Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2006, 14:12
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
"There's colors in the street
Red, white and blue
People shuffling their feet
People sleeping in their shoes"

Sorry... In deze film is het lied 'Rockin' in the free world' van Neil Young te horen en daar moet ikdan altijd meteen aan denken.

Anyway, vanavond is Fahrenheit 9/11 (2004) van Michael Moore op tv. Ik heb 'm al vaak gezien, o.a. in de bioscoop en ik heb 'm ook op dvd. Wie gaat er nog meer kijken of wie kent 'm al?

Vanavond, 20.30, NL 3.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-09-2006, 14:32
Verwijderd
Ken 'm al, dus ik ga 'm niet kijken. Misschien een stukje anders.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 15:43
Blubje
Avatar van Blubje
Blubje is offline
Mwah. Al gezien, dus ik denk niet dat ik m nog eens ga kijken. Het kan me allemaal niet zoveel interesseren.
Ik vroeg me net af waarom iedereen weer zo bezig is met 9/11, maar tis maandag natuurlijk 11 september én t is 5 jaar geleden. Had ik helemaal niet aan gedacht
(ik heb mijn eerste schooldag maandag hehe)
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 17:27
Verwijderd
Ik denk wel dat ik 'm ga kijken. Ik heb ook Bowling for Columbine van Micheal Moore gezien en die vond ik erg goed, hopelijk is deze dat ook.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 17:31
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Juh.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 17:32
K-pax
Avatar van K-pax
K-pax is offline
Gezien ik vnaaf toch niks beters te doen heb, denk ik dat ik wel even ga kijken. Het is iig entertaining.
__________________
A righteous infliction of retribution manifested by an appropriate agent
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 17:48
Verwijderd
Is het nog leuk deze te kijken als je Loose Change hebt gezien? Zoja ga ik kijken.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 17:55
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Ik zou graag kijken om ook mee te kunne kletsen, maarja. Ik snap daar allemaal niets van, ik ga dus ook niet kijken.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 17:59
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Bossen schreef op 10-09-2006 @ 18:48 :
Is het nog leuk deze te kijken als je Loose Change hebt gezien?
Ja. Het is geen conspiracyfilm, meer gewoon een grote aanklacht tegen Bush. Met flink wat valse retoriek, dat wel (wat volgens mij in dit geval niet echt nodig is), maar toch raakt de film waar ie moet raken.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 18:06
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Sorry dat ik zo dom ben, maar waar gaat het nou precies over?
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 18:10
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Darkiekurd schreef op 10-09-2006 @ 19:06 :
Sorry dat ik zo dom ben, maar waar gaat het nou precies over?
Over hoe Bush de aanslagen van 9/11 heeft misbruikt om een oorlog in Irak te rechtvaardigen. En over wat een lul Bush verder nog is.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 18:16
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Bossen schreef op 10-09-2006 @ 18:48 :
Is het nog leuk deze te kijken als je Loose Change hebt gezien? Zoja ga ik kijken.
Ik heb 'Loose change' nog niet gezien, maar ik vind het nu al een flut-documentaire. Ik heb al documentaires gezien waarin de beweringen uit 'Loose change' worden tegengesproken, maar toch blijven zoveel mensen erin volharden.

Mijn bezwaar is dat de échte, met feiten onderbouwde aanwijzingen dat Bush niet actief participeerde in de aanslag van 9/11, maar er wel van op de hoogte was en een oogje dichtkneep, door werkjes als 'Loose change' óók onder het kopje 'samenzweringstheorieën' worden gezet en dus ook niet onderzocht worden.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 10-09-2006 @ 18:59 :
Ja. Het is geen conspiracyfilm, meer gewoon een grote aanklacht tegen Bush. Met flink wat valse retoriek, dat wel (wat volgens mij in dit geval niet echt nodig is), maar toch raakt de film waar ie moet raken.
Dan ga ik 'm vanavond kijken, heb er toch wel veel positiefs over gehoord.

@ MA: Ik heb die andere documantaires dan weer niet gezien, maar ik denk dat een aantal van de feiten (áls het feiten zijn) toch moeilijk afgedaan kunnen worden als niet juist. Bijvoorbeeld dat er oefeningen zijn geweest om met een vliegtuig in het WTC te vliegen, dat vervolgens die piloot die aan die oefening meewerkt opstapt, bij AA gaat werken, en in het vliegtuig vliegt dat gekaapt word zit.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 19:12
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Bossen schreef op 10-09-2006 @ 19:57 :
@ MA: Ik heb die andere documantaires dan weer niet gezien, maar ik denk dat een aantal van de feiten (áls het feiten zijn) toch moeilijk afgedaan kunnen worden als niet juist. Bijvoorbeeld dat er oefeningen zijn geweest om met een vliegtuig in het WTC te vliegen, dat vervolgens die piloot die aan die oefening meewerkt opstapt, bij AA gaat werken, en in het vliegtuig vliegt dat gekaapt word zit.
Waar het mij om gaat, is dat feiten zoals dat het rapport dat Condi Rice op 6 augustus ontving over 'Bin Laden', 'aanval' en 'vliegtuigen kapen' compleet genegeerd is door de regering-Bush, niet worden onderzocht omdat ze op de berg van 'Loose Change' terechtkomen.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 19:31
antigone
Avatar van antigone
antigone is offline
ben benieuwd, columbine was zowel verhelderend als geestig, zeker een sterke documentaire. micheal moore is een intelligente man die goed weet hoe hij zijn ideeën treffend kan uitbeelden. ik verwacht veel van hetzelfde, is dat ook zo ?
__________________
dónde está la playa?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 21:31
Verwijderd
pfft, het kan me niet echt boeien. Maar ik ben moe...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 21:34
Verwijderd
Vooral tegen het einde zakt 9/11 echt in (hm...), met die ellenlange portretten van die vrouw die haar zoon verloor. Zitten wel veel zwakke momenten in. Maar de feiten over Bush en de connecties die er allemaal achter veel dingen zitten zijn zeer verhelderend.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 21:35
Verwijderd
Vind het trouwens wel typisch dat de 'conspiracy' beweging nu echt steeds meer bovengronds komt, Loose Change binnen korte tijd twee keer op de publieke tv, Zembla en 2 Vandaag die er lange docu's over maken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-09-2006, 21:41
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
ik vond het wel een goede docu

ja t eind was ff net iets TE.. maar goed



wel allemaal verbluffend die hele bush- familie bin laden connecties
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 21:51
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Juice schreef op 10-09-2006 @ 18:59 :
Ja. Het is geen conspiracyfilm, meer gewoon een grote aanklacht tegen Bush. Met flink wat valse retoriek, dat wel (wat volgens mij in dit geval niet echt nodig is), maar toch raakt de film waar ie moet raken.
Kun je mij een voorbeeld geven van de valse retoriek in die film?
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 21:59
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Juist het einde vind ik heel erg sterk. Vooral als je bedenkt dat de beelden van dode Irakezen, dode Amerikaanse soldaten, en hun families heel lang niet in de reguliere Amerikaanse media zijn geweest.

Wat ik goed vond, was die steeds terugkerende vraag: "waarvoor?" en het contrast tussen een moeder die huilt om haar verloren zoon en Bish die samen met zijn "base", "the haves and the have mores" een feestje bouwt om zoveel mogelijk geld binnen te halen. Bovendien vind ik dat laatste citaat van George Orwell heel erg passend, echt een kippevelmoment.

Het is zelfs nog erger om te bedenken dat deze film uitkwam in 2004 en Bush toch is (her)kozen en dat ondanks alles zo'n 30% van de bevolking nog achter hem staat; genoeg om een hypothetische volgende presidentsverkiezing weer te winnen.

Alsof alles nog niet genoeg is en alsof de feiten in deze film (ik heb de bronnen gecheckt) nog niet genoeg zijn, is er zoveel dat weggelaten is. Zoveel leugens over verrijkt uranium uit Niger dat er niet was, de verzonnen paddestoelenwolk na een nucleair wapen waar Condi Rice het over had, de 45-minuten-claim die onwaar was, de aluminimum buizen die er niet waren etc. etc.

Maar wat de film vooral sterk maakt, is dat het enige Amerikaanse massaproduct is, voor zover ik weet, dat expliciet aantoont hoe de Amerikanen zélf slachtoffer zijn van hun eigen systeem en hun eigen leiders. (Zelfs The Daily Show gaat niet zo ver.) Na het zien van deze film kan ik best zo'n theorie als die uit 'Loose chang' serieus overwegen.

Ik kan deze film de hemel in prijzen. Geïnteresseerden moeten uitkijken naar het gelijktijdig (of iets later) verschenen boek van Moore The official Fahrenheit 9/11 guidebook.

Laatst gewijzigd op 10-09-2006 om 22:08.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 11:33
antigone
Avatar van antigone
antigone is offline
ik waardeer
__________________
dónde está la playa?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 16:34
BoerBertus
BoerBertus is offline
Goede film. Z'n boeken zijn ook goed te lezen (Stupid White Men en Dude, Where's My Country heb ik gelezen, ik weet niet of er nog meer zijn). De boeken zijn alleen wel wat oud (zo probeerde Moore de Amerikaanse bevolking in Dude, Where's My Country te overtuigen om in plaats van Bush op Oprah Winfrey te gaan stemmen... als ze mee had gedaan aan de verkiezingen).
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 16:41
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
BoerBertus schreef op 11-09-2006 @ 17:34 :
Goede film. Z'n boeken zijn ook goed te lezen (Stupid White Men en Dude, Where's My Country heb ik gelezen, ik weet niet of er nog meer zijn). De boeken zijn alleen wel wat oud (zo probeerde Moore de Amerikaanse bevolking in Dude, Where's My Country te overtuigen om in plaats van Bush op Oprah Winfrey te gaan stemmen... als ze mee had gedaan aan de verkiezingen).
De boeken dateren van voor de verkiezingen van 2003/2004. Buiten deze twee is er nog The official Fahrenheit 9/11 guide. Momenteel werkt Moore aan Sicko, een film over de wantoestanden in de Amerikaanse gezondheidszorg en een vervolg op 'Fahrenheit', Fahrenheit 9/11 1/2 geheten.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 17:09
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Film is vooral erg langdradig. Maar misschien dat ik wel ga kijken.
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2006, 17:13
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Oh hij is al geweest.
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 17:40
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Metal schreef op 11-09-2006 @ 18:09 :
Film is vooral erg langdradig. Maar misschien dat ik wel ga kijken.
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 17:44
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Dat bush gebash is echt kei irritant, over 1 richtingsverkeer gesproken.
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 17:58
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Metal schreef op 11-09-2006 @ 18:44 :
Dat bush gebash is echt kei irritant, over 1 richtingsverkeer gesproken.
Ik vind het vreselijk makkelijk om alle feiten die Moore presenteert over Bush af te doen als 'bashen', ook al is het éénrichtingsverkeer. Als er kritiek komt op Bush, moet je proberen die te weerleggen en niet er een stickertje met 'bashen' op plakken.

Bovendien is het juist niet meer dan natuurlijk dat deze film maar één standpunt geeft. Het is een antwoord op vijf jaar mainstream media die hun mond niet open durfden te doen over de regering-Bush en die met vlaggen en vaandels zaten te zwaaien om de gunst van de kijker. Het werd tijd voor een ander geluid.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Metal schreef op 11-09-2006 @ 18:44 :
Dat bush gebash is echt kei irritant, over 1 richtingsverkeer gesproken.
Die sukkel verdient niet anders.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 20:18
reine claude
reine claude is offline
Citaat:
Metal schreef op 11-09-2006 @ 18:09 :
Film is vooral erg langdradig. Maar misschien dat ik wel ga kijken.

Wat vond je er zo langdradig aan?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 20:47
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
ach, wat maakt het uit als bush het heeft gedaan, hij heeft ondertussen al genoeg op de hals gehaald waarmee hij de doodstraf verdiend.
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 23:19
Solid
Avatar van Solid
Solid is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-09-2006 @ 20:12 :
Waar het mij om gaat, is dat feiten zoals dat het rapport dat Condi Rice op 6 augustus ontving over 'Bin Laden', 'aanval' en 'vliegtuigen kapen' compleet genegeerd is door de regering-Bush, niet worden onderzocht omdat ze op de berg van 'Loose Change' terechtkomen.
Ja dat vond ik ook gek.. ik had nog niet eerder van dat rapport gehoord (terwijl ik wel veel kranten lees, nova/netwerk kijk etc), terwijl dat toch iets heel opmerkelijks is

En ook al die connecties van de bush familie, ik bedoel het wordt dat wel op de moore manier verteld, maar die connecties zijn er toch wel.. raar dat je daar nauwelijks/nooit wat over hoort... hoe zit dat bv nu met die contacten??

ik wilde fahrenheit 9/11 al tijden zien en ik vond 'm erg goed. de verschillende verhalen en beelden, de linken die worden gelegd; erg interessant!

ik heb zembla ook gezien, erg interessant maar daarna heb ik ook een deel van loose change gezien en zembla heeft toch een aantal interessante vragen/beweringen niet beantwoord/weerlegd! nu weet ik zo even geen voorbeeld, maar er zijn iig nog teveel vragen zonder antwoord.
__________________
Drop it!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 23:30
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Solid schreef op 12-09-2006 @ 00:19 :
Ja dat vond ik ook gek.. ik had nog niet eerder van dat rapport gehoord (terwijl ik wel veel kranten lees, nova/netwerk kijk etc), terwijl dat toch iets heel opmerkelijks is
Meer over dat rapport en nog veel meer aanwijzingen dat de regering-Bush meer wist over een op hande zijnde aanslag (die Moore waarschijnlijk heeft laten liggen omdat de film anders twee keer zo lang werd) zie je in deze Nederlandse reportage:
http://www.tweevandaag.nl/index.php?...=210&sid=29834

Citaat:
En ook al die connecties van de bush familie, ik bedoel het wordt dat wel op de moore manier verteld, maar die connecties zijn er toch wel.. raar dat je daar nauwelijks/nooit wat over hoort... hoe zit dat bv nu met die contacten??
Die connecties zijn wel uitgebreid in Amerikaanse kranten aan bod geweest, maar dan ging het over de zakelijke kanten, die allemaal op zichzelf staan niet zo opzienbarend zijn. Pas als je ze samenlegt krijg je een zeer verontrustend beeld, waarbij ik me inderdaad afvraag of Bush doet wat goed is voor zijn land of wat goed is voor de Saudi's (wat daarop weer goed uitpakt voor de familie Bush).

Een rondgang langs Google kan veel opleveren, vooral als je zoekt in krantenarchieven. Ik zal proberen morgen wat links te plaatsen. (Ik weet ongeveer waar ik ze kan vinden, maar ik moet even zoeken.)
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 14:33
Craig Rogen
Avatar van Craig Rogen
Craig Rogen is offline
Citaat:
Metal schreef op 11-09-2006 @ 18:09 :
Film is vooral erg langdradig. Maar misschien dat ik wel ga kijken.
erg langdradig? heb je toevallig moeite met Pinkeltje volgen want naar mijn mening is dit gewoon een documentaire die echt niet ingewikkeld in elkaar zit ofzo.

iig ik waardeer, heb hem op dvd liggen hier.
__________________
http://www.myspace.com/aanslag
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 14:39
Verwijderd
behoorlijk slechte documentaire.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-09-2006, 14:46
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
antigone schreef op 10-09-2006 @ 20:31 :
ben benieuwd, columbine was zowel verhelderend als geestig, zeker een sterke documentaire. micheal moore is een intelligente man die goed weet hoe hij zijn ideeën treffend kan uitbeelden. ik verwacht veel van hetzelfde, is dat ook zo ?
michael moore is vooral een slimme kerel hoe weet hoe hij zijn mening zo moet brengen en kan overdrijven zonder dat al te veel mensen hem beschuldigen van te linkse denkbeelden. michael moore is naar mijn mening niet oprecht genoeg om zo'n documentaire te kunnen maken en doorspekt zijn films dan ook met onwaarheden en misschien zelfs ietwat hypocriete onjuiste informatie. nee, dank je, zo'n doc hoef ik niet nog een keer te zien. gelukkig s ie dan ook al op tv geweest
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 15:49
Verwijderd
Micheal Moore is overrated.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 16:02
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
dat ook ja
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 16:46
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 12-09-2006 @ 15:46 :
michael moore is vooral een slimme kerel hoe weet hoe hij zijn mening zo moet brengen en kan overdrijven zonder dat al te veel mensen hem beschuldigen van te linkse denkbeelden. michael moore is naar mijn mening niet oprecht genoeg om zo'n documentaire te kunnen maken en doorspekt zijn films dan ook met onwaarheden en misschien zelfs ietwat hypocriete onjuiste informatie. nee, dank je, zo'n doc hoef ik niet nog een keer te zien. gelukkig s ie dan ook al op tv geweest
Ik hoor deze kritiek vaak van tegenstanders van Moore, maar nooit concrete voorbeelden over 'onjuiste informatie'. Nazoeking van zijn bronnen geeft juist aan dat hij heel dicht op de waarheid zit. Maar als iemand het tegendeel kan bewijzen, zie ik dat graag.

Ondertussen voor de geïnteresseerden:
Jon Stewart praat met Michael Moore over zijn film Fahrenheit 9/11 (2004)
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 17:03
2079
Avatar van 2079
2079 is offline
De beste scene vond ik op die persconferentie waar Moore probeert een gesprek met Bush aan te gaan. Hij roept dan: ''Mr. President can I have a word with you?'' Of zoiets, en Bush antwoordt dan omringt door al zijn Republikeinse aanhangers: ''Go get a real job!'' De manier waarop Bush dan grijnst laat me herinneren aan een jongetje van twaalf op het speelplein met zijn vriendjes.

Na Fahrenheit 9/11 kwam trouwens Loose Change: Second Edition, die docu is ook zeker de moeite waard. Gemist? Dan kun je altijd nog terecht bij You Tube of Google Video.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 17:18
Verwijderd
Mateloos irritante retorische trucjes maken de film nogal vervelend. Ik zou er bijna pro-Bush van worden.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 17:24
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-09-2006 @ 17:46 :
Ik hoor deze kritiek vaak van tegenstanders van Moore, maar nooit concrete voorbeelden over 'onjuiste informatie'. Nazoeking van zijn bronnen geeft juist aan dat hij heel dicht op de waarheid zit. Maar als iemand het tegendeel kan bewijzen, zie ik dat graag.

Ondertussen voor de geïnteresseerden:
Jon Stewart praat met Michael Moore over zijn film Fahrenheit 9/11 (2004)

ik zeg nergens dat ik een tegenstander van moore ben, ik trap gewoon niet in die manier van journalistiek bvan hem. want hij dringt zijn mening op een onjuiste wijze op.
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 17:31
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
Craig Rogen schreef op 12-09-2006 @ 15:33 :
erg langdradig? heb je toevallig moeite met Pinkeltje volgen want naar mijn mening is dit gewoon een documentaire die echt niet ingewikkeld in elkaar zit ofzo.
Als iets langdradig is, hoeft het niet altijd ingewikkeld te zijn.


Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-09-2006 @ 17:46 :
Ik hoor deze kritiek vaak van tegenstanders van Moore, maar nooit concrete voorbeelden over 'onjuiste informatie'. Nazoeking van zijn bronnen geeft juist aan dat hij heel dicht op de waarheid zit. Maar als iemand het tegendeel kan bewijzen, zie ik dat graag.
Exactly!

Ik vond het een goede documentaire, ik weet alleen niet of ik het er nou mee eens moet zijn. Daar ga ik me ook helemaal niet mee bezig houden, want de waarheid over 9/11 zal denk ik niet boven water komen.
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 21:34
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
bonelesschicken schreef op 12-09-2006 @ 18:18 :
Mateloos irritante retorische trucjes maken de film nogal vervelend. Ik zou er bijna pro-Bush van worden.
Bewijzen vervalsen om een oorlog te voeren waarbij 2.000 soldaten en 30.000 burgers omkomen en vervolgens onschuldigen jarenlang zonder proces vastzetten en laten martelen is inderdaad veel onschuldiger dan een retosiche truc toepassen in een film.

Citaat:
grandmommy schreef op 12-09-2006 @ 18:24 :
ik zeg nergens dat ik een tegenstander van moore ben, ik trap gewoon niet in die manier van journalistiek bvan hem. want hij dringt zijn mening op een onjuiste wijze op.
Nogmaals: wat is 'een onjuiste wijze'? Als je kritiek wilt uitoefenen, verwelkom ik dat van harte. Maar wees concreet.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 21:52
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Solid, de links zullen iets later komen. De krantenarchieven doorkammen kost veel tijd. (Ik weet wel waarnaar ik zoek, hoor. Had ik die links destijds maar opgeslagen. Stom!)

Wel kan ik vast zeggen dat veel van de relaties tussen de Bushes, de Bin Ladens en Saudi-Arabië aan bod komen in het boek 'House of Bush, House of Saud' van Craig Unger, die ook in de film te zien was.

Ik verwijs je ook naar het topic over 9/11 op Nieuws&Achtergronden, al is dat helaas alweer gesloten:
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1471857

Daar had ik nog willen verwijzen naar iets wat Moore wel heeft aangestipt, maar veel te kort. Het gaat om het feit dat de regering-Bush op de hoogte was van het feit dat hun claims over massavernietigingswapens en banden tussen Al Qu'aida en Irak niet klopten. Veel mensen gooien het op verkeerde informatie, maar men was in regeringskringen zeer wel ingelicht. Men koos er alleen voor om de waarheid te negeren. Dat is o.a. aan het licht gekomen door verklaringen van ex-werknemers van de CIA.

--------------
They Knew...

Despite the whitewash, we now know that the Bush administration was warned before the war that its Iraq claims were weak.

Artikel: http://www.inthesetimes.com/site/main/article/899/
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 10:47
enfant
enfant is offline
ik wacht op gmommys onjuiste wijze
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 12:45
Solid
Avatar van Solid
Solid is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-09-2006 @ 00:30 :
Meer over dat rapport en nog veel meer aanwijzingen dat de regering-Bush meer wist over een op hande zijnde aanslag (die Moore waarschijnlijk heeft laten liggen omdat de film anders twee keer zo lang werd) zie je in deze Nederlandse reportage:
http://www.tweevandaag.nl/index.php?...=210&sid=29834

Erg bedankt voor de link, die had ik nog niet gezien
(wow ook weer nieuwe dingen, waaronder die computer van moussai oid;o en dan die samenvatting op halverwege..)

Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-09-2006 @ 00:30 :
Die connecties zijn wel uitgebreid in Amerikaanse kranten aan bod geweest, maar dan ging het over de zakelijke kanten, die allemaal op zichzelf staan niet zo opzienbarend zijn. Pas als je ze samenlegt krijg je een zeer verontrustend beeld, waarbij ik me inderdaad afvraag of Bush doet wat goed is voor zijn land of wat goed is voor de Saudi's (wat daarop weer goed uitpakt voor de familie Bush).

Een rondgang langs Google kan veel opleveren, vooral als je zoekt in krantenarchieven. Ik zal proberen morgen wat links te plaatsen. (Ik weet ongeveer waar ik ze kan vinden, maar ik moet even zoeken.)
Aha ok! Thanks. Een verontrustend beeld ja, iets waar imho wel meer aandacht aan besteed zou mogen worden..
__________________
Drop it!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 12:57
Solid
Avatar van Solid
Solid is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-09-2006 @ 22:52 :
Solid, de links zullen iets later komen. De krantenarchieven doorkammen kost veel tijd. (Ik weet wel waarnaar ik zoek, hoor. Had ik die links destijds maar opgeslagen. Stom!)

Wel kan ik vast zeggen dat veel van de relaties tussen de Bushes, de Bin Ladens en Saudi-Arabië aan bod komen in het boek 'House of Bush, House of Saud' van Craig Unger, die ook in de film te zien was.

Ik verwijs je ook naar het topic over 9/11 op Nieuws&Achtergronden, al is dat helaas alweer gesloten:
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1471857

Daar had ik nog willen verwijzen naar iets wat Moore wel heeft aangestipt, maar veel te kort. Het gaat om het feit dat de regering-Bush op de hoogte was van het feit dat hun claims over massavernietigingswapens en banden tussen Al Qu'aida en Irak niet klopten. Veel mensen gooien het op verkeerde informatie, maar men was in regeringskringen zeer wel ingelicht. Men koos er alleen voor om de waarheid te negeren. Dat is o.a. aan het licht gekomen door verklaringen van ex-werknemers van de CIA.

--------------
They Knew...

Despite the whitewash, we now know that the Bush administration was warned before the war that its Iraq claims were weak.

Artikel: http://www.inthesetimes.com/site/main/article/899/
Hoi maakt niet uit hoor doe niet teveel moeite hoor, heb al meer dan genoeg interessante links jammer overigens dat het topic gesloten is! na het zien en lezen van al deze dingen vraag ik me af of de waarheid ooit nog boven tafel komt..
__________________
Drop it!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 00:01
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Last week Brig. Gen. Mark Scheid, a career soldier since 1977 and the retiring commander of the Army Transportation Corps, revealed details of the Bush administration's post-war planning in Iraq. Or lack thereof, as the case may be.

According to the Duluth News-Tribune:

Citaat:
Long before the United States invaded Iraq in 2003, Defense Secretary Donald Rumsfeld forbade military strategists to develop plans for securing a post-war Iraq, the retiring commander of the Army Transportation Corps said Thursday.

In fact, said Brig. Gen. Mark Scheid, Rumsfeld said "he would fire the next person" who talked about the need for a post-war plan.
According to Scheid, Gen. Tommy Franks told planners to get ready for war in Afghanistan on September 11, 2001. "Then, just as we were barely into Afghanistan Rumsfeld came and told us to get ready for Iraq."

Citaat:
"The secretary of defense continued to push on us that everything we write in our plan has to be the idea that we are going to go in, we're going to take out the regime, and then we're going to leave," Scheid said. "We won't stay."

Scheid said the planners continued to try "to write what was called Phase 4," or the piece of the plan that included post-invasion operations like security, stability and reconstruction.

Even if the troops didn't stay, "at least we have to plan for it," Scheid said.

"I remember the secretary of defense saying that he would fire the next person that said that," Scheid said. "We would not do planning for Phase 4 operations, which would require all those additional troops that people talk about today.

"He said we will not do that because the American public will not back us if they think we are going over there for a long war."
And here we are, three and a half years later, with 2600+ dead American soldiers, 20,000+ wounded, $300 billion spent, and no end in sight. Perhaps "Phase 5" should be Donald Rumsfeld's immediate resignation.

Uit: http://journals.democraticunderground.com/top10/259 (vergeet ook de rest niet, als je toch bezig bent)

Dit doet me allemaal denken aan de laatste minuten van Fahrenheit 9/11, waarin Michael Moore woorden van de schrijver George Orwell uit diens boek '1984' (over een totalitaire staat) citeert, gecombineerd met beelden van Bush en de oorlog: "De oorlog kan niet gewonnen worden. Ze is bedoeld om eeuwig voort te duren." Om de steun van het volk te behouden.

Ik dacht dat Moore gewoon cynisch was. Nu geloof ik hem.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Wat heb je vandaag allemaal uitgespookt?
cha0s
500 18-10-2004 12:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.