&O te kiezen...ik heb het zelf niet gedaan.. doe nu Bedrijfseconomie...en je ziet toch dat die lui een voorsprong hebben
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 14:25
Bartje
Avatar van Bartje
Bartje is offline
Wat Last_Unicorn zegt klopt inderdaad.
Als je later een economische studie kiest kun je merken dat je een voorsprong hebt op het gebied van administratie en bedrijfsorganisatie.
Het is geen "must" maar het is gewoon handig.
__________________
Hatsjoe!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 15:38
Henk Biertank
Avatar van Henk Biertank
Henk Biertank is offline
ik denk dat ik het er gewoon bij kies, risicospreiding doe ik niet aan, want bijna geen een ander vak uit de lijst spreekt me aan..
maar bedankt!
__________________
Save an animal be a cannibal
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 16:55
Verwijderd
het is eigenlijk gewoon boekhouden.. ik vond het ontzettend saai en heb het laten vallen (en de eerste die het niet suf vond moet ik nog tegenkomen).. misschien is het wel handig voor later, maar dat ligt er heel erg aan wat je wilt gaan doen..

en op het gebied van bedrijfsorganisatie... daar hebben we nix over gehad bij M&O.. het was echt alleen balansen schrijven..
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 18:28
Bartje
Avatar van Bartje
Bartje is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 19-01-2005 @ 17:55 :
het is eigenlijk gewoon boekhouden.. ik vond het ontzettend saai en heb het laten vallen (en de eerste die het niet suf vond moet ik nog tegenkomen).. misschien is het wel handig voor later, maar dat ligt er heel erg aan wat je wilt gaan doen..

en op het gebied van bedrijfsorganisatie... daar hebben we nix over gehad bij M&O.. het was echt alleen balansen schrijven..
Ach ieder zijn eigen ding natuurlijk, maar voor economische opleidingen is het handig om dat soort kennis al te bezitten.

En het ligt er ook aan wie het geeft en welke methodes worden gebruikt.
__________________
Hatsjoe!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 18:40
Tha-Theo
Avatar van Tha-Theo
Tha-Theo is offline
Ik heb zelf M&O en het de eerste lesbrieg ging over balansen e.d. Ik denk niet dat je alles met gewoon economie af kan. Zeker niet de lesbrief over verschillende soorten rentes en hun berekeningen. Het is ook vrij pittig. Enig wiskundig inzocht is ook wel noodzakelijk. Je moet het echt niet te licht opvatten.
Maar als je goed leert is het goed te doen hoor....

Ik heb trouwens ook wel eens gehoord dat als je M&O hebt gehad, je in het eerste jaar van je vervolgopleiding veel hogere punten haalt.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 19:58
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 19-01-2005 @ 17:55 :
het is eigenlijk gewoon boekhouden.. ik vond het ontzettend saai en heb het laten vallen (en de eerste die het niet suf vond moet ik nog tegenkomen).. misschien is het wel handig voor later, maar dat ligt er heel erg aan wat je wilt gaan doen..

en op het gebied van bedrijfsorganisatie... daar hebben we nix over gehad bij M&O.. het was echt alleen balansen schrijven..
dat merk ik nu heel erg, ik doe nu een economische opleiding op de hogeschool van utrecht, en de m&o van nu gaat echt over de organisatie en de inrichting daarvan, terwijl m&o op de middelbare school idd meer rekenen en balansen waren.

Wil niet zeggen, dat ik aan m&o niks heb gehad. Nu met de module bedrijfseconomie, merk ik wel dat ik toch een duidelijke voorsprong heb op veel mensen uit mn omgeving....
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 10:17
Verwijderd
Het oude VWO-Handelswetenschappen heerschte meer.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 12:18
Bartje
Avatar van Bartje
Bartje is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-01-2005 @ 11:17 :
Het oude VWO-Handelswetenschappen heerschte meer.
Zo, haal jij even een vak uit de oudheid
__________________
Hatsjoe!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 12:26
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik vind dat m&o niet echt veel toegevoegde waarde heeft
het is opzich wel handig misschien
maar in de eerste week van je nieuwe studie wordt al die stof al behandeld. de voorsprong is minimaal

wij deden trouwens in de 4e en 5e niet zo veel aan boekhouden bij m&o
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 13:51
Verwijderd
Economie studeren...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 17:05
rafael_vd_vaart
rafael_vd_vaart is offline
Economie is macro-economie en M&O is micro-economie.
Het hangt er idd net vanaf wat je hierna wil gaan doen. Als je iets met administratie/bedrijfseconomie/accountancy wil gaan doen, is het zeker handig om dit vak al op de middelbare school te volgen. Dan heb je namelijk al een voorsprong. Niet dat het veel is hoor, maar je kan dan wel 1 periode uit je neus eten.
Wiskundig inzicht is inderdaad wel handig. Je moet namelijk wel de logica zien van de relatie tussen de balans en winst-verliesrekening

Ze zouden het vak trouwens ook net zo goed boekhouden kunnen noemen, met het echte vak management en organisatie heeft het namelijk niks te maken
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-01-2005, 18:11
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
rafael_vd_vaart schreef op 20-01-2005 @ 18:05 :
Economie is macro-economie en M&O is micro-economie.
Het hangt er idd net vanaf wat je hierna wil gaan doen. Als je iets met administratie/bedrijfseconomie/accountancy wil gaan doen, is het zeker handig om dit vak al op de middelbare school te volgen. Dan heb je namelijk al een voorsprong. Niet dat het veel is hoor, maar je kan dan wel 1 periode uit je neus eten.
1 periode?
voor zover mij bekend is gaat het eerder om een periode van 1 week
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 09:24
Bartje
Avatar van Bartje
Bartje is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 20-01-2005 @ 19:11 :
1 periode?
voor zover mij bekend is gaat het eerder om een periode van 1 week
Misschien ligt het aan de studie dan,
of aan de manier waarop het gegeven is.

Ik had er in ieder geval veel baat bij, zeker wel 1 periode
__________________
Hatsjoe!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 12:13
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Bartje schreef op 21-01-2005 @ 10:24 :
Misschien ligt het aan de studie dan,
of aan de manier waarop het gegeven is.

Ik had er in ieder geval veel baat bij, zeker wel 1 periode
zal wel aan de opleiding liggen denk ik
SE toch namelijk wel goed gemaakt
maar achteraf gezien toch maar een erg klein deel van boekhouden behandeld
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 11:08
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
ik vind het een erg leuk vak gaat over micro economie en over het bedrijfsbeleid van commerciële en niet-commerciële organisaties..je moet er van houden.. het is iig zeker wel handig als je later een managements functie wilt hebben (zoals ik)
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 15:17
Verwijderd
soort boekenhouden niets moeilijks aan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Hoe leren voor Centraal Examen Economie en M&O
Tapez
11 28-04-2012 16:29
Studeren M&O of NLT ??
mn*
4 31-01-2010 17:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41.